SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

S80 Nieuw Auto Onderhoud Advies

751 views 2 replies 3 participants last post by  vinmanC32  
#1 ·
Ik heb net een nieuwe S80 gekocht en wil de auto goed verzorgen. Ik zou uw ervaring/advies op prijs stellen over een paar punten:
1) Beveelt u een autohoes aan? Ik heb goede en slechte dingen over autohoezen gehoord. Mijn auto staat niet in een garage. Als u een hoes aanbeveelt, welk type dan? Hoe zit het met die van Volvo op hun website?
2) Welke reiniger beveelt u aan voor het wassen van de auto? Beveelt u het waxen aan? Zo ja, met welk merk en hoe vaak?
3) Hoe reinigt/onderhoudt u het lederen interieur? het dashboard en de houtnerf?

Hartelijk dank voor uw hulp.

#3 ·
Er zijn tegenwoordig veel geweldige schoonmaakproducten voor auto's. Verschillende bedrijven, waaronder Zaino, Zymol en Meguiars, hebben echt goede en gemakkelijk te gebruiken producten. Professionele producten van Meguiars vereisen mogelijk een buffer, maar veel zijn met de hand aan te brengen. Vermijd het gebruik van afwasmiddel om uw auto te wassen, want het is erg agressief voor de blanke lak. Was het eerst, poets het dan en breng dan wax aan. Het duurt een paar uur om het goed te doen en gebruik dan een spray zoals Quik Detailer om het stof- en vuilvrij te houden. Vermijd autowasstraten als u kunt, maar doe wat u tijd en geduld voor heeft.