SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

V70 of XC60

13K views 33 replies 12 participants last post by  egads  
#1 · (Edited)
Aanbevelingen zijn welkom en worden gewaardeerd.

#2 ·
De 3.2 voelt pittig genoeg aan in de XC60 van mijn moeder uit 2010, dus het zou nog meer zo moeten aanvoelen in een lichtere V70.
De XC60 verbruikt benzine in stadsverkeer met stop-and-go, dus als dat een probleem is, zou ik wachten op een lichtere V70. De V70 zou ook aanzienlijk betere snelweg-mpg moeten halen.

#3 · (Edited)
Een V70 3.2 zal een stuk betere kilometers halen dan een XC60 T6.
Zelfs met mijn XC60 3.2 heb ik moeite om 21 mpg te halen. De T6 is slechter.
De acceleratie is echter meer dan voldoende. Ik was bezorgd op basis van de metingen, maar hij beweegt goed. Je kunt in een oogwenk meerdere auto's inhalen zonder veel problemen. Alleen op hellingen bij 90/100+ voel ik dat het ontbreekt totdat hij terugschakelt naar de 5e versnelling.
Je zou ook de wegligging in overweging kunnen nemen. Ik was geen SUV gewend en de traagheid van de XC60 was een enorme schok voor mij. Nu ben ik eraan gewend, maar de eerste paar duizend kilometer miste ik mijn stationwagen echt.
Dus tenzij je de bodemvrijheid nodig hebt, zou ik de V70 nemen.

De overheidswebsite geeft 22 vs. 27 mpg op de snelweg voor de auto's die je noemt.

#4 ·
We bezitten ze allebei en het hangt er echt van af wat je met het voertuig gaat doen. Onze 09 V70 is mijn dagelijkse auto. Mijn grootste ergernis is dat hij niet zo is afgesteld als de 10's +. Wat ze ook hebben gedaan in jaar 10+ maakt de auto aangenamer om in te rijden. Hij kan meer bevatten dan de XC60 en is zuiniger. Ik denk dat de rit van de XC60 wat zachter en comfortabeler is. Hij helt een beetje over, zoals alle SUV's doen, maar niet veel. De 3.2 motor is meer dan voldoende. Als je de hele tijd grote ladingen zou vervoeren, zou ik zeggen ga voor de T6 motor, maar je zou prima uit de voeten moeten kunnen met de 3.2. Ik moet zeggen dat ik het Sensus-systeem echt niet prettig vind, omdat het te veel handelingen vergt om basistaken uit te voeren. Als ik het de hele tijd zou gebruiken, zou het vanzelfsprekend worden en zou het geen probleem voor me zijn, maar als ik het af en toe gebruik, word ik er gek van. Al met al zou ik de XC60 kopen voordat ik een V70 zou kopen (die niet meer nieuw gekocht kan worden in de VS).

#5 · (Edited)
Ik heb onlangs een V70 R-Design uit 2010 gevonden (en gekocht) met minder dan 10.000 mijl. Het is een geweldige auto en ik ben blij dat ik hem ben tegengekomen. De 3.2 heeft genoeg vermogen in deze auto, hij hoeft alleen maar een beetje toeren te maken om vermogen te leveren en als hij dat doet, klinkt hij geweldig. De versnellingsbak schakelt snel een of twee versnellingen terug op verzoek en laatst was ik aan het inhalen en schakelde hij een paar versnellingen terug en ging er gewoon vandoor. Iedereen die klaagt over deze motor is naar mijn mening gek. De mpg is echter niet geweldig in de stad vanwege het gewicht - ongeveer 20-21 mpg als ik in de buurt blijf. Hij haalt echter 26-27 op de snelweg.

De handling is erg scherp met de 245/40-18 banden, maar hij spoorvormt een beetje op de gehavende wegen die we hier hebben, dus ik haal een set 17" wielen op en monteer 225/50-17 banden voor normaal gebruik. Hij ziet er wel geweldig uit met de 18"ers. Ik had naar XC-70's en XC-60's gekeken toen ik deze vond. Ik vond dat de XC-60 eigenlijk sportiever aanvoelde en beter stuurde dan de XC-70, die wat zacht en zweverig aanvoelde, maar ik neigde nog steeds naar de XC-70 omdat ik stationwagens prefereer boven crossovers. Het is echt jammer dat ze zijn gestopt met het maken van de V70 - het is een mooie auto. Veel succes met je zoektocht, ik hoop dat je er een vindt. Hier is een foto:

V70 R-Design

#6 ·
. Hier is een foto:

V70 R-Design
Ik vind het geweldig. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een zilveren RD heb gezien. Zwart, rood en wit zijn de gebruikelijke kleuren in die volgorde.

