SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo s70 slaat af, start en sterft bij rode lichten

13K views 30 replies 8 participants last post by  arvint123  
#1 ·
Hé jongens...ik ben nu aan het werk... Maar toen ik mijn auto startte, sloeg hij één seconde aan en viel toen uit... Ik bleef proberen te starten en uiteindelijk bleef hij na veel pogingen aan en lukte het om hem op de weg te krijgen... Maar ik merkte op de snelweg dat hij VEEL op en neer ging, zoals willekeurige keren dat ik een piek in het toerental kreeg... totdat ik de airco uitzette, toen was hij perfect op de snelweg... toen kwam ik bij een rood stoplicht en de auto viel uit... vijf starts later met veel gas kreeg ik hem aan de praat en parkeerde hem op het werk... enig idee wat het kan zijn? Er werden geen codes weergegeven toen ik het op het werk controleerde.

#3 ·
Het kan van alles zijn, maar een goede plek om te beginnen is het brandstofpomprelais. Mijn V70 vertoonde precies dezelfde symptomen: starten, een seconde stationair draaien en dan afslaan. De enige manier om de auto aan de praat te houden, was meerdere keren starten met de voet stevig op het gaspedaal. We werden gek van het proberen het probleem op te sporen en de fout lag uiteindelijk bij een relais van $40.

#7 ·
UPDATE:
Het brandstofrelais is binnen en nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan hem nu aanzetten zonder hem op te toeren en hij loopt stationair...maar als ik het gaspedaal indruk, valt hij uit, als ik de airco aanzet, valt hij uit. en de stationaire toeren gaan elke paar seconden een beetje op en neer. Het controlelampje van de motor brandt met dezelfde codes: p1119,1670,p1119 p

#9 · (Edited)
Ik hoop echt dat het niet de gasklep was...maar het is een Volvo S70 met 260.000 mijl...dus ik denk dat de gasklep het meest logisch zou zijn. Ik heb de LMM schoongemaakt en ben nog niet echt goed in dit soort dingen...alle leidingen leken in orde...er was er een die uit het luchtfilter van de motor kwam en nergens naartoe ging en de lucht er rechtstreeks uit blies, maar ik neem aan dat die daar hoort te zitten? (Niet echt een slang, maar een dunne rubberachtige buis). De gasklep ook schoongemaakt...hij sloot niet goed aan en er was geen druk nodig om hem met mijn vingers te openen, als dat helpt.

Bedankt voor de hulp, ik waardeer het echt!

Terzijde, ik weet niet zeker of dit relevante informatie is, maar ik heb vorige week de rembekrachtigingssensor vervangen (het ETS-lampje brandde 7 maanden lang, het vervangen daarvan heeft dat lampje weggehaald). Ik weet niet zeker of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben, maar voor het geval dat zet ik dat hier neer.

#10 ·
P1119 is de koelvloeistofsensor, P1670 heeft betrekking op de startonderbreker. Ik vermoed een probleem met de accuspanning. Reinig en controleer uw aansluitingen en alle zichtbare massa's.

#11 · (Edited)
Ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon de batterij is...helaas heb ik geen voltmeters of iets dergelijks...misschien gewoon een nieuwe batterij proberen? Ik merk dat als ik mijn koplampen aan of uit zet, de motor een beetje toeren maakt zonder reden...en het reclame-ding deed mijn kat stotteren op de snelweg.

Als de auto uitvalt, verschijnt er een pijl...dan het batterijlampje...dan het motorolielampje, als dat nuttige informatie is.

#12 ·
Ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon de batterij is...helaas heb ik geen voltmeters of iets dergelijks...misschien gewoon een nieuwe batterij proberen? Ik merk dat als ik mijn koplampen aan of uit zet, de motor een beetje toeren maakt zonder reden...en het advertentieding deed mijn kat stotteren op de snelweg.

Als de auto uitvalt, verschijnt er een pijl...dan het batterijlampje...dan het motorolielampje, als dat nuttige informatie is.
De spanningsregelaar van de dynamo kan ook uitvallen.

#14 ·
Misschien moet ik hem wel naar de monteur slepen. Iemand ideeën over of het de antennering van de startonderbreker is? Ik weet dat de code p1670 gerelateerd is. Ik heb geprobeerd de ring schoon te maken, maar het heeft het niet opgelost, maar misschien helpt een nieuwe. Ik weet niet zeker of de symptomen die ik heb, zijn wat een defecte startonderbrekerantenne zou doen...

#18 ·
Klinkt als ETM-storing symptomen. Of een vacuümlek.

#21 ·
Verrassing verrassing, de startonderbreker antenne en o2 sensor hebben het gerepareerd! Kostte me $500...maar blij dat hij weer loopt!
Hé man, ik heb een willekeurige vraag? Waar zit de startonderbreker antenne? Ik begin jouw problemen te krijgen. Slechts één keer stilgevallen. Nadat ik de code had gewist.

Verzonden vanaf mijn LGL64VL met Tapatalk

#28 ·
auto

Hé jongens...ik ben nu aan het werk..
Maar toen ik mijn auto startte, sloeg hij één seconde aan en sloeg toen af...Ik bleef proberen te starten en uiteindelijk bleef hij hangen na veel pogingen en slaagde erin om hem op de weg te krijgen...maar ik merkte op de snelweg dat hij VEEL schommelde, zoals willekeurige keren kreeg ik een piek in het toerental...totdat ik de airco uitzette, toen was hij perfect op de snelweg...toen kwam ik bij een rood stoplicht en de auto sloeg af..vijf starts later met veel mijn voet op het gaspedaal kreeg ik hem omhoog en parkeerde hem op het werk...enig idee wat het kan zijn? Er verschenen geen codes toen ik het op het werk controleerde.
Heb je de uitgang van de dynamo gecontroleerd, en het toerental kan de relais zijn voor het schommelen,,

#31 · (Edited)
Slecht nieuws mensen... ZELFDE probleem weer terug na 2000 mijl, Zelfde foutcodes: P1119 en P1670. Ik had nog een GLOEDNIEUWE startonderbreker van de vorige keer over, die ik heb verwisseld en wat helemaal geen verschil maakte. De auto start en als ik het gaspedaal indruk, valt hij uit.
Vorige keer bracht ik hem naar de monteur en hij verving de o2-sensor en de startonderbrekerring en het werkte perfect tot nu toe. Is het echt alleen de o2-sensor die dit veroorzaakt? Omdat ik de helft heb gedaan van wat hij deed, kan het niet de startonderbrekerring zijn, zelfs na de wissel zijn dezelfde foutcodes er.

EDIT: Begin te denken dat het de startonderbrekermodule zelf is? Het communicatieprobleem kan niet de ring zijn, dus het is ofwel de groene connector die naar de ring gaat of iets aan de module. Niet zo goed in dit spul, voorlopig alleen perslucht op de connectoren blazen :facepalm:

Is er een manier om de startonderbrekermodule op deze Volvo's te resetten?
Ik heb diep gegraven en sommige auto's laten je de deur 5 keer ontgrendelen en vergrendelen en andere laten je alle deuren 10 minuten openen. Ik weet niet zeker wat de methode is op de s70 2000 non-turbo.