SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
Status
Not open for further replies.
1,301 - 1,320 of 2,061 Posts
Discussion starter · #1,301 ·
  • Like
Reactions: lawdogg
Save
@roxanaschram Nogmaals bedankt en bedankt voor de link. Dat is logisch. Ik heb HyperV uitgeschakeld. Ik ben ook teruggegaan naar de BIOS-instellingen en heb Trusted Execution ingeschakeld.

Ik had de schijfimage geïmporteerd volgens de aanwijzingen in de VirtualBox Manager, maar ik denk dat ik het opnieuw moet importeren voor het geval ik in het begin iets verkeerd heb gedaan. Dus ik heb VIDA 2014D verwijderd uit de VirtualBox Manager en opnieuw geïmporteerd. Ik zie nu deze fout, die ik de eerste keer zag, maar waar ik overheen kwam door iets aan te passen dat ik me niet kan herinneren. Ik denk dat ik het hier moet plaatsen voordat ik het opnieuw probeer op te lossen.

Sorry dat mijn opstart zo buggy is - nou ja, misschien geen bugs, misschien functies die ik gewoon niet begrijp.

121561

Discussion starter · #1,303 ·
@lawdogg Dus de tweede afbeelding zou waarschijnlijk verdwijnen als je de eerste repareert, ik denk dat het 2 of 3 pagina's terug is besproken...

• Like
Save
@roxanaschram Begrepen, zo simpel. Bedankt. (Ik heb de netwerkadapter net volledig uitgeschakeld.) Het draait nu, maar ik moet het nog verbinden met mijn auto. Terugblik: Ik heb HyperV uitgeschakeld en Trusted Execution ingeschakeld in de BIOS-opstartinterface. Ik ga ervan uit dat het prima met de auto zal verbinden en zal hier posten als dat niet zo is. Ontzettend bedankt hiervoor. 🤘

Follow-up: Het enige wat ik extra moest doen, was de DICE-tool selecteren in het USB-menu rechtsonder in het VM-scherm. Werkt prima!

Discussion starter · #1,305 ·
@lawdogg Trouwens, er zijn how-to video's op de site die laten zien hoe je kunt importeren en een andere over hoe je de DICE met de VM kunt verbinden. :p Ik denk dat ik dat had kunnen vermelden, maar ik neem aan dat mensen ze zien, aangezien ze onder het tabblad 'bronnen' staan...

• Like
Save
Hallo, bedankt @roxanaschram voor je werk :) Ik heb een directe installatie gedaan op een Win7Pro 64bit VMware machine. De installatie verliep prima, maar als ik wil inloggen op vida kan ik niet typen in het invoervak "Gebruikersnaam" :( Ik dacht dat het een probleem was met IE11 en ik heb het gedowngraded naar IE9, maar nog steeds hetzelfde probleem. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Bedankt.

EDIT: Sorry, het werkt :) de alternatieve patch heeft geholpen. Bedankt

Discussion starter · #1,307 · (Edited)
(Verwijderd)

Save
Heeft iemand problemen gehad met de tekstweergave in VIDA in de VM? Ik heb gezocht en geen meldingen van dit probleem gezien.

De mijne is geweldig geweest, kristalhelder, sinds ik het installeerde ... maar vandaag zien de weergegeven tekst en afbeeldingen er ineens uit als rommel.

Ik heb de zoom in/zoom uit-functie geprobeerd, zoals eerder in de thread werd voorgesteld, maar het werkte niet:

U kunt de weergaveschaal wijzigen via het configuratiescherm of "CTRL" en "+" of "CTRL" en omhoog en omlaag scrollen met het muiswiel.
Hier is een screenshot van het VM-scherm, je kunt zien dat de tekst niet correct wordt weergegeven in het VIDA-venster, maar de VM-resolutie en het scherm zelf zijn perfect in orde:

122951

Discussion starter · #1,310 ·
Het lijkt erop dat het met uw schaling te maken heeft. Druk tegelijkertijd op CTRL en 0 om de browserschaling te resetten. Anders zie ik niets verkeerd.

