SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2009 Volvo C70 Cabriolet Dak Ik heb het verknald.

1 reading
12K views 8 replies 5 participants last post by  jnarup1963  
#1 ·
Jongens,

ik ben een idioot of dit is misschien gewoon toeval!! Ik besloot om de hydraulische liften die mijn cabriolet optillen schoon te maken en in te spuiten met wd40. Opmerking: Hiervoor werkte mijn dak feilloos op en neer in minder dan 30 seconden. Sinds mijn ongeluk kon ik het dak naar beneden krijgen, maar daarna ging het niet meer omhoog. Het kwam tot het punt waar de achterbak ontgrendelde en toen niets meer. Ik kreeg toen de melding Dakstoring. Ik hoor de motor helemaal niet draaien. Ik heb de zekering gecontroleerd en die is in orde. Ik moet niet, ik had ook de batterij een paar uur uit de auto gehaald om hem op te laden. Ik vraag me gewoon af of iemand weet of ik, als ik Volvo Vida Dice koop, kan zien of sensoren defect zijn etc.? Is er een handmatige manier om de motor zelf te testen? Ik ben zo boos op mezelf, ik had het gewoon zo moeten laten. Ik ben gewoon op zoek naar wat tips voor probleemoplossing over wat jullie zouden proberen. Is het mogelijk dat de hydrauliek allemaal tegelijkertijd kapot zijn gegaan en dat dit gewoon toeval is? Bedankt

#2 ·
Mensen,

Ik ben een idioot of dit is misschien gewoon toeval!! Ik besloot om de hydraulische liften die mijn cabriolet optillen schoon te maken en WD40 te spuiten. Opmerking: Hiervoor werkte mijn dak feilloos op en neer in minder dan 30 seconden. Sinds mijn ongeluk kon ik het dak naar beneden krijgen, maar daarna ging het niet meer omhoog. Het zou naar het deel gaan waar de achterbak zou ontgrendelen en dan niets. Ik zou dan het bericht Top Malfunction krijgen. Ik hoor de motor helemaal niet draaien. Ik heb de zekering gecontroleerd en deze is geslaagd. Ik zou niet, ik had ook de batterij een paar uur uit de auto gehaald om hem op te laden. Ik vraag me gewoon af of iemand weet of ik met Volvo Vida Dice kan zien of er sensoren defect zijn etc..? Is er een handmatige manier om de motor zelf te testen? Ik ben zo boos op mezelf, ik had het gewoon moeten laten. Ik ben gewoon op zoek naar wat tips voor probleemoplossing over wat jullie zouden proberen. Is het mogelijk dat de hydraulica allemaal tegelijkertijd kapot zijn gegaan en dat dit gewoon toeval is? Bedankt
Doe eerst het simpele. Gebruik perslucht van een compressor of een bus voor computergebruik en probeer zoveel mogelijk WD40 te verwijderen. Niet bekend met de C70-opstelling, maar misschien is de WD in een sensor gegaan of heeft deze bedekt?

*

#3 ·
Dus ik had hulp nodig om het dak handmatig te openen, zodat ik alle sensoren kon proberen schoon te maken. We hebben toen het dak teruggeplaatst en ik drukte op de groene knop om de hydraulische pomp te vergrendelen. Ik heb het eigenlijk erger gemaakt, want nu blijft het alarm afgaan en zegt dat het dak niet vergrendeld is. Het is bijna alsof de motor helemaal niet draait voor de hydrauliek. Als ik een Volvo Vida Dice krijg, kan die dan de sensoren controleren en me misschien vertellen wat er mis is? Kan je er ook het dak mee kalibreren en het dwingen de sensoren te negeren en te bewegen, zodat ik kan testen of de motoren werken?

