Deze XC90 liep 10.000 mijl geleden vrij goed. Kwam terug bij mij met misfires op alle cilinders, nokkenastimingfouten, slecht vermogen en verschrikkelijk schakelen. Flakkert bij het overschakelen naar de 3e of 4e versnelling. De dealer suggereert dat de transmissie defect is, maar ik geloof het niet. Codes zijn:
P171900 Motorkoppel Signaal Algemene Fout
P001200 Inlaatnokkenas Positie Timing Te Laat
P261086 ECU Interne Motor Uit Timer Prestaties
C110687 Communicatie Tussen Besturingsmodules
Dit lijkt mij van elektrische aard gezien de diversiteit aan symptomen. Olie is redelijk vers en de batterij geeft 12,7 V aan bij koude start. De dynamo-uitgang is 14,6 V, wat een beetje hoog lijkt? Maar ik weet dat het een grote dynamo is. Kon het motorkoppelsignaal in kaart brengen en het zag er redelijk uit, dus misschien is die fout van voorbijgaande aard.
De volgende stap zal waarschijnlijk het controleren van de aarding en het zoeken naar bedradingsproblemen zijn. Zal ook de VVT-solenoĂŻden reinigen, want ik weet dat ze in het verleden problemen veroorzaakt hebben. ECU is vervangen bij 100.000 km, dus het zou een bedradingsprobleem kunnen zijn.
Bedankt voor alle adviezen.
P171900 Motorkoppel Signaal Algemene Fout
P001200 Inlaatnokkenas Positie Timing Te Laat
P261086 ECU Interne Motor Uit Timer Prestaties
C110687 Communicatie Tussen Besturingsmodules
Dit lijkt mij van elektrische aard gezien de diversiteit aan symptomen. Olie is redelijk vers en de batterij geeft 12,7 V aan bij koude start. De dynamo-uitgang is 14,6 V, wat een beetje hoog lijkt? Maar ik weet dat het een grote dynamo is. Kon het motorkoppelsignaal in kaart brengen en het zag er redelijk uit, dus misschien is die fout van voorbijgaande aard.
De volgende stap zal waarschijnlijk het controleren van de aarding en het zoeken naar bedradingsproblemen zijn. Zal ook de VVT-solenoĂŻden reinigen, want ik weet dat ze in het verleden problemen veroorzaakt hebben. ECU is vervangen bij 100.000 km, dus het zou een bedradingsprobleem kunnen zijn.
Bedankt voor alle adviezen.