SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Sirius XM kanaal updates.....werkte het?

16K views 29 replies 9 participants last post by  irbrenda  
#1 ·
Op 17 juli werden er verschillende kanalen aan het aanbod van Sirius toegevoegd (de meeste kanalen zijn dat gewoon), en ik heb net mijn derde dag besteed aan het spreken met de uitgebreide technische ondersteuning. Mijn radio deed maar een paar van de wijzigingen, maar de twee kanalen die werden toegevoegd, kanalen 55 en 57, weigeren te worden toegevoegd. Geen groot levensveranderend probleem, maar toch frustrerend en irriterend. De wijzigingen werkten op mijn vrachtwagen, maar weigeren van kracht te worden in de auto. Ze zeiden dat ik naar Volvo moest gaan, wat onzin is.

Kan iemand die Sirius af fabriek heeft geĂŻnstalleerd, controleren of 55 en 57 zijn toegevoegd? 55 is Utopia en 57 is Y2Kountry. Ik zie de naamswijziging op kanaal 3 naar Venus; ze hebben kanaal 128 toegevoegd (Joel Osteen komt in de herfst), en dat werkte voor mij, een paar countryzenders veranderd (56 werd 59 en vice versa), kanaal 75 Classical Pops verwijderd, waar ik boos over ben.

Ik zag vanmorgen voor het eerst "updaten" met de technicus, maar geen succes voor mij... nog steeds 55 en 57 missen.

Bedankt!
Irene

#2 ·
Ter info, ik heb de mijne gecontroleerd en ja, ik heb kanalen 55 en 57. Ik denk dat ik ook de andere wijzigingen heb gekregen die je noemde. Maar ik luister niet naar die kanalen...

#3 ·
Dank u. Ik ben het zat om met niet-Engelssprekende technici te praten, waar ik meer van computers weet dan zij. Ze snappen het gewoon niet. Ze lezen een script en begrijpen niet dat die kanalen niet verschijnen, hoewel de andere wijzigingen van kracht werden. Ik heb ze gezegd mijn ESN van mijn account te ontkoppelen en opnieuw te beginnen. Een technicus deed het zogenaamd, maar het werkte niet. Maar het was de eerste keer dat ik "updaten" zag. Trouwens, ik ben van streek dat ze kanaal 75, de klassieke POPS, een van de 3 kanalen waar ik daadwerkelijk naar luister, hebben stopgezet. Ze zouden veel kanalen kunnen afschaffen die gewijd zijn aan een zanger of een band waar niemand zich over dertig jaar meer om bekommert!

#6 ·
Dank u. Ik ben het zat om met niet-Engelssprekende technici te praten, waar ik meer weet over computers dan zij. Ze snappen het gewoon niet. Ze lezen een script en begrijpen niet dat die kanalen niet verschijnen, hoewel de andere wijzigingen wel effect hadden. Ik heb ze gezegd mijn ESN van mijn account te ontkoppelen en opnieuw te beginnen. Een technicus deed het zogenaamd, maar het werkte niet. Maar het was de eerste keer dat ik "updaten" zag. Trouwens, ik ben van streek dat ze kanaal 75, de klassieke POPS, een van de 3 kanalen waar ik daadwerkelijk naar luister, hebben stopgezet. Ze zouden veel kanalen kunnen afschaffen die gewijd zijn aan een zanger of band waar niemand zich over dertig jaar meer om bekommert! Als Sirius niet ingebouwd was, zou ik waarschijnlijk mijn iPhone gebruiken en streamen.
Ik luister vaak naar het Elvis-kanaal.

#4 · (Edited)
Update

Na dagen van frustratie zeiden ze dat de Sirius-eenheid in de c70 uit 2008 geen nieuwe kanalen kan accepteren omdat het een unit van de eerste generatie is. Volvo is het daar niet mee eens. Ik wil weten of iemand in MY 08 met succes 55 en 57 heeft toegevoegd. Ik ben niet bereid mijn module te upgraden omdat deze anders prima werkt. PS: Ik geloof de Sirius-medewerkers niet. Minstens 12 van hen, elk met een ander verhaal. Bedankt

#7 ·
Precies. Je hebt een 2012. Dat is mijn probleem. Ik heb een eerste generatie Sirius. Ik heb een open ticket bij hun Product Support team en ik heb ook op hun Facebook pagina gepost, wat ik trouwens FB verafschuw, maar ik kreeg de aandacht van een manager van het SiriusXM Digital Care Team die me belde en nog steeds bekijkt wat er gedaan kan worden voor oudere Sirius radio's. Ze hebben genoeg problemen gehad die vergelijkbaar zijn met die van mij. Ik heb ook contact opgenomen met TSSRadio voor ondersteuning. Op dit moment ben ik oké met het gebrek aan 55 & 57, maar als het erger wordt waardoor ik in de nabije toekomst zenders verlies, zal ik streamen vanaf mijn iPhone.

