SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Hij is niet op zoek naar een turbo, hij is op zoek naar een basismodel, specifiek voor een beter brandstofverbruik. Niemand weet hoeveel basismodellen met handgeschakelde versnellingsbak zijn gebouwd, omdat geen enkele liefhebber de vraag heeft gesteld - maar het is waarschijnlijk veilig om aan te nemen dat de aantallen ongeveer even goed werken als T5's. En de prijs is lager voor een basismodel met handgeschakelde versnellingsbak, dus dat is een extra bonus. Niemand behalve gekke mensen doen de handmatige swaps. :)

En Dewstain, ze zijn er, vooral enkele 850's met lage kilometerstand - waar ben je gevestigd? Ik geef je graag een paar goede leads als ik weet waar ik moet zoeken.
Waarom dacht ik om de een of andere reden dat hij een turbo wilde...? Ah, hoe dan ook....als je op zoek bent naar een NA 5-versnellingsbak, klinkt $ 2K wel goed.

Niemand behalve gekke mensen doet de handmatige swaps. :)
Image
Dus ik denk dat een groot deel van VS gek is? lol

Discussion starter · #23 ·
Waarom dacht ik om de een of andere reden dat hij een turbo wilde...? Ah, hoe dan ook....als je op zoek bent naar een NA 5-versnellingsbak, klinkt $ 2K wel goed.
Image
Dus ik denk dat een groot deel van VS gek is? lol
Begrijp me niet verkeerd, als de juiste turbo langskomt, ben ik er ook in, maar ik heb de snelheid of eerlijk gezegd de hoofdpijn niet nodig. Ik heb al een auto die elke 15.000-30.000 mijl klepafstellingen en diff-spoelingen nodig heeft. Ik wil iets waarvan ik kan verwachten dat het met redelijk onderhoud minstens 4 tot 5 jaar meegaat, en eerlijk gezegd, ik hou van het geluid van een NA I5 van de 850. Ze hebben iets gedaan aan de S70 en het klinkt niet zo cool in mijn boek.

Het gaat niet gebeuren.
(dit):
Ik wil iets waarvan ik redelijk kan verwachten dat het met redelijk onderhoud minstens 4 tot 5 jaar meegaat, en eerlijk gezegd, ik hou van het geluid van een NA I5 van de 850."

ELKE Volvo, ALLE Volvo's vereisen een flinke hoeveelheid onderhoud over 75-100K mijl, dus het hangt ervan af wat u redelijk vindt?

De meeste eigenaren hier en op alle sites gaan uit van minstens $1000 per jaar, wilt u $1000 per jaar uitgeven aan een auto van $2000??????

Zelfs als de auto door iemand als ik werd onderhouden, kunnen en zullen GROTE problemen opduiken.
De ophanging moet om de 100K of zo worden vervangen
Ademhalingsboxen om de 100K of zo
Etc.
Etc.
Koop iets Japans als je er gewoon mee wilt rijden en de olie wilt verversen.
Je moet ook posten in de GEZOCHT sectie in de advertenties.

Nogmaals, laat me je een voorbeeld geven;
Ongeveer 3-4 jaar geleden kocht en verkocht ik een ZEER mooie 1995 850 GLT 5-versnellingsbak.
Volgeladen Volvo (leer, wielen, zonnedak, etc.) maar een 5-versnellingsbak, eigenlijk vrij zeldzaam en het was over het algemeen een erg mooie auto.
Het had ongeveer 130K mijl of zo (ik ben het vergeten)
Ik verkocht het voor $5500 in minder dan een week en als die exacte auto vandaag de dag zou worden aangeboden, zou ik er nog steeds $4995 voor kunnen krijgen en gemakkelijk.

Discussion starter · #25 ·
Het gaat niet gebeuren.
(this):
Ik wil iets waarvan ik redelijk kan verwachten dat het met redelijk onderhoud minstens 4 tot 5 jaar meegaat, en eerlijk gezegd, ik hou van het geluid van een NA I5 van de 850."

ELKE Volvo, ALLE Volvo's vereisen behoorlijk wat onderhoud over 75-100K mijl, dus het hangt ervan af wat je redelijk vindt?

De meeste eigenaren hier en op alle sites schatten minstens $1000 per jaar, wil je $1000 per jaar uitgeven aan een auto van $2000??????

Zelfs als de auto werd onderhouden door iemand zoals ik, kunnen en zullen GROTE problemen opduiken.
De ophanging moet om de 100K of zo worden vervangen
Ademhalingsboxen om de 100K of zo
Etc
Etc
Koop iets Japans als je er gewoon in wilt rijden en de olie wilt verversen.
Je moet ook posten in de WANTED sectie in de classifieds.

Nogmaals, laat me je een voorbeeld geven;
Ongeveer 3-4 jaar geleden kocht en verkocht ik een ZEER mooie 1995 850 GLT 5-versnellingsbak.
Volgeladen Volvo (leer, wielen, zonnedak, etc.) maar een 5-versnellingsbak, eigenlijk vrij zeldzaam en het was over het algemeen een erg mooie auto.
Het had ongeveer 130K mijl (ik ben het vergeten)
Ik verkocht het voor $5500 in minder dan een week en als die exacte auto vandaag zou worden aangeboden, zou ik er nog steeds $4995 voor kunnen krijgen en gemakkelijk
Het spijt me, ik vind je nogal moeilijk te begrijpen. Enerzijds vertel je me dat de auto's die ik plaats te duur zijn, dan vertel je me dat wat ik zoek, ik niet zal vinden voor dezelfde prijs als de originele auto waarvan je me vertelde dat hij te duur was. Beslis je eens, man. En om duidelijk te zijn, mijn oom heeft een '98 850 GLT stationwagen, een 99 XC, een 2000 XC, een 2004 XC en stopt er geen $1000 per jaar in, zelfs niet met 20K mijl per jaar voor zijn bedrijf.

Je lijkt veel te weten over Volvo's, maar je lijkt heel graag alles af te kraken. Als iemand geĂŻnteresseerd is, is het te duur, maar als het er goedkoper uitziet, zullen ze het ineens niet voor die prijs vinden. Ik ga waarschijnlijk MAXIMAAL 6.000 tot 8.000 mijl per jaar rijden, nauwelijks 40.000 in 5 jaar, en alles wat je net noemde is om de 100.000 mijl, dus dat zou 5 tot 6 jaar zijn, of precies in het tijdsbestek dat ik oorspronkelijk aangaf. Ik ben niet bang om het meeste onderhoud te doen, hoewel ik niet de gereedschappen heb voor het meeste ophangingswerk. Ik ben mechanisch aangelegd en kan vrijwel alles uitzoeken.

Zoals ik al zei, ik wil iets veiligs, geen Japanse econobox met de helft minder staal tussen mij en de auto die me aanrijdt. Ik heb net een '98 Mazda Protege met 200.000 mijl verkocht en we willen hem vervangen door iets veiligers.

En dit is geen WANTED-bericht, het was oorspronkelijk een vragenbericht. Anderen hebben echter hun diensten aangeboden, die ik graag zou willen aannemen. Het enige wat je hebt gedaan is nee zeggen tegen alles wat je kunt.

Je weet veel over Volvo's, geweldig, fantastisch, bedankt... je hebt je punt gemaakt. Verlaat nu mijn thread, tenzij je iets te zeggen hebt dat me zal helpen.

Het was te veel VOOR DIE AUTO.
Degene die ik verkocht heb, was absoluut perfect, regelmatig onderhouden bij de dealer, en dat zijn hele leven lang, met dealerstempels tot 130.000 km, zonder ook maar één onderhoudsbeurt te missen.

Discussion starter · #27 ·
Het was te veel VOOR DIE AUTO.
Degene die ik verkocht heb was absoluut perfect, regelmatig onderhouden bij de dealer zijn hele leven lang, en met dealerstempels helemaal tot 130K, zonder ook maar één beurt over te slaan
Verandert niets aan het feit dat je overkomt als arrogant en hypocriet.

Ik ben er zeker van dat de 850 erg mooi was, maar ik verzeker je dat ik hem niet voor $5K van je zou kopen.

Discussion starter · #28 ·
P.S. Mijn redelijke onderhoudsverklaring werd gekwalificeerd met het feit dat ik een E46 M3 heb, met compleet onredelijk onderhoud. Wat u noemde is absoluut redelijk in vergelijking met de Inspectie I en II van de M3, die om de 15 tot 30K worden uitgevoerd:

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=190111

En dat is alleen onderhoud, niet eens dingen die fout kunnen gaan, wat u noemde.

Kijk, JRL kan hier en daar een beetje prikkelbaar overkomen, maar de meeste van zijn adviezen zijn goed en kunnen worden vertrouwd als het gaat om prijzen en waarden als het gaat om standaard auto's; aangepaste auto's zijn ieders zaak, want het hangt allemaal af van het vinden van de juiste koper. Maar dat is niet relevant.

Je moet een advertentie plaatsen in de "Gezocht"-sectie, zodat mensen die verkopen en daar regelmatig kijken, contact met je kunnen opnemen. Soms pakken de dingen daar goed uit en krijg je een redelijk onderhouden auto van een van ons. Win-win.
Houd ons hier op de hoogte als je auto's vindt die je leuk vindt. Extra kennis geeft je onderhandelingsmacht.

