SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Polestar-upgrade zonder dealer (geldig VIDA-abonnement)

23K views 50 replies 13 participants last post by  andyliwei  
#1 ·
Hallo,

Ik ben gewoon benieuwd of iemand weet of niet-dealers de polestar-software-update kunnen toepassen. Mijn lokale dealer lijkt de polestar-upgrade voor de auto niet te willen uitvoeren en beweert dat ze het niet kunnen. Ik heb de software al gecontroleerd en deze staat vermeld voor mijn auto in VIDA, maar...

Ik weet dat de service-software-update alleen voor dealers werkt, geprobeerd, geweigerd, in rekening gebracht, maar voor minder dan een pond dacht ik dat het een gok waard was, nu is de polestar-upgrade een beetje prijzig, ik wil niet betalen voor de software om te ontdekken dat ik net veel geld ben verloren...

Heeft iemand hier de upgrade zelf toegepast met VIDA?

Hartelijk bedankt!

#3 ·
Hallo,

Ik ben gewoon benieuwd of iemand weet of niet-dealers de polestar-software-update kunnen toepassen. Mijn lokale dealer lijkt de polestar-upgrade voor de auto niet te willen uitvoeren en beweert dat ze het niet kunnen. Ik heb de software al gecontroleerd en deze staat voor mijn auto in VIDA vermeld, maar...

Ik weet dat de service-software-update alleen voor dealers werkt, geprobeerd, geweigerd, in rekening gebracht, maar voor minder dan een pond dacht ik dat het een gok waard was, nu is de polestar-upgrade een beetje prijzig, ik wil niet betalen voor de software om te ontdekken dat ik net veel geld ben verloren...

Heeft iemand hier de upgrade zelf toegepast met VIDA?

Hartelijk bedankt!
Waar kom je vandaan? In mijn zone (Spanje) is Polestar nog niet beschikbaar (wachten op certificering) en niemand installeert het. In Portugal doen ze dat wel, maar niet voor mijn auto, aangezien deze in Spanje is verkocht.

#4 ·
Ik ben gevestigd in het VK en heb VIDA-toegang. Ik bestel software via een dealer die het vervolgens op onze VIDA-sub zet. De dealers zelf weten niet of het zal werken, maar vertellen me dat ik voor de software in rekening wordt gebracht, of het nu werkt of niet, aangezien onze VIDA aan een dealer is gekoppeld.

Ik zou nog steeds Volvo betalen voor de software, alleen zonder de dealer, ik denk dat het een beetje een vreemde situatie is om te proberen.

Als ik een handleiding had, zou ik naar RICA kijken, maar aangezien ik een automaat heb, ben ik erg geïnteresseerd in de 'geoptimaliseerde' versnellingsbak.

#11 ·
Ik ben gevestigd in het VK en heb VIDA-toegang. Ik bestel software via een dealer die deze vervolgens op ons VIDA-abonnement zet. De dealers zelf weten niet of het zal werken, maar vertellen me dat ik voor de software moet betalen, of deze nu werkt of niet, aangezien onze VIDA aan een dealer is gekoppeld.

Ik zou Volvo nog steeds voor de software betalen, alleen zonder de dealer, ik denk dat het een beetje een vreemde situatie is om te proberen.

Als ik een handleiding had, zou ik naar RICA kijken, maar aangezien ik een automaat heb, ben ik erg geïnteresseerd in de 'geoptimaliseerde' versnellingsbak
Dus...

Ben je hier ooit in geslaagd?

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een manier om de Polestar-software buiten de dealer te installeren.

In mijn geval is het het sw-onderdeelnummer 31459915 voor een 2017 XC90 T6 (SPA-platform, dus alleen VIDA-abonnement met een VOE Ethernet-adapter).

