SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Sensus opnieuw opstarten

52K views 34 replies 17 participants last post by  the-uki  
#1 ·
Is er een manier om Sensus opnieuw op te starten zonder de auto opnieuw op te starten? De reden dat ik het vraag is dat mijn Sensus volledig vastloopt, tot het punt dat het scherm ongeveer eens in de twee weken bevriest. Dat is het ergste scenario. Andere keren reageren bepaalde tegels, zoals de mediat tegel, niet of krijg ik een bericht met de tekst "laden", maar dat gebeurt nooit. Wanneer deze rare bugs optreden, is de enige oplossing om mijn auto uit te zetten en Sensus opnieuw op te starten. Dat is een erg onhandige oplossing als ik onderweg ben naar mijn werk. Het zou fijn zijn als je Sensus opnieuw kon opstarten zonder de auto uit te zetten, vergelijkbaar met de manier waarop je een iPhone opnieuw opstart.

#2 ·
Niet dat ik ooit heb geweten. De mijne bevroor gisteren nadat ik probeerde HVAC-functies te gebruiken, te snel nadat ik de auto had gestart, waardoor het vastliep. Het zou fijn zijn om het 'on the fly' opnieuw op te kunnen starten en niet te hoeven zoeken naar een plek om te stoppen, af te sluiten, te wachten en opnieuw op te starten. Ik heb het geprobeerd bij een stoplicht door het uit te zetten, de deur te openen en te sluiten en het vervolgens opnieuw op te starten in de hoop dat het zou resetten, maar blijkbaar ging het allemaal te snel omdat het gewoon opnieuw bevroor.

#3 ·
Ik heb het geprobeerd bij het uitschakelen van het licht, de deur geopend en gesloten en daarna opnieuw opgestart in de hoop dat het zou resetten, maar blijkbaar ging het allemaal te snel omdat het gewoon opnieuw opstartte en vastliep.
Ik heb vanmorgen precies hetzelfde geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zo irritant!

#4 ·
Ja, hetzelfde, ik wou dat er een knoppencombinatie was voor sensus reboot.

Ik wou dat we een soort ↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A hadden

#5 ·
Is er een manier om Sensus opnieuw op te starten zonder de auto opnieuw op te starten? De reden dat ik het vraag is dat mijn Sensus volledig vastloopt, tot het punt dat het scherm ongeveer eens in de twee weken bevriest. Dat is het ergste scenario. Andere keren reageren bepaalde tegels, zoals de mediat tegel, niet of krijg ik een bericht met de tekst "laden", maar gebeurt het nooit. Wanneer deze vreemde bugs optreden, is de enige oplossing om mijn auto uit te zetten en Sensus opnieuw op te starten. Dat is een erg onhandige oplossing als ik onderweg naar mijn werk ben. Het zou fijn zijn als je Sensus opnieuw kon opstarten zonder de auto uit te zetten, vergelijkbaar met de manier waarop je een iPhone opnieuw opstart.
Ja, het heet het naar de dealer brengen en je software/hardware opnieuw laden/controleren. Klinkt alsof je problemen hebt.Verzonden vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk

#6 ·
Af en toe, als de mediatile vastzat op "Laden", kon ik naar links vegen en vervolgens op het eigenlijke media-icoon (bijv. Radio of Sirius XM) klikken, en dat kreeg het aan de praat in het hoofdscherm. Lijkt er echter niet op dat dat uw probleem met het bevriezen van het geheel zou oplossen.

#7 ·
#13 ·
Zag dit net na het plaatsen hier:
http://forums.swedespeed.com/showth...hread.php?337321-Sensus-Crashing-Freezing-Can-it-be-reset&p=3922497#post3922497

Balen, ik heb hetzelfde probleem, het begon pas een week geleden, het enige dat de laatste tijd echt anders is, is het warme weer (90-95F).
Dit overkwam mij in het weekend toen het weer in dezelfde range zat. Ik dacht dat de AT&T SIM het veroorzaakte, maar die was uitgeschakeld. Ik denk dat ik de lucht in de 2e rij aanzette direct nadat ik de auto had aangezet. Het vastlopen gebeurde 15 minuten later na het rijden en werd gevolgd door een herstart.

Ik houd de update/terugroepactie van mei nog steeds tegen. Aangezien software-updates bekende problemen oplossen, maar vaak andere onbekende problemen introduceren. Zolang ik de oorzaak van het vastlopen/herstarten ken en het niet kritiek is, ben ik blij om het handmatig te omzeilen.

#12 ·
Zorg ervoor dat u uw dealer op de hoogte stelt. Als problemen niet in voldoende mate worden gemeld, kan Volvo passief blijven. Terwijl als iedereen die het probleem heeft het meldt, de kans groter is dat het wordt opgelost.

#14 ·
Op dit moment kan ik twee scenario's vrij consistent nabootsen, maar niet altijd... dus het is niet echt de moeite waard om de dealer de tijd te laten zien...

