SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Plaats een foto van je dubbele uitlaat

3.7K views 27 replies 9 participants last post by  Austin V70R  
#1 ·
Ik heb een 3in naar magnaflow die ik geweldig vind.... wilde altijd al een dubbele uitlaat, maar heb nooit duidelijke info op de forums gehad en sommigen zijn gefoto****t. Ik hoorde dat het mogelijk drone kan veroorzaken, idk, ik heb geen drone met mijn set-up. Ik zou graag onder jullie auto's willen kijken om het aan mijn uitlaatman te laten zien... wil echt die dubbele en ik ken wat ruimteproblemen met de reservewielsectie. Bedankt voor alle input!

Verzonden vanaf mijn ZTE A2017U met Tapatalk

#2 ·
Ik heb een dubbele uitlaat op de mijne, maar die is Y-vormig na de uitlaatdemper, slechts een paar centimeter van de reguliere uitlaat, waardoor er heel weinig daadwerkelijke uitlaatstroom naar de passagierskant gaat, maar altijd een schone tip! Er is ook genoeg ruimte voor 2,5 inch pijpen daarachter. Mijn advies is om een vrij stille performance-uitlaatdemper aan de bestuurderskant te gebruiken en een cutout-actuator aan te sluiten op een rechte pijp aan de passagierskant voor de sleeper/racemodus. Dat is toch wat ik wilde doen... Ik zal zoeken naar een foto van mijn installatie, maar ik betwijfel of ik er een goede heb

#3 ·
Mooi! Dat is ongeveer wat ik van plan was te doen, maar ik hoor dat er altijd uitlaatgassen zullen zijn, tenminste bij het gebruik van een van die uitlaatkits. Toen ik voor het eerst naar mijn uitlaatman ging om een dubbele uitlaat te laten maken, raadde hij me aan het niet te doen omdat hij zich zorgen maakte over de juiste doorstroming en ruimte. Hij zei dat hij het wel zou doen, maar stelde voor om wat meer onderzoek te doen. Dit was ongeveer een jaar geleden. Maar elke keer als ik naar de auto kijk, wil ik die dubbele uitlaat. Dus ben je van 3 inch naar twee 2,5 inch gegaan of zoiets?
Ik heb een dubbele uitlaat op de mijne, maar hij is Y-vormig na de uitlaatdemper, slechts een paar centimeter van de reguliere uitlaat, waardoor er heel weinig daadwerkelijke uitlaatgasstroom naar de passagierskant gaat, maar altijd een schone tip! Er is ook genoeg ruimte voor 2,5" pijpen daarachter. Mijn advies is om een vrij stille performance uitlaatdemper aan de bestuurderskant te gebruiken en een cutout actuator aan te sluiten op een rechte pijp aan de passagierskant voor sleeper/racemodus. Dat is wat ik toch al wilde doen ... Ik zal zoeken naar een foto van mijn installatie, maar ik betwijfel of ik er een goede heb

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Ik heb een dubbele uitlaat op de mijne, maar hij is Y-vormig na de uitlaatdemper, slechts een paar centimeter van de reguliere uitlaat, dit laat heel weinig daadwerkelijke uitlaatstroom naar de passagierskant over, maar altijd een schone tip! Er is ook genoeg ruimte voor 2,5 inch pijpen. Mijn advies is om een vrij stille performance-uitlaatdemper aan de bestuurderskant te gebruiken en een cutout-actuator aan te sluiten op een rechte pijp aan de passagierskant voor de sleeper/racemodus. Dat is toch wat ik wilde doen... Ik zal zoeken naar een foto van mijn leidingen, maar ik betwijfel of ik er een goede heb

#5 · (Edited)
Dit heb ik: 3" Turboback inclusief na de Y-pijp. Ook rechttoe rechtaan tot de Y-pijp, gevolgd door twee MF 14419's. Positief: Het is luidruchtig en ziet er badass uit! Negatief: Zonder een resonator zoals ik is het ongelooflijk dreunend. Ik zal er binnenkort een toevoegen, want langeafstandsrijden op de snelweg doodt mijn trommelvliezen haha! Vermeldenswaard is ook dat mijn rechterkant (de toegevoegde kant) minder stroomt dan de linkerkant. Gewoon om op te merken dat beide kanten geen gelijke hoeveelheden gassen stromen.