En mijn maat heeft net een '05 M3 coupé gekregen met 26.000 mijl op de teller. Het was een auto uit South Carolina en is zo schoon als maar kan, zonder een enkele lekkage, kraak of geklunk. De vorige eigenaar heeft zelfs een transparante beschermfolie aangebracht toen hij nieuw was om te beschermen tegen vuil. Perfect zoals het nu is, ik stel me voor dat hij te maken krijgt met serieuze onderhoudskosten.

P.S. Mijn redelijke verklaring werd gekwalificeerd met het feit dat ik een E46 M3 heb, met volledig onredelijk onderhoud. Wat u noemde is absoluut redelijk in vergelijking met de Inspectie I en II van de M3, die om de 15 tot 30K wordt uitgevoerd:

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=190111

En dat is alleen onderhoud, niet eens dingen die mis kunnen gaan, wat u noemde.
Ik ben het hiermee eens. Zelfs de niet-M E46's zijn een nachtmerrie. Het onderhoud dat nodig is voor de E46 325XI van mijn moeder met 60.000 mijl is buitensporig in vergelijking met mijn S70 met 193.000 mijl.

Vergeleken met de gemiddelde bestuurder, ja
ha, dat geef ik je. We hebben de neiging om een beetje gek te zijn.

Ook met iedereen die zei dat ze geen 5K 850 zouden kopen. Ik zou er gewoon een kopen die wat werk nodig heeft voor 3K en hem opknappen.

Discussion starter · #31 ·
Kijk, JRL kan hier en daar een beetje prikkelbaar overkomen, maar de meeste van zijn adviezen zijn goed en kunnen worden vertrouwd als het gaat om prijzen en waarden als het gaat om standaard auto's; aangepaste auto's zijn ieders zaak, want het hangt allemaal af van het vinden van de juiste koper. Maar dat is hier noch daar.

Je moet een advertentie plaatsen in de sectie "Gezocht", zodat mensen die verkopen en daar regelmatig kijken, contact met je kunnen opnemen. Soms pakken de dingen daar goed uit en krijg je een redelijk onderhouden auto van een van ons. Win-win.
Houd ons hier op de hoogte als je auto's vindt die je leuk vindt. Extra kennis geeft je onderhandelingsmacht.

En mijn maat heeft net een '05 M3 coupé gekregen met 26.000 mijl op de teller. Het was een auto uit S. Carolina en is zo schoon als maar kan, zonder een enkele lekkage, kraak of gekraak. De vorige eigenaar heeft zelfs een transparante beschermfolie aangebracht toen hij nieuw was om te beschermen tegen vuil. Perfect zoals het nu is, ik stel me voor dat hij te maken krijgt met serieuze onderhoudskosten.
Ja, ik heb de M3 ook als hobbyauto gekregen. Ik ben het zat dat computers mijn baan en hobby zijn. Ik wilde het onderhoud zelf kunnen doen.

Ik heb al in de sectie "Gezocht" op Matthews gepost, maar ik zal er hier een plaatsen.

Ja, ik heb de M3 ook als hobbyauto gekocht. Ik ben het zat dat computers mijn baan en hobby zijn. Ik wilde het onderhoud zelf kunnen doen.

Ik heb al in de gezocht-sectie op Matthews gepost, maar ik zal er hier een plaatsen.
Kom naar Carlisle. Je bent er 30 minuten vandaan! Vraag het rond in de groep daar, ik weet zeker dat iemand op de show je kan helpen met een tip voor een goede auto. Er zullen tonnen Volvo-mensen zijn.

De handleidingen verwijderen het grootste faalpunt van de 2001's, maar sommigen hier zullen zeggen dat het te riskant is.

Ik ben er dol op, maar het is zeker duurder in onderhoud dan de oudere modellen. Alle onderdelen lijken meer te kosten.

Discussion starter · #37 ·
De man met de '98 V70 mailde me terug, hij zegt:

"De distributieriem is ongeveer 50.000 mijl geleden vervangen, dus hij is niet aan de beurt. Ik kan mijn bonnen controleren om precies te zijn als je geĂŻnteresseerd bent. Naast de koppeling zijn er nog andere reparaties nodig, bijvoorbeeld een lekkende uitlaat die veel lawaai maakt en een kleine scheur in de voorruit. Hij is gelijmd zodat hij zich niet zou verspreiden (goedkoper dan vervangen) en ik leef er al jaren mee. Ik zou de auto niet willen omschrijven als een klusjesman, maar hij heeft werk nodig als je niet met de kleine ergernissen kunt leven."

