SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo V70 vervangt telefoonmodule PHM

2.3K views 20 replies 3 participants last post by  wagonswede  
#1 ·
Hallo,
ik heb de IAM naar IHU upgrade gedaan en nu wil ik proberen de PHM-module te vervangen.

Het doel is dus om Volvo On Call ook werkend te krijgen. Ik heb een gebruikte module gekocht van een sloop. De gebruikte module heeft de software van de vorige auto erin.
Is er een manier om het te wissen? Ik zou nog geen nieuwe willen kopen, want een nieuwe module kost ongeveer €1500 - €1600...

Image

(vanaf facelift 2014)

#5 · (Edited)
Deze kwestie is al vele malen besproken. Voor zover ik weet, zal Volvo de service voor het P3-platform eind 2025 stopzetten. Het zal niet mogelijk zijn om de service te verlengen tot in 2026 voor het P3-platform. Dat is wat Volvo heeft gecommuniceerd.

Volgens de informatie die nog dit jaar is verstrekt, blijft de service voor het SPA-platform beschikbaar voor alle auto's, maar is deze beperkt door hardware. Deze auto's zullen een hardware-upgrade-oplossing bieden wanneer het 2G/G3-netwerk niet meer beschikbaar is, maar dit geldt niet voor het P3-platform.

#6 ·
Dit probleem is al vele malen besproken. Voor zover ik weet zal Volvo de service voor het P3-platform eind 2025 stopzetten. Het zal niet mogelijk zijn om de service te verlengen voor een periode die zich uitstrekt tot in 2026 voor het P3-platform. Dat is wat Volvo heeft gecommuniceerd.

Volgens de informatie die nog dit jaar is verstrekt, zal de service voor het SPA-platform beschikbaar blijven voor alle auto's, maar is deze beperkt door de hardware. Deze auto's zullen een hardware-upgrade-oplossing bieden wanneer het 2G/G3-netwerk niet meer beschikbaar is, maar dit geldt niet voor het P3-platform.
Raar, ik kan geen feitelijke informatie vinden behalve wat ik hier heb geschreven, zei de klantenservice van Volvo.

#9 · (Edited)
.. die alleen van toepassing is op auto's op de Amerikaanse markt.

Er zijn geen dergelijke servicebulletins voor auto's die op de Europese markt worden verkocht, tenminste niet dat ik heb gezien.

Het laatste bulletin heeft volgens mij betrekking op de SOS eCall-servicemelding die moet worden verwijderd om inspecties etc. te doorstaan.

#11 · (Edited)
Ik kan u verzekeren dat Volvo-eigenaren in Zweden de omstandigheden rond de stopzetting van 3G- en VOC-diensten tot het einde der wereld hebben onderzocht, en als er de afgelopen maanden niets nieuws is opgedoken, staat VOC gepland voor beëindiging eind 2025.

#12 ·
#14 ·
Maar het hele punt hier zou zijn dat als we de PHM-module van een andere kunnen veranderen. Er zijn PHM Facelift-modelmodules die 4G zijn. Dus als dit werkt, kunnen we ook de 3G-modems upgraden naar 4G-modems! 👍😎
Al geprobeerd. Werkt niet.

#18 ·
Dus hoe laten we dit werken?
Ik heb deze thread gevonden, maar er is geen antwoord.
Ik heb een nieuwe module van het facelift-model. Hoe kan ik de software overzetten naar een nieuwe gebruikte module op de testbank?
Image

(facelift-model)
Als iemand weet hoe je deze op de testbank kunt klonen, is alle advies welkom! 👍👍

#20 ·
Hoe zorgen we ervoor dat dit werkt?
Ik heb deze thread gevonden, maar er is geen antwoord.
Ik heb een nieuwe module van het facelift-model. Hoe kan ik de software overbrengen naar een nieuwe gebruikte module op de testbank?
View attachment 253148
(facelift-model)
Als iemand weet hoe je deze op de testbank kunt klonen, is alle advies welkom! 👍👍
Ik hoef alleen maar te vinden waar de IC-chip zich bevindt die de EEPROM bevat. Dan kan ik de EEPROM-software van de IC-chip lezen en naar de nieuwe schrijven!