OP, veel succes met je zoektocht. En als RD-eigenaar raad ik ten zeerste aan om een V70RD te vinden. Ik klaag vaak over benzine, maar ik haal nog steeds gemiddeld 21ish in vreselijk verkeer elke dag. En de laadruimte is top!

#7 ·
Neem de V70 R-Design als je er een kunt vinden

Zoals gewoonlijk een goed advies hier. Toen ik afgelopen zomer mijn V70 uit 2010 kocht (geen R-Design), maakte ik me het meest zorgen over de motor als zwak punt. Ik was verbijsterd dat de R-Design ook alleen met de 3.2 werd aangeboden, in tegenstelling tot de T6. Waarom zou je je sportiefste motor niet in je sportiefste uitvoering stoppen?

Het blijkt dat de 3.2-motor prima presteert, en wat ik een beetje mis, is de vering. De XC60 had eigenlijk de sportievere rijervaring, zelfs zonder de R-Design. Maar de XC60 is nog steeds een crossover, je kunt niet om die torenhoge rijhoogte in de rijdynamiek heen. De R-Design-versie van de V70 zou dus de optimale keuze moeten zijn.

Met de R-Design-vering zou je denken dat de 3.2 tekort zou schieten, al was het maar omdat de vering zo sportief is, niet omdat de 3.2 gebrekkig is. Maar je hebt al van V70 R-Design-eigenaren gehoord dat de 3.2 niet misplaatst is. Hoewel ik er zeker van ben dat de auto nog beter zou zijn met de T6. Maar daarvoor zou je een brandstofverbruik moeten betalen. Net als bij de T6 in de XC60. Samen met de rijhoogte-straf. En dure banden op die enorme wielen.

Als ik het opnieuw zou doen, weet ik niet zeker of ik de R-Design zou doen, ondanks mijn lichte bedenkingen over de vering van de V70. Ten eerste was de R-Design schaars en kostte hij een flinke premie. Ten tweede is eerlijk zijn tegen mezelf, comfort waarschijnlijk de hogere prioriteit bij het vervoeren van een gezin van vier. Het is bijvoorbeeld een grote sprong van de standaard 225/55-16 banden op de V70 naar de 245/40-18 banden op de R-Design. Zelfs de sportief afgestemde Benz E350 stationwagen heeft 45 aspect ratio banden - 40 wordt echt dun. Toch zou ik de helling in routine bochten en het waggelen bij snelle rijstrookwisselingen willen verhelpen. Maar ik zou het vreselijk vinden om dat soepele, kilometerverslindende rijgedrag op de snelweg in gevaar te brengen.

Hoe dan ook, ik raad je ten zeerste aan om voor de V70 R-Design te gaan in plaats van de XC60 met de T6. Of de gewone V70 boven de XC60 met de 3.2. Natuurlijk zitten we in het 70-forum - je krijgt misschien een andere mening in het XC60-forum. Maar luister niet naar die jongens; hier krijg je beter advies.

#9 ·
Ik denk dat je veel uit de handling en het uiterlijk van het R-design zult halen als je de 18" wielen vervangt door 17"...

#10 ·
Ik denk dat je veel uit de handling en het uiterlijk van de R-design zult halen als je de 18" wielen vervangt door 17"...
Ik denk dat je gelijk hebt, maar de wegen hier in de omgeving van Portland zijn erg versleten door alle idioten die het nodig vinden om winterbanden met spikes te gebruiken in de winter, voor de 2-3 dagen dat het glad wordt. Toegegeven, we hebben veel heuvels (ik woon op een heuvel waar de helft van de wegen op die dagen wordt afgesloten), maar ze hebben blijkbaar de nieuwere winterbanden zonder spikes niet geprobeerd. Er is elk jaar een groot debat over de vraag of de spikes illegaal moeten worden gemaakt vanwege de kosten van de schade aan de weg, die door iedereen wordt gedragen.

Hoe dan ook, de 18" wielopstelling wil in en uit de sporen klimmen, wat leidt tot een zekere tramlining. Het is niet zo erg, tenzij je een snelle rijstrookwissel probeert te maken, maar ik vind het irritant - en het is gĂŞnant om deze duidelijk mooie auto over een of twee rijstroken te zien waggelen. Hoe graag ik de look ook wil, de rijeigenschappen komen voor mij op de eerste plaats. Aan de andere kant was ik verrast dat de 18" niet zo hard zijn als ik had verwacht - het rijdt vrij goed voor de hoeveelheid grip die het heeft, wat echt verbazingwekkend is. Deze auto zal je op gladde klaverbladen aan de deur vastpinnen : )

#11 ·
Ik heb eigenlijk geprobeerd die V70 te kopen zodra ik hem op het web zag verschijnen. Ik hoop dat je ervan geniet...