Ik luister naar Studio 54; mijn man - vies Howard Stern in zijn Aspen.

#8 ·
Ik heb op 18 juli een Sirius-radio in mijn C70 geïnstalleerd, maar na het voltooien van de installatie kon ik er niet achter komen waarom ik #75 (Pops) niet kreeg. Na het zoeken op hun website realiseerde ik me dat ze het hadden laten vallen, en inderdaad, het was ook verdwenen in mijn S60 (ingebouwde SiriusXM). Het was een van mijn favorieten, dus ik zal klagen of stemmen om het terug te brengen. De audiokwaliteit van de aftermarket Sirius-radio lijkt veel beter te zijn dan de ingebouwde versie in de nieuwere auto, die soms erg gecomprimeerd klinkt. Je zou altijd kunnen upgraden naar een aparte Sirius-unit om de nieuwe zenders te krijgen. Ze hebben de hele tijd promoties, dus de initiële kosten zijn vrij goedkoop (in mijn geval $19 + activatie). Mijn vrouw streamt graag met Spotify, maar Sirius is handig en zo fijn om te hebben op langere reizen. Kan het niet meer verdragen om naar normale radiostations te luisteren.

#10 ·
Ik heb op 18 juli een Sirius-radio in mijn C70 geïnstalleerd, maar na het voltooien van de installatie kon ik er niet achter komen waarom ik #75 (Pops) niet kreeg. Na het zoeken op hun website realiseerde ik me dat ze het hadden laten vallen, en inderdaad was het ook verdwenen in mijn S60 (ingebouwde SiriusXM). Het was een van mijn favorieten, dus ik zal klagen of stemmen om het terug te brengen. De audiokwaliteit van de aftermarket Sirius-radio lijkt veel beter te zijn dan de ingebouwde versie in de nieuwere auto, die soms erg gecomprimeerd klinkt. Je zou altijd kunnen upgraden naar een aparte Sirius-unit om de nieuwe zenders te krijgen. Ze hebben de hele tijd promoties, dus de initiële kosten zijn vrij goedkoop ($19+activering in mijn geval). Mijn vrouw streamt graag met Spotify, maar Sirius is handig en zo fijn om te hebben op langere reizen. Ik kan het niet meer verdragen om naar normale radiostations te luisteren.
Je kunt #75 krijgen, maar alleen op hun internetradio-abonnement dat ik heb. Het is er zeker. #75 is op 17 juli geschrapt en was mijn #1-zender, en ik heb erover geklaagd op hun Facebook-pagina en ik heb ze gebeld. Er zijn ontzettend veel ongelukkige mensen op FB. Geloof het of niet, ik kreeg een gratis maand toegevoegd aan mijn abonnement! Bel en klaag. Ik vertelde ze dat ik nu nog maar 2 zenders heb... Studio 54 en Disney (LOL....als mijn kleinkinderen bij me zijn!)UPDATE: Dus, hun digitale manager belde me eerder vandaag terug, en dus heb ik geen geluk wat betreft het toevoegen van 55 en 57. Hij bood aan om me hun meest recente draagbare Sirius-unit te sturen en een kaart om naar Volvo te brengen voor gratis installatie, dat wil zeggen, het aanleggen van die draden en de antenne, wat ik verafschuw. Ik zou de Onyx Plus-unit aanvragen die ook de extra kanalen heeft, niet dat ik er ooit naar zou luisteren. Maar ik zou ook mijn abonnement moeten upgraden naar All Access. Het bevat ook internetradio in dat pakket, maar ik heb voor een jaar betaald voor mijn Sirius & internetabonnement, plus de gratis maand. Ondertussen stream ik vanaf de iPhone en let ik goed op mijn AT&T-data.

