SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
41 - 59 of 59 Posts
Re: De V70 is er... hier is ze (TH@HEICO SPORTIV NA)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door TH@HEICO SPORTIV NA »
Dacht dat ik hiernaar zou verwijzen, nu de foto's openbaar zijn. Meer foto's van Essen volgen volgende week, maar dacht dat dit interessant zou kunnen zijn in deze thread, waar de V70 wordt besproken.

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=89554

Ja, als je die exacte auto voor me bouwt (WIT), ben ik nu voor 95% een koper
en natuurlijk met minimaal de geadverteerde 330 pk en AWD. (18's. niet 19's of 20's die de PA-wegen niet zullen overleven)
Er zijn geen foto's van het interieur, maar het standaard crème/tan moet een beetje worden aangepast, veel te vrouwelijk. Heeft zwarte tapijten nodig, een deel van de panelen en een zwart stuur, stelen en kolom.
Met andere woorden, een combinatie van bruin en zwart.
Als je dit in de VS kunt aanbieden, laat Todd dan contact met me opnemen
Ik kan leven met een automaat
(Trouwens, waar is een dakspoiler?)

Re: De V70 is er... hier is ze (JRL)

JRL:

GEFELICITEERD.
Image

Jim;

Laat Yannis proberen er een voor je te bestellen met het Inspiration interieur..... voor OSD. Ze hebben een zwart/crème interieur combo..... bekijk het op de car configurator van Volvo UK.

Rijd er dan mee naar Duitsland voor de HEICO goodies en maak hem zoals je hem wilt.

Als je de bank hebt gebroken, breng hem dan weer naar huis
Image

Quote, oorspronkelijk geplaatst door JRL »

Ja, als je die exacte auto voor me bouwt (WIT), ben ik nu voor 95% een koper
en natuurlijk met minstens de geadverteerde 330 pk en AWD. (18's. niet 19's of 20's die de PA-wegen niet zullen overleven) Wanneer je dit in de VS kunt aanbieden, laat Todd dan contact met me opnemen
Ik kan leven met een automaat
(Trouwens, waar is een dakspoiler?)

10-4 voor iedereen.

Dakspoiler... in de pijplijn, geloof ik. Drukke zomer/herfst/nu daar, met SEMA, Essen en de nieuwe overeenkomst met Volvo Cars Germany.
Ik zal vragen naar de ETA op de dakspoiler, hoor.

Nogmaals bedankt.

RE: De V70 is er... hier is ze (Sausca)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door Sausca »
Todd, het is een lange weg naar Frankfurt vanaf hier. Waar is VCNA in dit alles?

Is waar in veel opzichten...

Het is duidelijk dat de tuningmarkt in Duitsland (en in Europa in het algemeen) een stuk verder ontwikkeld en dieper is dan hier. De Amerikaanse tuningmarkt voor alle merken blijft groeien, maar ik denk dat je zou merken dat tunen in het algemeen populairder is, althans op dealerniveau. Een cruise door het forum zal dit in een haast aangeven... er zijn een paar dealers die heel open zijn, en een paar die dat niet zijn, en er zijn een paar fabrikanten die opener zijn dan anderen. Dit geldt ook daar, maar het is een kwestie van schaal, dat is mijn punt.

Dus, logisch (om 1.000 andere redenen, afgezien van de culturele/marktverschillen), dat dit soort regeling tussen VCG en HEICO eerst in Duitsland zou plaatsvinden.

De regeling met Volvo Cars Germany zal op een vergelijkbare manier werken als de Dinan-deal hier in de VS. Met andere woorden, BMW heeft zijn dealers geautoriseerd om Dinan-producten te verkopen, en Dinan en BMWNA hebben de garantieafspraken zo uitgewerkt dat de dealer niet in het midden zit als een klant een auto bij de dealer wil uitrusten.

Verder, als een klant een Dinan-product buiten de dealer koopt, komen de klauwen niet automatisch uit bij BMW Service Departments... er komt een meer afgemeten aanpak. Betekent niet dat BMW zelf garantie geeft op een Dinan-onderdeel... het betekent dat Dinan en BMW dit zullen uitwerken en dat de klant hier geen last van ondervindt. Hij/zij kan van zijn auto genieten en ook van zijn aftermarket-onderdelen, als hij/zij dat wil.

