SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo V70 T5 -07 Foutcode “ECM 640D” (OPGELOST)

4.7K views 9 replies 4 participants last post by  TobyWoby  
#1 ·
Hallo!

Rond 2000 tpm verliest de auto, wanneer ik accelereer, min of meer alle vermogen en weigert verder te accelereren, hij vertraagt ook. Op dit moment kun je veel lucht horen ontsnappen uit ergens in de motorruimte.

Eerst kreeg ik geen foutcode, maar toen ik probeerde verder te gaan door het gaspedaal ingedrukt te houden, kwam de code “ECM 640D”.

Wat denken jullie dat het meest voorkomende probleem is?

Toen ik mijn condensor verving, merkte ik dat sommige van de buizen van de intercooler meer dan verdubbeld waren in grootte. Ik ben van plan deze te vervangen, maar heb de items nog niet ontvangen.

Zijn deze buizen nu gescheurd?
Ik heb ook gelezen dat het “overdrukklep” in de turbo vast kan komen te zitten. Kan dit ook het geval zijn?

Ik ga de buizen grondiger controleren als ik thuiskom, maar ik probeer mogelijke oorzaken te vinden.

#3 ·
640D is een boostcode. Controleer slang #5 aan de onderkant op een gat. Het is niet ongebruikelijk om hier een gat te krijgen. Bij normaal rijden is het gat gesloten, de boostkracht opent het gat. De pcv-oliedampen komen binnen bij de verseluchtingang voor de turbo. PCV-oliedampen gaan door de turbobuis om door de motor te worden verbrand. Na verloop van tijd zal oliedampvuil zich ophopen in de lage plek van slang #5 en de slang van binnenuit verzachten, waardoor deze uiteindelijk door de slang smelt. Controleer ook alle turboslangen, -pijpen en de plaatsing van de klemmen. Klem 7/9 of de slang kan los zitten. Controleer ook het gebied van klem 10 bij de gasklep op loszitten.
Image

ECM-640D Turbocharger (TC) besturingssysteem. Signaal te laag, B5244T5

Informatie over diagnostische foutcode (DTC) ECM-640D

Voorwaarde
De motorregeleenheid (ECM) controleert de turbodruk. De diagnostische foutcode (DTC) wordt opgeslagen als de verhouding tussen de gemeten turbodruk (gemeten waarde van de turbodruksensor vóór de gasklep) en de berekende turbodruk (berekende waarde na de gasklep) onjuist is.
De diagnostische foutcode (DTC) kan worden vastgesteld wanneer het turbocharger (TC) besturingssysteem actief is.

Substituutwaarde
Verminderde turbodruk.

Mogelijke bron
Beschadigde turbodruksensor
Losse turbodruksensor (de motorregeleenheid (ECM) meet de atmosferische druk)
Luchtlekkage na de turbocharger (TC) (tussen de turbocharger (TC) en de elektronische gasklep)
Grote luchtlekkage bij het inlaatspruitstuk (na de elektronische gasklep).

Foutsymptoom(en)
Slechte prestaties.

#4 · (Edited)
640D is een boostcode. Controleer slang #5 aan de onderkant op een gat. Het is niet ongebruikelijk om hier een gat te krijgen. Bij normaal rijden is het gat gesloten, de boostkracht opent het gat. De pcv-oliedampen komen binnen bij de verse luchtinlaat voor de turbo. PCV-oliedampen gaan door de turbobuisleidingen om door de motor te worden verbrand. Na verloop van tijd zal oliedampvuil zich ophopen in de lage plek van slang #5 en de slang van binnenuit verzachten, waardoor deze uiteindelijk door de slang smelt. Controleer ook alle turboslangen, -pijpen en de plaatsing van de klemmen. Klem 7/9 of de slang kan los zitten.
Controleer ook het gebied van klem 10 bij de gasklep op loszitten.
View attachment 244106

ECM-640D Turbocharger (TC) besturingssysteem. Signaal te laag, B5244T5
Informatie over diagnosefoutcode (DTC) ECM-640D
Voorwaarde
De motorregeleenheid (ECM) controleert de turbodruk. De diagnosefoutcode (DTC) wordt opgeslagen als de verhouding tussen de gemeten turbodruk (gemeten waarde van de turbodruksensor vóór de gasklep) en de berekende turbodruk (berekende waarde na de gasklep) onjuist is.
De diagnosefoutcode (DTC) kan worden vastgesteld wanneer het turbocompressor (TC) besturingssysteem actief is.
Substituutwaarde
Verminderde turbodruk.
Mogelijke bron
Beschadigde turbodruksensor
Losse turbodruksensor (de motorregeleenheid (ECM) meet de atmosferische druk)
Luchtlekkage na de turbo (TC) (tussen de turbo (TC) en de elektronische gasklep)
Grote luchtlekkage bij het inlaatspruitstuk (na de elektronische gasklep).
Foutsymptoom
Slechte prestaties.
Hoi!

