SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Een zilveren Eenhoorn Verworven - 98 V70 T5 M (5 versnellingen)

4.9K views 47 replies 16 participants last post by  ScottishBrick  
#1 · (Edited)
Ik wil een draad starten voor deze auto. Ik weet dat er niet veel fabrieksmatige handleidingen naar de staten zijn geïmporteerd voor 98-2000 T5; ik heb threads en grafieken gezien die variëren tussen 120-150 per jaar (voor alle kleuren), wat deze auto's inderdaad zeer zeldzaam maakt.

Ik vond de auto op FB marketplace in Tampa, FL. Ik ben in Boone, NC en dit is mijn eerste Volvo. Ik heb al lange tijd een wagon-fetisj (en heb met spijt een 05 Subaru Legacy GT Wagon in zilver met de zeldzame 5 versnellingen ongeveer 10 jaar geleden verkocht...) Deze specifieke specificatie stond al een tijdje op mijn lijst van "redelijke droomauto's", maar de jacht was lange tijd informeel.

De advertentie voor deze T5 stond al minstens 2 maanden online toen ik hem zag en ik had niet veel hoop, aangezien mijn bericht aan de verkoper ongeveer een week onbeantwoord bleef. Toen ik eindelijk een reactie kreeg, was de verkoper geweldig en zeer responsief en communicatief en ik besefte dat ze een p80-familie waren, met nog 2 andere p80's in de stal naast deze t5.

Na een flinke dosis due diligence en wat onderhandelingen ben ik vorige week met een oude vriend van mij van CLT naar Tampa gevlogen en heb ik hem in anderhalve dag ongeveer 750 mijl teruggereden. Ik ben een andere thread begonnen in dit subforum met vragen over het invliegen en terugrijden van een auto en hoe je je kunt voorbereiden en heb wat gereedschap etc. meegenomen in een ingecheckte tas en alleen de bandenspanningsmeter gebruikt, maar ik was in ieder geval voorbereid met wat sockets, sleutels, torx-drivers, etc., hoewel ik ze niet nodig had voor de terugreis en de auto reed prachtig. Dit wordt mijn dagelijkse bestuurder / kinderhauler / roadtrip-voertuig.

Het grappige is dat ik 18 jaar geleden (in het voorjaar van 2006) een even zeldzame oudere auto met handgeschakelde versnellingsbak te koop vond in Tampa die ik nodig had en precies hetzelfde deed 😆; het was een zwarte 94 Mazda Miata met het zeldzame R-pakket en ik heb de auto nog steeds.

Specificaties / Details:

215k

Een flinke hoeveelheid onderhoud is gedaan door de verkoper @ 208k (zie screenshot van de spreadsheet hieronder) wat me het vertrouwen gaf om naar beneden te vliegen en hem terug te rijden. Werkzaamheden @ 208k = TB, WP, serpentine riem + alle spanners en katrollen, bougies + verdeler servicekit, brandstoffilter, Radiator + thermostaat + slangen, stuurbekrachtiging spoelen, achterste nokkenasafdichting, ophanging - draagarmen, kogelgewrichten, stabilisatorstangen, spoorstangen, achterschokdempers, voorspringen / stoelen.

FL auto met geen roest overal 🙌🏽


"De lijst / problemen die ik tot nu toe heb geïdentificeerd" (waarvan de meeste transparant door de verkoper zijn gecommuniceerd)

Interieur
Elektrische deursloten - lijken onregelmatig te werken, minder bij warmer / zonniger weer en de keyless entry fob werkt niet. Soms moet ik de bestuurdersdeur handmatig met de sleutel ontgrendelen en de rest ontgrendelt niet en moet ik terugkruipen en de deursloten van binnenuit de andere deuren handmatig omhoog trekken. Dit gaat vervelend worden met 3 kinderen en dagelijks rijden en heeft wat aandacht nodig. De elektrische deurslotknop binnenin op de bestuurdersdeur vergrendelt altijd, maar ontgrendelt slechts soms.

Bovenverlichting - geen van hen werkt met de schakelaar (aan / uit / deur open) in welke positie dan ook. Misschien is er een override-knop waar ik me niet van bewust ben of een zekering/zekeringen die vervangen moeten worden.

Achterklep open indicatorlampje op het instrumentenpaneel de hele tijd, zelfs als de achterklep goed gesloten is - slechte sensor / draad / etc.?

Elektrische stoelen bewegen niet vooruit of achteruit, maar het rugleuninggedeelte werkt/beweegt. Misschien moet ik wat dichterbij bestuderen en is er misschien een instelling of knop die volledige beweging voorkomt.