Ik vind het niet erg om bij een dealer te kopen, maar ik ben te ver weg om naar een dealer te gaan om het op hun terrein te laten installeren. Ik heb een werkende VIDA-setup en kan de software installeren. Maar VIDA zou me niet toestaan om die specifieke software rechtstreeks als doe-het-zelver te kopen...

De huidige optie die ik nastreef, is dus om bij een dealer te kunnen kopen, maar het zelf (op afstand) te installeren.

Zou iemand ervaring of informatie hebben of dat mogelijk zou zijn, of hoe ik het moet aanpakken?

TIA.
Groeten,
Daniel

#5 ·
Hallo allemaal,

Deze post nieuw leven inblazen, kan iemand bevestigen of niet-dealers de Polestar-upgrade kunnen aanvragen?

Ik heb een extra complexiteit omdat ik in Brazilië ben en blijkbaar Polestar Performance Optimisation. Excl. BE, BR, ES, FR, IT, KR, NO...

Mijn dealer (hier in Brazilië) vertelde me dat het niet beschikbaar was voor mijn auto (VIN)... Weet iemand een manier om dit te omzeilen?

Dat wil zeggen, het is dezelfde auto als die in landen die de upgrade kunnen installeren...

Bedankt voor alle hulp.
Groeten.

#6 ·
Waarom neemt u geen contact op met hiltontuning.com? Ze kunnen de ecu afstemmen zonder iets van Volvo. Zijn tunes kunnen je Polestar-prestaties of meer opleveren, afhankelijk van je mods.

• Like
Reactions: dgomes
#7 ·
De Polestar-upgrade is meer een "vlag" in de auto, ze laden software wanneer je hem krijgt, ik weet niet zeker of het op dat moment een totale upgrade is, maar vanaf dan wordt de "Polestar"-tuning bijgewerkt wanneer er software-updates uitkomen. Het kunnen alleen bugfixes zijn, maar een voorbeeld is de AWD-tuning en het veranderen van de "Dynamic"-rijmodus in "Polestar" was een update nadat ik de Polestar-tune had geïnstalleerd. Daarom is het misschien bijna onmogelijk om het te krijgen op een niet-geautoriseerde auto met landcode. Je zou zeker kunnen duiken in het eventueel veranderen van het land op de auto met VDash, en dan, wie kan de software laden als je dan bent ingeschakeld voor Polestar, kan een dealer dat...

#8 ·
Je zou zeker kunnen duiken in het eventueel veranderen van het land op de auto met VDash, en dan wie de software kan laden, gezien je dan geactiveerd bent voor Polestar, kan een dealer dat doen...
Dat is een interessante aanpak! Ik ben echter niet bedreven in VDash....

Suggesties over hoe ik daarover geïnformeerd kan worden?

#9 ·
Ahh ok 2017, ja, bekijk Tuning Perfection

VDash, bekijk: D5T5.com - Alles voor uw Volvo Ik weet dat er een mogelijkheid is om de landcode op uw auto te wijzigen, maar ken de implicaties daarvan niet. Het is de moeite waard om het hen rechtstreeks te vragen en ik denk dat ze u dan zullen doorverwijzen naar een van hun dealers in uw land.

#10 ·
#27 · (Edited)
Heeft u dit ooit opgelost? Ik zit min of meer in dezelfde situatie. De Polestar-kaart is beschikbaar voor mijn auto (2018 XC60 R-Design T8) in Europa, maar niet in de VS waar ik momenteel woon. Blijkbaar heeft het iets te maken met EPA-beperkingen.
Nog niet...

In mijn geval geloof ik echter dat ik een stap verder ben dan u, aangezien mijn auto BR-aanduiding heeft (Brazilië) en de Polestar Optimization, hoewel beschikbaar voor mijn auto/motor (XC90 2017 T6, motor B4204T27), niet geautoriseerd is door Volvo om te worden geïnstalleerd in Braziliaanse auto's, waarschijnlijk ook vanwege een soort certificering.

Maar ik heb een paar opties verder onderzocht...

