Ik rijd in een 07 XC 90 met nu 200.000 mijl op de 4.4 L Yamaha V-8. Mijn handleiding zegt dat ik een aantal verschillende gewichten olie in deze auto kan gebruiken, afhankelijk van de omstandigheden. Degene die de meeste temperatuurbereiken bestrijkt en wordt aanbevolen voor zwaarder gebruik, hoewel ik de auto niet hard gebruik, is 0W-40 ACEA A/3 B/4 specificaties. Ze raden ook aan Castrol te gebruiken, dus dat is wat ik heb gebruikt, de Europese formule 0W 40 Castrol olie met die specificaties. Nu kan ik de 0W 40 Castrol volledig synthetische olie met die specificaties niet vinden in mijn plaatselijke winkel, ze hebben het al een tijdje niet meer en ik denk omdat ze er misschien niet veel van hebben verkocht. Dus ik kocht de 5W 40 Europese formule Castrol olie met dezelfde specificaties. Het zette me echter aan het denken over oliekwaliteiten en daarom wilde ik vragen of er iemand op dit forum is die verstand heeft van olieviscositeitsgewichten die me zou kunnen vertellen wat mogelijk een betere kwaliteit en gewicht olie is om in deze motor van mij te gebruiken. Ik weet dat velen hier een mening kunnen hebben op basis van het "geluk" dat ze hebben gehad met het gebruik van een bepaald gewicht olie, omdat ze het "leuk" vinden hoe het "stand heeft gehouden". Ik heb in het verleden veel antwoorden gekregen op vragen die ik hier heb geplaatst en toen ik hen vroeg waarom ze zeiden wat ze zeiden, kan niemand nauwkeurig beschrijven waarom ze iets leuk vinden, ze zeggen gewoon dat ze het leuk vinden. Ik wil geĂŻnformeerd worden door iemand die olieviscositeiten op een meer wetenschappelijke manier kent dan de gemiddelde autobezitter.