De luidsprekergrille van de voorste passagiersdeur is eraf gevallen / plastic houders gebroken - heb de grille nog en moet beoordelen wat de beste manier is om hem weer vast te maken

De kachelkern is omzeild - FL-auto - Ik denk dat ze geen verwarming gebruikten... dit moet voor de herfst worden opgelost, maar is niet direct nodig. Ik zal moeten zoeken en lezen over hoe ik toegang krijg tot de kachelkern voor vervanging. AC blaast KOUD ❄

Dashboard - rammelt / piept en is wat losser dan ik zou verwachten, maar dit staat als laatste op de lijst en is een kleine klacht. Dit is een 26 jaar oud voertuig en de verwachtingen zijn redelijk. Ik weet niet zeker of iemand hem in het verleden op een bepaald moment heeft gehad en de herinstallatie een paar bevestigingspunten heeft gemist of dat dit gewoon normaal is en te wijten is aan leeftijd en slijtage

Exterieur
Een paar kleinere uh-ohs op de carrosserie die nu als vlekken uit bepaalde hoeken te zien zijn - deuk/reparatie aan de voorste passagiersdeur die een andere glans heeft en geen exact naadloze deukreparatie en lakwerk. Vergelijkbare plaatsen van "slijtage" op de bumpers en de motorkap aan de voorkant als deze overgaat in de voorgrille. Geen grote zorg voor mij, maar het is misschien de moeite waard om het op een later tijdstip te sorteren

Geen achtervleugel - moet er niet mee zijn gekomen, maar ik wil er een en denk dat hij beter bij de lijnen van de wagon past, vooral met de dakdragers.

Wielen - Ik zou graag op een gegeven moment wat Propus-wielen willen vinden als ze zonder aanpassingen passen en deze (Comet ?) 16s als reserve of eventueel een winterset willen houden als ik dat besluit. De banden zijn Michelins en zeer glad, maar hebben waarschijnlijk nog maar ~25% over.

Tint - momenteel nergens tint, wat ik niet gewend ben. Het zou fijn zijn om overal vanaf de bestuurder een lichte tint te hebben voor lichtinfiltratie, esthetiek en privacy.

Overig
Het PCV-systeem moet goed worden beoordeeld. Ik heb de handschoentest op een warme motor gedaan en hij zoog de handschoen niet in of blies hem op... lag gewoon plat (en hij was afgedicht rond de olie-inlaat) Ik weet niet zeker wat de compressietestnummers zijn, maar zal dat misschien wel doen om te beoordelen.

Uitlaat - Ik wil hem iets gemakkelijker kunnen horen. Het motor-/uitlaatgeluid van de auto is erg stil in de auto (naar mijn mening zeker), maar ik zou persoonlijk graag wat meer hoorbare betrokkenheid ermee willen hebben, maar zonder snelwegdronen / vermoeidheid - gedachten of suggesties

CEL-codes - er waren er 3 bij ontvangst van het voertuig. Ik heb er een screenshot van gemaakt, wat onderzoek gedaan en ze gisteren gewist. Ze zijn niet meer teruggekomen in ongeveer 250 mijl rijden, fwiw.
P0410 - secundair luchtinjectiesysteem
P0455 - Verdampingsemissiesysteemlek gedetecteerd (groot)
P0133 - O2-sensorcircuit trage respons Bank 1 sensor 1

Een paar foto's
 
#4 ·
Je zult echt genieten van deze rit!

Je wielen heten Perfos. Je zegt waarschijnlijk in mijn andere opmerking dat Propus zonder aanpassingen past.

Deurvergrendelingen die niet werken als het warm is, komen veel voor in P80's. Er zit een thermische wafer in de motor die de spanning moet onderbreken als het warm is. Ik geloof dat dit was om te voorkomen dat kinderen het slot vergrendelen en ontgrendelen en de motor doorbranden. De oplossing is om de motor te openen en de wafer te vervangen door koper (echte PITA). Of nieuwe slotmotoren kopen.

Achterklep open lampje betekent meestal dat de bedrading in het scharnier van de bestuurderskant beschadigd is. Andere draden daar kunnen ook beschadigd zijn.

Stoelen die niet naar achteren schuiven, kunnen gewoon rails zijn die gereinigd en gesmeerd moeten worden. Dan de stoel naar voren en naar achteren forceren om de dingen weer soepel te laten verlopen.

Kon de details van het werk van de PO niet lezen. De gebruikelijke items die moeten worden aangepakt, zijn het volledige PCV-systeem, inclusief de slangassemblage die onder het inlaatspruitstuk loopt.

Distributieriem, multiriemen en waterpomp.

Je kunt wat plastic vulplaatjes plaatsen tussen het dashboard en de voorruit, waardoor wat gerammel kan worden verminderd.

Welke van de 3 kinderen krijgt dit voor hun eerste auto??
 
#5 ·
Je zult echt genieten van deze rit!

Je wielen heten Perfos. Je zegt waarschijnlijk in mijn andere opmerking dat Propus zonder aanpassingen past.

Deurvergrendelingen die niet werken als het warm is, komt veel voor bij P80's. Er zit een thermische wafer in de motor die ontworpen is om de spanning te onderbreken als het warm is. Ik geloof dat dit was om te voorkomen dat kinderen het slot vergrendelen en ontgrendelen en de motor doorbranden. De oplossing is om de motor te openen en de wafer te vervangen door koper (echte PITA). Of nieuwe slotmotoren kopen.