Bedankt voor de zeer gedetailleerde reactie, ik zal dit zeker bekijken.

Maar denk je niet dat het de "boost pressure relieve valve" zou kunnen zijn? Als dat zo was, zou het een andere foutcode zijn geweest? Ik hoop alleen dat het niet de turbo zelf is... duur en tijdrovend.

Ik probeer te leren hoe het systeem werkt en waar de fout zou kunnen zitten.

#5 ·
Ja, het zou de boostklep kunnen zijn. Controleer de onderstaande slangen op hun plaats en de juiste locaties.
Er zijn een paar dingen die een laag vermogen en codes kunnen veroorzaken. Controleren wat niet het probleem is, is onderdeel van het reparatieproces om te vinden wat het probleem is. Zoek naar de gemakkelijke dingen en sluit ze uit. Het werkt ook andersom. Gooi onderdelen naar het probleem om alleen maar uren tijd en $ 500- $ 1000 aan onderdelen te besteden om alleen een losse slang, klem of andere gemakkelijk over het hoofd geziene dingen te vinden. Als u lucht hoort uitblazen, maakt dat deel uit van het diagnoseproces. Zoek eerst naar ontsnappende boostlucht en ga van daaruit verder. De turbo wastegate-klep opent en dumpt boostlucht in de uitlaatpijp. Dit zou je waarschijnlijk niet horen. Een beperkte of geblokkeerde KAT kan geen boost veroorzaken omdat er geen uitlaatgas uit de uitlaat kan ontsnappen. Het kan blijken dat niets van het bovenstaande van toepassing is.
Ga naar deze site om een ​​kopie van Volvo VIDA te downloaden. U kunt onderdelen, reparaties, codes, ontwerp en functie opzoeken over hoe de verschillende systemen werken. Bedradingsschema's ook, 2005-2014 Volvo Diagnostics – Virtual Machines, Installers and More . $ 5 voor bandbreedte download. Als u een DICE-eenheid vindt, kunt u met de auto praten. Ik gebruik VMWare Windows 10-versie.

#6 ·
Ja, het zou de boostklep kunnen zijn. Controleer de onderstaande slangen op hun plaats en op de juiste locaties.
Er zijn een paar dingen die een laag vermogen en codes kunnen veroorzaken. Controleren wat niet het probleem is, is onderdeel van het reparatieproces om te vinden wat het probleem is. Zoek naar en sluit de gemakkelijke dingen uit. Het werkt ook andersom. Gooi onderdelen naar het probleem om uren tijd en $ 500- $ 1000 aan onderdelen te besteden, om alleen een losse slang, klem of iets anders over het hoofd te zien. Als u lucht hoort uitblazen, is dat onderdeel van het diagnoseproces. Zoek eerst naar ontsnappende boostlucht en ga van daaruit verder. De turbo wastegate-klep opent en dumpt boostlucht in de uitlaatpijp. U zou dit waarschijnlijk niet horen gebeuren. Een beperkte of geblokkeerde KAT kan geen boost veroorzaken omdat er geen uitlaatgas uit de uitlaatpijp kan ontsnappen. Het kan blijken dat niets van het bovenstaande het geval is.
Ga naar deze site om een ​​kopie van Volvo VIDA te downloaden. U kunt onderdelen, reparaties, codes, ontwerp en functie opzoeken over hoe de verschillende systemen werken. Bedradingsschema's ook, 2005-2014 Volvo Diagnostics – Virtual Machines, Installers and More . $ 5 voor bandbreedte download. Als je een DICE-eenheid vindt, kun je met de auto praten. Ik gebruik VMWare Windows 10-versie.

View attachment 244130 View attachment 244131
Ik kwam net thuis van mijn werk en ging naar buiten om een ​​aantal van de slangen te controleren. De eerste slang die ik controleerde, was degene die je noemde, de rubberen slang in een bocht, nummer 5. En zoals je zei, deze was gescheurd. Een beetje hogerop dit keer, maar ik denk dat met behulp van de olie en toen ik de condensor ging vervangen, ik deze pijp heb gebogen en hoogstwaarschijnlijk heeft dat hem zo broos gemaakt, dus toen de boost later kwam, blies hij de slang op.

