SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Waar zet je een zonnebril neer?

19K views 23 replies 21 participants last post by  njlime  
#1 · (Edited)
T8: Waar zonnebril plaatsen?

Ik mis een speciale ingebouwde zonnebrilhouder.

Wat doet de rest?

#2 ·
Ik mis het hebben van een speciale ingebouwde zonnebrilhouder.

Wat doet de rest?
Er is een zonnebrilbox-accessoire. Verwijder gewoon de handgreep boven de bestuurdersdeur en plaats daar de zonnebrilbox. Sommige XC90-eigenaren hebben het gedaan. Ik heb het niet gedaan, wacht nog steeds op de zon.

Fusion · Rood · T8 · XC60

#4 ·
Er is een zonnebrilbox-accessoire. Verwijder gewoon de handgreep boven de bestuurdersdeur en plaats daar de zonnebrilbox. Sommige XC90-bezitters hebben het gedaan. Ik heb het niet gedaan, wacht nog steeds op de zon.

Fusion · Rood · T8 · XC60
Is dat ook voor 2018? Na een snelle zoekopdracht lijkt het erop dat die voor de vorige generatie zijn?

#5 · (Edited)
We hebben de zonnebrilhouder in de meeste van onze vorige Volvo's geĂŻnstalleerd. Het was vrij eenvoudig te doen en erg handig. Ik blijf de accessoiresgids voor 2018+ bekijken, maar zie hem niet. Ik weet niet zeker of de houder voor eerdere Volvo's zou passen, maar dan is er het probleem van de kleur als hij wel zou passen. Charcoal lijkt de enige kleur te zijn die vergelijkbaar is met eerdere Volvo's. Ik denk dat er ook een lichtbruine versie was (misschien soft beige genoemd) en quartz, maar ik betwijfel of deze twee bij het Blonde interieur zouden passen. Ik mis deze opbergoptie echt in mijn 18 XC60 en hoop dat Volvo er uiteindelijk mee komt.

Interessant genoeg heb ik net een accessoirewebsite bekeken en werden enkele van deze oudere onderdeelnummers vermeld als passend op een 2018 XC90 en S90. Ik vraag me af of deze op de 18 XC60 zouden passen. Ik ga kijken of de soft beige die we in de 12 XC60 hebben, op mijn 18 past. Als dat zo is, bestel ik de charcoal en installeer ik hem.

#6 ·
Mijn zonnebril is te groot voor de meeste ingebouwde zonnebrilhouders - ik denk dat ik een groot hoofd heb! Dus ik bewaar ze gewoon in een etui in het opbergvak van de bestuurdersdeur, waar een fles in zou moeten. De etui is groot genoeg dat hij niet echt beweegt tijdens het rijden. Ik heb nog nooit een fles in het opbergvak aan de bestuurderskant gezet in welke auto dan ook, dus het lijkt de beste plek.

#9 ·
Amazon heeft een zwarte magnetische zonnebrilhouder van leer (kunstleer?). Ik heb er een gekocht voor mijn Boxster en hij werkt geweldig! Heel gemakkelijk uit de houder te halen als je hem nodig hebt.

#11 ·
De zonnebrilhouder die de handgreep aan de bestuurderskant vervangt, is niet beschikbaar voor de XC60 uit 2018 en de eerdere versie past niet. Ik heb Volvo gevraagd en ze zeiden dat ze een verzoek zouden indienen, maar ik ben er niet gerust op en niemand bij Volvo lijkt te weten waarom deze niet meer beschikbaar is.

#14 ·
De zonnebrilhouder die de handgreep aan de bestuurderskant vervangt, is niet beschikbaar voor de XC60 2018 en de eerdere versie past niet. Ik heb Volvo gevraagd en ze zeiden dat ze een verzoek zouden indienen, maar ik ben er niet gerust op en niemand bij Volvo lijkt te weten waarom deze niet langer beschikbaar is.
Ik heb er een gekocht voor de XC90 en kon hem prima installeren op mijn XC60 T8. Het kostte wel wat tijd en finesse om het plastic lipje in de hemelbekleding te steken om de houder vast te zetten, maar hij past perfect.

#12 ·
De XC90/V90 heeft een klein vakje links onderin dat volgens mij hiervoor wordt gebruikt, maar helaas lijkt het de XC60 niet te hebben gehaald. Ik zou handschoenenkastje, deurvak of een zonneklepbevestiging voorstellen.

#13 ·
De XC90/V90 heeft een klein vakje links onderin dat volgens mij hiervoor wordt gebruikt, helaas lijkt het de XC60 niet te hebben gehaald. Ik zou handschoenenkastje, deurvak of een zonneklepbevestiging voorstellen
Blij dat de XC60 nog een handgreep boven het deurkozijn heeft. Ik hoop dat ze daar de zonnebrilhouder als accessoire aanbieden, zoals bij oude modellen.

#18 ·
#20 · (Edited)
Tasca verkoopt de Volvo zonnebrilhouder (die iemand hierboven noemde) voor $37. Veel beter dan de opties van Amazon of Ebay. Hij is verkrijgbaar in zwart, grijs en beige. De installatie is een fluitje van een cent. Zorg er wel voor dat u het onderdeelnummer controleert om te zien of het in uw voertuig past.

Zwart - https://www.tascaparts.com/oem-part...mlvciZzPXN0b3JhZ2UmYT12b2x2byZvPXM2MCZ5PTIwMTcmdD1wb2xlc3RhciZlPTItMGwtbDQtZ2Fz

Grijs - https://www.tascaparts.com/oem-part...jQwNSZyPWxheWVyXzUmYT12b2x2byZvPXM2MCZ5PTIwMTcmdD1wb2xlc3RhciZlPTItMGwtbDQtZ2Fz

Beige - https://www.tascaparts.com/oem-part...jQwNSZyPWxheWVyXzUmYT12b2x2byZvPXM2MCZ5PTIwMTcmdD1wb2xlc3RhciZlPTItMGwtbDQtZ2Fz

#23 ·
Ik heb mijn dealer de beige zonnebrilhouder aan de handgreep aan de bestuurderskant laten installeren, dit was in november met het onderdeel van vorig jaar en ik heb een blond interieur, het ziet er goed uit.
Ik heb er net een laten installeren (maar donker vanwege mijn zwarte hemelbekleding). Ik was bang dat hij te ver naar beneden zou steken en dat ik mijn hoofd ertegen zou stoten, maar hij is niet veel groter dan de handgreep die hij verving.

Twee woorden voor degenen die twijfelen: doe het.

#24 ·
Hoewel er geen onderdeel is vermeld voor de XC60 uit 2018, past de Volvo-accessoire zonnebrilhouder die voor de XC90 uit 2018 wordt vermeld, ook op de XC60. Ik heb hem gekocht en door de dealer laten installeren en hij werkt prima.