In oktober kreeg ik toegang tot mijn auto via VIDA (ik kocht een 3-daags volledig klantabonnement) en kon de Polestar Performance Optimization als software voor mijn auto zien op de softwarelijst (het verscheen als "Perf. opt. b4204t27+ appl", onderdeelnummer 31459915, grootte 289kB). Ik probeerde het te bestellen, maar het aankoopprogramma stond me niet toe om verder te gaan met de aankoop. Toen ik het probeerde, kreeg ik een bericht: "Software niet gevonden - Het artikel dat u probeert te bestellen is niet beschikbaar. Bevestig het onderdeelnummer en maak een hulpverzoek met verwijzing naar het onderdeelnummer dat u probeert te bestellen"

Toen ik contact opnam met VIDA-ondersteuning, vertelden ze me dat de software alleen kon worden gekocht bij Volvo en worden geïnstalleerd door geregistreerde Amerikaanse dealers (vermoedelijk vanwege een overeenkomst tussen Volvo en het dealernetwerk). Dit was dus al een doodlopende weg...

Afgelopen weekend kocht ik een ander volledig VIDA-abonnement voor een paar dagen en nu verschijnt dezelfde software niet eens in mijn lijst met mogelijke downloads / installaties... Ik heb zelfs het softwareonderdeelnummer handmatig ingevoerd, maar kreeg een bericht met de melding "105 - Client heeft geen toestemming om toegang te krijgen tot de PIE-server"... doodlopende weg...

Dus ik ontdekte dat je je in Europa kunt registreren en de VIDA-clientsoftware kunt gebruiken als je een onafhankelijke werkplaats bent. Daar koop je het softwareonderdeelnummer van de dealer en de indie installeert het. Dus ik dacht, ik zou me registreren als indie (via een VPN?) en bestellen bij een lokale dealer... Je hebt echter een btw-nummer nodig en moet daadwerkelijk enkele andere daadwerkelijke bedrijfsregistraties doen... dus... hoewel ik nog steeds bereid was, waren er meer stappen en investeringen nodig...

Ook al zou ik die kant op gaan, dan nog zou ik de software van een dealer moeten kopen. Het probleem is dat hij bij aankoop van een dealer het VIN van mijn auto controleert en ziet dat deze BR geregistreerd is en dat hij die software niet in mijn auto kan installeren. Hij zal het me dus waarschijnlijk niet verkopen, zelfs niet als hij het van Volvo kan kopen voor mijn VIN... Waarschijnlijk ook hier een doodlopende weg...

Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks contact op te nemen met een Amerikaanse dealer en hem mijn VIN gegeven. Deze vertelde me dat hij het voor me zou verkopen en installeren, maar dat ik de auto naar hun werkplaats zou moeten brengen... wat een lange reis is, aangezien ik in Brazilië ben... doodlopende weg...

of toch?

Ik heb onlangs een manier gevonden die het mogelijk maakt om de auto op afstand te verbinden met VIDA... Dus als ik een Amerikaanse dealer vind die vriendelijk genoeg is om de software in mijn VIN te installeren EN een onorthodoxe langeafstandverbinding met mijn auto maakt, kan er een spel zijn!

De andere optie is misschien de weg die Power6 verkent, wat een fantastische algemene inspanning lijkt te zijn die deze en andere mogelijkheden zou kunnen openen!

#16 ·
替代,帖子:7136243,成员:295179 said:
Ik woon in het VK en heb VIDA-toegang, ik bestel software via de dealer en installeer deze vervolgens op ons VIDA-subsysteem. De dealer weet zelf niet of het werkt, maar vertelde me dat ik betaald zou worden als de software werkt, omdat onze VIDA aan de dealer is gekoppeld.

Ik zou Volvo nog steeds betalen voor de software, alleen zonder de dealer, en ik denk dat het een beetje raar is om dit te proberen.

Als ik een handleiding had, zou ik naar RICA kijken, maar aangezien ik een auto heb, ben ik erg geïnteresseerd in het "optimaliseren" van de versnellingsbak
Kun je een vida-account voor me registreren?

#17 ·
Het zou mogelijk zijn om een VPN op te zetten op een IP-adres dat niet geregistreerd staat bij een hosting- of cloudprovider, en iemand in de VS een account met VIDA te laten beheren. Dan kunnen ze op afstand inloggen op uw systeem terwijl het VPN-verbinding heeft, zodat het lijkt alsof het in de VS staat en de benodigde software uitvoeren... Dat is de snelste manier om het systeem van Volvo te omzeilen.

#18 ·
Het zou mogelijk zijn om een VPN in te stellen op een IP-adres dat niet geregistreerd staat bij een hosting- of cloudprovider, en iemand in de VS een account met VIDA te laten draaien.
Dan kunnen ze op afstand inloggen op je systeem terwijl het via VPN verbonden is, zodat het lijkt alsof het in de VS staat en de software-dingen doen die nodig zijn... Dat is de snelste manier om het systeem van Volvo te omzeilen.
Had het moeten verduidelijken, ik ben in Californië met de auto. Dus ik denk dat ik het misschien naar het VK zou moeten laten wijzen. Kan iemand met een Vida-abonnement de polestar-kaart gewoon via de app zelf kopen of heb je daarvoor de dealer nodig?

#22 · (Edited)
@MoRf3uS Sorry, om de een of andere reden dacht ik dat ik stead aan het antwoorden was... Daarom moet ik stoppen met mijn telefoon overal voor te gebruiken. Vandaar dat ik dacht dat je in het VK zat. FML. Dus je woont in Cali, maar je hebt een auto van waar? Noord-Amerikaanse markt?

#25 ·
@MoRf3uS Sorry, om een of andere reden dacht ik dat ik stead aan het antwoorden was... Daarom moet ik stoppen met mijn telefoon overal voor te gebruiken. Vandaar dat ik dacht dat je in het VK was. FML. Dus je woont in Cali, maar je auto komt van waar? Noord-Amerikaanse markt?
Geen zorgen! Ja, in Cali, en de auto komt van hier, voor zover ik weet. Ik heb hem vorig jaar als CPO gekregen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#23 ·
Dit is voor de Amerikaanse markt... dus als je in de Verenigde Staten bent en dit je voertuig is, zou je het moeten kunnen doen. Polestar toont dat het al ongeveer 10 jaar beschikbaar is op de Amerikaanse markt.

#28 ·
Wilde alleen even een eerdere suggestie herhalen... Waarom niet gewoon een derde partij je auto laten tunen, zoals Hilton tuning. Je zou betere prestaties krijgen en minder kosten... Je kunt dan gewoon het Polestar-logo erop zetten, aangezien je de prestaties van Polestar hebt. Ik weet dat het niet "Polestar" is, maar het is hetzelfde als wat ze in feite doen...

#29 ·
Ik wilde alleen maar een eerdere suggestie herhalen... Waarom zou je je auto niet gewoon door een derde partij laten tunen, zoals Hilton tuning. Je zou betere prestaties krijgen en minder kosten... Je kunt dan gewoon het Polestar-embleem plaatsen, omdat je de prestaties van Polestar hebt. Ik weet dat het niet "Polestar" is, maar het is in feite hetzelfde wat ze doen...
Zou je dan niet het deel missen waar je ook de transmissie laat tunen via de polestar-tune?

#30 ·
Ook is een van de meer onderscheidende kenmerken van de Polestar Upgrade het remappen van de TCM (Transmissie), waarvan ik niet zeker weet of een externe tuning/mapping dit zal doen...