#11 ·
Nou, je hebt tenminste een reactie gekregen. Eerlijk gezegd was Pops de belangrijkste reden waarom ik me abonneerde. Andere zenders zijn leuk om te hebben, maar dat is degene waar ik het grootste deel van de tijd naar luisterde. Ik heb ze ook een klachtenmail gestuurd. Misschien komt het terug als genoeg mensen erom vragen.

#12 ·
Nou, je hebt tenminste een reactie gekregen. Eerlijk gezegd was Pops de belangrijkste reden dat ik me abonneerde. Andere zenders zijn leuk om te hebben, maar dat is degene waar ik het grootste deel van de tijd naar luisterde. Ik heb ze ook een klachtenmail gestuurd. Misschien komt het terug als genoeg mensen erom vragen.
Ik kan 11, 12 of 55 niet ontvangen (heb 57 niet gecontroleerd).

Ik heb een C30 uit 2008, maar ik vermoed dat de radiomodules hetzelfde zijn. Ik heb hier 3 tickets met Sirius over gehad en geen oplossing. De laatste persoon zei dat ik naar Volvo moest gaan en moest controleren op radio-software-updates.

Heb je dat gedaan? Volvo Service Advantage zou dat sowieso moeten doen als je je auto voor onderhoud brengt.

#17 ·
Dit is jammer, maar wat ik niet begrijp is waarom ze geen vervanging kunnen aanbieden met een nieuwere Sirius-eenheid van een nieuwere C70 (2009+). Het zou me verbazen als zo'n vervanging niet mogelijk zou zijn, gezien de hoge mate van uitwisselbaarheid tussen C70's van voor en na de facelift. Zou een Sirius-eenheid van na 2009 voor de C70 ook niet gemakkelijker te installeren zijn dan de aftermarket-oplossing?

#18 ·
Dit is jammer, maar wat ik niet begrijp is waarom ze geen vervanging kunnen aanbieden met een nieuwere Sirius-eenheid van een nieuwere C70 (2009+). Het zou me verbazen als zo'n vervanging niet mogelijk zou zijn, gezien de hoge mate van uitwisselbaarheid tussen pre- en post-facelift C70's. Zou een Sirius-eenheid van een C70 uit 2009+ ook niet gemakkelijker te installeren zijn dan de aftermarket-oplossing?
Nou, ik denk dat ik de BS-vlag moet hijsen voor deze versie 1 versus versie 2-troep. Ik heb een onderdeelnummer opgezocht en het nummer blijft hetzelfde tot 2012 voor de C30. Dus er is hier een van de twee dingen aan de hand. Ofwel is er iets in de module veranderd en is deze uitwisselbaar met elk jaar, ofwel zijn alle C30's de klos. En als het eerste het geval is, zou ik nog steeds zeggen dat een software-update van een of andere aard deze modules zou kunnen laten werken.

Het is gewoon een verdomde radio-ontvanger. Alle afstemming gebeurt door software. Dat MOET wel... anders zou Sirius nooit de kanaalindelingen kunnen veranderen.

Ik zag een onderdeelnummer voor "Application. Supporting Application for Volvos Sirius Satellite Radio". Het doet me afvragen of dit het softwareonderdeel is dat we nodig hebben en dat kan worden bijgewerkt. De module verandert gewoon niet in alle onderdelen die ik doe.

#19 · (Edited)
Ik zei ook dat het naar onzin ruikt! Ik kreeg echter te horen dat de c70 anders is en niet kan worden geĂĽpgraded.

Ik heb net mijn serviceafdeling gebeld en hen gevraagd om nogmaals te controleren of ze enige vooruitgang hebben geboekt met dit probleem van een unit van de 1e generatie, sinds ik voor het laatst belde.

Dus nu hebben ze me verteld om mijn auto te brengen en ze zouden kijken of er iets is dat ze kunnen upgraden. Maar ze zeiden dat niemand hen hiernaar heeft gevraagd, behalve ik. Ik weet ook niet zeker of ik hun proefkonijn wil zijn, vooral omdat ik de navigatie daarin heb geĂŻntegreerd. Ik weet dat de sirius-module ergens in de kofferbak zou moeten zitten, maar zou de bedrading een probleem zijn, aangezien nieuwere Volvo's de glasvezelbedrading (MOST) gebruiken? Er is misschien te veel risico en ik denk niet dat de serviceafdeling in staat is om meer te doen dan algemeen onderhoud en reparaties voordat het iets wordt waar ze daadwerkelijk over moeten nadenken!

