SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Vin-breuken met betrekking tot hydraulische/mechanische distributiekettingspanners

2.2K views 5 replies 5 participants last post by  kampman  
#1 ·
Welke auto's gebruikten de hydraulische distributieriemspanner/actuator en welke de eenvoudige mechanische? Ik neem aan dat je hier kunt overstappen op een mechanische spanner, aangezien de blokgietstukken hetzelfde bleven tot 98-00. Ik moet gewoon weten wat ik kan verwachten voordat ik aan een nieuw project begin. Bedankt!

#2 ·
Nee, dat kan niet.
Ik ken de daadwerkelijke VIN-uitsplitsing niet, daarvoor moet je de dealer vragen, maar de latere auto's zijn gebouwd na ongeveer 1 februari 1998.

#3 ·
Het motornummer is 1266127, maar ik ben niet zeker van het VIN. Lager dan dat werd de hydrauliek gebruikt, daarna de mechanische opstelling. De twee spanneropstellingen gebruiken verschillende distributieriemen en de nokken voor de andere spanner zijn niet op alle motoren aanwezig, dus de gemakkelijkste manier is om de riem/spanner te bestellen voor de motor die je hebt.

#4 ·
Is de andere spanner niet een van de revisies die samen met ME7, variabele nokkenastiming en 'drive by wire' kwamen?

#5 ·
Oké. Ik ben pre-vvt, me4.4. Ik zag geen hydraulische spanner, maar ik heb er net even naar gekeken. Bedankt jongens!!