1e scenario: direct na het opstarten proberen toegang te krijgen tot de A/C-bediening van de 2e rij (of zelfs stoelkoeling) - de typische reactie is een volledige BSOD (black screen of death) + constante herstarts, of een dubbele beeldoverlay waarbij het overgelegde gedeelte niet toegankelijk is en, bij gebrek aan een betere term, dood is. - De enige echte oplossing is om te stoppen en de auto opnieuw op te starten.

2e scenario: auto start op en ik rijd direct achteruit. Ten eerste - de helft van de tijd is de camera nog niet eens geladen. Maar ten tweede, als ik zo achteruit rijd en binnen 15 minuten een stopbord of rood licht tegenkom en start/stop "stopt" - kan ik altijd garanderen dat ik ongeveer 3-4 herstarts krijg EN de sim voor wifi verdwijnt + geen Carplay-functionaliteit.

Als ik de auto aanzet en wacht tot Sensus volledig is geladen en dan achteruit rijd? Meestal geen probleem.... het heeft me één keer (dat ik me kan herinneren) in een keten van herstarts gebracht nadat ik had gewacht tot alles aanging.

100% van de tijd verlies ik echter na de herstart de wifi-verbinding met de sim-dataverbinding. (De wifi-naam is er nog steeds, maar er vindt geen gegevensoverdracht plaats).

Ongeveer 6,5 weken eigendom en ongeveer 3900 mijl.

#15 ·
Op dit moment kan ik twee scenario's vrij consistent nabootsen, maar niet altijd....dus het is niet echt de moeite waard om de tijd te nemen om het aan de dealer te laten zien...

1e scenario: direct na het opstarten proberen toegang te krijgen tot de A/C-bediening van de 2e rij (of zelfs stoelkoeling) - de typische reactie is een volledige BSOD (black screen of death) + constante herstarts, of een dubbele beeldoverlay waarbij het overlaygedeelte niet toegankelijk is en, om het zo maar te zeggen, dood is. - De enige echte oplossing is om te stoppen en de auto opnieuw op te starten.

2e scenario: auto start op en ik rijd direct achteruit. Ten eerste - de helft van de tijd is de camera nog niet eens geladen. Maar ten tweede, als ik zo achteruit rijd en binnen 15 minuten een stopbord of rood licht tegenkom en start/stop "stopt" - kan ik altijd garanderen dat ik ongeveer 3-4 herstarts krijg EN de sim voor wifi verdwijnt + geen Carplay-functionaliteit.

Als ik de auto aanzet en wacht tot Sensus volledig is geladen en dan achteruit rijd? Meestal geen probleem.... het heeft me wel eens opnieuw opgestart (dat ik me kan herinneren) nadat ik had gewacht tot alles aanging.

100% van de tijd echter, na de herstart verlies ik wifi naar sim dataverbinding. (Wifi naam is er nog wel, maar er vindt geen dataoverdracht plaats).

Ongeveer 6,5 weken eigendom en ongeveer 3900 mijl.
Dit is helemaal niet goed en lijkt eng dat mensen af en toe hebben moeten stoppen en dit 'infotainmentsysteem' opnieuw hebben moeten opstarten.
Zoals iemand in het forum al zei, moet dit in groten getale aan Volvo worden gemeld om het te laten repareren.
In conventionele systemen had je fysieke knoppen om alles in te stellen.
Het lijkt erop dat het populaire infotainmentsysteem van de XC90 zijn zwakke punt wordt.

Zouden er fallback-opties zijn om de temperatuur of de ventilatorsnelheid etc. in te stellen wanneer de sensus bevriest??

#18 ·
Weet niet zeker of deze ook in de MY17 voorkomen!! :rolleyes:
650 mijl gereden met de 2017 en nog geen totale bevriezing/crashes gehad. Ik heb het ook behoorlijk intensief gebruikt en met veel opties gespeeld. Tot nu toe was het ergste wat ik heb gehad dat de media aangeeft dat het aan het laden is en vast lijkt te zitten, maar als ik op de Sirius/XM klik, komt het meteen tevoorschijn. Welke software-updates er vanaf medio vorige week beschikbaar waren, is wat de mijne draait. Ik weet niet zeker of dat de update van mei is of iets anders.

#23 ·
Sinds de update van mei heb ik (persoonlijk) geen willekeurige herstarts meer gehad. Ik zeg willekeurig omdat hij vastliep toen ik probeerde te communiceren met de HVAC-bediening direct nadat ik de auto startte terwijl hij nog 'opstartte', maar herstarten tijdens het rijden, stoppen voor een stoplicht etc... Geen. Zoals gezegd, met elke update is de Sensus-stabiliteit naar mijn mening over de hele linie verbeterd.

#25 ·
Sinds de update van mei heb ik (persoonlijk) geen willekeurige herstarts meer gehad. Ik zeg willekeurig omdat hij vastliep toen ik probeerde te communiceren met de HVAC-bediening direct nadat ik de auto startte terwijl hij nog 'opstartte', maar herstarten tijdens het rijden, stoppen bij een stoplicht etc... Geen. Zoals gezegd, met elke update is de Sensus-stabiliteit naar mijn mening over de hele linie verbeterd.
Ik kreeg de andere dag mijn eerste 2 willekeurige herstarts met de mei-update geïnstalleerd. Best vervelend, want het gooit je uit de pure modus.Ik ga volgende week voor service voor andere problemen, ze zullen ook de 2.0 software-update installeren, hopelijk zal ik daarna nooit meer een willekeurige herstart zien.

#24 ·
Nadat ik alleen met de auto bij de dealer had gespeeld, heb ik nooit opgemerkt hoe lang het duurde voordat Sensus volledig was geladen. Over hoeveel seconden hebben we het? Ik hoop dat de voortdurende software-updates en MY17 deze ergernis niet hebben. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#31 ·
MY17 vastgelopen sensus

Hoi,

Afgezien van af en toe herstarten, ben ik het volgende probleem tegengekomen:

Iemand belde me net toen sensus opstartte, daarna:

-de helft van de knoppen op het stuurwiel werkte niet meer
-het audiovolume bleef op de telefoonvolume-aanpassing staan, geen manier om het radiovolume te wijzigen
-sensus bleef aan, ondanks het sluiten en vergrendelen van de auto
-geen herstart bij het ontgrendelen van de auto, het ging direct naar het scherm dat het daarvoor was
-fabrieksreset geprobeerd, dit veranderde niets, behalve dat al mijn voorkeursinstellingen werden gewist

Het bleef zo gedurende 2 dagen totdat iemand me belde, en tijdens het gesprek startte het plotseling opnieuw op. Alles weer normaal.

Het enige wat ik niet heb geprobeerd, was de zekering voor het sensus-systeem eruit te trekken om een geforceerde herstart te krijgen.

De dealer zei dat ik langs moest komen, ze zullen de hele firmware en alles opnieuw laden.

#35 ·
Hallo,

Afgezien van af en toe opnieuw opstarten, ben ik het volgende probleem tegengekomen:

Iemand belde me net toen sensus opstartte, daarna:

-de helft van de knoppen op het stuurwiel werkte niet meer
-het audiovolume bleef op de telefoonvolume-aanpassing staan, geen manier om het radiovolume te wijzigen
-sensus bleef aan ondanks het sluiten en vergrendelen van de auto
-geen herstart bij het ontgrendelen van de auto, het ging direct naar het scherm dat het daarvoor was
-fabrieksinstellingen geprobeerd, dit veranderde niets, behalve dat al mijn voorkeursinstellingen werden gewist

Het bleef zo gedurende 2 dagen totdat iemand me belde, en tijdens het gesprek startte het plotseling opnieuw op. Alles weer normaal.

Het enige dat ik niet heb geprobeerd, was de zekering voor het sensus-systeem eruit te trekken om een geforceerde herstart te krijgen.

De dealer zei dat ik langs moest komen, ze zullen de hele firmware en alles opnieuw laden.
Update: dit lijkt te wijten te zijn aan een defecte elektronica in het stuurwiel, aangezien sommige knoppen af en toe niet werken en deze vervangen zal worden

#32 ·
Heb het niet geprobeerd sinds ik de laatste Sensus-update heb gekregen, maar ik kon het systeem laten crashen door de spraakopdrachtknop te selecteren terwijl Waze (via AA) de volgende afslagrichting aankondigde. In de omgekeerde volgorde, als ik de Sensus-spraakopdrachten probeer te gebruiken en Waze begint de volgende afslagrichting aan te kondigen, wordt de spraakopdracht geannuleerd. Moet opnieuw opstarten zodra de richtingaanwijzing is voltooid.

Het verbaast me niet dat gebeurtenissen die tijdens het opstarten plaatsvinden, onvoorspelbaar gedrag vertonen. De opstartvolgorde lijkt niet erg robuust. De achteruitrijcamera start snel op, maar het lijkt erop dat er een vertraging is voordat de camera start als je even wacht voordat je de achteruitversnelling inschakelt.

#33 ·
Het verbaast me niet dat gebeurtenissen die tijdens het opstarten plaatsvinden, onvoorspelbaar gedrag vertonen. De opstartvolgorde lijkt niet erg robuust. De achteruitrijcamera start snel op, maar het lijkt erop dat als je even wacht voordat je achteruit rijdt, er een vertraging is voordat de camera start.
Kijk, het is erg ondermaats. Iedereen die iets anders zegt, ontkent het. De meeste autosystemen zijn dat over het algemeen. Ik weet niet zeker waarom, behalve kostenbesparingen op de verkeerde plaatsen. Ik blijf hopen dat ze op een dag wakker worden en begrijpen dat een capabel modern technisch systeem een marketingmiddel is, zo niet een noodzaak.