Dit is een beetje anders dan, laten we zeggen, een dealer binnenlopen en een Alpina B5 of B7, of een AMG-auto kopen, maar het is een stap omhoog van de manier waarop dingen normaal gesproken werken tussen OE en aftermarket. BMW bijvoorbeeld behandelt dit op twee manieren... een met Dinan, en een met Alpina (in deze markt, in ieder geval). In het geval van Volvo Cars Germany en HEICO behandelt VCG dit nu op een vergelijkbare manier als Dinan/BMWNA hier.

Vanaf 1 januari mogen Volvo-dealers in Duitsland HEICO-onderdelen kopen, net zoals ze bevoegd zijn om Castrol-olie te kopen. Als je een HEICO-onderdeel in Frankfurt koopt en je bevindt je in MĂĽnchen met een garantieprobleem, kan elke Volvo-dealer daar een garantieclaim afhandelen en het HEICO-onderdeel voor je vervangen. HEICO had al een zeer goed ontwikkeld distributiesysteem dat tot dit punt Volvo-dealers in Duitsland bereikte... de nieuwe regeling maakt het gewoon een beetje eenvoudiger, 'opener', minder verwarrend voor retailklanten.

VCNA: Ik kan geen commentaar geven op onze relatie met VCNA, of voor hen spreken.

Re: De V70 is er... hier is ze (Sausca)

Erg interessant over VCG en Hecio. Gaat dit alleen over de 'cosmetische' onderdelen? Of ook over prestatieonderdelen (chip etc.)?

Bijvoorbeeld hier in Zweden werken Saab en Hirsch samen. Dus als je een Hirch-chip etc. koopt, heb je nog steeds je garantie. Maar wie wil er nou een Saab!?
Image
Image
Image
http://********************/smile/emthdown.gif

Ik kan geen commentaar geven op onze relatie met VCNA, of voor hen spreken.
Je hebt er geen!!!
Image
Image
Image

VCNA: Ik kan geen commentaar geven op onze relatie met VCNA, of voor hen spreken.

En daarin ligt het probleem, mijn vriend. In mijn vorige periode als Volvo Sales Manager heb ik extreme inspanningen gedaan (extreem voor de conservatieve geesten in dit land) om de winkel waar ik vroeger werkte als retailer te transformeren in een winkel die de Volvo-liefhebber iets anders bood. Ik gebruikte een laptop om ECU's te upgraden vanuit mijn kantoor. Het kostte me wat tijd, maar het was winstgevend, verhoogde de klanttevredenheid en gaf me een voorsprong op mijn concurrenten. Je kunt je niet voorstellen welke wenkbrauwen ik daarmee heb opgetrokken. Sterker nog, je kunt je niet voorstellen welke verhulde bedreigingen ik van bepaalde mensen heb ontvangen...
Image
Maar de BLIJE klanten waren het waard.

In ieder geval ben ik ondanks dat alles vooruit blijven gaan. Toen bereikte ik een overeenkomst met Todd om HEICO-producten op de markt te brengen. HEICO-producten en goedkoop gaan gewoon niet samen... het zijn producten van EERSTE klas. Stijlvol, verbazingwekkende kwaliteit en geweldige ondersteuning voor het geval er iets misgaat. Zeer weinig aftermarket-bedrijven kunnen dat beweren. Dus ik moest eerst de bezwaren van de mensen die de rekeningen betaalden (eigenaren) overwinnen en vervolgens de continu opgetrokken wenkbrauwen van de fabrieksmedewerkers verdragen (toen ze de Heico'd Volvo's in de showroom zagen). Ondanks het feit dat die auto's er zo goed uitzagen!

Dus, zoals je kunt zien, wanneer VCNA (en er zijn een paar mensen binnen VCNA die de waarde zien van bedrijven als Heico, iPd, enz.) alle inspanningen saboteert om deze auto's er beter uit te laten zien en er meer plezier aan te beleven, zullen de eigenaren niet zo gretig of bereid zijn om hun eigen bezwaren (extra kosten) te overwinnen.

Yannis

Gewijzigd door GrecianVolvo om 20:32 uur 12-4-2007

Re: De V70 is er...hier is ze (T5_awd)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door T5_awd »
Erg interessant over VCG en Hecio. Gaat dit alleen over de 'cosmetische' onderdelen? Of ook over prestatieonderdelen (chip etc.)?

