SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
1 - 20 of 47 Posts

BigBang

· Banned
4,528 Posts
Discussion starter · #1 ·
Updates in softwareversie 1.10
  • Verbeterde stuurondersteuning wanneer Lane Keeping Aid ingrijpt in een rijstrook met doorgetrokken lijnen.
  • Verbeterde gevoeligheid voor automatische remmen achter - betere objectherkenning tijdens het achteruitrijden.
  • Soepelere start- en stopsequenties voor interieur- en sfeerverlichting.
  • Herziening van de optimalisatie van het motorregelsysteem.

Updates in softwareversie 1.10
  • Verbeterde stuurondersteuning wanneer Lane Keeping Aid ingrijpt in een rijstrook met doorgetrokken lijnen.
  • Verbeterde gevoeligheid voor Rear Automatic Braking - betere object tracking tijdens het achteruitrijden.
  • Soepelere start- en stopsequenties voor interieur- en sfeerverlichting.
  • Herziening van de optimalisatie van het motorcontrolesysteem.

Ik ben meestal vrij geduldig, want software kost tijd - ik heb genoeg dingen verzonden waarvan ik wist dat ze achterliepen, maar het is niet altijd gemakkelijk.
Het zien van alweer een versie zonder enkele van de belangrijkste ontbrekende functies of belangrijke bugfixes aan te pakken (zoals regelmatig signaal verliezen - en ja, ik heb de TSB afgehandeld) wordt echt frustrerend.

Discussion starter · #4 ·
Is deze update over the air (OTA)?

Ik heb woensdag een afspraak met mijn Volvo-dealer omdat Rear Automatic Braking een compleet stuk stront is in mijn 2022 V90 Cross Country.
Dit is in de vorige versie geschreven

Opmerking: deze softwareversie is alleen beschikbaar in workshops, niet via OTA. De inhoud van V1.9 wordt opgenomen in de volgende OTA-release.

Moest mijn lokale dealer in Zweden bezoeken omdat ik mijn auto niet kan koppelen met de Volvo Cars-app en ze vermeldden dat 1.10 gepland staat om beschikbaar te komen (voor hen?) in week 13. Ze konden niet antwoorden of dat OTA-beschikbaarheid of alleen een workshop-update betekende.

Discussion starter · #6 ·
Mocht naar mijn lokale dealer in Zweden omdat ik mijn auto niet kan koppelen met de Volvo Cars-app en ze vermeldden dat 1.10 gepland staat om beschikbaar te komen (voor hen?) in week 13. Ze konden niet antwoorden of dat OTA-beschikbaarheid of alleen een workshopupdate betekende.
Echt raar, ik begrijp niet waarom Volvo dan 20 dagen voordat de versie beschikbaar was op de website publiceerde

Ik heb vanmorgen een e-mail ontvangen waarin stond dat de 1.10-update uitkwam. Er staat in dat het een over-the-air-update is en er stonden instructies in.

Ugh, die e-mail was gemeen. Ik dacht dat ik vandaag eindelijk een OTA-update zou krijgen. Ik zit nog steeds vast op 1.7... Ga volgende maand naar de dealer voor een garantieprobleem en zorg ervoor dat ze dan de 1.10-update uitvoeren.

Vandaag dezelfde e-mail ontvangen. Link was kapot. Dealer stuurt bulletin. Niets spectaculairs.

Wat is er opgenomen in de software Versie 1.10?
Een reeks updates is inbegrepen, highlights hieronder:
• Verbeterde gevoeligheid voor automatisch remmen achter - betere object tracking tijdens het achteruitrijden.
• Soepelere start- en stopsequenties voor interieur- en sfeerverlichting

Discussion starter · #13 ·
Heb vandaag dezelfde e-mail ontvangen. Link was kapot. Dealer stuurt bulletin. Niets spectaculairs.

Wat is er opgenomen in de software Versie 1.10?
Een reeks updates is inbegrepen, highlights hieronder:
• Verbeterde gevoeligheid voor Rear Automatic Braking - betere object tracking tijdens het achteruitrijden.
• Soepelere start- en stopsequenties voor interieur- en sfeerverlichting
en dat heb je uit de lijst gelaten:
Herziening van de optimalisatie van het motorcontrolesysteem

Dit alles staat in de link op de Volvo-website

Ik had mijn auto bij de dealer voor het signaalverliesprobleem en kreeg hem gisteren terug. Hij heeft nu softwareversie 1.10.
De mijne staat voor de derde keer bij de dealer omdat mijn camera's niet werken als het warm is, evenals het signaalverliesprobleem. Hij was een week of twee geleden voor de TSB, maar het probleem bleef bestaan. Ze zeiden dat de antenne-eenheid kromgetrokken was, dus bestelden en schilderden ze een nieuwe. We zullen zien. Ik vermoed dat ze hem ook met 1.10 zullen terugbrengen.

Ze zeiden dat de antenne-eenheid kromgetrokken was, dus bestelden en schilderden ze een nieuwe. We zullen zien. Ik vermoed dat ze hem ook met 1.10 zullen terugsturen.
Dit is in feite wat er nodig was om de mijne te repareren. Ze zeiden dat ze een hele nieuwe TCAM-eenheid hadden besteld die de afgedichte batterij heeft... ze beweerden dat het de batterij was die "slecht" was en snel defect raakte. Ze zeiden dat er geen tekenen waren van waterlekkage in de haaienvin-antennebehuizing (waar de servicecampagne over ging).
Tot nu toe lijkt het goed te werken.

1 - 20 of 47 Posts