SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Veerpootbrug Vraag

11K views 80 replies 16 participants last post by  V50_M66  
#1 ·
#3 ·
Ik heb me hetzelfde afgevraagd. Ik heb er een die lijkt op deze, maar niet het IPD-merk heeft. Als je de stang schudt, voel je hem aanzienlijk bewegen voordat de auto beweegt, dus ik twijfel eraan hoeveel het helpt/vraag me af hoeveel beter een solide stang zou zijn.

Het enige voordeel van deze stijl is dat je een uiteinde kunt optillen zonder het geheel te verwijderen. De OMP ziet er voor mij het meest solide uit.

#11 ·
Ik vraag me hetzelfde af. Ik heb er een die lijkt op deze, maar niet de IPD-branding heeft. Als je de stang schudt, kun je hem aanzienlijk voelen bewegen voordat de auto beweegt, dus ik twijfel eraan hoeveel het helpt/ik vraag me af hoeveel beter een solide zou zijn.
Het is grappig dat ze dezelfde foto's gebruiken van degene die ik voor IPD heb gemaakt. Austin heeft nu de armaturen hiervoor en kan op een gegeven moment weer wat maken. Als genoeg mensen interesse tonen en vooraf bestellen, kan hij een run maken.

#50 ·
FCP/IPD verkocht deze een paar maanden geleden voor ongeveer $120 nieuw (de OE), toch?
Als iemand een gloednieuwe OE heeft, betaal ik je $200.
Past de UR-brace? Wat zijn de kosten? En wat rook je? Het is slechts een veerpootbrug... geen 85 mm turbo

#37 ·
Merkbare verbetering in de handling toen ik de mijne installeerde. We hebben veel "rotondes" in dit gebied om mee te maken, en in die krappe bochten hielp de brace echt.
Ik zou denken dat als er geen flexibiliteit nodig was in de brace, dan zou iemand gewoon een simpele rechte balk / hoekijzer hebben gelast om tussen de torens te plaatsen. Ik denk dat die verbindingen aan beide uiteinden van de brace nodig zijn om de brace correct te laten werken.

#39 ·
terzijde haatte ik hoe mijn p80's aanvoelden met veerpootbruggen. Ik zou liever subframe poly-inzetstukken doen dan een veerpootbrug
Ik heb de poly SF-inzetstukken een tijdje in 3 verschillende auto's gedaan. Meh.

Delrin SF-bussen FTW.

• Like
Reactions: 855RI and V50_M66
#42 ·
NVH heeft niets te maken met de subframe-bussen en alles met de motorsteunen

#43 ·
Als je echt wilt zien hoeveel het chassis buigt, monteer dan de stang op de auto terwijl deze op de grond staat en verwijder vervolgens de bout die de stang aan één kant vasthoudt. Krik de auto vervolgens op en probeer de bout er weer in te zetten. Het chassis buigt tussen 1/8" en 1/4".

#44 ·
Als je echt wilt zien hoeveel het chassis buigt, monteer dan de stang op de auto terwijl deze op de grond staat en verwijder vervolgens de bout die de stang aan één kant vasthoudt. Krik de auto vervolgens op en probeer de bout er weer in te zetten. Het chassis buigt tussen 1/8" en 1/4".
Zou geĂŻnteresseerd zijn om te horen met welke beugels dit gebeurde, meerdere stijlen of testte je degene die je hebt gemaakt?

#47 ·
#70 ·
Maakt het ontbreken van draaipunten in de veerpootbrug het niet veel minder effectief? Ik begrijp het gemak van het gemakkelijk verwijderen om aan de auto te werken, maar het lijkt erop dat een massieve stang zonder draaipunten veel beter zou zijn voor de structurele stijfheid. Mis ik iets?

• Like
Reactions: Yolomcswagicorn
#71 ·
Maakt het hebben van draaipunten in de veerpootbrug deze veel minder effectief? Ik begrijp het gemak van het gemakkelijk kunnen verwijderen om aan de auto te werken, maar het lijkt erop dat een massieve stang zonder draaipunten veel beter zou zijn voor de structurele stijfheid. Mis ik iets?
Dat is wat ik ook dacht, het lijkt erop dat elke vorm van doorbuiging het minder effectief zou maken. Ik kan niet over die stang spreken, maar de mijne ziet er identiek uit maar is van aluminium, en je kunt het midden van de stang met je hand bewegen.

#73 ·
Ik heb er een gekocht om op mijn 850 te zetten, maar heb het nog niet geĂŻnstalleerd. Ik denk dat ik in de toekomst de solide OMP-versie zal nemen en deze op de V70 als dagelijkse auto zal zetten.

#74 ·
ik heb er een gekocht om op mijn 850 te zetten, maar heb hem nog niet geĂŻnstalleerd. Ik denk dat ik in de toekomst de solide OMP ga halen en deze op de V70 daily driver ga zetten.
OMP veerpootbrug heeft ook een draaipunt

• Angry
Reactions: gr1m_reaper