Belangrijkste nadeel kan mpg en premium benzine zijn (Altima haalt 40+ mpg op de snelweg!)
Ja, hier ben ik het mee eens. Een kind een beater geven is wat ze zouden moeten hebben omdat de levenservaring het rechtvaardigt. De hoeveelheid idioten achter het stuur van grotere auto's en vrachtwagens die gehandicapt/afgeleid zijn, groeit echter aanzienlijk. Ik zou willen dat mijn kind een kans heeft als er iets ergs gebeurt. Ik wil zeker niet dat ze in een doodskist op wielen rijden.Andere wereld waarin we nu leven, met veel meer 5k+ lb trucks/suv's/EV's op de weg. Dus als ik het me kon veroorloven, zou ik mijn kind zeker in iets moderners en substantiëlers zetten dan de kale oude 5-versnellingsbak Camry waarin ik leerde rijden.
Zo niet een nieuwere cx5, dan zou ik een 1e generatie xc60 overwegen of, als ik de voorkeur geef aan nog ouder, zou ik gaan voor een mb/bmw/volvo uit de jaren 90 of 00's
niet van plan te leasenVreselijke beslissing om een luxe auto te leasen als je eerste lease, maar je kent je eigen kinderen beter dan anderen. Mijn eerste lease op 18-jarige leeftijd was een Kia Optima, ik hield van de auto. Geloof me, er zullen momenten zijn waarop de auto bekrast raakt of misschien nog wel erger. Tieners, ongeacht hun volwassenheidsniveau(s), zullen die XC90 meer krassen en beschadigen dan je kunt tellen, het is zeker geen kleine SUV, zoals ik zeker weet dat je al weet. Als je per se Volvos wilt, kun je net zo goed een gebruikte S60 T5 (2019+) SPA-platform of een XC40 (2020+) nemen als je vastzit aan de SUV-kant, anders kun je beter een beater kopen en ze zich omhoog laten werken naar mooiere dingen in het leven.
Ik heb een '18 XC90 r5 met 70k en vind hem erg leuk. Voor een jonge leerling-bestuurder zou ik een oudere Altima kiezen, omdat deze goedkoper zijn in aanschaf, onderhoud en reparatie. Ik had twee dochters die tegelijkertijd leerden rijden en heb heel wat schade en reparaties gehad.Op zoek naar een 3e voertuig voor tieners in het huishouden (eentje rijdt al, de ander leert binnenkort).
Kwam voornamelijk uit bij Subaru, Nissan Altima, Accord, etc.
Fatsoenlijk gebruikt voor die zijn 18K-25K, Nieuw zijn ongeveer 30-35K
Zag willekeurig een advertentie voor een 2018 xc90 Momentum met 70.000 mijl, twee eigenaren (eerste eigenaar lijkt een leen-/dealerauto te zijn geweest) dealer onderhouden elke keer, en heeft gloednieuwe remmen rondom. Schone carfax.
Ze willen $31.500 bij de Volvo-dealer
Hoe voelen we ons over de betrouwbaarheid op korte termijn? Ik weet dat er problemen waren in 2016/2017 (bougies, olieverbruik, etc.)
We hebben een 2019 Inscript xc90 met 60000 mijl waar we de lease van hebben afgekocht. Het is goed geweest
Gedachten?
Belangrijkste nadeel zou mpg en premium benzine kunnen zijn (Altima haalt 40+ mpg op de snelweg!)
Gebruikte Altimas worden duur als de CVT kapot gaat (wat ze vaak doen). Ik zou in plaats daarvan een Camry of Optima of iets anders nemen als ik die kant op zou gaanIk heb een '18 XC90 r5 met 70k en vind hem erg leuk. Voor een jonge leerling-bestuurder zou ik een oudere Altima kiezen, omdat deze goedkoper zijn in aanschaf, onderhoud en reparatie. Ik had twee dochters die tegelijkertijd leerden rijden en heb heel wat schadegevallen en reparaties meegemaakt.
Altima heeft verrassend veel hoofdruimte en een geweldige MPG, ook best comfortabel op de snelwegGebruikte Altimas worden duur als de CVT kapot gaat (wat ze vaak doen). Ik zou in plaats daarvan een Camry of Optima of iets dergelijks nemen als ik die kant op zou gaan
Onze tweede auto is een '08 Altima met 83k en rijdt goed. Alles wordt duur met een transmissie revisie.Gebruikte Altimas worden duur als de CVT kapot gaat (wat ze vaak doen). Ik zou in plaats daarvan een Camry of Optima of iets dergelijks nemen als ik die route zou volgen
….behalve dat de Altima een aanzienlijk hogere uitval heeft dan de meeste auto's met de CVT. Het is echt verbazingwekkend hoeveel ze vervangen. Nog verbazingwekkender is hoeveel Infinity (een luxemerk, zo wordt ons verteld) hun CVT's eruit gooien. Altimas zijn over het algemeen behoorlijk vreselijke auto's, tenzij je in de meest recente generaties zit.Onze tweede auto is een '08 Altima met 83k en rijdt goed. Alles wordt duur met een revisie van de transmissie.
