SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Aanbevelingen voor banden voor XC60's

19K views 51 replies 21 participants last post by  catfish93  
#1 ·
Ik ben parttime Uber/Lyft-chauffeur. Ik heb een XC60 T6 AWD uit 2012 met de standaard 235/60/18 banden. Ik rijd ongeveer 35.000 mijl/jaar. Mijn auto heeft momenteel 170.000 mijl.

Toen ik mijn auto kreeg, zat er Hankook Dynapro HP2s op, die prima waren tot het regende. Ik ben bijna 3 keer gecrasht vanwege hun vreselijke grip op nat wegdek. Toen ze versleten waren, koos ik voor de Sumitomo HTR A/S P02. Voor $108 per stuk met een garantie van 65.000 mijl waren ze een koopje. Het brandstofverbruik verbeterde met ongeveer 2 MPG (een enorme aanwinst voor Uber-chauffeurs), de wegligging op droog wegdek verbeterde en ze zijn totaal niet onder de indruk van nat wegdek. Zelfs de rijkwaliteit verbeterde. De enige klacht over hen is dat ze ZO. VERDOMD. LUID zijn. Ook is me bij 40.000 mijl een rotatie geweigerd vanwege een lage resterende profieldiepte. Ruim onder de garantie en ze zijn weg. Ik zal deze niet meer kopen.

Daarom heb ik een nieuwe set nodig. Het lezen van recensies is vrij nutteloos, omdat ze elkaar allemaal tegenspreken en ik geen dure verkeerde beslissing wil nemen. Michelins zouden geweldig moeten zijn, maar lijken te lijden aan vroegtijdige slijtage. Heb hetzelfde gelezen over Bridgestone. Het laatste wat ik wil is een band die twee keer zo duur is, maar maar half zo lang meegaat.

Ik wil een band die net zo goed presteert als de HTR's, maar iets langer meegaat en stiller is. Bij voorkeur iets dat geen $1000 per set kost, hoewel ik NIET afkerig ben van het betalen voor kwaliteit.

Dat alles in gedachten, welke gedachten/ervaringen/adviezen zou u kunnen hebben voor iemand met ernstige angst en slechte besluitvorming?

#7 ·
Ik heb net Continental Premium Contact 6 in 235/60/18 gekregen en ik ben er dol op. Geweldige grip op nat en droog wegdek, lange levensduur zoals ze suggereren wordt verwacht.
Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2018 XC60 D5 Inscription w. Polestar tune
2011 XC60 D5 Summum
Ze bieden die hier in de VS niet aan in 235/60/18. Ze zien er echter goed uit. Geniet ervan!

#3 ·
Ik volg dit op, want ik sta op het punt een nieuwe set voor mijn auto te bestellen. Degenen die ik er nu op heb, Pirelli Scorpions, zijn echt luidruchtig geworden na slechts ongeveer 17.000 mijl. De banden zien er gecupt uit - ik vermoed dat mijn uitlijning niet goed is. Ik heb goede ervaringen met de General RT43 op mijn XC70, dus daar neig ik naar, maar ik bekijk ook de Vredestein Quartrac 5.

#8 ·
Ik volg dit omdat ik op het punt sta een nieuwe set voor mijn auto te bestellen. Degene die ik er nu op heb, Pirelli Scorpions, zijn echt luidruchtig geworden na slechts ongeveer 17.000 mijl. De banden zien er gecupt uit - ik vermoed dat mijn uitlijning niet goed is. Ik heb een goede ervaring gehad met de General RT43 op mijn XC70, dus daar neig ik naar, maar ik kijk ook naar de Vredestein Quartrac 5.
Perfect. Pirelli scorpion verde is eruit (voor de tweede keer lol) heb generals gehad op een vorig voertuig en vond ze leuk, maar niet de RT43. Hoeveel mijlen hebben ze op uw XC70 gereden en lijken ze luidruchtig?

#4 ·
Ik heb 5 sets banden op mijn XC60 gehad en ik gebruik momenteel Continental DWS06 in de maat 235/60R18. Ik ben er dol op. Plakken als lijm in de droge omstandigheden en glijden niet of aquaplanen niet, zelfs niet in de natste omstandigheden. Ik raad ze ten zeerste aan en het zijn de beste banden die ik ooit op de auto heb gehad.

#6 · (Edited)
Ik heb 5 sets banden op mijn XC60 gehad en ik gebruik momenteel Continental DWS06 op mijn auto, maat 235/60R18. Ik ben er dol op. Plakken als lijm in de droge omstandigheden en glijden of aquaplanen niet, zelfs niet in de natste omstandigheden. Ik raad ze ten zeerste aan en het zijn de beste banden die ik ooit op de auto heb gehad.
Ik kom uit de EU, dus ik denk dat jullie niet dezelfde modellen hebben als wij. Wij krijgen deze Conties hier niet. Mijn 2018 XC60 kwam met ContiSportContact 5, maar dan in 235/55/19 en ik kocht Conti PremiumContact 6 voor de 2011 XC60

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2018 XC60 D5 Inscription met Polestar-tuning
2011 XC60 D5 Summum

#5 ·
Continental of Michelin en dan een goede uitlijning.