#6 ·
Dit is wat ik heb: 3" Turboback inclusief na de Y-pijp. Ook rechttoe rechtaan tot de Y-pijp, gevolgd door twee MF 14419's. Positief: Het is luid af en ziet er bada$$ uit! Negatief: Zonder een resonator zoals ik is het ongelooflijk droney. Ik zal er binnenkort een toevoegen, want langeafstandsrijden op de snelweg doodt mijn trommelvliezen haha! Ook vermeldenswaardig, mijn rechterkant (de toegevoegde kant) stroomt minder dan de linkerkant. Gewoon om op te merken dat beide kanten niet gelijke hoeveelheden gassen stromen.
Image
Image
Image
Kris - het ziet er geweldig uit! Erg leuk. Maak je geen zorgen over de flow.... die EFR7163 zal daar voor zorgen.... Zou graag een foto op een lift zien. Wat zijn de tips? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#11 ·
Begonnen met IPD Catback die ik jarenlang out-of-the-box heb gebruikt, kreeg toen de behoefte om de dubbele (quad tip) uitlaat te maken die ik me altijd voor de R had voorgesteld, dus voegde ik een Borla XR1-uitlaatdemper toe aan de passagierskant. Op maat gemaakte gelaste SS-pijpen en een paar mooie tips van Ebay. Ik heb tegelijkertijd een sportieve achterklep gemonteerd die ik heb aangepast voor de uitsparing van de uitlaat aan de passagierskant.

#18 ·
Begonnen met IPD Catback die ik jarenlang out of the box heb gebruikt, daarna kreeg ik de behoefte om de dubbele (quad tip) uitlaat te maken die ik me altijd voor de R had voorgesteld, dus ik voegde een Borla XR1-geluiddemper toe aan de passagierskant. Op maat gemaakte gelaste SS-buizen en een paar mooie tips van Ebay. Ik heb tegelijkertijd een sportieve achterklep geïnstalleerd die ik heb aangepast voor de uitsparing van de uitlaat aan de passagierskant.

View attachment 45311

View attachment 45313

View attachment 45315

View attachment 45317
Element, elke dag besef ik meer en meer hoe vergelijkbaar onze caRs zijn/zullen zijn 😂

#12 ·
Hier is trouwens de uitlaatdemper die ik heb gebruikt en hij past mooi onder de reservewielbak. Ik herinner me ook dat ik iets heb verwijderd (misschien de sleepoog achter?) en de boutgaten heb gebruikt voor een beugel om de uitlaatdemper aan de passagierskant te ondersteunen. Al met al ging deze opstelling heel netjes in en ik heb geen gerammel of problemen met de bodemvrijheid. De drone is minimaal en was slechts iets versterkt ten opzichte van de enkele uitlaatdemper IPD-opstelling.

#13 ·
Hier is trouwens de uitlaatdemper die ik heb gebruikt en hij past mooi onder de reservewielbak. Ik herinner me ook dat ik iets heb verwijderd (misschien de sleepoog achter?) en de boutgaten heb gebruikt voor een beugel om de uitlaatdemper aan de passagierskant te ondersteunen. Al met al ging deze opstelling heel netjes in en ik heb geen gerammel of bodemvrijheidsproblemen. De drone is minimaal en was slechts iets versterkt ten opzichte van de enkele uitlaatdemper IPD-opstelling.

https://www.summitracing.com/parts/BOR-40943
Ziet er gaaf uit man... dus je hebt het aan beide kanten na de y op 3 inch gehouden, toch? Ik weet dat ze y's verkopen met kleinere uitlaten... en denk je dat het goed zou gaan met de magnaflow aan de bestuurderskant en de borla aan de andere kant?

#22 ·
99% zeker dat dit de tips zijn die ik op mijn R heb. De titel is identiek aan degene die ik heb gekocht (uiteraard is mijn aankooplink lang geleden verlopen) en de verkoper is dezelfde. Je wilt offset tips om de look te creëren IMHO.

#23 ·
99% zeker dat dit de tips zijn die ik op mijn R heb. De titel is identiek aan die ik heb gekocht (uiteraard is mijn aankooplink lang geleden verlopen) en de verkoper is dezelfde. Je wilt offset tips om de look IMHO te bereiken.

https://www.ebay.com/itm/1Pair-3-In...6fe3bde8&pid=101006&rk=1&rkt=1&&itm=252303735237&_trksid=p2045573.c101006.m3226
Ja, ik vind die look ook leuk. Ik heb iets soortgelijks op de mijne, maar dan met de blauwe tip. Het is een haat-liefde verhouding, want simpel gepolijst is ook mooi...Ik zal die tips in gedachten houden als ik de dubbele blauwe tips niet mooi vind.....de foto die ik gepost heb is van de Y ...vroeg me af welke het beste te gebruiken zou zijn.