...omvat alle HEICO-onderdelen, inclusief ECU- en motorpakketten.

...omvat alle HEICO-onderdelen, inclusief ECU en motorpakketten.

Oké, maar betekent dat dat je een Heico-chip kunt kopen en toch je garantie van Volvo kunt behouden? Of heb je een extra garantie van Heico?

Re: De V70 is er... hier is ze (T5_awd)

Citaat, oorspronkelijk geplaatst door T5_awd »

Ok, maar betekent dat dat je een Heico-chip kunt kopen en toch je garantie van Volvo kunt behouden? Of heb je een extra garantie van Heico?

Ik weet dat dit een beetje verwarrend is, maar voor de eigenaar van het voertuig maakt het niet uit.

(IN DUITSLAND) Als u uw met HEICO uitgeruste auto voor onderhoud brengt en er is een probleem, dan is uw Volvo-garantiestatus niet veranderd. Als de dealer/VCG vaststelt dat een storing is veroorzaakt door een HEICO-onderdeel, of dat een HEICO-onderdeel moet worden vervangen, dan lossen HEICO en Volvo dit op.

Als u hier een Alpina B5 koopt, maakt het de klant niet uit wie er uiteindelijk betaalt voor de garantieservice. U brengt uw B5 naar een dealer en als de auto een probleem heeft, repareert de dealer hem. Wat 'achter' dit gebeurt, heeft ook niet echt invloed op de klant... de dealer repareert de auto.

Hetzelfde geldt hier voor Dinan. Dinan-onderdelen zijn geen BMW-onderdelen, dus Dinan en BMW moeten dit intern oplossen als er een storing is. BMW kan geen garantie nemen voor Dinan-onderdelen omdat ze niet via de normale BMW-kanalen zijn verkregen. Ze kunnen echter wel een overeenkomst sluiten om samen te werken, of om de dealer te machtigen Dinan-onderdelen te kopen en te onderhouden... beschouw het minder als een productieovereenkomst en meer als een verkoop-/marketingregeling. De VCG/HEICO-situatie is vergelijkbaar.

Vergelijkbaar voorbeeld met een andere draai met Benz/AMG. AMG is nu een divisie van Benz... Benz is eigenaar. Daarvoor werkte het echter op dezelfde manier... als uw C430 of C32 in de jaren 90 die u bij een Amerikaanse dealer kocht een probleem had, repareerde Benz de auto onder garantie. AMG werd dan door Benz gefactureerd voor AMG-gerelateerde problemen. Hetzelfde gebeurt nu bij AMG, behalve dat de garantiedollars intern worden 'gefactureerd' aan AMG als een divisie van Daimler-Benz in plaats van aan 'Klantenservice' (of hoe hun normale after-sales garantieafdeling ook heet). Als het een AMG-motor is die defect raakt, komen de kosten intern op het bureau van AMG terecht. Zo niet, dan komen ze op het normale garantiebureau terecht (ik extrapoleer hier een beetje... elk bedrijf pakt dit intern iets anders aan en ik pretendeer niet alle details te kennen... er is ook een extra stap in dat er een importeur tussen zit, dwz MBUSA, of in dit geval VCG, maar je begrijpt het idee).

VCG impliceert niet dat ZIJ HEICO-onderdelen maken of dat HEICO-onderdelen rechtstreeks onder de OE-garantie vallen. HEICO levert geen onderdelen aan Volvo of VCG en brandmerkt ze dan als Volvo-onderdelen... dat zou een geval zijn waarbij Volvo die onderdelen zelf dekt. Wat gebeurt is dat Volvo dealers toestemming geeft om HEICO-onderdelen te verkopen, en als er later een probleem is, nemen HEICO en VCG samen een garantiebeslissing.

Er is hier een impliciete erkenning van de kant van VCG dat HEICO-onderdelen van het kwaliteitsniveau zijn en goed genoeg zijn ontworpen om door de dealer te worden verkocht... dit moest het geval zijn om een overeenkomst te bereiken, maar dit zijn geen Volvo-onderdelen... er is een onderscheid.

