SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

OEM Procontacts Kilometerstand

2.2K views 21 replies 19 participants last post by  BradS60R  
#1 ·
Ik heb net 12.000 bereikt en mijn pro-contacten zitten bijna aan de slijtgrens..... Is dit normaal? Ik weet dat OEM's rotzooi zijn, maar wow, 12.000 rotzooi?

#2 ·
Mijn banden gingen 34.000 mijl mee op mijn 2012 S60RD (235/40/R18 95V) en ik had ze waarschijnlijk nog wel een paar duizend mijl verder kunnen rijden, maar ik ben overgestapt op de Continental ExtremeContact DWS.

#3 ·
Ik kan me niet herinneren hoeveel mijlen de mijne meegingen, maar het was verrassend weinig. Het waren zomerbanden. De Michelin die ik ze verving, gingen ook heel weinig mee, dus misschien is het mijn rijstijl. Ik ben rustig aan gaan doen in bochten.

#5 ·
Net ten noorden van 19000 mijl op dit moment. Op basis van de huidige minimale slijtage verwacht ik 30-40k mijl voordat ze versleten zijn. Geroteerd bij ongeveer 10k en zal dit blijven doen voor de levensduur van de banden. Kan niet zeggen of dat helpt of niet, maar heb het altijd gedaan en de slijtage van de banden is goed geweest op alle auto's.

TJ

#6 ·
Oké, ik rijd snel, maar niet zo gek... Ik heb echter 5 rotondes in de buurt van mijn huis die ik 2x per dag gebruik... lol Misschien iets te veel plezier?

#7 · (Edited)
Ik ben net over de 30.000 op de mijne (235/45-17) en de voorbanden zitten in principe op de slijtindicator. De achterbanden hebben nog veel profiel, maar zijn niet meer rond. Bij mijn eerste onderhoudsbeurt besefte ik niet dat bandenwissels niet werden aanbevolen door Volvo, dus ik heb er niet om gevraagd. Toen ik bij mijn tweede onderhoudsbeurt (ongeveer 17.000 mijl) vroeg om de banden te wisselen, waren het lawaai en de trillingen ongelooflijk, dus ik heb ze teruggezet waar ze stonden. Ik rijd over het algemeen niet agressief, breng het grootste deel van mijn tijd door op de snelweg en heb niet veel heuvels en bochten, dus 30-35.000 is waarschijnlijk de beste situatie voor deze vreselijke banden. Ik ben van plan de Pirelli P7 te kopen die velen hier hebben aanbevolen, en ben van plan ze veel vaker te wisselen om de slijtage gelijkmatig te verdelen en het vervelende getik te voorkomen dat ik zo snel op de Continentals kreeg.

#9 ·
Ik heb mijn T6 RD zojuist voor zijn 40.000 km service (eigenlijk 38.000 km) weggebracht, en alle vier de ProContacts hebben 6/32 profiel.

#10 ·
Ik heb 11k op de mijne en het profiel is diep... je moet rijden zoals ik zou willen, maar niet kan...

#11 ·
OP: moet het rijden zijn... Maar 12K is nog steeds overdreven. Bij de slijtage-indicatoren heb je het over 2-3/32" toch? Mijn Michelins hebben 6/32" bij 36.000 mijl. Mijn collega zit op 5/32" bij 52.000. Ik weet dat ik de bochten veel te snel neem, dus ze slijten sneller.

#12 ·
Ik heb er 17.000 mijl mee gereden voordat ze kaal waren. Ik maak de fout om ze te vervangen door even slechte conti DW's die maar liefst 22.000 mijl meegingen.

#13 ·
De mijne zitten dicht bij de slijtindicator na 37.000 mijl, minus ongeveer 7.000 mijl voor de winter. Dus 30.000 mijl. Wie geeft er nou om als je niet de maximale levensduur uit ze hebt gehaald... ze zijn toch waardeloos!

#14 · (Edited)
Ik heb een intense hekel aan deze banden. Ik kreeg mijn auto met 9.000 mijl en ik heb er momenteel 15.000 mijl op staan, en de banden zijn extreem luidruchtig en onaangenaam. Ik ben verbaasd over hoeveel lawaai deze auto maakt tijdens het cruisen op de snelweg en het vermindert mijn rijplezier enorm in wat verondersteld wordt een luxe auto te zijn. Het is verbazingwekkend hoe deze banden een verder mooie auto naar beneden halen. Ik heb nog veel profiel over, maar ik hoop deze banden te dumpen ruim voordat ze de kans krijgen om te slijten.

Hoe verhouden de Conti DWS en Pirelli P7 zich tot de ProContact qua weggeluid en rijkwaliteit? Veranderen ze de NVH-niveaus van de auto en uw perceptie van de kwaliteit van de auto?

#16 ·
Ik heb de OEM P7's en ben er erg blij mee. Ik heb pas 12.000 mijl op mijn auto, dus ik kan nog niet over de levensduur spreken, maar op basis van wat ik tot nu toe heb ervaren, zou ik ze zeker weer kopen.

Ik had de DWS op mijn V70R en die waren ook goed. Ze zijn de "go-to" band geweest voor de P2R-auto's, omdat hun zachtere zijwand helpt om enkele van de tekortkomingen van de 4C-ophanging (botsing, zijwaarts springen) te verzachten. Sommige mensen houden niet van de DWS omdat de zachte zijwanden hebben geresulteerd in enkele verbogen wielen. Dit is een paar jaar geleden, dus ik weet niet of de nieuwere generatie van de DWS anders is.

#17 ·
Ik heb de mijne vervangen bij 5.000 mijl. Ze sleten erg snel (ik rijd wel agressief en allemaal stadsmiles), maar ik had een zijwandprobleem en een spijker in de andere. Ik heb een set van de nieuwe Michelin Premeir A/S gemonteerd en ik kon niet gelukkiger zijn. Veel betere grip in zowel droge als natte omstandigheden - rijdt als een hele nieuwe auto.

#18 ·
Ik kreeg ongeveer 22K uit mijn set. Een daarvan had een fabricagefout (draadscheiding), waardoor de auto naar rechts dreef toen de boosdoenerband voorin was gemonteerd (achterin - geen merkbare rijeigenschappen). Dit en piepen in bochten waren mijn enige klachten. Geen sneeuw (of noemenswaardige regen) in San Diego, uiteraard. Vervangen door 1 maat grotere Bridgestone RE970's, tot nu toe geen klachten, behalve ~1 mpg verlies. Volgende keer ga ik waarschijnlijk naar Discount Tire en haal ik een set van hun Yokohama Y580's.

#19 ·
Best normaal voor mij, ik heb 15K aan de voorkant eruit gehaald en beide voor- en achterbanden vervangen bij 40K (omdat de OEM-achterbanden bij de slijtstrepen zaten).

vervangen door conti DWS.

#20 ·
vrij normaal voor mij, ik kreeg 15K uit de voorkant 2 & verving beide voor- en achterkanten bij 40K (omdat de OEM-achterkanten bij de slijtstrepen zaten)

vervangen door conti DWS.
Hoe zou u de DWS vergelijken met de ProContacts? Zijn ze veel stiller?

#21 ·
Mijn originele 18" set ging 28K mee...combinatie van stads- en snelweggebruik...Ik roteerde elke 5.000 mijl...en paste de bandenspanning elke 30 dagen aan...

#22 ·
38K op mijn 2013 RD en ik rijd er redelijk agressief mee.

Net een paar Michelin PSS'en gemonteerd en het is een hele nieuwe auto.