Uiteraard is de voorruit geen probleem. Hij lijkt te zeggen dat de koppeling geen probleem heeft, maar waarschijnlijk snel vervangen moet worden... dus geen zorgen daar in ieder geval voorlopig (en we kunnen hem laten vervangen voor $1500)...

Ik weet niet zeker wat hij bedoelt met "lekkende" uitlaat... Als het gewoon een vervanging van de uitlaatdemper is, wat is dat dan, een paar honderd dollar? Helemaal geen probleem... maar het is wel de moeite waard om te vermelden... Ik zou graag willen weten of het de uitlaatdemper of de daadwerkelijke uitlaat is. Dat ga ik vragen als ik bel. Ook voor CEL's, etc...

Ik heb daar beneden iemand die er voor je naar kan kijken voor $75 plus benzine als het ver van DC is.
Ik denk dat dit misschien degene voor jou is.
Als het er redelijk goed uitziet, afgezien van de koppeling, geef hem dan $200 minder, installeer een koppeling en rijd ermee!

Als je het een paar weken bij me aflevert, kan ik een koppeling doen voor $650 plus onderdelen (totaal ongeveer $1000) en alles wat het anders nodig heeft, kost je minder.
Ik heb ook een goedkope uitlaatwerkplaats.
Nieuw glas, $210

Discussion starter · #39 ·
Ik heb iemand daar beneden die er voor $75 plus benzine naar kan kijken als het ver van DC is.
Ik denk dat dit misschien degene voor jou is.
Als het redelijk goed uitpakt, afgezien van de koppeling, geef hem dan $200 minder, installeer een koppeling en rijd ermee!

Als je hem een paar weken bij me aflevert, kan ik een koppeling doen voor $650 plus onderdelen (totaal ongeveer $1000) en alles wat hij anders nodig heeft, kost je minder.
Ik heb ook een goedkope uitlaatwerkplaats.
Nieuw glas, $210
We zijn sowieso niet ver van DC, als hij me halverwege kan ontmoeten, zou het maar ongeveer 2 uur rijden zijn. Het klinkt alsof de koppeling nog niet eens slipt; Ik heb hem gevraagd, maar nog geen antwoord. Ik heb gehoord dat deze 200K halen zonder veel problemen, zoals ik al zei, dat zou voor ons 2 jaar kunnen zijn voordat het nodig is. De distributieriem zal waarschijnlijk ook over een paar jaar vervangen moeten worden.

Hoeveel reken je trouwens voor een distributieriem? Onze V70 heeft het nodig. Ik heb een man in de buurt van Bloomsburg die de Volvo's van mijn oom onderhoudt en die zegt dat hij het voor $400-500 kan doen, misschien $600-800 als de waterpomp vervangen moet worden.

Dus denk je dat $1200-$1300 een redelijke prijs ervoor is? Ik vraag me af of hij zich ervan bewust is dat een koppeling in een van deze een groot ding is.

We zijn toch niet ver van DC, als hij me halverwege kan ontmoeten, zou het maar ongeveer 2 uur rijden zijn. Het klinkt alsof de koppeling nog niet eens slipt; Ik heb het hem gevraagd, maar nog geen antwoord. Ik heb gehoord dat deze 200K halen zonder veel problemen, zoals ik al zei, dat zou voor ons 2 jaar kunnen zijn voordat het nodig is. De distributieriem zal waarschijnlijk ook over een paar jaar vervangen moeten worden.

Hoeveel rekent u trouwens voor een distributieriem? Onze V70 heeft het nodig. Ik heb een man in de buurt van Bloomsburg die de Volvo's van mijn oom onderhoudt en die zegt dat hij het voor $400-500 kan doen, misschien $600-800 als de waterpomp vervangen moet worden.

Dus u denkt dat $1200-$1300 een redelijke prijs ervoor is? Ik vraag me af of hij zich ervan bewust is dat een koppeling in een van deze een duizend is.
Wat de koppeling betreft, ze houden het behoorlijk goed vol. Ik nader de 194K mijl op de mijne. Het is in het begin best raar om te schakelen, maar na ongeveer 10 mijl rijden of zo, raak je eraan gewend hoe het niets doet en dan helemaal aan het einde bijt. Er is wat slip, maar hij houdt prima stand bij lagere toerentallen. Hij laat los boven de 5500 of zo, maar dat is voor mij geen probleem, want ik draai hem zelden zo ver uit. Andere dingen kunnen eerst kapot gaan! Houd er rekening mee dat de mijne zowel mij als een andere tiener heeft doorstaan die erop handmatig heeft leren rijden. Ik ben van plan om mijn vriend het schakelen erop te leren voordat de M66/koppeling-wissel plaatsvindt.

21 - 40 of 53 Posts