#31 ·
Ja, men zou tevreden kunnen zijn met beide dingen, of misschien helemaal niets, maar ze zijn niet hetzelfde. De AWD- en TCM-tuning zijn voor mij een essentieel onderdeel van de Polestar-tune die je nergens anders krijgt. Een iets gemakkelijkere keuze voor mij, ik heb de 2019-up ECM, geen tunes daarvoor en waarschijnlijk ook niet snel.

#32 ·
Ja, men zou tevreden kunnen zijn met beide dingen, of misschien helemaal niets, ha, maar ze zijn niet hetzelfde. De AWD en TCM tuning zijn voor mij een essentieel onderdeel van de Polestar tuning die je nergens anders krijgt. Een iets gemakkelijkere keuze voor mij, ik heb de 2019-up ECM, geen tunes daarvoor en waarschijnlijk ook niet snel.

Ik denk dat we dit gaan uitzoeken... we hebben geen VIDA nodig ;-)
Dat hoop ik, ik wil graag de Polestar-kaart voor mijn 2018 XC60 T8 krijgen, maar ik heb geen ideeën meer. Toen ik mijn ouders in Zweden bezocht, ging ik naar een paar aftermarket tuners en geen van hen kon iets doen, omdat de ECM nog niet gekraakt is.

Volvo daar zei dat ze me alleen konden helpen als mijn auto daarheen werd gebracht... vanuit Californië lol

Ik hoop echt dat we dit allemaal kunnen uitzoeken.

#40 ·
Ik ben momenteel in Göteborg, Zweden (op bezoek uit Californië) en ga deze week naar een dealer om meer te onderzoeken. Zijn er vragen die je kunt bedenken die ik ze zou moeten stellen?

Het zou geweldig zijn om te weten of je het in een ander land kunt installeren dan het land van herkomst van de auto. Bedankt

#45 ·
Het spijt me u dit te moeten melden, maar het is de moeite echt niet waard, want het kost u meer.
Ik woon in CA en heb een S60 T5 uit 2019. Ik had een VIDA-abonnement voor 3 dagen, dat ongeveer $85 kostte. De Polestar-upgrade verschijnt in de softwaresectie, maar kost $1200 om te downloaden en te installeren, er is geen ontkomen aan en er zijn geen kortingen of coupons op VIDA bij het kopen van software. Alleen totale upgrades zijn gratis.
Dus uiteindelijk komt u uit op ongeveer $1285 in totaal + de VOE-kabel. De duurste aanbieding die ik had, was $1100 inclusief het hele pakket en het werk. Sommige dealers hebben kortingsbonnen en u kunt het voor $900 krijgen.
VDASH is nutteloos, tenzij u een premium account heeft van 400 euro/jaar. Maar het werkt nog steeds niet voor SPA volvo's omdat u eerst de CEM- en ECM-pincodes moet krijgen voordat u wijzigingen aanbrengt (configuratie, tuning, enz.). Het verkrijgen van de code is niet eenvoudig en u moet de ECM eruit halen, openen en aansluiten op een chipreader. VDASH beweerde dat ze de pincode uit VIDA-logs konden halen, maar het werkt niet meer. Ik denk dat Volvo dit heeft opgemerkt en de logs heeft versleuteld of dat ze de info niet meer in de logs afdrukken.

#47 ·
Hallo, waardeer dat dit een heel oud draadje is en ik ben eerlijk gezegd vergeten dat ik het jaren geleden heb gepost.

Als het iemand helpt.

Kortom, ik heb de polestar-optimalisatie zelf toegepast via VIDA, gekocht bij een dealer, dit was vóór 2021, maar op een gegeven moment blokkeerde Volvo onafhankelijke installatie van de software, je kunt het nog steeds bestellen maar het installeert niet meer. (Dit is in het VK, onzeker over andere markten, we hadden het bevestigd door Volvo technisch dat we de polestar-software niet meer konden toepassen, maar we konden het wel verwijderen!)

Ik kan ook bevestigen dat je de ECM-pin niet meer kunt krijgen van vida-logs van ECM-upgrades/herlaadbeurten (zo kregen we ze vroeger).

