SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo 850 Vering en PCV-systeem + kleine problemen

1.7K views 3 replies 4 participants last post by  Sveedy  
#1 · (Edited)
Nieuw lid hier!
Ik heb onlangs mijn Volvo 850 T5 gekocht voor mijn nieuwe dagelijkse bestuurder, en in de korte tijd dat ik hem gebruik, heb ik een paar problemen gevonden.
Image

Enkele kleine problemen zijn het kilometertandwiel en de interieurverlichtingsschakelaar, waarvan ik heb gehoord dat ze niet zo erg zijn om te repareren.
Enkele van de grotere problemen waar ik mee te maken heb gehad, zijn de olielekkages, waarvan ik er vrij zeker van ben dat het het PCV-systeem is, dus ik zal een nieuwe moeten kopen. Ik vroeg me echter af welke pakkingen en afdichtingen mogelijk vervangen moeten worden, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust?
Ook zou het geweldig zijn als iemand aanbevelingen had voor een aftermarket PCV-systeem om te kopen in plaats van een OEM-systeem.
Bovendien lijkt de vering erg hard voor mij. Toen ik ermee van de verkoper naar huis reed, merkte ik een sprekend geluid van de linkerkant van de auto, wat later de achterschokdemper bleek te zijn, omdat de hoes naar beneden was gevallen. Er kan wat vuil of stof in zijn gekomen, dus ik vroeg me af of daar een oplossing voor is of dat ik uiteindelijk nieuwe achterschokdempers voor mijn auto moet kopen?

Foto's van de achterschokdempers (links en rechts)
Image
Image

Ook aangezien ik hier ben, is er nog iets anders dat ik moet controleren om de auto zo goed mogelijk te onderhouden?

#2 ·
Het OEM Volvo pcv-systeem is de enige goede drop-in optie, de meeste aftermarket onderdelen zijn rommel. U zult de inlaatspruitstukpakking willen vervangen, aangezien het spruitstuk verwijderd wordt om toegang te krijgen tot de pcv. Maak ook de passages in het motorblok schoon terwijl u het systeem uit elkaar hebt.

#4 ·
Mooie auto!
U kunt verschillende oplossingen voor het PCV-systeem onderzoeken. Voor zover ik weet, is de OEM-eenheid een beetje restrictief voor auto's met een hogere kilometerstand. Ik geloof dat de zorg de opbouw van druk is, wat belastend is voor de afdichtingen en lekkages kan veroorzaken. Veel handleidingen over zelfgemaakte versies met slangen met een grotere diameter etc. dan de OEM. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een catch can-systeem, dat mijn inlaatsysteem ook vrij van olieresten lijkt te houden.
Zorg er in ieder geval voor dat u de blokpoorten schoonmaakt, zoals hierboven vermeld.