• Like
Save
Bedankt, dat heeft helaas niets veranderd. Ik heb nog wat met de schaling geklooid, ervoor gezorgd dat de zoom 100% is, de resolutie correct is, maar niets lost het op. Nogmaals, het is ALLEEN een probleem binnen VIDA, niets anders in de virtuele machine wordt beïnvloed.

Hier is een betere screenshot, let op de verhaspelde tekst. Let op de kristalheldere weergave van al het andere buiten het VIDA-browservenster.

Gisteren werd het perfect weergegeven - dit is een gloednieuwe ontwikkeling vandaag. Ik had geen instellingen gewijzigd voordat dit gebeurde.

Hallo!
Een paar maanden geleden probeerde ik VIDA op Windows 10 te installeren, maar ik gaf het op. Kreeg zoiets als VIDA niet OK.
  • Ik heb nu de hele avond besteed aan het opnieuw installeren van VIDA op Windows 10, de instructies zorgvuldig gelezen en de patch gedownload met de instructies volgens stap 17. Maar ik kan geen bestand vinden om uit te pakken, dus ik heb het patch exe-bestand van de Volvodiag-homepage uitgevoerd en de wijzigingen in de patchbestanden aangebracht volgens stap 17, met herstarten etc.
  • PROBLEEM: Bij het starten van "VIDA All-in-One" (VIDA draait, met het groene afspeelsymbool, klikken op de snelkoppeling op het bureaublad), krijg ik de pagina "VIDA Gebruikersnaam en Login" in de IE-browser. Maar bij het knipperen van de cursor in het tekstinvoervak Gebruikersnaam - kan ik niets invoeren, niet admin, niet 1, niet 2, etc.
Ik lees op Volvodiag.com, waar staat: "degenen die Windows 10 versie 2004 of 20H2 gebruiken, moeten een virtuele machine draaien". Ik heb mijn versie van Windows 10 Pro gecontroleerd en het is eigenlijk "20H2".
  • Betekent dit dat de enige oplossing voor mij met deze laptop is om VIDA via Virtual Box te gebruiken?
  • Dus met Windows 10 Pro 20H2 is het onmogelijk om VIDA2014 te installeren - om er 100% zeker van te zijn?
Met vriendelijke groet Peter

Discussion starter · #1,314 · (Edited)
Dus ik zie op een screenshot dat uw VM-venster kleiner is dan op de tweede screenshot. Ik gok dat u het venster aan het vergroten of verkleinen bent. Probeer een resolutie in te stellen in de weergave-instelling van de VM en start deze opnieuw op en pas het venster niet aan nadat u opnieuw hebt opgestart.

Klinkt alsof u de verkeerde patch hebt uitgevoerd. Als u 64-bits Windows gebruikt, zorg er dan voor dat u de Windows 10 64-bits patch uitvoert. U moet er ook voor zorgen dat u 64-bits SQL hebt geïnstalleerd en niet 32-bits. Een mismatch kan patchproblemen veroorzaken. Sommige hiervan kunnen worden verholpen door een 32-bits patch of een alternatieve patch te installeren. Wat betreft VIDA 2014D, deze wordt geïnstalleerd op 2004/20H2, maar er zijn problemen tijdens de installatie die SQL 2008 in sommige gevallen lijken te blokkeren. Ik ben van plan hier een oplossing voor te maken, maar heb nog geen tijd gehad om het exacte probleem dat het tijdens de installatie blokkeert, te achterhalen.

• Like
Save
Dus ik zie op een screenshot dat uw VM-venster kleiner is dan op de tweede screenshot. Ik gok dat u het venster aan het vergroten of verkleinen bent. Probeer een resolutie in te stellen in de weergave-instelling van de VM en start deze opnieuw op en pas het venster niet aan nadat u opnieuw hebt opgestart.
Bedankt voor de hulp. Ingesteld op 1440 x 900 en opnieuw opgestart, de grootte van het VM-venster niet aangeraakt. Probleem blijft bestaan, geen verandering. Kan een screenshot maken, maar het is hetzelfde als voorheen.

