Mijn verhaal:
Ik nam een gloednieuwe achterklep van Volvo ($310), sneed hem en paste hem aan. Gebruikte een stuk Volvo-plastic uit een P2-bumper van de sloop en trimde/vormde het om de "inzet" te vormen. Gebruikte flexibele 3M-epoxy (die schuurbaar is) en maakte alles glad. Veel schuurprimer en naar de spuiterij. Het was gemakkelijk meer dan 20 uur voorbereiding.
Aaron Sommer van VAST tuning (Denver, CO) deed het uitlaatwerk/lassen. We gebruikten 2 vibrerende ultra-stille resonatoren als dempers. Ik haalde een 2e demperhanger van de sloop. De "dempers" zien er laag uit, maar ze zijn eigenlijk bijna een halve inch hoger dan het laagste punt van de fabriekspijp. Dit fabricagewerk was ongeveer $600 aan onderdelen en arbeid.
Ik liet de fabrieksresonator zitten, omdat ik de uitlaat niet te veel wilde veranderen. Dit is ook de standaard 2,25" pijp. (Ik ben niet getuned, en de aftermarket DP die ik heb, die momenteel niet op de auto zit, is een keramisch gecoate Elevate 3,5" met hi-flow kat. Met deze uitlaat kan ik die DP eraan toevoegen als ik wil.)
De tips zijn van eBay. Bedoeld voor een Camaro. $125 verzonden. Ik liet vervolgens een lokale lasergraveerwinkel de R's aan de tips toevoegen, voor $12 per stuk.
Niet luid. Geen drone. Gelijkmatige stoomwolken op koude winterdagen. Ik ben er dol op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk