SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

S60 2.3 T Mod Project door Akeker

23K views 79 replies 16 participants last post by  akeker  
#1 · (Edited)
Hallo, dit is de eerste keer dat ik mijn modificatie-info deel. Ik hoop hier mod. info te delen en mod. info uit te wisselen met iedereen.

Mijn Project S60 2.3T Jaar 2001 B5234T7

Doelstelling 450 PK op wiel

Wijzigingsinfo.

Fase 0
1. Custom FMOG (olie-aandrijving)
2. Vervang nieuwe aandrijfas
3. 330 mm remschijven
4. Revisie transmissie
5. Nieuwe bobine 5 stuks
6. Nieuwe DENSO IRIDIUM POWER IK22 5 stuks
7. OEM koelvloeistofreservoir
8. OEM stuurbekrachtigingsreservoir

Fase 1
1. Custom high flow uitlaat 3 inch (katloos)
2. Custom high flow inlaat 3 inch met grotere 4 inch HKS paddenstoelfilter

Fase 2
1. Custom downpipe 3,5 inch
2. R-spruitstuk
3. Upgrade intercooler FMIC

Fase 3
1. Turbo magneetventiel boost control Pierburg
2. Wissel TD04 naar K24 turbo Hybrid Inducer Dia. : 58 mm Exducer Dia. : 75 mm Blade 8+8
3. Westgate Mamba Stage 3 met Spring Orange ondersteuning 26 PSI 1.8 BAR
4. Blow Off Valve (Greddy FV)
5. water-methanol injectiesysteem Snow Performance 210 injectiekit
6. Custom big 4 MAF
7. Brandstofinjectoren 650cc BOSCH EV14
8. Brandstofpomp Aeromotive 340 LPH Stealth High-Output In-Tank Electric Fuel Pump EFI GM 11569 Compatibel E85
9. Custom Ram Air Induction Plate Kit voor het onder druk zetten van de luchtfilterbox
10. Defi A1 & ZD Gauge set (watertemp, volt, oliepers, olietemp, snelheid, toerenteller, Time Attack 0-100, 0-200 KPH)
11. AFR Gauge AEM 30-4110 AFR 52mm Wideband O2 UEGO Controller Gauge Air Fuel Ratio 4.9 LSU
12. Brandstofretoursysteem (Nuke Fuel Surge Tank met 2 interne Walbro GST450, Nuke Fuel Rail, Aeromotive Regulator 13305 (35-75 PSI), Upgrade brandstofleiding Teflon gevlochten leiding E85 PTFE)
13. Custom inlaatspruitstuk

Afgestemde ECU-info.

Tuning software met Hilton Stage 3
Add-ons: Automatische transmissie koppelbegrenzer verwijderen - Verwijder de koppelbegrenzer van de eerste en tweede versnelling van automatische transmissies.
Catalyst Delete (alleen fase 2 en hoger)
E85 Tuning
Brandstofretoursysteem afstemmen

Volgende stap

1. Hoogenergetische bobine
2. Motor reviseren Gesmede drijfstangen, gesmede zuigers
3. Conversie van automatische transmissie naar handgeschakelde transmissie
4. Boostdoel 3 Bar
5. Plan upgrade naar grotere nieuwe 6466 Turbo, Divided T4 1.00A/R turbinehuis, 4" inlaat .70A/R compressorhuis

Exterieur
1. Upgrade voorbumper S60R
2. Koplamp S60R
3. S60R bodykit
4. Rem Bambo S60R
5. Heico wiel 18 inch
6. Veersysteem Bilstein B6

#2 ·
Mijn FMIC, luchtinlaat, HKS-filter

#3 · (Edited)
Net de Defi A1 meter geĂŻnstalleerd

#4 · (Edited)
Ik heb mijn spullen van Nuke Performance. Ik kan niet wachten om het te laten gebeuren

#5 · (Edited)
Aangepast inlaatspruitstuk.

#6 ·
Ziet er geweldig uit hoe het eruit ziet!!!

#7 ·
Mooi werk :thumbup::thumbup: ... hou van die meters setup!

#9 · (Edited)
mooi werk :thumbup::thumbup: ... hou van die meters setup!
Bedankt. Er is een tijd-aanvalsfunctie, maar ik moet de rode draad [Speed Sensor] van DEFI aansluiten om het signaal van de snelheidssensor van Volvo op te vangen. Weet je waar de snelheidssensor zich in de motorruimte bevindt?

Best een build!
Bedankt, ik heb mijn best gedaan om mijn Volvo sneller te maken dan BMW, Benz, New Honda Civic.

#8 ·
Een hele constructie!

#10 · (Edited)
Net klaar met de autowas

#12 ·
#13 ·
Mijn achteraanzicht.

#14 · (Edited)
Mijn motorruimte @ 28 sep 2019

#15 · (Edited)
Test Pull Engine stationair. Hoor een klein geluid van het blow-off ventiel.

• Like
Reactions: Sezon1987
#16 ·
Zeer indrukwekkend, goed gedaan! Ik heb uw kentekenplaten opgemerkt, waar bevindt u zich?

#17 ·
#18 ·
Onderhoud mijn uitlaat bij de RPT Shop.

#19 · (Edited)
Vandaag doe ik meer werk met het stuur. Het kostte me 6 uur om het af te ronden.

• Like
Reactions: Phixion
#20 ·
Mijn aangepaste 3,5 downpipe en 3 inch uitlaat klinkt

• Like
Reactions: Sezon1987
#21 ·
Volvo Eland Carbon Logo op mijn spatbord. Maak het agressiever

#22 ·
Repareer mijn achterlicht. Een beschadigd oppervlak kan niet worden gerepareerd:(

#23 · (Edited)
LED-licht blauw op snelheidsmeter vervangen

#24 ·
De buitenkant styling bevalt me erg goed. Ik wil voor een vergelijkbare look gaan. Je hebt me zelfs geĂŻnspireerd om wat stickers met een steigerende eland te kopen!

Plannen om het in de toekomst te verlagen?

#25 · (Edited)
Ik vind de buitenkant erg mooi. Ik wil een vergelijkbare look. Je hebt me zelfs geĂŻnspireerd om een paar steigerende elandstickers te kopen!

Plannen om hem in de toekomst te verlagen?
Bedankt. Ik heb nog geen idee. Momenteel gebruik ik Suspension System Bilstein B6 met originele veer. Als ik hem verlaag, ga ik voor B8 samen met H&R-veer. Bilstein is erg stevig terwijl je zigzagt op de weg

#26 · (Edited)
Na 3-staps polijsten S60

1 Rubbling Compound Solar
2 Soft Wax Gana
3 Super Waxy

#27 ·
Hoe bevallen de windgeleiders op de ramen je? Ik zat eraan te denken, maar weet niet zeker wat ik van die van de achterdeur vind.

#28 · (Edited)
Hoe bevallen de windgeleiders op de ramen? Ik zat eraan te denken, maar weet niet zeker wat ik van de achterdeuren vind.
Als je aan de schoonheid denkt. Soms heb ik het gevoel dat het mooier is zonder de windgeleiders. Maar het is goed als je het raam opent tijdens het rijden. Je kunt nog steeds rijden terwijl het raam openstaat met minder wind in je ogen.

#30 · (Edited)
Vandaag verf ik wat magische witte vloeistof op mijn band. Ziet er agressiever uit?

#31 · (Edited)
Breng me naar huis S60T5 EP1

#33 ·