SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

XC90 MY2017 Eerste indrukken en PAII

8.6K views 44 replies 23 participants last post by  neon  
#1 ·
Ik heb net mijn 2017 XC90 in ontvangst genomen van Volvo of Southborough in Southborough, MA. Had daar een geweldige ervaring. Ik woon in Pittsburgh, dus mijn eerste keer met de auto was hem ongeveer 500 mijl terug naar huis rijden. Het was voornamelijk snelweg- en interstate-rijden, en ik gebruikte PAII bijna 75% van de tijd. Omdat er veel vragen lijken te zijn over hoe het werkt, wilde ik mijn indrukken delen, samen met andere observaties over de auto.

Het vereist absoluut dat de bestuurder een behoorlijk niveau van bewustzijn behoudt. Je moet het stuur vasthouden, en soms valt het ook uit. Met matig zichtbare rijstroken werkt het goed, maar sommige constructiemarkeringen gooien het in de war. Meestal zou het echter lange tijd standhouden, hoewel ik het soms niet eens was met de bochtstrategie en het dan negeerde. Een paar keer leek het erop dat PAII en de LKA elkaar in de war brachten, of misschien was het gewoon mijn override op het laatste moment die leidde tot de LKA-vibratie. Het reageert goed bij het wisselen van rijstrook, waarbij het zijn grip loslaat bij het activeren van de richtingaanwijzer en hervat na ongeveer 5-10 seconden van het wisselen van rijstrook. Het heeft zeker geholpen vermoeidheid te voorkomen tijdens mijn rit van bijna 10 uur vandaag.

Afgezien van PAII vind ik de XC90 erg leuk. Geen defecten die ik heb opgemerkt en geen echte problemen met Sensus. Afgezien van PAII en een tweede USB, ben ik niet op de hoogte van nieuwe functies op de 2017. Ik heb de Polestar-optimalisatie laten uitvoeren en de motor voelt sterk en responsief aan.

#2 ·
Afgezien van PAII en een tweede USB, ben ik niet op de hoogte van nieuwe functies op de 2017.
Er zijn er nogal wat - zoals nieuwe vering, nieuwe B&W-versterker en voor het D5-model (dat het meest voorkomt in Europa) - een compleet nieuwe motor, power pulse etc. De mijne komt over een paar dagen ;)

#3 ·
Er zijn er nogal wat - zoals nieuwe ophanging, nieuwe B&W-versterker en voor het D5-model (dat het meest voorkomt in Europa) - een compleet nieuwe motor, power pulse etc.

De mijne komt over een paar dagen ;)
Wat bedoel je met "nieuwe ophanging"? Kent u een bron voor deze informatie?

#6 · (Edited)
Volgens het technische tijdschrift dat op 17 juni is verschenen, zouden er vanaf week 22 nieuwe veerpootsteunen voor de luchtvering moeten worden gebruikt - alle 4 (nieuwe onderdelen en nieuwe onderdeelnummers).

D5-motor 2017 heeft 235 pk, terwijl D5 2016 225 pk heeft, dus het is niet precies hetzelfde. Volgens sommige nieuwe gebruikers (die voorheen MY 2016 hadden) klinkt de nieuwe motor zachter. Ik kan over een week direct vergelijken ...

Over de nieuwe B&W-versterker - ik hoorde dat deze een paar maanden geleden in een technisch tijdschrift werd genoemd ... Ik kan het geluid ook over een week direct vergelijken.

#10 ·
Volgens het technische tijdschrift dat op 17 juni is uitgebracht, zouden er vanaf week 22 nieuwe veerpootrubbers moeten worden gebruikt voor de luchtvering - alle 4 (nieuwe onderdelen en nieuwe onderdeelnummers)
Dat is de oplossing voor het krakende geluid aan de voorkant. Het onderdeelnummer voor 2016 is, voor zover ik begrijp, vervangen door dit nummer. Uiteindelijk, denk ik, zullen alle 2016-modellen hun veerpootrubbers vervangen door deze nieuwe onderdelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#9 ·
Dus niet helemaal de Tesla-functionaliteit lijkt het.
Niet helemaal. Het automatiseert ook geen rijstrookwisselingen, het reageert op de richtingaanwijzer door het rijstrookassistentiegedeelte uit te schakelen totdat u van rijstrook wisselt. Het nieuwe systeem van MB in de E-klasse gaat een stap verder, hoewel het niet de beste recensies heeft gekregen. En Tesla's systeem krijgt deze week ook niet bepaald positieve pers. In tegenstelling tot Tesla geeft Volvo de gebruiker beslist niet de indruk dat het de volledige controle heeft, wat waarschijnlijk het veiligst is totdat de technologie bijtrekt.

#14 ·
Er is nog een "verbetering" in MY2017 - je kunt de bandenspanning niet meer zien :confused: (in tegenstelling tot MY 2016). Een beetje vreemde "upgrade"?
Dat heb ik ook gelezen, de echte TPM-sensoren zijn verdwenen en nu is TPM virtueel, afgeleid van de wielrotatie-info.
Ik weet niet welk systeem als eerste een lekke band detecteert, maar zoals je schrijft, is het niet meer mogelijk om de bandenspanning af te lezen. Maar aangezien de sensoren weg zijn, hoeven ze niet meer vervangen te worden als hun batterijen leeg zijn (althans, dat gebeurt op mijn BMW-motorfiets).
Ik zou de voorkeur geven aan een combinatie van beide systemen.
Zahra

#13 ·
Een paar keer leek het erop dat PAII en de LKA elkaar dwarszaten, of misschien was het gewoon mijn override op het laatste moment die leidde tot de LKA-vibratie..
Kunt u dit iets meer beschrijven? Ik begrijp de theorie hier niet. Als u het override, omdat u het gevoel had dat de auto naar de buitenste rijstrookmarkering dreef, zou u dan niet wegsturen van de rijstrookmarkering en voorkomen dat de LKA in werking treedt?