Koop geen Yokohama of Pirelli op uw P3-voertuig. Ze gaan allemaal uiteindelijk cuppen en veroorzaken vreselijk lawaai op de weg. Als ik een dollar had voor elke auto met slecht/luid lawaai op de weg met een van deze twee banden, zou ik ergens op een eiland zitten.

Ik heb de Pirelli-banden van beide van mijn gloednieuwe SPA-voertuigen gehaald en vanaf dag 1 Continentals geplaatst... ZEER aan te bevelen.

#11 · (Edited)
Continental of Michelin, dan een goede uitlijning.

KOOP GEEN Yokohama of Pirelli op uw P3-voertuig. Ze gaan allemaal uiteindelijk cuppen en veroorzaken vreselijk lawaai. Als ik een dollar had voor elke auto met slecht/luid weggeruis met een van deze twee banden, zou ik ergens op een eiland zitten.

Ik heb de Pirelli-banden van mijn beide gloednieuwe SPA-voertuigen gehaald en vanaf dag 1 Continentals geplaatst... BEVEEL ze TEN ZEERSTE aan.
Ik heb levenslange uitlijningen van Firestone. Heeft zichzelf in minder dan een jaar terugverdiend. :D Is een XC60 uit 2012 een P3? Ik dacht oorspronkelijk dat het er een was, toen werd me verteld dat het een P2 was door de onafhankelijke garage waar ik kom. Ik ben niet aan het argumenteren, maar zoek alleen verduidelijking. Gedachten over de Conti TrueContactTour?

Een vrachtwagenmonteur wees me er vandaag op: Mijn Sumitomos hebben mijn kilometerstand verbeterd dankzij hun rotaties per minuut. 725 in tegenstelling tot 714 voor elke andere band in de categorie. (Info verkregen via TireRack) Hij zei dat het is alsof je van 22 inch low profiles naar 24,5 inch op een grote vrachtwagen gaat - het komt overeen met het veranderen van je versnelling. Hij zei dat een kilometerstand van 1,5 - 2 MPG zou worden bereikt door dat type verandering, in tegenstelling tot het profielontwerp.

#16 ·
owns 2019 Volvo V90 T6 R-design
#17 ·
#20 ·
Vandaag moest ik de Pirelli Scorpion Verde-banden vervangen die nieuw op mijn voertuig zaten. Ondanks dat ik zorgvuldig was met de rotatie en nauwgezet de juiste spanning aanhield, heb ik er maar 23.000 km mee gereden. Erg teleurstellend. Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot anderen die dezelfde banden hebben gebruikt.
Nieuwe Continental Cross Contacts erop vandaag. Film om 23:00 uur.

#21 ·
Vandaag moest ik de Pirelli Scorpion Verde-banden vervangen die nieuw op mijn voertuig zaten. Ondanks dat ik zorgvuldig was met roteren en nauwgezet de juiste spanning aanhield, heb ik er maar 23.000 uit gehaald. Erg teleurstellend. Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot anderen die dezelfde banden hebben gebruikt. Vandaag nieuwe Continental Cross Contacts geplaatst. Film om 11.
Uw bandenlevensduur is precies het gemiddelde dat ik zie voor Pirelli.Geweldige keuze voor Continental. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de ContiProContact, omdat deze op mijn S90 zaten.

#24 ·
We overwegen onze originele Michelin Latitude Tour HP te vervangen met 60.000 mijl erop en waren bij onze lokale Costco, de bandenman raadde aan om Michelin X LT A/S @ $188/band (grootmerk) te nemen in plaats van de Latitude Tour XP @ $247/band. De X LT A/S heeft een garantie van 70.000 mijl versus 55.000 mijl op de Latitude Tour HP.

#26 ·
Overweegt onze originele Michelin Latitude Tour HP te vervangen met 60.000 mijl erop en was bij onze lokale Costco, de bandenman raadde aan om Michelin X LT A/S te nemen voor $188/band (grote merk) in plaats van de Latitude Tour XP voor $247/band. De X LT A/S heeft een garantie van 70.000 mijl versus 55.000 mijl op de Latitude Tour HP.
Als je 60.000 mijl uit een set banden op deze auto hebt gehaald, zou ik die band opnieuw nemen, zonder vragen. Ik zou blij zijn met de helft van die kilometerstand, gezien het tempo dat ik aanhoud.