#8 ·
Dus ik had hulp om aan het koord te trekken en handmatig de kap naar beneden te doen, zodat ik alle sensoren kon proberen schoon te maken. We hebben toen de kap teruggeplaatst en ik drukte op de groene knop om de hydraulische pomp te vergrendelen. Ik heb het eigenlijk erger gemaakt, want nu gaat het alarm steeds af en zegt dat de kap ontgrendeld is. Het is bijna alsof de motor helemaal niet draait voor de hydrauliek. Als ik een Volvo Vida Dice krijg, kan die dan de sensoren controleren en me misschien vertellen wat er mis is? Kan je er ook de kap mee kalibreren en hem dwingen de sensoren te negeren en te bewegen, zodat ik kan testen of de motoren werken?
Benieuwd of je je kap hebt gerepareerd.

#5 ·
Ga ook naar de Volvo Forums, er zijn daar enkele threads waarop een van de ingenieurs die het dak ontworpen heeft, heeft gereageerd. Hij zei dat onderhoud essentieel is, maar u bent niet de eerste die problemen meldt na dit te hebben geprobeerd. Anderen hebben geen problemen, maar er wordt wel hoogtemperatuurvet (dat dik is) aanbevolen.

#6 ·
Dus jongens, ik heb de volvo vida gekocht en de software aan de praat gekregen, maar de kalibratie van het dak lijkt een moeilijke klus te zijn om aan de praat te krijgen. Er staat dat om dit te doen, hallsensor 6 actief moet zijn? Ik weet niet zeker wat dat betekent, maar de mijne staat zeker in de passieve modus. Hoe kan ik hem in de actieve modus krijgen?

#7 ·
Mensen,

Ik ben een idioot of dit is misschien gewoon toeval!! Ik besloot om dw40 te reinigen en te spuiten op de hydraulische liften die mijn cabriolet optillen. Opmerking: Hiervoor werkte mijn dak feilloos op en neer in minder dan 30 seconden. Sinds mijn ongeluk kon ik het dak naar beneden krijgen, maar daarna ging het niet meer omhoog. Het zou naar het deel gaan waar de achterbak zou ontgrendelen en dan niets. Ik zou dan het bericht Top Malfunction krijgen. Ik hoor de motor helemaal niet draaien. Ik heb de zekering gecontroleerd en deze is geslaagd. Ik zou niet, ik had ook de batterij een paar uur uit de auto gehaald om hem op te laden. Ik vraag me gewoon af of iemand weet of ik, als ik Volvo Vida Dice koop, kan zien of sensoren defect zijn etc.? Is er een handmatige manier om de motor zelf te testen? Ik ben zo boos op mezelf, ik had het gewoon moeten laten. Ik ben gewoon op zoek naar wat tips voor probleemoplossing over wat jullie zouden proberen. Is het mogelijk dat de hydraulica allemaal tegelijk kapot zijn gegaan en dat dit gewoon toeval is? Bedankt
Eerst en vooral. Verwijder de achterste zitting. Onder de linker stoel zit een ontgrendelingskabel. Trek aan de kabel en bedien het dak handmatig. Begraven in de kofferbak onder een plastic afdekking is de pomp met het reservoir eraan. controleer het oliepeil in de res.. zodra je het dak handmatig hebt losgemaakt, heb je toegang tot de sensoren en andere mechanismen. Gebruik QD elektronische sprayspray om de sensoren schoon te maken (als je dat denkt).

#9 ·
Bedankt voor je hulp met mijn dak. Toen ik het probleem voor het eerst had, zat de pomp in een beschermhoes als een spons die vol water zat van een lekkage in de achterruit. Ik merkte dat de motor van de pomp slecht was, dus ik heb hem vervangen. Voordat ik hem verving, ontgrendelde het dak en gingen de ramen naar beneden zoals het hoort, maar daarna stond er storing, breng hem voor onderhoud. Nadat ik de motor had vervangen, doet hij helemaal niets meer. Ik heb het dak nu naar beneden en de zekering voor het alarm eruit, zodat ik ermee kan rijden. Als het weer het toelaat. Als ik hem handmatig omhoog doe, zit hij niet helemaal strak, dus ik rijd niet met het dak omhoog. De persoon van wie ik hem kocht, heeft in 2016 meer dan $3700 uitgegeven om de pomp te laten vervangen. Ik hoop dat ik hem niet hoef te vervangen. Ik hoop dat het niet zo erg is, misschien een elektrisch probleem.