Deze garantiediscussie is de essentie van waarom dit een belangrijke verandering is voor HEICO op de Duitse markt. De eindconsument hoeft geen advocaat te zijn om zijn weg te vinden door een garantiereparatie... maakt uiteindelijk niet uit voor de klant... ze 'zien' niets van de backend van de garantieovereenkomst... de regeling tussen VCG en HEICO sluit dat nu uit (althans op de Duitse markt).

Als u in Duitsland woont, wens ik u een fijne dag bij het kopen van HEICO-onderdelen... er is geen garantie-'probleem' meer. Als u in Noord-Amerika bent, bel me dan en ik zal uitleggen hoe het hier werkt... zou maar ongeveer 4 uur moeten duren. LOL

Re: De V70 is er...hier is ze (TH@HEICO SPORTIV NA)

Bedankt voor de info! http://********************/smile/emthup.gif
Image

Als je in Duitsland woont, heb dan een fijne dag met het kopen van HEICO-onderdelen...er is geen garantie "probleem" meer. Als je in Noord-Amerika bent, bel me dan en ik zal uitleggen hoe het hier werkt...zou maar 4 uur moeten duren. LOL

Eigenlijk woon ik in Zweden. Ik weet niet hoe het hier werkt. Maar wat als ik naar een Volvo-dealer in Duitsland rijd en Heico Bodykitt, Volutions 19" en ECU installeer? Gaat mijn motorgarantie verloren als ik terugkom?

Dit is ingewikkeld!
Image

Re: De V70 is er... hier is ze (T5_awd)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door T5_awd »
Bedankt voor de info! http://********************/smile/emthup.gif
Image

Maar wat als ik naar een Volvo-dealer in Duitsland rijd en Heico Bodykitt, Volutions 19" en ECU installeer? Gaat mijn motorgarantie verloren als ik terugkom?

U kunt het beste rechtstreeks met HEICO GmbH bellen en het vragen, maar "ja", dat denk ik... het zou dezelfde situatie zijn als wanneer u een jaar geleden in Zweden via de importeur daar een HEICO ECU zou hebben gekocht.

De garantiesituatie die in deze thread wordt besproken, wordt afgehandeld via Volvo Cars Germany, dus u kunt niet verwachten dat een andere Volvo-importeur (de verkoop van Volvo-auto's in Zweden wordt net als overal elders afgehandeld, er is een verkooporganisatie of "importeur", als u wilt, die losstaat van VCC die de distributie van de dealers verzorgt) dit zal nakomen.

De nieuwe regeling die in de Essen-aankondiging wordt benadrukt, betreft op dit moment alleen de Duitse markt.

Je zou daar een appartement kunnen kopen
Image

Het beste is om rechtstreeks HEICO GmbH te bellen en te vragen, maar "ja", ik geloof het wel... het zou dezelfde situatie zijn als wanneer je een jaar geleden een HEICO ECU in Zweden zou kopen via de importeur daar.

De garantiesituatie die in deze thread wordt besproken, wordt afgehandeld via Volvo Cars Germany, dus je kunt niet verwachten dat een andere Volvo-importeur (de verkoop van Volvo-auto's in Zweden wordt net als overal elders afgehandeld, er is een verkooporganisatie of "importeur", zo u wilt, die losstaat van VCC en de distributie van dealers verzorgt) dit zal nakomen.

De nieuwe regeling die in de Essen-aankondiging wordt benadrukt, betreft op dit moment alleen de Duitse markt.

Je zou daar een appartement kunnen kopen
Image

Maar als ik een C30 D5 6MT koop van een Volvo-dealer in Duitsland en hem dan naar Zweden rijd!
Image
Het enige probleem is dat ik waarschijnlijk naar een dealer in Duitsland zal moeten rijden als er iets misgaat met de auto.....
Image

Hopelijk komt de Heico - Volvo-deal later naar Zweden....

Re: De V70 is er... hier is ze (donatelife)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door donatelife »
Mooi! Is de dakdrager zilver of zwart?

Zijn de remklauwen tijdens het transport met iets bedekt (eerste foto)?

De dakdrager is zilver.

De remschijven op nieuwe Volvo-auto's zijn tijdens het transport naar de dealer bedekt met een plastic schild en worden vervolgens verwijderd wanneer de pre-delivery inspection (PDI) is voltooid door de Volvo-monteur.

William

41 - 59 of 59 Posts