#19 ·
Kunt u dit iets meer beschrijven? Ik begrijp de theorie hier niet. Als u het negeerde omdat u het gevoel had dat de auto naar de buitenste rijstrookmarkering dreef, zou u dan niet weg van de rijstrookmarkering hebben gestuurd en voorkomen dat de LKA in werking treedt?
Wat ik bedoelde is dat ik mogelijk te hard heb gegrepen. Wat er gebeurt is dat de auto in PA2 staat, maar toch de lijn begint te kruisen en LKA trilt. Is slechts 2-3 keer gebeurd over 400 mijl gebruik.

#16 ·
Ik heb net mijn 2017 XC90 in ontvangst genomen van Volvo of Southborough in Southborough, MA. Had daar een geweldige ervaring. Ik woon in Pittsburgh, dus mijn eerste keer met de auto was hem ongeveer 500 mijl terug naar huis rijden. Het was voornamelijk snelweg en interstate rijden, en ik gebruikte PAII bijna 75% van de tijd. Omdat er veel vragen lijken te zijn over hoe het werkt, wilde ik mijn indrukken delen, samen met andere observaties over de auto.

Het vereist absoluut dat de bestuurder een behoorlijk niveau van bewustzijn behoudt. Je moet het stuur vasthouden, en soms valt het ook uit. Met matig zichtbare rijstroken werkt het goed, maar sommige constructiemarkeringen gooien het in de war. Meestal zou het echter lange tijd standhouden, hoewel ik het soms niet eens was met de bochtaanpakstrategie en deze zou overrulen. Een paar keer leek het erop dat PAII en de LKA elkaar in de war brachten, of misschien was het gewoon mijn override op het laatste moment die leidde tot de LKA-vibratie. Het reageert goed bij het wisselen van rijstrook, waarbij het zijn grip loslaat bij activering van de richtingaanwijzer en hervat na ongeveer 5-10 seconden van het wisselen van rijstrook. Het heeft zeker geholpen vermoeidheid te voorkomen tijdens mijn rit van bijna 10 uur vandaag.

Naast PAII vind ik de XC90 erg leuk. Geen defecten die ik heb opgemerkt en geen echte problemen met Sensus. Afgezien van PAII en een tweede USB, ben ik niet op de hoogte van nieuwe functies op de 2017. Ik heb de Polestar-optimalisatie laten uitvoeren en de motor voelt sterk en responsief aan.
2e USB op de MY2017, zit die ook in de middenconsole of ergens anders?

#23 ·
On MY17 is CarPlay standard or do you still need to pay for it?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Optioneel met Momentum/Momentum Plus, standaard met Inscription/R-design. Uiteraard standaard op alle T8's, aangezien de twee uitrustingsniveaus (voor MY17) Inscription of R-design zijn.

#31 ·
So you educated him :)))
De overdracht duurt meestal 2 uur. Het duurde ongeveer 5 minuten, hij wilde niet 2 uur lang les krijgen, dus het had geen zin. Ik heb de afgelopen 5 maanden hier en op de Britse Volvo-forums doorgebracht en ik heb ongeveer 95% van wat ik over de auto weet geleerd, alleen al door het lezen van berichten, handleidingen, bestelformulieren en van alles en nog wat :)

#33 ·
Meestal laat ik ze praten om te zien hoeveel BS ze zeggen. Helpt me hun karakter te beoordelen voordat ik onderhandelingen begin. Als het te veel BS is, corrigeer ik ze en ga ik weg.

#37 ·
De geĂŻntegreerde zonneschermen zijn de zonwering die bij de Inscription inbegrepen is. De elektrische kindersloten op de achterdeuren zijn standaarduitrusting. De geĂŻntegreerde kinderzitverhoger is een optie en het bagagenet is als accessoire verkrijgbaar.

#40 ·
Ik dacht dat ik de enige was die dezelfde YouTube-video's miljoenen keren opnieuw afspeelde. Ik zoek bijna dagelijks naar nieuwe video's. Lol. Ik heb echter hetzelfde opgemerkt. Audi- en Volvo-verkopers hebben betere training nodig.

Dit is een van de meest gedetailleerde die ik tot nu toe heb gezien, over een T6, en het behandelt het modeljaar 2017:

owns 2022 Volvo XC90 Recharge Extended Range
#44 ·
#45 · (Edited)
Ik vermoed dat naarmate deze dingen zich verder ontwikkelen, en dat zullen ze, er meer vraag zal zijn naar wegen van betere kwaliteit om de technologie consistent te laten werken. Het zal interessant zijn om te zien hoe dit in het VK zal worden omarmd, aangezien de kwaliteit van onze wegen momenteel slechter wordt. Ik kan me voorstellen dat wegen aan een bepaalde standaard moeten voldoen en worden geëtiketteerd met zaken als "goedgekeurd voor automatisch rijden".