SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

On Board Charger V60

2 reading
7.9K views 20 replies 11 participants last post by  RAFBoy80  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik wil graag een defecte On Board (3kW) Charger kopen van een Volvo V60 D6 Plug-in hybride.

PN:
(Volvo bestelnummer 36003020)
31394702
30659929
31453939
32202164

Als iemand het heeft, neem dan contact met me op via PM.

#4 ·
Hallo! Ik heb een Volvo V60 2.4 diesel hybride uit 2016. Laadt niet op via een 220V-netwerk. Bij het testen geeft hij de fout obc-p0d6749. De omvormer lijkt in goede staat te zijn (er zijn geen doorgebrande elementen, de zekeringen zijn intact, de vermogensmosfets en diodes zijn ook intact). Bij het opladen via 220 V start en stopt het opladen. De batterijen worden opgeladen via de generator. Kunt u mij helpen?

#6 ·
Ik weet het niet, maar AI zegt:

Deze fout (OBC-P0D6749) betekent dat het laadsysteem de hybride batterij van de auto niet kan opladen. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals:

Slechte verbinding tussen het oplaadapparaat en de auto
Beschadigde oplaadkabel of connector
Defecte hybride batterij
Schade aan elektrische componenten van het laadsysteem, zoals relais of sensoren

Hier zijn een paar stappen die kunnen worden genomen om dit probleem op te lossen:
Controleer of de oplaadkabel en connector correct op de auto zijn aangesloten.
Controleer de oplaadkabel op schade of slijtage.
Zorg ervoor dat het oplaadapparaat correct werkt en de juiste instellingen voor uw auto heeft.
Controleer de hybride batterij op schade of defecten.
Als het probleem niet is opgelost, neem dan contact op met een Volvo-dealer voor diagnose en reparatie van de auto.

Ik hoop dat deze tips u helpen het probleem met de elektronica van uw Volvo V60 op te lossen.

#7 ·
323: OBC-P0D6749 Prestaties van de batterijlader-regeleenheid. Interne systeemfouten.
Interne elektronische storing

Informatie over diagnosefoutcode (DTC) OBC-P0D6749
Foutopsporing
Informatie over diagnosefoutcode (DTC) OBC-P0D6749
Voorwaarde
De batterijlader-module (OBC) controleert of het opladen kan worden uitgevoerd met de juiste stroomsterkte.
De diagnosefoutcode (DTC) wordt opgeslagen als de regeleenheid detecteert dat:
Interne fout. On-Board Charger Module (OBC) kan niet genoeg hoge stroom laden.
De test van de regeleenheid voor de diagnosefoutcode (DTC) start in het geval van:
CAN-signaal tussen batterijlader-module (OBC) en gateway OBC is actief.
Opmerking!
De regeleenheid kan de fout pas detecteren nadat de test is gestart en de diagnosefoutcode (DTC) is opgeslagen
wanneer aan de voorwaarden is voldaan.
Vervangende waarde
Opladen van de hoogspanningsbatterij is niet mogelijk.
Mogelijke bron
Oplaadcomponenten zijn beschadigd.
Foutsymptoom

YL, Plug-in opladen/Geen/verminderde/onjuiste werking
YW, Oplaadaansluiting/LED geeft fout aan/verminderd opladen/Onzeker wanneer/altijd
Model
V60 (-18)
Jaar
2018
VIN
YV1GWBNH0J2377458
06/04/2023,11:22 Volvo Cars Corporation Proprietary Pagina 1/1

#15 ·
Hallo, ik lijk ook een probleem te hebben met mijn Onboard Charger.
De foutcode is obc-p0d6749
Een jaar geleden daalde de laadstroom van ~12A naar ~6A
Eerst dacht ik dat dit kwam door koude omstandigheden of door de leeftijd van de batterij.
Nu is het volledig gestopt met opladen.
Ik wed dat het de gelijkrichter van de OBC is.
De eerste helft ervan ging kapot en ik denk dat ik maar een halve cyclus / halve golf heb opgeladen, toen ging de andere helft ook kapot.
Omdat ik een professional ben in elektronica, wil ik de gelijkrichter zelf repareren.
Om niet te veel tijd te verliezen met het zoeken en vervangen van de defecte diodes / mosfets of hoe ze de gelijkrichter ook bouwen, ben ik op zoek naar iemand die me kan vertellen uit welke componenten de gelijkrichter bestaat of welke onderdelen meestal defect raken.
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

#19 ·
Image

Image

Wil iemand een beschadigde OBC kopen. Het lijkt erop dat dit al eerder is gerepareerd, maar ik weet het niet zeker, omdat het lijkt alsof sommige componenten zijn doorgebrand en het een behoorlijke puinhoop is. Ik heb de auto nog niet lang en heb hem gekocht met een laadprobleem. Ik heb er net een tweedehands exemplaar ingeslagen om het te repareren.
Image

#20 ·