Achterklep open lampje betekent meestal dat de bedrading in het scharnier aan de bestuurderskant beschadigd is. Andere draden daar kunnen ook beschadigd zijn.

Stoelen die niet naar achteren schuiven, kunnen gewoon sporen zijn die gereinigd en gesmeerd moeten worden. Dan de stoel naar voren en naar achteren forceren om de dingen weer soepel te laten verlopen.

Kon de details van het werk van de vorige eigenaar niet lezen. De gebruikelijke items die moeten worden aangepakt, zijn het volledige PCV-systeem, inclusief de slangenconstructie die onder het inlaatspruitstuk loopt.

Timing, accessoires riemen en waterpomp.

Je kunt wat plastic shims tussen het dashboard en de voorruit plaatsen, wat mogelijk wat gerammel vermindert.

Welk van de 3 kinderen krijgt dit voor hun eerste auto??
Bedankt! Je moet ook in de T5 / R FB-groep zitten?

Dit is het recente onderhoud dat ongeveer 6.000 mijl geleden is uitgevoerd: TB, WP, multiriem + alle spanners en katrollen, bougies + verdeler servicekit, brandstoffilter, Radiator + thermostaat + slangen, stuurbekrachtiging spoelen, achterste nokkenaskeerring, ophanging - draagarmen, kogelgewrichten, stabilisatorstangen, spoorstangen, achterschokdempers, voorspindels / stoelen.

Niets met betrekking tot het PCV-systeem, dus ik zal dit verder moeten beoordelen en een plan daarvoor moeten maken.

Bedankt voor alle aantekeningen over de andere kleine dingen. Ik zal ze één voor één aanpakken en proberen de dingen weer op orde te krijgen als dat redelijk is.

Wat zou uw voorkeursbron zijn voor slotmotoren? Heeft elke afzonderlijke deur (inclusief achterklep) in dit geval zijn eigen vervangende motor nodig?

Kinderen krijgen deze auto nog niet 😆, hoewel de oudste bijna 13 wordt. Deze zal van mij zijn om hopelijk nog vele jaren van te genieten.
 
#6 ·
Gefeliciteerd met de vondst! De tijd heeft aangetoond dat het P80-platform betrouwbaar en leuk is met matig onderhoud. Ik had een vergelijkbare kans in het begin van de pandemie toen een 98 T5M te koop kwam in Raleigh, maar een van onze lokale clubleden had hem voor me. Een paar maanden later kwam deze R ook in Raleigh en ik heb hem gepakt. Bijna drie maanden later hebben we een lange weg afgelegd, inclusief alle grote onderhoudsbeurten en enkele interieurupgrades (God zegene de PnP). Wat het probleem betreft dat je noemde, ze zijn meestal standaard met een paar op de irritante schaal:

Interieur

Elektrische deursloten - Een bekende voor deze toen Volvo probeerde een aantal functies te verfijnen om het platform luxueuzer te maken. @RobertDIY heeft hier een geweldige video over (spoiler alert, het vereist het uit elkaar halen van de deurpanelen, wat uiteindelijk moet gebeuren)

Bovenverlichting - De contacten en kunststoffen corroderen/versplinteren na verloop van tijd. Ik heb er sinds ik hem heb gehad verschillende middenconsole- en deurverlichtingen uitgehaald.

Elektrische stoelen die niet vooruit of achteruit bewegen - probeer een schakelaar van een sloper, dan de motor. Nogmaals, RobertDIY is je orakel

Luidsprekerrooster van de voorste deur is eraf gevallen / plastic houders gebroken - Zoals hierboven vermeld, moet je op een gegeven moment de deurkaart verwijderen. Net zo goed om de slotmotoren aan te pakken.


Exterieur

Geen achtervleugel - Ik denk dat ze het silhouet echt klassiek maken. Pak er een

Wielen - De 16" versie was meteoriet, 17" komeet (beste imho), 18" odysseus (iirc). Ik heb mijn volans van 854R naar de V verplaatst en ben dol op de look.

Overig

Uitlaat - Ik heb ook over de uitlaat gedebatteerd. Dit is een veel eenvoudiger voorstel voor de T5M zonder pijpwerk dat nodig is om het AWD-systeem te monteren. VIVA heeft mooie systemen uit de schappen.

CEL-codes:
P0455 - Evap Emission zijn irritant om op te lossen. Bekijk 'charm.li/Volvo' voor online handleidingen
P0133 - Plan om de O2-sensor te vervangen. Ik heb het een keer gedaan op 854R die meer op prestaties gericht is en de V gooide de code vorige week. Het is een verbruiksartikel.