Ik weet niet zeker hoe je het geloof in beter zicht naar buiten kunt rijmen met de moeilijkheid om de randen van het voertuig te zien en te kennen, tot het punt dat er al ongelukken zijn gebeurd.Het belangrijkste nadeel van de XC90 voor een nieuwe bestuurder is de grootte. Het is moeilijk om te parkeren op de parkeerplaats van de middelbare school en een van de voorhoeken is al beschadigd geraakt door een parkeerpaal. Maar we kenden het risico op schade en zijn niet van plan om kleine schade te repareren. Hoe hoger uw kind in de stoel zit, hoe beter het zicht naar buiten.
Doe ze alsjeblieft een plezier en haal ze een P80-chassis met een handgeschakelde versnellingsbak, die mijn leven redde in een sneeuwstorm, was een 98 S70 basis met een handgeschakelde versnellingsbak, misschien niet snel of stijlvol, maar eerst een beater, dan een mooie auto. Leer ze het te repareren, het gaat eeuwig mee.Op zoek naar een 3e voertuig voor tieners in het huishouden (eentje rijdt al, de andere leert binnenkort).
Kwam voornamelijk uit bij Subaru, Nissan Altima, Accord, etc.
Fatsoenlijk gebruikt voor die zijn 18K-25K, Nieuw zijn ongeveer 30-35K
Zag toevallig een advertentie voor een 2018 xc90 Momentum met 70.000 mijl, twee eigenaren (eerste eigenaar lijkt een leen-/dealerauto te zijn geweest) dealer onderhouden elke keer, en heeft gloednieuwe remmen rondom. Schone carfax.
Ze willen $31.500 bij de Volvo-dealer
Hoe voelen we ons over de betrouwbaarheid op korte termijn? Ik weet dat er problemen waren in 2016/2017 (bougies, olieverbruik, etc.)
We hebben een 2019 Inscript xc90 met 60000 die we hebben gekocht.
Overwegingen?
Belangrijkste nadeel zou het verbruik en premium benzine kunnen zijn (Altima haalt 40+ mpg op de snelweg!)
Onze oudste is pas 10, maar hoewel ik opgroeide met een kleine 2-deurs Corolla SR5 als mijn eerste auto en mijn vrouw een Civic had als de hare, zullen we onze kinderen SUV's geven als de tijd komt dat ze gaan rijden.Ik zie de ophef niet bij deze vader die een van de veiligste SUV's op de weg wil. Als hij het zich kan veroorloven en de voor- en nadelen kent, dan zij het zo. Ik zeg altijd als mijn 3 kinderen beginnen met rijden (momenteel een jongen van 12 jaar en een tweeling van 10 1/2 jaar oud), zeg ik altijd dat ik ze een SUV of busje zal geven zodat ze kunnen delen. Daarna, als ze werken en hun eigen geld verdienen, kunnen ze krijgen wat ze willen/zich kunnen veroorloven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Statistisch gezien heeft een SUV een veel hoger sterftecijfer dan een auto. De meeste SUV's zou ik niet durven bezitten of een tiener laten rijden. Het is zo'n mythe dat SUV's veiliger zijn. Kijk eens goed naar de daadwerkelijke letselmetingen in een Chevy Suburban en vergelijk die met de S60. De S60 is VEEL veiliger. Er zijn slechts een paar gevallen waarin een groot voertuig daadwerkelijk beter presteert dan een kleinere, lichtere auto. De meeste SUV's rollen gewoon om en verpletteren hun inzittenden wanneer het dak op hen instort. Er is letterlijk bijna geen SUV die een hogere beoordeling heeft dan een goed ontworpen Volvo sedan... punt.Onze oudste is pas 10, maar hoewel ik opgroeide met een kleine 2-deurs Corolla SR5 als mijn eerste auto en mijn vrouw een Civic had, zullen we onze kinderen SUV's geven als de tijd komt dat ze gaan rijden.
Een paar jaar geleden werd mijn nicht, begin 20, in haar sedan gestopt bij een stoplicht toen ze van achteren werd aangereden door een dronken bestuurder die haar van haar nek tot beneden verlamd achterliet. Dat was een gamechanger voor mij wat betreft het type auto dat we onze kinderen moeten geven als ze gaan rijden.
Ik weet niet zeker hoe een aanrijding van achteren, een frontale botsing of een t-bone botsing in een kleiner, korter en lager voertuig statistisch veiliger is. Kijk waar je lichaam zich bevindt in je S60 in vergelijking met de voorbumper van die Chevy Suburban. Dat is geen ideale plek om te zijn. Omslaan? Zeker. Hoewel de daksterkte groter is in een XC90. En er is meer overlevingsruimte in een grotere auto, zoals de XC90, vooral bij het proberen de stoelen te verlaten via de zijruiten, bijvoorbeeld.Statistisch gezien heeft een SUV een veel hogere sterftecijfer dan een auto. De meeste SUV's zou ik niet willen bezitten of door een tiener laten besturen. Het is zo'n mythe dat SUV's veiliger zijn. Bekijk de daadwerkelijke letselmetingen in een Chevy Suburban en vergelijk die met de S60. De S60 is VEEL veiliger. Er zijn slechts een paar gevallen waarin een groot voertuig daadwerkelijk beter presteert dan een kleinere, lichtere auto. De meeste SUV's rollen gewoon om en verpletteren hun inzittenden wanneer het dak op hen instort. Er is letterlijk bijna geen SUV die een hogere beoordeling heeft dan een goed ontworpen Volvo sedan...punt.