#12 ·
Ik heb eigenlijk geprobeerd die V70 te kopen zodra ik hem op het web zag verschijnen. Ik hoop dat je ervan geniet...
Ben je hier in het noordwesten? Ik moest hem snel oppakken in het weekend dat hij binnenkwam, omdat er verschillende geĂŻnteresseerden waren die hem wilden komen bekijken. Gisteren zijn we naar Mt St Helens en terug gereden, inclusief rondkijken op de berg en kregen 27 mpg aangegeven, maar hebben nog niet getankt omdat hij pas een halve tank leeg was. Hij houdt echt van die tweebaanswegen. Ik hoop dat je er een vindt.

#13 ·
Eigenlijk ben ik in Ohio... Niet veel 2010 V70's hier...(geen) ;-)

#17 ·
Een snelle scan van Craigslist toont er een in Orange County, CA (zilver, 21K) en een in Minneapolis (zwart, privé-feest). De laatste werd bijna een maand geleden geplaatst, waarschijnlijk niet meer beschikbaar en sowieso niet je eerste keuze. Daar ga je... een snelle vlucht naar John Wayne, de deal sluiten en onderweg... een paar dagen later op tijd voor het avondeten thuis :)

#19 ·
Een snelle scan van Craigslist toont er een in Orange County, CA (zilver, 21K) en een in Minneapolis (zwart, privépartij). De laatste is bijna een maand geleden geplaatst, waarschijnlijk niet meer beschikbaar en sowieso niet je eerste keuze. Daar ga je... een snelle vlucht naar John Wayne, de deal sluiten en onderweg... een paar dagen later op tijd voor het avondeten thuis :)
Ik haat het om een domme vraag te stellen, maar kun je alle Craigslist-sites in de VS doorzoeken? Als ik het probeer, vraagt het om steden...

#22 ·
Ik ben al een tijdje aan het zoeken en kan niet beslissen over een nauwelijks gebruikte 2010 V70 of 2011 VC60.

Ik ben op zoek naar een zilveren v70 r-design met minder dan 30.000 mijl en minder dan $30.000.

Pluspunt voor de V70 - de r-design valt binnen mijn prijsklasse.
minpunt V70 - zilveren r-designs zijn erg moeilijk te vinden (met minder dan 30.000 mijl) en
ik heb gelezen dat de 3.2l motor niet erg pittig is en niet erg zuinig is.

Pluspunt voor 2011 XC60 - veel ervan beschikbaar
minpunt - r-design valt buiten mijn prijsklasse
3.0T wordt aanbevolen vanwege snelle acceleratie, maar het brandstofverbruik lijdt eronder
3.2 wordt niet aanbevolen

geen grote fan van de XC70 vanwege de carrosseriepantsering

aanbevelingen zijn welkom en worden gewaardeerd.
IMO, heeft veel van de XC70-carrosseriepantsering geëlimineerd met het model uit 2008 op de voor- en achterbekleding. De foto hieronder is een 2009 XC70 T6 - minder dan $30K met minder dan 25K mijl en CPO'd :cool:
Image

#33 ·
Trouwens, Russ, ik zag vandaag een hele mooie Volvo sportwagen en slaagde erin om me door het verkeer te werken om te ontdekken dat het een V50 was... een zeer strakke T5 AWD-versie. Zeker niet zo ruim, maar zou een heel mooi weekend- en woon-werkverkeer-voertuig zijn, imho. Vraag me af of ze zo zeldzaam zijn als deze V70's.

#34 ·
Trouwens, Russ, ik zag vandaag een hele mooie Volvo sportwagon en slaagde erin om me door het verkeer te werken om te ontdekken dat het een V50 was... een erg strakke T5 AWD-versie. Zeker niet zo ruim, maar zou naar mijn mening een erg leuke weekend- en woon-werkverkeerauto zijn. Vraag me af of ze zo zeldzaam zijn als deze V70's.
Ik heb een 08 V70 T6 (Yay voor Volvo Aus voor het importeren hiervan!) en 17's erop lossen echt alle problemen op die ik had met ruwe wegen zonder veel handling op te offeren.