De laatste keer dat ze met mijn sirius-unit rommelden, was in 2008 toen de auto voor het eerst werd gekocht. Het probleem was de sirius-bedrading, die op de een of andere manier een foutmelding veroorzaakte om onmiddellijk te stoppen met rijden en de auto te laten onderhouden, en mijn alarm ging niet uit en mijn dak werkte ook niet. Ik reed 35 mijl naar de service met mijn alarm loeiend. En het probleem was sirius. Het kostte ze drie weken om erachter te komen. Eng. In mijn geval denk ik dat ik dit zo moet laten.

#20 ·
Ik zei ook dat het naar onzin ruikt! Ik kreeg echter te horen dat de c70 anders is en niet kan worden geĂĽpgraded.

Ik heb net mijn serviceafdeling gebeld en hen gevraagd om nogmaals te controleren of ze enige vooruitgang hebben geboekt met dit probleem van een unit van de eerste generatie, sinds ik voor het laatst belde.

Dus nu vertelden ze me dat ik mijn auto moest brengen en dat ze zouden kijken of er iets is dat ze kunnen upgraden. Maar ze zeiden dat niemand hen hiernaar heeft gevraagd, behalve ik. Ik weet ook niet zeker of ik hun proefkonijn wil zijn, vooral omdat ik de navigatie daarin heb geĂŻntegreerd. Ik weet dat de sirius-module ergens in de kofferbak zou moeten zitten, maar zou de bedrading een probleem zijn, aangezien nieuwere volvo's de glasvezelbedrading (MOST) gebruiken? Er is misschien te veel risico en ik denk niet dat de serviceafdeling in staat is om meer te doen dan algemeen onderhoud en reparaties voordat het iets wordt waar ze daadwerkelijk over moeten nadenken!

De laatste keer dat ze met mijn sirius-unit rommelden, was in 2008 toen de auto voor het eerst werd gekocht. Het probleem was de sirius-kabelboom, die op de een of andere manier een foutmelding veroorzaakte om te stoppen met rijden en de auto ZO SNEL MOGELIJK te onderhouden, en mijn alarm ging niet uit en mijn dak werkte ook niet. Ik reed 35 mijl naar de service met mijn alarm loeiend. En het probleem was sirius. Het kostte ze drie weken om erachter te komen. Eng. In mijn geval denk ik dat ik dit zo moet laten.
De reden dat niemand anders hen heeft gevraagd dit te doen, is omdat niemand weet wat ze missen totdat iemand het hen vertelt! Als mijn vorige auto deze zenders niet had gehad en ik bij het overzetten van de service naar deze had gemerkt dat hij ze niet had, had ik me er niet mee beziggehouden.

#22 ·
Waar bevindt zich onze Sirius-ontvanger? In de kofferbak? Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om die unit te vervangen en te integreren met de bestaande antenne. Ik ken iemand die dat nu probeert te doen met een 06 Jetta. Er moet een manier zijn om dit ding te upgraden. Ik realiseerde me net dat kanaal 12 Z100 is, wat mijn thuiszender is en ik kan die niet eens ontvangen, ook al wordt hij op FM uitgezonden.

#23 ·
Waar bevindt zich onze Sirius-ontvanger? In de kofferbak? Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om die unit te vervangen en te integreren met de bestaande antenne. Ik ken iemand die dat nu probeert met een 06 Jetta. Er moet een manier zijn om dit ding te upgraden. Ik realiseerde me net dat kanaal 12 Z100 is, wat mijn thuiszender is en ik kan die niet eens ontvangen, ook al wordt die op FM uitgezonden.
het zit ergens onder het dashboardkastje.Ik weet niet zeker of het integreren van een externe ontvanger/antenne zal werken, omdat je head unit nog steeds de kanalen moet opsommen, wat hij niet doet.