Alleen hoofddealers kunnen de service 2.0-update voor het P3-platform toepassen, maar iedereen kan het kopen, ik werkte bij een onafhankelijke en we konden het de hele dag kopen, maar het weigerde te installeren, net als de polestar-software.

Het is echt jammer dat Volvo het zo moeilijk maakt met software, onze andere is geen Volvo en de eerste over-the-air update verbaasde me gewoon, geen kosten, geen dealer vereist, gratis updates lang na de garantieperiode. Kan zelfs een prestatie-upgrade kopen via de auto-app!

#48 ·
Hoi, waardeer dat dit een heel oud draadje is en ik ben eerlijk gezegd vergeten dat ik het jaren geleden heb gepost.

Als het iemand helpt.

Kortom, ik heb de polestar-optimalisatie zelf toegepast via VIDA door deze bij een dealer te kopen, dit was vóór 2021, maar op een gegeven moment blokkeerde Volvo onafhankelijken om de software te installeren, je kunt het nog steeds bestellen maar het installeert niet meer. (Dit is in het VK, onzeker over andere markten, we hadden het bevestigd door Volvo technisch dat we de polestar-software niet meer konden toepassen, maar we konden het wel verwijderen!)

Ik kan ook bevestigen dat je de ECM-pin niet meer kunt krijgen van vida-logs van ECM-upgrades/herlaadbeurten (zo kregen we ze vroeger).

Alleen hoofddealers kunnen de service 2.0-update voor het P3-platform toepassen, maar iedereen kan het kopen, ik werkte bij een onafhankelijke dealer en we konden het de hele dag kopen, maar het weigerde te installeren, net als de polestar-software.

Het is echt jammer dat Volvo het zo moeilijk maakt met software, onze andere is geen Volvo en de eerste over-the-air update verbaasde me gewoon, geen kosten, geen dealer vereist, gratis updates ver na de garantieperiode. Kan zelfs een performance upgrade kopen via de auto-app!
Dus kan nog steeds bestellen betekent kan betalen in de VIDA, kan downloaden maar kan niet installeren, is het?

#49 ·
Zo werkte het voor ons, met één auto wisten we niet wat er aan de hand was en werden we uiteindelijk 3 keer belast!

Terugbetaald gekregen (na een tijdje)

Als je Vida buiten het VK gebruikt, waarmee je met een creditcard kunt kopen, is het misschien anders, ze hebben het beleid misschien veranderd en ik werk niet meer in een garage om erachter te komen.

Als je het onderdeelnummer van de Polestar-modelselectiesite krijgt en een dealer vraagt ​​hoeveel de installatie kost en je geeft ze alleen het nummer, dan had ik gedacht dat ze het voor je zouden doen, maar op eigen risico als het niet lukt.

Ik ben geld kwijtgeraakt door te proberen de RTTI-upgrade te installeren, de auto nam het wel, maar voegde het niet toe 🙁

#50 ·
Noord-Amerika verschilt van de ROW (Rest of World) voor het bestellen van software in VIDA. In NA kun je je aanmelden bij Volvotechninfo, je abonneren op VIDA en software voor de auto bestellen. Maar het is niet toegestaan om Polestar Optimisation-software te bestellen. In de ROW kun je VIDA als een onafhankelijke shop krijgen, je kunt alleen software bestellen door deze via een dealer te bestellen. Omdat de dealer Polestar kan bestellen, kunnen ze voor jou bestellen, en je zou het zelf via VIDA kunnen installeren, maar het klinkt alsof die achterdeur gesloten is ;-)

Toch zijn er nog steeds manieren om de pincodes te bemachtigen. Persoonlijk doe ik het volgende: ik leg de installatie vast met Wireshark, mijn software OrBit analyseert het capture-bestand voor beveiligingstoegang en kraakt pincodes uit pcapng-bestanden.