SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Achterlicht vervangen?

10K views 16 replies 6 participants last post by  Dsgray16  
#1 ·
Het achterlicht van mijn CPO 2019 V90 werkt gedeeltelijk niet. Volgens de technicus komt dit doordat er water in het lichtcompartiment is gekomen. De dealer rekent $1270 voor de reparatie/vervanging en zegt dat dit niet onder de Volvo-garantie valt. Ik heb de 5 jaar CPO en 10 jaar Platinum dekking. 2 vragen:

- Is dit het soort ding dat gedekt zou moeten worden? Het beleid sluit "lampen" en schade door water uit, maar dit lijkt meer op een elektrisch probleem als gevolg van een defect in het achterlichtcompartiment - het zou waterdicht moeten zijn.

- Stel dat ik het garantiepunt verlies, lijkt $1270 dan juist? Ik was verrast hoe hoog dat was.

Bedankt,

#4 ·

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 ·
Ik heb de CPO 2019 V90 die ik eind november kocht met 19.000 mijl eindelijk naar een lokale dealer gebracht. Ik kwam met een waslijst aan items, waaronder water in het achterlicht, en ze hebben alles voor me geregeld onder garantie (voorremmen vervangen omdat ze krom waren, achterklepgreep vervangen omdat deze los zat, zonnedakpakking vervangen, achterlicht vervangen, een harde reset van de auto gedaan om de start/stop-functie te laten werken, en de transmissie gereset om het schakelgedrag opnieuw te laten leren).

Dit was bij North Point Volvo in Alpharetta. Ik heb de auto daar niet gekocht, dus ze hadden me gemakkelijk kunnen vertellen dat een deel ervan niet gedekt was of me terug kunnen sturen naar waar ik hem gekocht had, maar ze hebben me geholpen.

#6 ·
Ik denk dat het technisch gezien niet onder een van de clausules voor weerafdichting/waterschade zou vallen, maar ik denk dat ze het anders hadden kunnen opschrijven en Volvo te slim af konden zijn. Als ze het met waterschade zouden opschrijven, is het onwaarschijnlijk dat Volvo de claim zou indienen.

#8 ·
"Zorg van geverifieerde klant. Achterlicht links heeft waterindringing..."

De auto valt nog onder de 4 jaar bumper-to-bumper garantie, misschien is dat de reden dat het gedekt was.
Dat maakt absoluut een verschil... het heeft geen weerstrippingsclausule.

#9 ·
Kijk, ik heb zitten twijfelen of ik de CPO-uitbreiding wel of niet moet nemen, maar er zijn zoveel uitsluitingen in vergelijking met de oorspronkelijke garantie voor de dingen waarvan ik verwacht dat ze verouderen, dat het in feite "aandrijflijn- en Sensus"-verzekering wordt. Maar mijn ervaring met de lokale dealer was aangenaam genoeg om het weer te overwegen.

#10 ·
Kijk, ik heb zitten twijfelen of ik de CPO-uitbreiding wel of niet moet nemen, maar het heeft zoveel uitsluitingen ten opzichte van de oorspronkelijke garantie voor de dingen waarvan ik verwacht dat ze verouderen, dat het in feite "aandrijflijn- en Sensus"-verzekering wordt. Maar mijn ervaring met de lokale dealer was prettig genoeg dat ik het weer overweeg.
Daar ben ik het niet mee eens... er zijn echt maar heel weinig extra uitzonderingen... Een flink deel van de paragraaf gaat over dingen die de auto niet eens heeft, zoals zonnepanelen, sealed beams (nou ja, misschien zijn er een paar van die dingen, afhankelijk van het bouwjaar) en onderdelen van de handgeschakelde versnellingsbak. Maar items die falen door weersinvloeden staan er wel op en zijn eigenlijk volkomen logisch.
Volvo kan mensen niet dwingen om in een garage uit de zon te parkeren en dat is wat een flink deel van de afbraak van lijm en afdichtingen en rubberen onderdelen kan veroorzaken.

#11 ·
PLATINUM UITSLUITINGEN* Remvoeringen, remtrommels en -rotoren, schijfremblokken, standaard handgeschakelde transmissie koppelingsfrictieschijf, drukgroep, pilotlager, uitwerpager en -arm, airbags, zonne-energie-apparaten, glas, lenzen, sealed beams, carrosseriedelen en/of panelen, weerstrips, sierlijsten, lijsten, slotcilinders, banden, wielen, alle batterijen behalve hybride/EV/waterstof hoogspanningsbatterijen, gloeilampen, bekleding, verf, blank metaal, vriespluggen, filters, verwarmings- en radiatorslangen, uitlaatsysteem, katalysator, schokdempers, werkzaamheden zoals uitlijning of balanceren van wielen (behalve wanneer dit nodig is in combinatie met een mechanische storing), veiligheidsbevestigingssystemen, audio/beveiliging of andere systemen die niet in de fabriek zijn geĂŻnstalleerd, of vinyl en cabriokappen.