#32 ·
Ik heb een 18 XC60 AWD. Ik moest onlangs de banden vervangen. Ging voor Michelin Premier LTX op aanbeveling van de bandenwinkel. Ben er dol op. Zeer stil op droge wegen. En plakken als lijm in de regenbuien in Florida.
Sluit me aan bij de Premier LTX. Zeer stil, zeer stabiel, zeer veilig gevoel. Direct na de installatie reden we van MN naar WA en terug, en het was de hele weg heerlijk soepel en stil. Ze zijn ook verrassend goed geweest in de wintersneeuw.

Mijn vrouw heeft de Michelin Defender op haar XC70 en hoewel ze het best goed doen, zijn ze nogal lawaaierig (een veel voorkomende opmerking). De profieldiepte van deze banden is nieuw 7/32, terwijl de nieuwe Premier 5/32 zijn.

#34 ·
Onze R-Design heeft Michelin Pilot Sport A/S 3+ banden, die zaten er al op toen we hem kochten. Wilde even reageren aangezien cupping en geluid samen werden genoemd.

De banden zijn erg stil, zoals de meeste Michelin's. Ik heb altijd Michelin's gereden, nog nooit een slechte set gehad. De auto heeft echter een trilling bij snelwegsnelheden, die bijna verdwenen is als je het gaspedaal loslaat. De auto is CPO; ik heb de dealer de diagnose laten stellen, ervan uitgaande dat het een versleten CV-gewricht of een vastzittende remklauw was, gebaseerd op de manier waarop hij zich gedraagt. In plaats daarvan beweren ze dat de banden "cupping" vertonen en overmatige wegkracht hebben, en weigeren ze verdere diagnose totdat ik ze vervang (ondanks dat ze nog ongeveer 5/32" profiel hebben en verder in goede staat zijn).

Nu, de techneut in mij heeft hier 2 problemen mee. Ten eerste zal een bandentril in het algemeen niet veranderen met het gas (snelheid wel, maar niet alleen gas geven). Als het gebeurt, schudt het stuurwiel daadwerkelijk van links naar rechts. Ten tweede, als ze echt cupping vertonen... veroorzaakt een cupping band over het algemeen geluid (zoals 'gunshow' zei), geen trilling. Ze waren een beetje geveerd door een slechte uitlijning toen ik de auto in juli kocht, maar zijn grotendeels rechtgetrokken. Heb zelf geen "cupping" op ze gezien, maar weet dat de meeste techneuten niet echt weten wat cupping is, maar de term gebruiken voor elke vreemde slijtage.

Suggesties? Wil de thread niet kapen, ben gewoon nieuwsgierig aangezien we het over cupping hebben.

Bedankt jongens,

Joe

#36 ·
Onze R-Design heeft Michelin Pilot Sport A/S 3+ banden, die zaten er al op toen we hem kochten. Wilde even reageren aangezien cupping en geluid samen werden genoemd.

De banden zijn erg stil, zoals de meeste Michelin's. Ik heb altijd Michelin's gereden, nog nooit een slechte set gehad. De auto heeft echter een trilling bij snelwegsnelheden, die vrijwel verdwenen is als je het gas loslaat. De auto is CPO; Ik heb de dealer gevraagd om het te diagnosticeren, ervan uitgaande dat het een versleten CV-gewricht of een vastzittende remklauw was, gebaseerd op de manier waarop het zich gedraagt. In plaats daarvan beweren ze dat de banden "cupped" zijn en overmatige wegkracht hebben, en weigeren ze verdere diagnose totdat ik ze vervang (ondanks dat ze ongeveer 5/32" zijn en verder in goede staat).

Nu, de techneut in mij heeft hier 2 problemen mee. Ten eerste zal een bandtrilling over het algemeen niet veranderen met het gas (snelheid wel, maar niet alleen gasinvoer). Als het dit doet, schudt het stuurwiel daadwerkelijk van links naar rechts. Ten tweede, als ze echt cupped zijn... zal een cupped band over het algemeen geluid veroorzaken (zoals 'gunshow' zei), geen trilling. Ze waren een beetje geveerd door een slechte uitlijning toen ik de auto in juli kocht, maar zijn grotendeels rechtgetrokken. Heb zelf geen "cupping" op ze gezien, maar weet dat de meeste technici niet echt weten wat cupping is, maar de term gebruiken voor elke funky slijtage.

Suggesties? Wil de thread niet kapen, gewoon nieuwsgierig aangezien we het over cupping hebben.