#24 · (Edited)
Mijn verhaal:

Ik nam een gloednieuwe Volvo achterklep ($310), sneed hem en modificeerde hem. Gebruikte een stuk Volvo-plastic gesneden van een sloop P2-bumper en getrimd/gevormd om de "inzet" te vormen. Gebruikte flexibele 3M-epoxy (die schuurbaar is) en maakte alles glad. Veel schuurprimer en naar de spuiterij. Het was gemakkelijk meer dan 20 uur voorbereidend werk.

Aaron Sommer van VAST tuning (Denver, CO) deed het uitlaatwerk/lassen. We gebruikten 2 vibrerende ultra-stille resonatoren als dempers. Ik haalde een 2e demperhanger van de sloop. De "dempers" zien er laag uit, maar ze zijn eigenlijk bijna een halve inch hoger dan het laagste punt van de fabriekspijp. Dit fabriekswerk was ongeveer $600 aan onderdelen en arbeid.

Ik liet de fabrieksresonator zitten, omdat ik de uitlaattint niet te veel wilde veranderen. Dit is ook de standaard 2,25" pijp. (Ik ben niet getuned, en de aftermarket DP die ik heb, die momenteel niet op de auto zit, is een keramisch gecoate Elevate 3,5" met hi-flow kat. Met deze uitlaat kan ik die DP toevoegen als ik wil.)

De tips komen van eBay. Bedoeld voor een Camaro. $125 verzonden. Ik liet toen een lokale lasergraveerwinkel de R's aan de tips toevoegen, voor $12 per stuk.

Niet luid. Geen drone. Gelijke stoomwolken op koude winterdagen. Ik ben er dol op.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

• Love
Reactions: kyngofpop
#25 ·
Mijn verhaal:

Ik nam een gloednieuwe achterklep van Volvo ($310), sneed hem en paste hem aan. Gebruikte een stuk Volvo-plastic uit een P2-bumper van de sloop en trimde/vormde het om de "inzet" te vormen. Gebruikte flexibele 3M-epoxy (die schuurbaar is) en maakte alles glad. Veel schuurprimer en naar de spuiterij. Het was gemakkelijk meer dan 20 uur voorbereiding.

Aaron Sommer van VAST tuning (Denver, CO) deed het uitlaatwerk/lassen. We gebruikten 2 vibrerende ultra-stille resonatoren als dempers. Ik haalde een 2e demperhanger van de sloop. De "dempers" zien er laag uit, maar ze zijn eigenlijk bijna een halve inch hoger dan het laagste punt van de fabriekspijp. Dit fabricagewerk was ongeveer $600 aan onderdelen en arbeid.

Ik liet de fabrieksresonator zitten, omdat ik de uitlaat niet te veel wilde veranderen. Dit is ook de standaard 2,25" pijp. (Ik ben niet getuned, en de aftermarket DP die ik heb, die momenteel niet op de auto zit, is een keramisch gecoate Elevate 3,5" met hi-flow kat. Met deze uitlaat kan ik die DP eraan toevoegen als ik wil.)

De tips zijn van eBay. Bedoeld voor een Camaro. $125 verzonden. Ik liet vervolgens een lokale lasergraveerwinkel de R's aan de tips toevoegen, voor $12 per stuk.

Niet luid. Geen drone. Gelijkmatige stoomwolken op koude winterdagen. Ik ben er dol op.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Geweldig. Ziet eruit alsof het zo uit de fabriek kwam, lol.. Swapboy maakte geen grapjes, lol. Heeft geweldig werk geleverd! Als je zegt dat je een stuk Volvo-plastic van een bumper hebt gebruikt...welk deel van de bumper? Hoekig gebogen stuk neem ik aan? Ziet eruit als de juiste vorm..600 dollar was niets voor die set-up lol [emoji1690][emoji106]

#26 ·
Eigenlijk heeft een vriend in Chicago het voor me gemaakt... dit is wat hij deed...

Image

Image

Image

#27 ·
Mooi, ik heb een sjabloon gemaakt van de uitsparing aan de bestuurderskant met behulp van een stuk karton en vervolgens een spiegelbeeld ervan getekend aan de passagierskant en ben verder gegaan met het snijden van de gloednieuwe valance... in het begin een beetje ontmoedigend, maar ik heb de tijd genomen met een figuurzaag en het werkte perfect. Ik heb de lip er niet in gefreesd zoals jij deed, maar ik heb de lip aan de bestuurderskant bijgesneden zodat deze overeenkomt met de nieuw gesneden passagierskant. Met de tips die de opening innemen, merk je de binnenkant van de valance toch nooit op. Ik had een beetje vul-/mengwerk, maar niet te veel...

#28 ·
Hou van die TME-opstelling. Ik wou dat ik er een kon vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro