De veerconstanten zoals ze van BC komen, zijn compleet de verkeerde waarden voor de auto. Ik weet niet zeker hoe ze het zo hebben verknald. Het zou 9k voor, 6k achter moeten zijn op wagons; 9k voor, 5k achter op sedans. Zoals ze komen, zijn ze verschrikkelijk. Met de juiste veerconstanten en bijpassende kleppen zijn ze geweldig.
Er zijn ook andere opties als je het niet zo fancy wilt:
Je kunt gaan voor originele Volvo S70 AWD non-Nivomat schokdempers. Deze kosten een paar honderd dollar per stuk. Houd er rekening mee dat je ze moet combineren met non-Nivomat, non-XC V70 AWD achterveren. Dit geeft je de standaardhoogte en een goede rijkwaliteit. Niets bijzonders, maar best goed.
Je kunt ook elke FWD-schokdemper gebruiken die je wilt en deze omzetten naar AWD-schokdempers met behulp van QA1 BAR505K t-bar kits en ze in de schokdemper persen voor gebruik met de AWD-draagarmen. Zoals bij elke andere non-Nivo-oplossing, heb je non-Nivo AWD-veren nodig. Dit geeft je de standaardhoogte met iets stevigere/betere schokdempers, afhankelijk van wat je kiest.
View attachment 268706
Als je niet voor altijd op de standaard rijhoogte wilt blijven, kun je deze achter verlagen met BNE Dynamics verstelbare veerzittingen met elke off-the-shelf 3" diameter lineaire veer met een veerconstante die je leuk vindt. Ik zou ergens rond de 600 (vrij zacht) - 900 (vrij stijf) lb/in aanraden. Je kunt deze dan voor combineren met de voorste helft van elke FWD-verlagingveerkit die je wilt.
View attachment 268707
Wat ik heb gedaan voor mijn AWD (voordat ik de AWD eruit haalde en deze met een delta-link verving, wat de beste keuze was die ik ooit op die auto heb gemaakt) was:
Voor: Bilstein B4, voorveren van H&R 29955 verlagingskit
Achter: FWD achter Bilstein B4, QA1 BAR505K t-bars, BNE verstelbare zittingen, Eibach 600lb 8" lineairs.
Deze setup gaf me geweldige handling, anderhalve inch verlaging en beter dan standaard rijcomfort. De enige wijziging die ik zou aanbrengen als ik het opnieuw zou doen, zou zijn om ~700lb veren te gebruiken, omdat de 600lb veren een beetje te zacht en springerig waren naar mijn smaak.
View attachment 268709
Ik heb een heleboel AWD-onderdelen liggen, inclusief die veerzittingen - als je iets wilt oppikken, stuur me dan een PM. Veel plezier met sleutelen!