SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo Thule EuroClassic 913 fietsendrager voor trekhaak

3.3K views 2 replies 1 participant last post by  Hanks  
#1 · (Edited)
Te koop aangeboden is een fietsenrek voor 2 fietsen, dat alleen in Europa werd verkocht door Volvo. Deze is in Duitsland gekocht en onlangs overzee gebracht. Heeft geweldige achterlichten, knipperlichten, achteruitrijlichten die zijn aangesloten op het rek en heeft een Euro kentekenplaathouder. Ik heb momenteel de lichten en kentekenplaat losgekoppeld omdat ik van plan was de Euro stekker om te zetten naar US specificaties. Alle bouten zitten nog aan het rek en zijn klaar voor gebruik.

Het rek maakt gebruik van een compressiehendel om de 2" kogel samen te drukken en heeft een kleine stelschroef aan de zijkant om hem aan te draaien of los te maken. Dit is heel anders dan de US specificatie, die meestal de trekhaak ingebouwd heeft. Als je een Euro specificatie kogel gebruikt, kun je de fiets in het rek laten en hem naar voren kantelen om toegang te krijgen tot de achterklep. Zo niet, dan denk ik niet dat hij naar voren kan kantelen vanwege het ontwerp van de US kogelmontage. Hoe dan ook, ik vond dit erg prettig omdat ik hem alleen maar hoefde los te koppelen door de hendel open te klappen en hem van de kogel te tillen.

Wordt geleverd met 1 sleutel die de fietsen en de compressiehendel vergrendelt. Meer kunnen voor een paar dollar bij Thule worden gekocht.

100$

Image
Image

Image
Image

Image
Image