Bedankt jongens,

Joe
Je brengt een uitstekend punt over geluid naar voren. Ik heb een geluid, en ik weet niet zeker of het de banden of de hoekoverbrenging is. Het klinkt alsof je achter een oude Honda staat waarvan een kind de uitlaat heeft afgezaagd... dat diepe dronegeluid. Bij precies 60 MPH kan ik een trilling in het gaspedaal voelen, wat me deed geloven dat het met de aandrijflijn te maken had, en hoogstwaarschijnlijk de hoekoverbrenging. Maar ik zette de auto op oprijplaten en verwijderde de vloeistofplug en er kwam vloeistof uit, alsof het niet laag was, en de vloeistof zag er ook gloednieuw uit. Dus misschien zijn het de banden, maar ik wil geen set als gok plaatsen, om erachter te komen dat ik een reparatie van $3000 heb... (wat ik zou inruilen voordat ik iets zo duurs zou repareren - waardoor de bandeninvestering verspild is)

#38 ·
Oké jongens, voor het geval jullie de score niet bijhouden, hier zijn de resultaten tot nu toe volgens mijn telling:

4 stemmen voor Michelin, waarvan 2 specifiek voor de Premier LTX.
2 stemmen voor Nokian. De enTyre 2.0 lijkt me de beste optie.
3 stemmen voor continental, alle 3 voor verschillende modellen.
1 stem voor General.

#40 ·
Ik heb Michelin Pilot Sport A/S 3+ banden (255/45-20) op mijn R-design. Ze hebben tot nu toe 15.000 mijl gereden. Geen trillingen of iets ongewoons. Ze zijn stil, geweldig in de omgang in zowel droge als natte omstandigheden en voldoende in de sneeuw.
De slijtage is over de hele breedte gelijkmatig geweest. Geen cupping of feathering. Ik rijd rondom 32 PSI en roteer ze elke 5.000 mijl. Ik ben geen agressieve bestuurder (behalve op bepaalde bochtige kustwegen), maar ook geen voetbalmoeder.

#47 ·
Ik heb de volgende banden op mijn XC60's gehad. Ik zal proberen ze te beoordelen op een schaal van 5 punten.

1. Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico, 18' en 20' wielen. (Handling:3.5, Geluid:4, Rijgedrag:3.5, Slijtage:4, Sneeuw:2)
OEM-banden, stil als ze nieuw zijn, handling is redelijk op droge en natte oppervlakken, sneeuwprestaties zijn echt slecht.

2. Michelin Latitude Tour HP, 18' wielen. (Handling:4, Geluid:4, Rijgedrag:4, Slijtage:3.5, Sneeuw:3.5)
OEM-banden, goed maar blinkt niet uit op enig aspect.

3. Continental ExtremeContact DWS06, 19' wielen. (Handling:5, Geluid:2, Rijgedrag:2, Slijtage:3, Sneeuw:4)
Handling is het beste van deze banden, super grip. Geluidsniveau was OK toen ze nieuw waren, werd super luid na 25000 mijl, sneeuwprestaties zijn geweldig voor een all-season band. Rijgedrag is zeker steviger dan touringbanden. Ik heb deze vervangen na iets meer dan 30000 mijl omdat drie banden al lek waren. Had op dat moment nog ongeveer 5/32 profieldiepte over.

4. Brigestone DUELER H/L ALENZA PLUS, 19' wielen. (Handling:4, Geluid:5, Rijgedrag:4, Slijtage:?, Sneeuw:?)
Heb dit pas meer dan 1000 mijl gehad. Handling en rijgedrag staan op gelijke hoogte met de Michelins, maar stiller.

#48 ·
Ik gebruik momenteel Firestone Destination LE2's op mijn XC60 uit 2016 met 18-inch wielen. Ze rijden stil en soepel en hebben goede grip in de regen. Lijken ook goed te slijten.

#52 ·
Op zoek naar updates op dit gebied, vooral van eerdere posters die mogelijk meer inzicht hebben...
Ik denk dat de DWS 06 de duidelijke winnaar is als het gaat om klanttevredenheid.

Ik? Ik kreeg die set HTR A/S P02's met garantie en de tweede set was iets van $350 geĂŻnstalleerd. Voor die prijs maakte het me niet uit wat het lawaai was. Maar vanaf daar wordt het lastig omdat het blijkt dat het lawaai eigenlijk van een wiellager kwam en niet van de banden. Nu is de P02 vervangen door de P03, die sinds januari 2021 op mijn auto zit. Eerlijk gezegd, deze banden gingen achteruit ten opzichte van de P02. Minder grip in de regen, minder communicatief stuurgevoel en een slechtere brandstofbesparing. Toegegeven, ze zijn niet slecht vooral voor de prijs, maar ze zijn gewoon niet zo goed als de P02's waren. De moraal van het verhaal is dat er geen gratis lunch bestaat. Bel gewoon een paar bandenwinkels en vraag ze wat ze aanbevelen voor uw auto, uw rijomstandigheden en uw rijgewoonten.

#51 ·
+1 Continental DWS06. Ik heb ze op 3 voertuigen waar ik voor zorg en ben er erg blij mee.

owns 2013 Volvo XC90 AWD Platinum