SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

OSD documentatiekosten

6.1K views 20 replies 10 participants last post by  Mikey54  
#1 ·
Kan een dealer een documentatievergoeding in rekening brengen als ik de auto zelf registreer en belastingen betaal?

Er was ook een vergoeding voor het inschrijven van identificatienummers in sommige auto-onderdelen... dat werd snel geschrapt, maar ik vraag me nog steeds af over de documentatievergoeding.

Bedankt,
Chris

#2 ·
Ja, ze kunnen alle kosten aan de transactie toevoegen die ze willen.

#4 ·
Documentkosten worden in rekening gebracht voor voorraadeenheden van dealers om de kosten van rente op de financiering, administratieve kosten voor kantoorpersoneel voor het afbetalen van inruilauto's en het volgen van titels en het verwerken van titelwerk te dekken, voor detail- en leveringskosten zoals gas.
Omdat al dit soort dingen al door het fabriekspersoneel in Zweden worden gedaan, breng ik ze niet in rekening voor OSD-transacties.
We vullen de benzine wel bij en doen een gratis schoonmaakbeurt van een OSD-eenheid wanneer deze terugkeert, maar daarvoor breng ik ook niets in rekening.
OSD draait helemaal om de ervaring en het avontuur van de reis.

#7 ·
Hmm... Welnu, we vertrekken de dag na Thanksgiving op reis, dus ik probeer dit snel op te lossen, zodat ik maandag onze financiering kan afronden.

Hoe hoef ik de documentatiekosten niet te betalen?
(gascos80)
Adviseer uw dealer dat u de auto registreert wanneer deze arriveert. Zo simpel is het. U heeft doorgaans 10 dagen de tijd om te registreren, te rekenen vanaf de dag dat u hem van de dealer heeft meegenomen.
Ik heb 3 OSD's gedaan en ze alle 3 zelf geregistreerd.
Er is GEEN documentatie die een dealer voor u hoeft af te handelen, behalve de registratie.
Omgekeerd kunt u een dealer uw registratie laten afhandelen en een redelijke vergoeding betalen, maar dan zou u alle papieren DIE U HEEFT aan de dealer moeten overhandigen. Leek me niet logisch.

#6 ·
Je had het ze waarschijnlijk bij de bestelling moeten vertellen. Geef me je beste prijs, inclusief alle "kosten" om verrassingen te voorkomen. De prijs van het voertuig moet alle kosten van de dealer dekken. Voegt WalMart "kosten" toe aan de vermelde prijs van brood bij de kassa om administratiekosten te dekken? Die kosten zijn slechts "ADP", extra winst voor de dealer, IMHO.

#10 ·
Ik wachtte al op de lokale dealer om me een verkoopfactuur met VIN# te bezorgen om aan mijn kredietvereniging te verstrekken. Ze hebben wat personeelsverloop gehad, dus er is eigenlijk niemand die een OSD-bestelling heeft verwerkt....

Het wordt geregeld, maar ik heb nog een paar vragen die beantwoord moeten worden. Eén vraag is of er iets op papier staat van Volvo over de verzekeringsdekking dat ik aan mijn kredietverstrekker kan verstrekken om aan te tonen dat het gedekt is totdat het de haven bereikt.

#12 ·
Ik had gewacht tot de lokale dealer mij een verkoopfactuur met VIN# zou bezorgen om aan mijn kredietvereniging te verstrekken. Ze hebben wat personeelsverloop gehad, dus er is niet echt iemand die een OSD-bestelling heeft verwerkt....

Het wordt geregeld, maar ik heb nog een paar vragen nodig. Eén vraag: is er iets op papier van Volvo over de verzekeringsdekking dat ik mijn kredietverstrekker kan verstrekken om te laten zien dat het gedekt is totdat het de haven bereikt.
U zou uw bestelling per post rechtstreeks van de VCNA moeten ontvangen. Ik stel voor om de VCNA te bellen en het te regelen. En dezelfde bestelling toont uw verzekering.

#15 ·
Het proces verliep een beetje anders dan ik gewend ben. De orderbevestiging van VCNA kwam kort na mijn bestelling/aanbetaling in oktober, maar zonder VIN-nummer. Er was wat verwarring bij de lokale dealer over het lokaal kunnen zien van de VIN, tot een paar dagen geleden, om een verkooporder bij de dealer te kunnen produceren. Maar het is nu allemaal in orde. Barbara van VCNA was erg behulpzaam tijdens het proces en kon me details sturen over de verzekering van Volvo om de kredietverstrekker tevreden te stellen. Morgen de leningpapieren tekenen, dus het zou in orde moeten zijn... pff....

#18 ·
Bedankt allemaal voor de geweldige informatie.......Ik ben veel vergeten sinds mijn eerste OSD.......

#21 ·
Ik sta op het punt mijn eerste OSD Volvo (naar de VS) te bestellen. Bovenaan de Europese prijslijst staat dat de prijs geen "belastingen, licentie, Amerikaanse registratie, documentatie en voorbereidingskosten van de dealer" omvat. De bovenstaande berichten zijn nuttig om de documentatiekosten te begrijpen, maar hoe zit het met de voorbereidingskosten van de dealer voor OSD-voertuigen? Hoeveel heeft u betaald en heeft u onderhandeld over lagere voorbereidingskosten van de dealer?
Ik zou voorstellen om te vragen naar een prijs die alle "kosten" omvat, behalve belastingen en licentie.

#20 ·
Ik heb geen voorbereidingskosten aan de dealer betaald voor de mijne.