Ik kijk ernaar uit om je voortgang te zien!
Image

Image
 
#7 ·
Ik heb vorige week nog de wafer operatie gedaan op twee van mijn deursloten. Het is de enige permanente oplossing - een JY slot gaat in de toekomst ook weer kapot (uit ervaring). Voor mij was het moeilijkste het openen van de metalen pinnen op de motor. Het verwijderen van de deurpanelen is niet moeilijk, maar je zult wel wat dingen kapot maken. Zorg dat je wat snelle epoxy klaar hebt staan om alles te repareren wat los komt. Je kunt het laten drogen terwijl je de andere werkzaamheden uitvoert. Hier is Robert's video over het vervangen van de wafer.
 
#8 ·
Enorme felicitaties met de aankoop. Ze ziet er erg netjes uit en het interieur ziet er mooi uit. Een leeg canvas. Haha $$$. Ik heb meer dan 15 jaar geleden een "Avgas" uitlaatsysteem gekocht van Euro Sport Tuning en het is precies goed voor mij geweest. Geen drone. Voor de downpipe kun je voor een OBX gaan. Ik heb de turbo flens gelaten zoals hij is (recht), in plaats van naar een "hoek" flens te gaan, en hij scheurt prima.

Ik heb vorige week de wafer operatie gedaan op twee van mijn deursloten. Het is de enige permanente oplossing - een JY-slot zal in de toekomst ook falen (uit ervaring). Voor mij was het moeilijkste deel het openen van de metalen pinnen op de motor. Het verwijderen van de deurpanelen is niet moeilijk, maar je zult wel wat dingen kapot maken. Zorg dat je wat snelle epoxy klaar hebt staan om alles te repareren wat loskomt. Je kunt het laten drogen terwijl je de andere werkzaamheden uitvoert. Hier is Robert's video over het vervangen van de wafer.
Bedankt! Ik heb gisteren de video over het deurslot bekeken en het lijkt niet al te erg, hoewel het in dit geval tijdrovend is om alle 5 deuren te doen. Het is echter geweldig om precies te weten wat het probleem en de lange termijn oplossing is.
 
#10 ·
Om toe te voegen aan wat anderen hebben gezegd: nadat u de deurslotactuators hebt vervangen/gerepareerd, zal raamfolie helpen voorkomen dat ze opnieuw defect raken (ze KUNNEN nog steeds defect raken, maar hoe koeler de cabine is, hoe kleiner de kans dat dit gebeurt). Stoelen die niet naar voren of naar achteren bewegen - voordat u een nieuwe schakelaar koopt, zet u iets meer druk naar binnen op uw schakelaar terwijl u deze heen en weer drukt (druk hem in de richting van de stoel). Ze worden plakkerig en verliezen contact. Uitlaat - wees voorzichtig. Bij een stationwagen kan het verwijderen van de resonator een erg vervelende brom veroorzaken. PCV - handschoen plat is noch goed noch slecht. Als hij opblies, moet u de PCV zo snel mogelijk vervangen. Maar u wilt ook niet te veel aanzuiging. De uwe is misschien toch niet zo slecht.
 
#11 ·
De emissiecode kan het gevolg zijn van slechte leidingen van en naar de koolstoffilter. Pelican Parts write-up over het vervangen van de filter, waar de leidingen zich bevinden.

Ik herinner me dat ik deze in mijn '98 heb vervangen. Ik weet niet meer of ik succesvol was of niet, maar ik dacht dat het net zo goed kon, aangezien de brandstoffilter daar zat. Twee vliegen in één klap!
 
#12 ·
PCV-buis is waarschijnlijk kapot door ouderdom. Heb er onlangs veel gedaan en ze vallen gewoon uit elkaar als je ze aanraakt. Het beste is om allemaal origineel te gebruiken en je er daarna geen zorgen meer over te maken.

Uitlaat: touring cat back klinkt geweldig zonder te luid te zijn. Houd er wel rekening mee dat de auditieve eigenschappen van de N-motor en nokkenassen behoorlijk luid/dreunend kunnen worden met te veel uitlaatwerk.
 
#13 ·
Gefeliciteerd met de recente aankoop. Ik heb in december mijn '98 V70 T5M opgehaald nadat ik een paar jaar niet meer op het p80-platform zat. Ik heb sindsdien 9.000 mijl in de stoel genoten. De vorige eigenaar heeft veel standaard onderhoud gedaan, dus er zijn maar een paar dingen opgedoken. Ik kijk ernaar uit om je thread te volgen.
 
#14 ·
Gefeliciteerd met de recente aankoop. Ik heb mijn '98 V70 T5M in december opgehaald nadat ik een paar jaar uit het p80-platform was geweest. Ik heb sindsdien 9.000 mijl in de stoel genoten. De vorige eigenaar heeft veel standaard onderhoud gedaan, dus er zijn maar een paar dingen opgedoken. Ik kijk ernaar uit om je thread te volgen.

View attachment 243589
Bedankt! Wow, dat is een scherpe T5. Zijn dat Propus-wielen? Ik ben op zoek naar een set of iets BBS-achtigs in 17 inch.
Waar komt de grille vandaan en hoe was het om te veranderen? Ziet er een stuk schoner uit dan de mijne.
 
