SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

P1 vs. P2

14K views 24 replies 10 participants last post by  Stefan1235  
#1 ·
Het lijkt me dat het S40/V50-platform iets sterker is dan het S60R/V70R-platform om de grenzen te verleggen. We hebben een sterkere, nieuwere generatie Haldex en 2,4 l in plaats van 2,5 l. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die een tuning van meer dan 21 psi op een P1 uitvoert en de motor opblaast, en AWD-storingen lijken niet voor te komen.
Hoe ver kan dit platform gaan zonder interne wijzigingen? Ik heb dit platform verder gepusht dan de meesten, en het is volledig betrouwbaar en schijnbaar kogelvrij.
Begrijp me niet verkeerd, de R is een geweldige auto en ik heb een V70R overwogen voordat ik de V50 kocht. Ik hield van het interieur van de R, haatte de draaicirkel, de V50 voelde gewoon wendbaarder aan.
Ik denk persoonlijk dat het P1-platform erg solide is.

#2 ·
2.4 l in plaats van 2.5 l.
Mis ik iets? Of stelt u gewoon dat er zowel een N/A-alternatief als een turbo-alternatief is?

Ik denk persoonlijk dat het P1-platform zeer solide is.
Ik denk dat u, boven vele anderen, gekwalificeerd bent om dat te stellen. Ik wist niet zeker of ik blij zou zijn met de "kleine broer" van de R, maar ik denk dat ik gelukkiger ben dan met een R, zelfs met mijn beperkte tijd met de auto.

#3 ·
Eens 100%.

Zou nooit een P2 bezitten, laat staan er een modificeren. De T5 S40 is de typische marktplaatsing BS die fabrikanten uithalen, net als de Posrche Cayman S en de 911.

Als ze een echte R-model S40 hadden gemaakt, zou het de S60R in alle opzichten overtreffen, hetzelfde concept met de C30.

In plaats daarvan haalden ze dezelfde onzin uit als vele anderen en benadeelden ze de P1 om de verkoop van de R-markt niet te belemmeren.

#17 ·
Eens 100%.

Zou nooit een P2 bezitten, laat staan er een modificeren. De T5 S40 is de typische marktplaatsing BS die fabrikanten uithalen, net als de Posrche Cayman S en de 911.

Als ze een echt R-model S40 zouden maken, zou het de S60R in alle opzichten overtreffen, hetzelfde concept met de C30.

In plaats daarvan haalden ze dezelfde onzin uit als vele anderen en om de R-marktverkoop niet te belemmeren, benadeelden ze de P1.
Ik moet het met je eens zijn, daarom heb ik gekozen voor een basismodel S40. Ik zou het niet erg vinden om een T5 te hebben, maar de 2.4i bevalt me prima, en met een turbo wil ik de eerste eigenaar zijn als het om dat soort dingen gaat - maar voor de vraagprijs... gaat niet gebeuren.

#5 ·
Then ford developed the ST and the RS and pushed the engine in a correct way and now we have K16 p1's honestly aside from the magnetic suspension, what's the R have on the p1's.
Beenruimte///

#7 ·
Ik denk gewoon dat de P1 een betrouwbaarder platform is en gemakkelijk zonder problemen lijkt te worden geduwd. De R's zijn geweldige auto's, daar twijfel ik niet aan, maar ze lijken gewoon wat duurder in onderhoud te zijn en lijken sneller hun waarde te verliezen dan de S40/V50/C30. Ik zie 2004/2005 S60R's, toegegeven met veel kilometers, voor minder dan 6K.

#8 ·
En P1's zijn in sommige gevallen gestabiliseerd en gestegen door de vraag. Er staat een legitieme witte AWD V50 in Seattle te koop voor bijna 20k. Toegegeven, dat is een hoge vraagprijs, maar het feit dat een vergelijkbaar jaar R voor de helft van dat bedrag weggaat, doet me lachen.

Ik heb 3 jaar geleden 15k voor mijn auto betaald en zou hem gemakkelijk voor dat bedrag of misschien iets minder kunnen verkopen. Geen slechte investering. Ik heb in die periode minder dan $100 aan onderdelen voor reparaties gehad en heb er sindsdien 50.000 mijl mee gereden :thumbup:

#9 ·
Ik geef toe dat het P1-chassis een geweldig chassis is, beter dan het P2-chassis.
Ik geef ook toe dat P1's een geweldige motor hebben om op te bouwen.

In mijn ogen geven de gebreken van de R hem een beetje karakter, en de gebreken worden op deze forums uitvergroot. In werkelijkheid zijn de problemen van de R niet zo vaak voorkomend als mensen je willen doen geloven.

Mijn hoekoverbrenging heeft nog nooit gelekt, de kraagbus is nog in goede staat, DEM werkt, de hulpcilinder werkt prima, FPS doet het niet, MAF faalt nooit, 4C heeft nooit problemen gehad en de parkeerrem is nooit ontploft. Natuurlijk beschouw ik mezelf als gelukkig, maar weet je hoeveel andere R-eigenaren ik persoonlijk ken die ook geen problemen hebben gehad? 4. Weet je hoeveel ik persoonlijk ken die wel problemen hebben gehad? 1.

Ik moedig jullie allemaal aan om een P2R te rijden met de mods zoals die van mij, je zult geschokt zijn hoe wendbaar hij aanvoelt met volledige chassis-beugels en iets meer vermogen.