Dus ik zie op een screenshot dat uw VM-venster kleiner is dan op de tweede screenshot. Ik vermoed dat u het venster aan het vergroten/verkleinen bent. Probeer een resolutie in te stellen in de weergave-instelling van de VM en start deze opnieuw op en pas het venster niet aan nadat u opnieuw hebt opgestart.

Klinkt alsof u de verkeerde patch hebt uitgevoerd. Als u 64-bits Windows gebruikt, zorg er dan voor dat u de Windows 10 64-bits patch uitvoert. U moet er ook voor zorgen dat u 64-bits SQL hebt geïnstalleerd en niet 32-bits. Een mismatch kan problemen veroorzaken bij het patchen. Dit kan deels worden verholpen door een 32-bits patch of een alternatieve patch te installeren. Wat betreft VIDA 2014D, deze installeert wel op 2004/20H2, maar er zijn problemen tijdens de installatie die SQL 2008 in sommige gevallen lijken te blokkeren. Ik ben van plan om hier een oplossing voor te maken, maar heb nog geen tijd gehad om het exacte probleem dat de blokkade tijdens de installatie veroorzaakt, te achterhalen.
Hoi Roxanaschram!

Bedankt voor je feedback. Ik heb 64-bits versies van de bestanden die je noemt geïnstalleerd en de 64-bits patch is gisteren gedownload van je volvodiag.com site. Hier zijn de mappen / en bestandsnamen:
  • C:/ VidaInstall / SQL2008R2SP2 / SQLEXPR_x64_ENU
  • C:/ VidaInstall / SQL2008R2SP3 / SQLServer2008R2SP3-KB2979597-x64-ENU
  • VIDA Patch 64bit, die na installatie verscheen onder
    C: / VIDA / patch /
    • filldb
    • filldb.sql
    • license
Met vriendelijke groet Peter

Discussion starter · #1,317 ·
Ik denk dat ik de kennisgeving te vroeg van de website heb gehaald. Ik heb de patches op de site bijgewerkt. De patches die bij die download zaten, moesten worden bijgewerkt, maar met alle andere dingen, zoals het afwerken van een tweede server voor load balancing van de downloads, stond dit op een laag pitje. Ik denk dat ik het hier in de thread ook heb vermeld.

Save
Bedankt voor de hulp. Ingesteld op 1440 x 900 en opnieuw opgestart, de VM-venstergrootte niet aangeraakt. Probleem blijft bestaan, geen verandering. Kan een screenshot maken, maar het is hetzelfde als voorheen.
@roxanaschram Ter info: ik heb de VIDA VM net verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu prima. Ik moet daarvoor iets verkeerd hebben gedaan.

Voor iedereen: als je VIDA gepixeleerd wordt in de VM en je kunt het niet repareren, installeer het dan opnieuw.

View attachment 117071

Windows 10 VIDA 2014D-installatieprogramma nu beschikbaar. Momenteel zijn er compatibiliteitsproblemen met Windows 2004/20H2-buildversies. Volvo EWD online editie nu beschikbaar, bekijkbaar in meerdere talen op volvodiag.com

STOP!
LEES VOORDAT U POST!
ZOEK VOORDAT U POST!

---------------------------------
Nieuws en updates

22 maart 2021 - Ik ben vergeten dit te plaatsen, maar de tool voor het wisselen van taal is beschikbaar op volvodiag.com. Dit zijn bèta's, maar zouden geen problemen moeten opleveren. Elke taal is momenteel apart. Ik zal binnenkort een alles-in-één plaatsen met nog meer talen.