Veel van de doorgestreepte items vallen ook niet onder de nieuwe auto. En hoewel ik dingen als de carrosseriedelen of panelen heb weggelaten, vallen deze al onder de 10 jaar penetratiedekking, dus hoewel ze niet onder CPO vallen, behouden ze de fabrieksdekking.

#13 ·
PLATINA UITSLUITINGEN* Remvoeringen, remtrommels en -rotoren, schijfremblokken, standaard handgeschakelde transmissiekoppelingsfrictieschijf, drukgroep, pilootlager, uitwerpingslager en -arm, airbags, zonne-energie-apparaten, glas, lenzen, verzegelde koplampen, carrosseriedelen en/of panelen, weerstrips, sierlijsten, lijsten, slotcilinders, banden, wielen, alle batterijen behalve hybride/EV/waterstof hoogspanningsbatterijen, gloeilampen, bekleding, verf, blank metaal, vriespluggen, filters, verwarmings- en radiatorslangen, uitlaatsysteem, katalysator, schokdempers, werkzaamheden zoals uitlijning of wielbalancering (behalve wanneer vereist in combinatie met een mechanische storing), veiligheidsbeveiligingssystemen, audio/beveiliging of andere systemen die niet in de fabriek zijn geĂŻnstalleerd, of vinyl en cabriokappen.

Veel van de doorgestreepte items vallen ook niet onder de nieuwe auto. En hoewel ik dingen als de carrosseriedelen of panelen heb weggelaten, vallen deze al onder de 10 jaar penetratie dekking, dus hoewel niet gedekt door CPO, behouden ze de fabrieksdekking.
Bedankt, ik waardeer het perspectief. Ik moet in principe een tabel maken van wat er overblijft en niet wordt gedekt door een andere garantie, een faalkans en reparatiekosten toewijzen, en dan weet ik of het de moeite waard is :)

#14 ·
Ik denk dat als je de auto houdt, het te goedkoop is om niet te kopen. Ik ben verbaasd over het aantal mensen dat het afwijst en van plan is de auto lang te houden. Ik voel me best goed over het verkopen van een luxe auto die $4.000 aan niet-slijtage-reparaties nodig heeft in 120.000 mijl over 10 jaar... en als je de garantie van Steingold koopt, kost het over het algemeen minder dan dat. De rest is gewoon een goede maatregel voor het geval je echt pech hebt.

#15 ·
Het enige dat niet gedekt is, is wat er in die paragraaf staat, en dan verwaarlozing en schade.

Ik denk dat als je de auto houdt, het te goedkoop is om niet te kopen. Ik ben verbaasd over het aantal mensen dat het passeert en van plan is de auto lang te houden. Ik voel me best goed over het verkopen van een luxe auto die $4.000 aan niet-slijtage reparaties nodig heeft in 120.000 mijl over 10 jaar.. en als je de garantie van Steingold koopt, kost het over het algemeen minder dan dat. De rest is gewoon een goede maat voor het geval je echt pech hebt.
Natuurlijk, maar alles wat er tot nu toe mis is gegaan met de auto, stond op de lijst met dingen die uitgesloten zijn van de CPO-garantie. Dus ik heb een observatiebiasprobleem in mijn dataset.

#17 ·
Het achterlicht van mijn CPO 2019 V90 werkt gedeeltelijk niet. Volgens de technicus komt dit doordat er water in het lichtcompartiment is gekomen. De dealer rekent $1270 voor de reparatie/vervanging en zegt dat dit niet onder de Volvo-garantie valt. Ik heb de 5 jaar CPO en 10 jaar Platinum dekking. 2 vragen:

- Is dit het soort ding dat gedekt zou moeten zijn? Het beleid sluit "lampen" en schade door water uit, maar dit lijkt meer op een elektrisch probleem als gevolg van een defect in het achterlichtcompartiment - het zou waterdicht moeten zijn.

- Ervan uitgaande dat ik het garantiepunt verlies, lijkt $1270 dan juist? Ik was verrast hoe hoog dat was.

Bedankt,
Weet niet zeker of je het al hebt opgelost, maar heb net een complete set V90-rails voor $500 aangeboden… Neem contact op als je geïnteresseerd bent