#17 ·
#19 ·
Ik heb een paar kleine cosmetische ijzers in het vuur met de T5, maar een andere aankomende reparatie waar ik over begin na te denken, is de reparatie van de kachelradiator. Het enige waar de vorige eigenaar niet super open over was totdat ik aankwam om de auto te kopen (en misschien gewoon vergat het me te vertellen tijdens mijn due diligence-fase) is dat de kachelradiator op een gegeven moment is omzeild. Vermoedelijk omdat hij koelvloeistof lekte en ze geen verwarming gebruiken in FL...

Ik heb nog geen verwarming nodig, want we zitten nog in half mei, maar ik bereid me graag voor op wat komen gaat. Ik heb een paar Robert DIY-video's bekeken over het vervangen van de kachelradiator en het lijkt eenvoudig genoeg, maar als ik vanuit de motorruimte naar beneden kijk naar de koelvloeistofslanggaten in het schutbord, merk ik dat de leidingen die in de achterkant van de kachelradiator zouden moeten gaan, er in feite niet zijn. Ik zal verder onderzoek moeten doen om precies te zien hoe het systeem is omzeild.

Iemand nog bronnen, explosietekeningen, foto's, etc. die me kunnen helpen uit te zoeken hoe alle leidingen moeten worden geleid en van waaruit? Ik denk dat mijn eerste vraag is waar de leidingen beginnen die de koelvloeistof in en uit de kachelradiator leveren en heeft iemand daar foto's van? Ik ben een visuele leerling (in ieder geval met mechanica) en kan me meestal wel door dingen heen worstelen als ik visueel kan zien wat er moet gebeuren.

De tweede vraag zou zijn wat op dit moment het favoriete merk kachelradiator is? OEM of?

Veel dank aan allen - Phillip
 
#20 · (Edited)
De kachelkern is vrij eenvoudig. Eigenlijk helemaal niet slecht.

Beveel Nissans aan, nieuwe o-ringen (origineel) en vervang ook de verbinding/buizen en natuurlijk de slangen zelf, aangezien je ze mist. Ze komen van de kop en de watertree, onder de inlaatslang. Dit kan leuk zijn om de eerste keer te bereiken. Maak je geen zorgen, er is ruimte. Er zijn ook verschillende slangen voor turbo- en atmosferische auto's, dus zorg ervoor dat je de juiste krijgt!
 
#21 · (Edited)
De kachelradiator is vrij eenvoudig. Eigenlijk helemaal niet slecht.

Beveel Nissans aan, nieuwe o-ringen (origineel) en vervang ook de verbinding/buizen en natuurlijk de slangen zelf, omdat je ze mist. Ze komen van de kop en de watertree, onder de inlaatslang. Dit kan leuk zijn om de eerste keer te bereiken. Maak je geen zorgen, er is ruimte. Er zijn ook verschillende slangen voor turbo- en atmosferische auto's, dus zorg ervoor dat je de juiste krijgt!
Uitstekend. Bedankt voor de feedback. Lijkt niet al te slecht...althans nog niet :ROFLMAO: ...Heb een beetje in het archief gezocht en dit draadje hieronder gelezen, naast een paar andere, die de bypass van de kachelradiator en vervangende onderdelen voor het weer in elkaar zetten beschrijven.

Ziet eruit als ongeveer $ 300 aan onderdelen voor nieuwe do88-slangen, FCP-firewall-aansluiting + aluminium kachelradiatorleidingen voor het interieur, volvo o-ringen en nissens kachelradiator. Als ik het opnieuw ga doen, kan het net zo goed goed zijn.

De enige onderdelen die ik niet in die draad heb gezien, zijn de metalen connectoren die van de kachelradiatorslang in de motorruimte naar de firewall-aansluiting gaan. Misschien vind ik de originele OEM metalen connectoren nog intact en in de lus van hoe de mijne werd omzeild toen ik dieper keek en de bypass-aansluiting vond. Ik weet ook niet zeker hoe de verbinding eruitziet van de slangen aan de motorruimtezijde die van de kop komen, maar ik weet zeker dat ik er uiteindelijk wel kom. Te donker daarvoor vanavond.

 
#22 ·
9134978 verbinding met harde lijnen.

Het wordt aanbevolen om dit te vervangen omdat 1) het nog steeds nieuw bestaat en 2) koelvloeistofcorrosie problemen kan veroorzaken met het afdichten van de o-ringen. Ook is al dat plastic broos geworden door 26 jaar hete koelvloeistof die erdoorheen stroomt.

9186847 uitlaatslang, origineel
9186849 inlaatslang, origineel
3545586 kachelkern o-ringen x2
 
#23 ·
Wat een geluk dat ik nu een motor op een standaard heb staan en net verwarmingsslangen heb geïnstalleerd.

Image


Dit is een 2000, maar de slangen worden vergelijkbaar, zo niet identiek, aangesloten. Kijkend naar de bestuurderskant van de motor. Zoals je kunt zien, maakt DO88 ook siliconen vervangingen voor niet veel meer dan OEM, maar je hebt de messing onderdelen van slangen van de sloop nodig en een slijpmachine om ze te demonteren. Ik ben ervan overtuigd dat ze de poorten gewoon op je auto hebben aangesloten. Als je de airbox naar de turboslang verwijdert, komt alles wat je moet zien bloot te liggen. De turbo-inlaat lijkt in eerste instantie onmogelijk te bereiken, maar een 7 mm-dop op een lange verlenging bereikt de klem en je doet het meestal op gevoel, maar het is niet moeilijk.

Het leuke voor jou is dat er hoogstwaarschijnlijk geen koelvloeistof in je kachelradiator zit, dus die zal je interieur niet overstromen zoals bij de meeste mensen! Blaas echter wat lucht in een van de poorten om zeker te zijn, om eventuele resterende koelvloeistof in de motorruimte en op de garagevloer te blazen in plaats van in het interieur.
 
#24 ·
Hoeveel geluk heb je dat ik nu een motor op een standaard heb staan en net verwarmingsslangen heb geïnstalleerd.

View attachment 244628

Dit is een 2000, maar de slangen zullen vergelijkbaar, zo niet identiek, worden aangesloten. Kijkend naar de bestuurderszijde van de motor. Zoals je kunt zien, maakt DO88 ook siliconen vervangingen voor niet veel meer dan OEM, maar je hebt de messing onderdelen van slangen van de sloop nodig en een slijpmachine om ze te demonteren. Ik ben ervan overtuigd dat ze de poorten gewoon op je auto hebben aangesloten. Als je de luchtfilterbak naar de turboslang verwijdert, komt alles wat je moet zien bloot te liggen. De turbo-inlaat lijkt in eerste instantie onmogelijk te bereiken, maar een 7 mm-dop op een lange verlenging bereikt de klem en je doet het meestal op gevoel, maar het is niet moeilijk.

Het leuke voor jou is dat er hoogstwaarschijnlijk geen koelvloeistof in je kachelkern zit, dus die zal je interieur niet overstromen zoals bij de meeste mensen! Blaas echter wat lucht in een van de poorten om er zeker van te zijn dat er geen resterende koelvloeistof in het motorcompartiment en op de garagevloer terechtkomt in plaats van in het interieur.
Uitstekend! Heel erg bedankt voor de foto's en details. Erg behulpzaam. Dit wordt een geweldige referentie voor als ik deze klus goed aanpak.
 
#25 ·
Misschien is het gewoon het kussen of de hoek van de foto, maar de onderkant van de bestuurdersstoel lijkt scheef te staan. Het is mogelijk dat de stoel gewoon van de rails is, zodat hij niet beweegt. Koppel eerst de accu los!!!! zodat uw airbags niet afgaan en de stoel losbouten zodat u hem kunt kantelen en een beter beeld krijgt van wat er aan de hand is. U kunt ook een doorgesneden of versleten draad eronder hebben of gewoon een connector die iets losgekoppeld is van die motor. Ik ben er vrij zeker van dat er aparte motoren zijn voor de rugleuning en de zitting. Bovendien zul je daar beneden een paar echte schatten vinden, LOL. Oh, doe dit als je die kachelradiator doet. Als de stoel niet in de weg zit, wordt die relatief eenvoudige klus nog gemakkelijker.
 
  • Like
Reactions: CaptSlow710
#26 ·
Misschien is het gewoon het kussen of de hoek van de foto, maar de onderkant van de bestuurdersstoel lijkt scheef te staan. Het is mogelijk dat de stoel gewoon van de rails is, zodat hij niet kan bewegen. Koppel eerst de accu los!!!! zodat uw airbags niet afgaan en schroef de stoel los zodat u hem kunt kantelen en beter kunt zien wat er aan de hand is. U kunt ook een doorgesneden of versleten draad eronder hebben of gewoon een connector die iets losgekoppeld is van die motor. Ik ben er vrij zeker van dat er aparte motoren zijn voor de rugleuning en de onderkant van de stoel. Bovendien zul je daar beneden een paar echte schatten vinden, LOL. Oh, doe dit als je die kachelradiator doet. Als de stoel niet in de weg zit, wordt die relatief eenvoudige klus nog gemakkelijker.

Mooie auto. Succes ermee. Ik heb een 2000 V70 met 314K, die nog steeds dagelijks rijdt. Ik ben er dol op. Dezelfde kleur ook, maar de mijne is NA. ;)
Geen airbags in een '98, maar het loskoppelen van de accu is misschien toch geen slecht idee
 
  • Like
Reactions: CaptSlow710
#28 ·
De SIPS-zak -98 is volledig mechanisch en heeft geen verbinding met de auto. Het aansluiten/loskoppelen van de batterij maakt geen verschil.
 
#29 ·
Bedankt voor de discussie over de voorstoelen. Ik zal het verder onderzoeken en kijken of er iets mis is.

In de tussentijd heb ik een paar lekkere, meestal cosmetische upgrades gedaan.

Ik heb een mooie 426 kleurcode stationwagen wing/spoiler voor de achterkant gekocht, evenals een XC eierkratgrille van Scottish Brick en die gisteren gemonteerd voor wat Vaderdagplezier.

Een paar weken geleden heb ik een paar mooie DEPO jewels en Euro clear corners aan de voorkant van de auto gekocht van Brendan (855RI) en dat heeft zeker een verbetering in de esthetiek en de output/prestaties in het donker opgeleverd.

Ik heb ook mijn nieuwe kentekenplaat per post ontvangen 😁

De volgende op de lijst zijn een paar van de kleine dingen die me blijven irriteren tijdens het DD'en en die zo klein zijn dat ze onbeduidend lijken, maar cumulatief optellen tot kleine ergernissen.

  • vervang de sproeier van de ruitenwisservloeistof aan de passagierskant (kapotte clip op de huidige die niet op de motorkap past)
  • vervangende lampen voor alle interieurverlichting (?) Ik denk het...niets werkt wat betreft verlichting in het interieur. Ik heb de zekeringen in de zekeringkast daarvoor verwisseld en geen verschil, dus ik neem aan dat het overal lampen zijn?
  • begin met het monteren van alle onderdelen etc. om elke deur te demonteren om de thermische overbelasting van de Pwr DL te omzeilen...3 van de 5 deursloten functioneren over het algemeen niet bij het ontgrendelen met de sleutel in de bestuurdersdeur. Als ik Pwr DL heb gesorteerd, zal ik kijken wat er nodig is om een ​​functionele sleutelhanger te krijgen.

De interieurdeurverlichting in alle 4 deuren functioneert niet, valt eruit of ontbreekt. Clips zien er goed uit op degenen die ik tot nu toe heb verwijderd, dus ik weet niet zeker of het een probleem is in het deurpaneel zelf waar ze worden gemonteerd. *Keken op IPD en zagen aftermarket vervangende interieurverlichting voor $30 per stuk...heeft iemand OEM liggen? Ik moet misschien gewoon een masterlijst samenstellen en een WTB-advertentie voor onderdelen maken.

- Wil ook de achterklepvergrendeling en het slot vervangen/reviseren. Het is een beetje lastig - het vergrendelt, maar je moet het vrij hard dichtslaan, anders is het maar half vergrendeld, het achterklep open dashboardlampje brandt constant, zelfs als het gesloten is, en het sleutelcilinder/slot is om de een of andere reden afgeplakt en niet functioneel. Gelukkig werkt de elektrische deursluiting op die deur nog steeds, dus ik hoef me niet elke keer dat ik het voertuig ontgrendel naar achteren te buigen en handmatig van binnenuit te ontgrendelen, maar het zou geweldig zijn om in ieder geval de sleutel of idealiter de sleutelloze toegangsfob te kunnen gebruiken zodra dat is opgelost.

Later in het seizoen worden de kachelkern/slangen volledig vervangen en het PCV-systeem om er zeker van te zijn.

Ik heb ook al een tijdje mijn ogen op een set BBS DTM 17x7,5" wielen, maar moet eerst nog wat meer geld apart zetten voordat het zover is. Zou ook 17" Comets overwegen als er een mooie set voor een fatsoenlijke prijs komt.
 
#30 ·
Geweldige tijd om de binnenverlichting met LED te upgraden...SUPERBRIGHTLED.COM ...dat zijn de beste cosmetische toevoegingen solide uitstraling (y)
 
  • Like
Reactions: washdup
#31 ·
Geweldige tijd om de binnenverlichting te upgraden met LED...SUPERBRIGHTLED.COM ...dat zijn de beste cosmetische toevoegingen solide look (y)
Bedankt voor de suggestie. Ik ben vaak geen fan van de LED-look, maar als het chill/klassiek/warm/lager op de Kelvin-schaal kan zijn dan de meeste die ik zie, dan misschien.

Heb je foto's van je LED-interieur die je wilt delen om me een idee te geven?
 
#32 · (Edited)
Het plastic op de paal waaraan het achterklepslot is bevestigd, kan versleten raken. Nieuwe vervangende beugels zijn nog steeds verkrijgbaar, voor zover ik weet, en vrij goedkoop. Kijk daar eerst naar. Die beugel is ook van links naar rechts verstelbaar. Zorg ervoor dat hij niet is verschoven door vuil dat in dat gebied valt. Er moeten ook twee plastic "bumpers" (één in elke hoek) van de achterkleplip zitten. Zorg ervoor dat er geen is afgebroken.
 
#38 ·
Ook zijn de wielen standaard 7" breed, niet 7,5". Uiteraard rijden mensen de extra halve inch zonder problemen, maar houd rekening met de bandenkeuze en het aanlopen bij volle stuuruitslag.
Bedankt. Ik heb, vooral op deze site, mensen goede resultaten zien behalen en geen aanlopen met 17x7,5" brede OEM Volvo-wielen op p80/v70 met 225/45/17 banden. Misschien moet ik het wat nader onderzoeken.
 
