Heeft u dit ooit opgelost? Ik zit min of meer in dezelfde situatie. De Polestar-kaart is beschikbaar voor mijn auto (2018 XC60 R-Design T8) in Europa, maar niet in de VS waar ik momenteel woon. Blijkbaar heeft het iets te maken met EPA-beperkingen.
Nog niet...
In mijn geval geloof ik echter dat ik een stap verder ben dan u, aangezien mijn auto BR-aanduiding heeft (Brazilië) en de Polestar Optimization, hoewel beschikbaar voor mijn auto/motor (XC90 2017 T6, motor B4204T27), niet geautoriseerd is door Volvo om te worden geïnstalleerd in Braziliaanse auto's, waarschijnlijk ook vanwege een soort certificering.
Maar ik heb een paar opties verder onderzocht...
In oktober kreeg ik toegang tot mijn auto via VIDA (ik kocht een 3-daags volledig klantabonnement) en kon de Polestar Performance Optimization als software voor mijn auto zien op de softwarelijst (het verscheen als "Perf. opt. b4204t27+ appl", onderdeelnummer 31459915, grootte 289kB). Ik probeerde het te bestellen, maar het aankoopprogramma stond me niet toe om verder te gaan met de aankoop. Toen ik het probeerde, kreeg ik een bericht: "Software niet gevonden - Het artikel dat u probeert te bestellen is niet beschikbaar. Bevestig het onderdeelnummer en maak een hulpverzoek met verwijzing naar het onderdeelnummer dat u probeert te bestellen"
Toen ik contact opnam met VIDA-ondersteuning, vertelden ze me dat de software alleen kon worden gekocht bij Volvo en worden geïnstalleerd door geregistreerde Amerikaanse dealers (vermoedelijk vanwege een overeenkomst tussen Volvo en het dealernetwerk). Dit was dus al een doodlopende weg...
Afgelopen weekend kocht ik een ander volledig VIDA-abonnement voor een paar dagen en nu verschijnt dezelfde software niet eens in mijn lijst met mogelijke downloads / installaties... Ik heb zelfs het softwareonderdeelnummer handmatig ingevoerd, maar kreeg een bericht met de melding "105 - Client heeft geen toestemming om toegang te krijgen tot de PIE-server"... doodlopende weg...
Dus ik ontdekte dat je je in Europa kunt registreren en de VIDA-clientsoftware kunt gebruiken als je een onafhankelijke werkplaats bent. Daar koop je het softwareonderdeelnummer van de dealer en de indie installeert het. Dus ik dacht, ik zou me registreren als indie (via een VPN?) en bestellen bij een lokale dealer... Je hebt echter een btw-nummer nodig en moet daadwerkelijk enkele andere daadwerkelijke bedrijfsregistraties doen... dus... hoewel ik nog steeds bereid was, waren er meer stappen en investeringen nodig...
Ook al zou ik die kant op gaan, dan nog zou ik de software van een dealer moeten kopen. Het probleem is dat hij bij aankoop van een dealer het VIN van mijn auto controleert en ziet dat deze BR geregistreerd is en dat hij die software niet in mijn auto kan installeren. Hij zal het me dus waarschijnlijk niet verkopen, zelfs niet als hij het van Volvo kan kopen voor mijn VIN... Waarschijnlijk ook hier een doodlopende weg...
Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks contact op te nemen met een Amerikaanse dealer en hem mijn VIN gegeven. Deze vertelde me dat hij het voor me zou verkopen en installeren, maar dat ik de auto naar hun werkplaats zou moeten brengen... wat een lange reis is, aangezien ik in Brazilië ben... doodlopende weg...
of toch?
Ik heb onlangs een manier gevonden die het mogelijk maakt om de auto op afstand te verbinden met VIDA... Dus als ik een Amerikaanse dealer vind die vriendelijk genoeg is om de software in mijn VIN te installeren EN een onorthodoxe langeafstandverbinding met mijn auto maakt, kan er een spel zijn!
De andere optie is misschien de weg die Power6 verkent, wat een fantastische algemene inspanning lijkt te zijn die deze en andere mogelijkheden zou kunnen openen!