#24 ·
Ik ga dit draadje omhoog halen om iedereen te laten weten dat ik hetzelfde probleem heb met mijn 2008 S80 en 2007 XC90. Kanaal 55 (Utopia), een kanaal dat letterlijk helemaal mijn ding is, werkt niet in een van mijn Volvo's. Ik heb ook een oude Audi en die werkt er ook niet in. De enige auto die ik heb waarin het werkt, is mijn Subaru met een aftermarket headunit. Ik vraag me af of het laten uitvoeren van een RDAR-herinstallatie/upgrade door de Volvo-dealer het probleem zou oplossen, aangezien het mogelijk te maken heeft met oudere software in de unit. Zo niet, dan kan het gewoon werken om de sirius-unit van een nieuwere Volvo te halen, die al de nieuwere software bevat. Hoewel het onderdeelnummer hetzelfde is, verwijst dat onderdeelnummer alleen naar de hardwarecomponent van het RDAR-systeem, niet naar de software. Er kunnen in de loop der jaren verschillende wijzigingen in de software door Volvo zijn aangebracht. Ik denk dat mijn eerste actie zal zijn om de RDAR-unit in mijn S80 te vervangen door een van een nieuwere S80. Ik wil die in mijn XC90 nog niet veranderen, omdat degene die de auto voor mij bezat, nog steeds lijkt te betalen voor het Sirius-abonnement (het is al twee jaar!) en ik wil die gratis extraatje niet opgeven. LOL.

#25 ·
Wauw, dat is balen. Maakt me blij dat ik niet heb gewacht op een M66 met Sirius. Ik stream Sirius gewoon via mijn telefoon, wat me meer toegang tot zenders lijkt te geven dan de Sirius-unit in de XC60 van mijn vrouw uit 2011, maar ik kan me voorstellen dat dat duur wordt op roadtrips buiten de grootstedelijke gebieden van Seattle/Portland.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de zenderlimiet logisch is en dat ze de software zouden moeten kunnen wissen en deze vervolgens opnieuw toevoegen met een soort configuratiebestand voor de zenderlijst en alleen bepaalde zenders toevoegen. Er kan een probleem met een bug/functie zijn in de manier waarop ze zenders automatisch laden. Nu hoef je alleen nog maar de projectleider bij Volvo te vinden die weet waar de lijken begraven liggen.

#26 ·
Het probleem blijft bestaan en er zijn nu minder zenders dan ooit tevoren, aangezien Sirius er een paar weghaalt en welke nieuwe er ook worden toegevoegd, niet meer aan mijn radio worden toegevoegd. De enige uitzondering is als de zender al bestaat, zoals zender 4, dat de muziek uit de jaren 40 was die net naar 73 is verplaatst, maar 4 is nu Pitbull en dat werkt. Het was te veel gedoe om een radio te vervangen, aangezien ik ook een ingebouwd navigatiesysteem heb, dus ik stream gewoon vanaf mijn iPhone 6+. Ik zou graag een bijgewerkte radio willen hebben als dat mogelijk was, maar mijn serviceafdeling heeft me twee weken geleden weer verteld, absoluut geen sprake van.

#27 ·
Iemand bij Volvo weet hoe je de Sirius-eenheid kunt wissen en opnieuw kunt laden. Blijf druk uitoefenen op het bedrijf. Maar houd er rekening mee dat je mogelijk slechts de eerste 128 kanalen krijgt.

#28 ·
Ik weet dat de Sirius-module zich ergens in de kofferbak bevindt en ze vertelden me ooit dat ze de unit alleen konden vervangen door dezelfde, wat niets zou opleveren. Ik had ze waarschijnlijk ook de dropout-problemen die ik heb moeten laten oplossen. Ik heb dit echter al te veel jaren verdragen om de zaak echt verder te onderzoeken. Ik wou ook dat mijn AM-radio werkte. Heeft het nog nooit gedaan vanaf dag 1.

#29 ·
Ik was er zo dichtbij! Ik heb een S80 uit 2007. Ik vond een Sirius-module uit 2009, heb deze verwisseld, kreeg alle zenders, maar hij blijft niet langer dan 10 seconden aan. Ik denk dat de module defect is. Je kunt erachter komen of de module "all Access"-geschikt is door Sirius de Sirius ID van de module te geven. Ik denk dat als ik een goede module had gehad, het dan wel had gewerkt!

#30 ·
Het enige wat ik weet is dat ik steeds minder heb, aangezien Sirius de kanalen blijft updaten, zoals ze net hebben gedaan. Ik heb een deal met ze gesloten en een jaar lang gratis All Access gekregen, maar het is nutteloos behalve op mijn iPhone waar ik kan streamen. Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een nieuwere module, maar voor zover ik begrijp, zal die niet werken.