#34 ·
Ik heb dezelfde kleurencombinatie...probeer iets te vinden in de auto in de donkere bossen van Boone....LED is hier om je te redden,,,het is absoluut een upgrade van de levenskwaliteit ... open de deur 's nachts BOOOM voelt alsof je in een vliegtuigcockpit stapt !!! 👀
 
#35 ·
ik heb dezelfde kleurencombinatie...probeer iets te vinden in de auto in de donkere bossen van Boone....LED is hier om je te redden,,,het is absoluut een upgrade van de levenskwaliteit ... open de deur 's nachts BOOOM voelt alsof je in een cockpit van een vliegtuig stapt !!! 👀
😆 oké, oké...je begint me te overtuigen. Ik zal later naar de site kijken en een lijst samenstellen als ik alle oude lampen eruit heb gehaald en maten en hoeveelheden heb verzameld.
 
#37 ·
Ik vind het geweldig om te zien dat deze auto weer in vorm wordt gebracht. Ik mis mijn 1998 V70 T5M echt. Beste auto die ik ooit heb gehad. Hij had 154.000 mijl op de teller toen ik hem verkocht en de enige onverwachte problemen die ik had, waren een klopsensorstoring en een rammelende achterklep. Oh, en die gekke luchtpomp die vastliep omdat hij laag aan de voorkant van de auto zat, waar hij water en zout kon opzuigen. Dat was allemaal gemakkelijk te diagnosticeren en te repareren. Op mijn Volvo's sinds die ene heb ik te maken gehad met drive-by-wire gasklepstoringen, transmissie-solenoïde-storingen, DIM-storingen en andere willekeurige, moeilijk te sorteren codes en sensorstoringen. Zorg ervoor dat je dat ding voor altijd houdt.
 
#41 · (Edited)
Wacht even - terug naar wat je zei over de binnenverlichting - je zegt dat GEEN van hen werkt? En de 4 lampen in de deuren werken ook niet? Dat is allemaal erg onwaarschijnlijk.

Je zegt dat je de zekeringen hebt gecontroleerd, maar ik denk nog steeds dat je ergens kortsluiting hebt. Kort verhaal: toen ik mijn boost gauge light installeerde, liet ik wat draad blootliggen, waardoor de stroomkring kortsluiting maakte en alle dashboardverlichting, klimaatregelingsverlichting en headunit-verlichting uitvielen... Ik repareerde de draad en alles is in orde. Maar ik vermoed dat er iets soortgelijks met de jouwe gebeurt, maar dan op een ander circuit.

Wielen/banden: 225/45/17 is prima. Dat is wat ik rijd op mijn S70 die op TME-veren staat (die in de loop der tijd behoorlijk zijn gezakt...) en 17x8 Pegs. Wrijft bij volle uitslag, maar niet al te dramatisch. Het heeft de wielkuipbekleding een beetje beschadigd, maar lang niet vernietigd.

Op de stationwagen rijd ik 215/45/17 en dat is perfect (maar hij staat ook op standaard veren).

Edit: Je zou deze veerpootbrug moeten kopen: https://www.swedespeed.com/threads/tme-strut-tower-brace.680559/
 
#42 ·
Wacht even - terug naar wat je zei over interieurverlichting - je zegt dat GEEN ervan werkt? En de 4 lampjes in de deuren werken ook niet? Dat is allemaal zeer onwaarschijnlijk.

Je zegt dat je de zekeringen hebt gecontroleerd, maar ik denk nog steeds dat je ergens kortsluiting zou kunnen hebben. Kort verhaal: toen ik mijn boost gauge-licht installeerde, liet ik wat draad blootliggen, wat de stroomkring kortsluit en alle dashboardverlichting, klimaatregelingsverlichting en headunit-verlichting uitschakelde... de draad gerepareerd en alles is in orde. Maar ik vermoed dat er zoiets gebeurt met de jouwe, maar dan op een ander circuit.

Wielen/banden: 225/45/17 is prima. Dat is wat ik rijd op mijn S70 die op TME-veren staat (die in de loop der tijd behoorlijk zijn gezakt...) en 17x8 Pegs. Slijt bij volledige vergrendeling, maar niet al te dramatisch. Het heeft de wielkastvoeringen een beetje beschadigd, maar lang niet vernietigd.

Op de stationwagen rijd ik 215/45/17 en dat is perfect (maar hij staat ook op standaard veren).

Edit: Je zou deze veerpootbrug moeten kopen: https://www.swedespeed.com/threads/tme-strut-tower-brace.680559/
Ja, er werken nergens interieurverlichting, wat mij ook zeer onwaarschijnlijk lijkt om dat toe te schrijven aan defecte lampen op elke locatie. Ik veronderstel dat ik wat draad moet traceren, aangezien kortsluiting ergens in het circuit het meest waarschijnlijk lijkt.

Bedankt voor de reactie.