6 februari 2021 - Er zijn momenteel enkele lopende problemen met DDoS die vanmorgen begonnen. Om dit tegen te gaan, heb ik een hogere beveiliging via Cloudflare ingeschakeld die geen legitiem websiteverkeer mag blokkeren.

25 januari 2021 - Ik heb de volgende EWD-talen toegevoegd: Duits, Chinees, Koreaans, Fins en Portugees.

25 januari 2021 - Ik heb vandaag de nieuwe virtuele machines uitgebracht. Het is beschikbaar in de volgende talen: Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands, Russisch, Zweeds en Turks.

23 januari 2021 - Ik heb besloten om alle Windows 10-builds te vervangen door Windows 7-builds, omdat ik stabiliteit over een langere periode kan garanderen, evenals het gebruiksgemak van iedereen die downloadt. Ze zullen in Virtual Box-formaat zijn, zodat iedereen het kan gebruiken, ongeacht of ze Windows, Mac, Unix of Linux gebruiken. Ik ben van plan dit te doen voor 4 februari 2021. Zodra dit is gebeurd, worden de VMware-images gearchiveerd en niet langer beschikbaar om te downloaden om ruimte op de server te besparen.

22 januari 2021 - Volvo's EWD Online is nu hier beschikbaar in het Engels, Spaans, Italiaans, Frans, Japans, Russisch, Zweeds, Nederlands.

18 januari 2021 - Volvo EWD Online nu beschikbaar.

17 januari 2021 - Ik heb het Windows 10-installatieprogramma van VIDA 2014D uitgebracht. Het is vrijwel een simpele download en voer de setup uit. Probeer het eens!

6 januari 2021 - Ik zal $ 5 in rekening brengen voor elke gebruikersaccount op volvodiag.com die toegang wil tot de virtuele machines of het directe installatieprogramma om de kosten van de internetverbinding te dekken. Dit geldt voor een periode van 1 jaar. Alle patches en tools blijven gratis. Ik haat het dat het hierop uitkomt, maar ik zou niet hoeven te werken om dingen gratis weg te geven.

---------------------------------

GEBRUIK GEEN ADMIN, 1, 2, 3, 4 of 5 OM IN TE LOGGEN OP VOLVODIAG.COM. GEBRUIK UW SWEDESPEED-GEBRUIKERSNAAM EN WACHTWOORD NIET. HET WERKT NIET. U MOET DAAR EEN NIEUW ACCOUNT AANMAKEN. BIJ HET REGISTREREN, CONTROLEER UW E-MAIL VOOR UW WACHTWOORD EN GEBRUIK HET.

Als u geen toegang heeft tot de site, zorg er dan voor dat u niet bent verbonden met een VPN of VPS. Zelfs als het een keer werkte, kan het geblokkeerd raken. De site gebruikt ook Google's Recaptcha, dus u moet ervoor zorgen dat u geen cookies of advertenties van derden blokkeert, omdat dit kan interfereren. En aangezien dit blijkbaar gezegd moet worden, IS VOLVODIAG.COM NIET GERELATEERD, EIGENDOM VAN, GEËXPLOITEERD DOOR OF GEASSOCIEERD MET VOLVO!!!!

Bezoek hier voor downloads: VolvoDiag

Wilt u aan mij doneren? Klik hier!
Groeten,

Ik heb onlangs alles gedownload en geïnstalleerd, maar vida start niet. Ik wacht even en krijg dan de melding "vida status: start mislukt". Ik zit op Windows 10, heb alle software van de site geselecteerd en gedownload. Ik weet niet zeker waar ik hier vandaan moet gaan. Help alsjeblieft als je kunt.

Bedankt,
Joe

Discussion starter · #1,320 ·
Dat zijn niet veel details om u mee te proberen te helpen. Heeft u geprobeerd in deze thread te zoeken? Het is al meerdere keren besproken en ik ben er zeker van dat het u zou helpen.

Save
1,301 - 1,320 of 2,061 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.