#18 ·
Yay! Er zijn een paar P2-mensen opgedoken!

en de gebreken worden opgebouwd op deze forums, in werkelijkheid zijn de problemen van de R's niet zo vaak als mensen je willen laten geloven.

Mijn hoekversnelling heeft nog nooit gelekt, de kraagbus is nog in goede staat, DEM werkt, slave cylinder werkt prima, FPS doet het niet, MAF faalt nooit, 4C heeft nooit problemen gehad en de parkeerrem is nog nooit ontploft. Zeker, ik beschouw mezelf als gelukkig, maar weet je hoeveel andere R-eigenaren ik persoonlijk ken die ook geen problemen hebben gehad? 4. Weet je hoeveel ik persoonlijk ken die wel problemen hebben gehad? 1.

Ik moedig jullie allemaal aan om een P2R te besturen met de mods zoals die van mij, je zult geschokt zijn hoe wendbaar hij aanvoelt met volledige chassisbeugels en iets meer vermogen.
Ik vind je punt goed. Laten we eerlijk zijn, mensen komen heel vaak naar forums om een probleem op te lossen. Hoe vaak zie je iemand een vraag stellen over een probleem dat ze niet kunnen oplossen met 1-4 berichten? Dus we zullen natuurlijk een concentratie van problemen hebben. Zeker gezien de enorme activiteit op de R-sectie. Ze hebben momenteel 38.797 onderwerpen en wij hebben er 15.962.

Ik ben ook erg jaloers op je aftermarket. De vlaggenschipauto zijn heeft zeker zijn voordelen :(

ooit achterin een R gezeten? er is geen beenruimte lol
De /// was bedoeld als een signaal van sarcasme, ik moet onthouden dat dat nog niet wijdverspreid is.

#10 ·
Heb 4 jaar voor de dealer gewerkt, ik heb een heleboel problematische P2 R's gezien, het zijn niet alleen de forums, maar ik ben het er mee eens dat de forums de problemen uitbuiten. Men moet bedenken dat de meeste mensen die posten problemen hebben, mensen posten niet als hun auto's perfect werken, dus de threads zullen uiteraard negatiever zijn dan positief.

Ik heb veel hoekversnellingen, hulzen, 4C-sensoren, enz. vervangen, wat me zou afschrikken van een P2. Het zijn niet van die auto's die je per se moet hebben en die opwegen tegen de kosten van het bezit.

#11 ·
We hebben hier een P2 (S80) en mijn P1 C30.

De S80 heeft iets wat de C30 (met dezelfde wielbasis en beenruimte rondom als S40 en V50) niet heeft: RUIMTE

Kofferruimte: RUIMTE
Achterbeenruimte: RUIMTE
Motorruimte: RUIMTE
Voorbeenruimte: RUIMTE

Kun je comfortabel achterin een S40 zitten met 2 andere volwassen mensen voor een paar honderd mijl? Nee. Erg oncomfortabel. Kun je dat in de S80 doen? Natuurlijk kan dat! ;)

Licht veroorzaakt schaduw...

Het nadeel van de P2 is: ze rijden als alle oude Volvo-concepten: als een cruiseschip. De besturing is "los". Je hebt het gevoel dat je stuurwiel draai eindigt in een pot boter. Je neemt de bocht met veel carrosserie-rol/helling. De C30 (P1) stuurt als een kart in vergelijking met de P2. Hij heeft een besturing die goed verbonden is met de voorwielen. Hij heeft achterwielen die daadwerkelijk iets doen. Hij rijdt OM een bocht, maar rechtdoor met een hogere snelheid.

Beide platforms hebben hun voor- en nadelen. We zijn hier allemaal bevooroordeeld, omdat we allemaal P1's bezitten. Als je ze allebei regelmatig rijdt, hebben ze allebei hun voordelen.

Comfort: P2
Handling: P1
Prestaties: P1 EN P2
Ruimte: P2
Prijs: P1
Onderdelen: P1
Afwerking: P2

Ik zou graag een P2 willen met de handling van een P1. Of een P1 met de luxe van een P2.

#12 · (Edited)
Ik denk niet dat de vergelijking P2 S80 vs S40 P1 eerlijk is.

Qua ruimte tenminste.

Misschien is S60 en S40 meer vergelijkbaar.....
Ik had vroeger een S60 en voor zover ik weet is de beenruimte achterin mijn S40 beter, de S40 ... is gewoon moderner (uiteraard) en beter gebouwd .... :S
Het interieur van de S60 ziet er "iets" luxueuzer uit, maar ook verouderd.
Mijn S40 is gewoon beter dan de S60 ... ik miste soms de stoerdere look van de S60, maar goed.....

#14 ·
Interessant, heb nog nooit iemand dat over de besturing horen zeggen. Mijn auto voelt ongelooflijk goed aan, gezien het EPS-stuurinrichting heeft.

Ik denk dat een achterste stabilisatorstang, wat schroefsets en een goede uitlijning en deze dingen autocrossmonsters zijn.

#15 ·
Interessant, heb nog nooit iemand dat over de besturing horen zeggen. Mijn auto voelt ongelooflijk goed aan, gezien het EPS-stuurinrichting is.

Ik denk dat een achterste stabilisatorstang, wat schroefsets en een goede uitlijning en deze dingen autocrossmonsters zijn.
++

aan yukikaze: onthoud dat je een "pendelauto" vergelijkt met een "op enthousiastelingen gerichte auto"

Toch denk ik dat je het stuurgevoel van de s40 kunt verbeteren met de beschikbare upgrades :D