Ik ben dankbaar voor je hulp en begeleiding! Ik was eerst bang dat de turbo het had begeven omdat ik weet dat hij een beetje versleten is maar nog steeds werkt. Dus mijn focus lag daar in het begin, en ik dacht aan het ergste van alles... toen de foutcode kwam, stelde het me een beetje gerust, maar ik moest zien of iemand meer kennis van de zaak had, omdat mijn geest er niet mee kon stoppen om erover na te denken.

Maar denk je dat er iets aan de hand kan zijn in het systeem? Ik bedoel, de bovenste en onderste koelleidingen van de intercoolers zijn uitgezet en zijn nu rond. Deze worden vervangen, maar waarom zijn ze in de eerste plaats uitgezet?

Is de turbo overbelast en is de overdrukventiel er niet in geslaagd de lucht snel genoeg af te voeren, zodat de leidingen uitzetten over de drukopbouw?

#7 ·
Blij te helpen en dat je het probleem hebt opgelost. Plaats een foto van de buizen. De uiteinden van de buizen waar de slangklemmen op zitten, zullen vervormen. Zorg ervoor dat de binnenste metalen ring op zijn plaats zit. Verwarm het plastic met een föhn en tik de metalen ring indien nodig terug op zijn plaats. De metalen ring voorkomt dat het plastic uiteinde scheurt en vervormt door de druk van de slangklem. De inlaatbuizen kunnen vervormen door ouderdom, hitte en turbodruk. Als je vervangende buizen kunt krijgen, vervang ze dan. Als de buizen niet al te slecht zijn, blijf ze dan gebruiken. De 2005 S60 turbo van mijn zoon heeft net de 340.000 mijl overschreden. Alles aan de motor is origineel. Ik vervang de distributieriem, nokkenaskeerringen en waterpomp om de 120.000 mijl. Olie verversen, banden roteren, elke 5.000 mijl. Bij deze kilometerstand ziet de motorolie er niet zwart uit bij de olieverversing van 5.000 mijl. Voegt 1 - 1,5 qt per 5.000 mijl toe. Motor, turbo, transmissie allemaal origineel. Dagelijkse bestuurder, 200-500 mijl per week rijden. Dit zijn geweldige auto's, die gewoon wat liefde nodig hebben.

#8 ·
Graag gedaan en fijn dat je het probleem hebt opgelost. Plaats een foto van de buizen. De uiteinden van de buizen waar de slangklemmen op zitten, zullen vervormen. Zorg ervoor dat de binnenste metalen ring op zijn plaats zit. Verwarm het plastic met een föhn en tik de metalen ring indien nodig terug op zijn plaats. De metalen ring voorkomt dat het plastic uiteinde scheurt en vervormt door de druk van de slangklem. De inlaatbuizen kunnen vervormen door ouderdom, hitte en turbodruk. Als je vervangende buizen kunt krijgen, vervang ze dan. Als de buizen niet al te slecht zijn, blijf ze dan gebruiken. De 2005 S60 turbo van mijn zoon heeft net de 340.000 mijl overschreden. Alles aan de motor is origineel. Ik vervang de distributieriem, nokkenaskeringen, waterpomp om de 120.000 km. Olie verversen, banden roteren, om de 5.000 mijl. Bij deze kilometerstand ziet de motorolie er niet zwart uit bij de olieverversing van 5.000 mijl. Voegt 1 - 1,5 qt per 5.000 mijl toe. Motor, turbo, transmissie allemaal origineel. Dagelijkse bestuurder, 200-500 mijl per week rijden. Dit zijn geweldige auto's, die gewoon wat liefde nodig hebben.
Ja, ik heb de plastic turbobuis die over de motor gaat onlangs vervangen door een gloednieuwe originele, omdat de laatste de bevestigingsmiddelen had afgebroken, dus dat metalen ding zou op zijn plaats moeten zitten. Zal het controleren zodra ik de kapotte slang vervang.

Ik ben tot nu toe dol op de auto, had er al eerder een maar moest hem verkopen. Dus ja, weer hetzelfde type gekocht. Ik heb ERG VEEL aan gedaan. Sommige dingen vervangen omdat ze kapot gingen, maar de meeste zijn vervangen omdat ik de dingen graag in orde houd. Onlangs veel veranderd in het brandstofsysteem, pomp, sensoren, de brandstofinjectoren etc. Het is leuk om voor de auto te zorgen :)

Attachments