SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

LED-koplampen

19K views 24 replies 8 participants last post by  jondevieonS40  
#1 · (Edited)
Heeft iemand LED-koplampen in onze auto's geprobeerd?

Ik heb er een paar op de markt gevonden die in de behuizing passen. Probleem is dat er geen externe koeling voor de lampen zal zijn.

Heeft iemand geluk gehad met units met of zonder ventilator?

Heeft iemand een LED-lamp gevonden die in de krappe hoek voor het grootlicht past?

Ze zullen waarschijnlijk een foutmelding voor een doorgebrande lamp geven, maar ik heb gelezen dat dit kan worden opgelost met een belastingsweerstand.

(Ik heb net een ventilatorloos BeiLan-model besteld om te proberen, aangezien het 30 dagen retourrecht heeft op Amazon. Maar ik ben nog steeds bezorgd over de betrouwbaarheid op lange termijn)

#25 ·
Ik heb Nighteye H7 60W 8000LM 6500K Led conversiekit op mijn dimlichten. De lichtopbrengst is eigenlijk verrassend goed en ik heb geen problemen gehad met deze set (bijvoorbeeld geen oververhitting). Ze geven echter wel die doorgebrande lampfout, maar dat kan me niet schelen, want het kan eenvoudig worden verborgen met een druk op de knop.

Hier is een link op eBay: http://www.ebay.com/itm/NIGHTEYE-H7...t-60W-8000LM-White-/222514123624?hash=item33cee01368:g:rJUAAOSw44BYNV6C&vxp=mtr

In Europa hebben we h7-lampen op dimlichten, maar ik weet niet zeker of het h11 is in Amerika?
Zou het niet erg vinden om deze voor de mistlampen te hebben, ik heb er al led in, maar helderder zou leuk kunnen zijn.

#4 · (Edited)
Er zijn veel threads over geweest,
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?212925-LED-Headlight-conversion
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?224870-New-LED-headlight-options
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?426769-Working-HID-LED-headlight-upgrade
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?199402-LED-headlights-a-safe-alternative-to-HID-s
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?411177-2005-S40-LED-Headlights

Hoewel je misschien mooie foto's ziet, zijn LED's qua lichtopbrengst, lichtbundelpatroon en lumenbereik geen upgrade ten opzichte van halogeen. De lumenclassificatie van LED-fabrikanten is enorm overschat, gebaseerd op de emitterclassificatie in plaats van waarop deze daadwerkelijk wordt aangedreven. Hitte is vijand nummer 1 voor LED's en als je ze in een afgesloten behuizing houdt met het koellichaam zo dicht bij de achterklep, zal hun levensduur worden verknald als je je grootlichten langdurig aan laat staan.

Ze zien er wel mooi uit, als dat is wat je wilt. Maar HID - 50W en/of D1S conversie - is de enige manier om de zichtbaarheid 's nachts te vergroten.

Trouwens:
Ik heb LED-koplampen in mijn 2012 S60 geĂŻnstalleerd. Ze hebben ventilatoren. De lichten zijn helder en ik heb geen fouten. Als je geĂŻnteresseerd bent, moet ik een beetje graven om de plek te vinden. Ze zijn online.
Verschillende koplampbewakingscircuits in de S60 CEM, dus dit is niet van toepassing op P1 S40 / V50 / C30 etc. Zie https://www.skbowe.com/a/issues/

#7 ·
+1 ten opzichte van het bovenstaande, je kunt gewoonweg geen goede lichtopbrengst krijgen vanwege de optiek van onze projectoren. Ik heb elke thread gevolgd over mensen die experimenteren met LED's en de meesten van hen besloten om terug te keren naar halogeen of een goede HID-conversie te doen. Ik heb een of twee LED-uitgangen gezien waarbij zeer goede en dure lampen werden gebruikt en gebruikers enige tijd besteedden aan de juiste afstelling, maar zelfs dan was de lichtopbrengst inferieur aan wat je met HID's kunt krijgen. En helaas krijg je in de meeste gevallen zoiets:

Image

dat is een echte S40 met LED erin.
Als je geĂŻnteresseerd bent in het verblinden van mensen of gewoon "cool uitziende" lichten wilt hebben, dan is LED de juiste keuze, maar als je een daadwerkelijke verbetering van de lichtopbrengst wilt, ga dan voor HID/projector-retrofit, bekijk de website van theshadow27's skbowe om meer te weten te komen over het WMM-probleem en het tegen te gaan.

Wat betreft LED's in grootlicht - vanwege de aard ervan ben je welkom om ermee te experimenteren, omdat je toch geen probleem zult hebben met het verblinden van iemand. Ik heb geen idee of het verstandig is of niet en hoe goed/slecht het kan zijn. Het lichtpatroon op grootlicht is compleet anders en de lichtuitlijning is zoiets als dit \ / . LED kan meer lichtopbrengst leveren, maar ik zal verrast zijn als het lichtpatroon ĂĽberhaupt wordt gehandhaafd. Als je besluit het te proberen, deel dan je ervaring.

ps - HID in grootlicht is ook niet goed, ik heb het geprobeerd, kan het helemaal niet aanbevelen, tenzij je supersnelle ontstekers en de juiste lampen hebt.

#8 ·
Wel... Ik gebruik al bijna 2 jaar LED-lampen in mijn 2004.5 s40 en daarvoor had ik een 35w HID-kit, dus ik weet waar ik het over heb. En elke keer als ik mijn LED's van mijn auto haal (bijvoorbeeld APK) zijn de standaard halogeenlampen een lichte downgrade voor de lichtopbrengst. Ik heb meerdere verschillende LED-kits getest en sommige daarvan hadden slechtere lichtbundelpatronen en lichtopbrengsten dan andere.

Maar bijvoorbeeld die nighteye kit die ik noemde heeft een zeer recht en lineair lichtbundelpatroon (bijna identiek aan standaard halogeenlampen) en als je hem correct afstelt, verblind je niemand. Als je je zicht echt aanzienlijk wilt verbeteren, zou ik je nog steeds ten zeerste aanraden om te investeren in een goede HID-conversie. Aan de andere kant zijn LED-conversiekits niet zo duur, dus probeer ze misschien eens en beslis zelf!

#9 · (Edited)
Nou... Ik gebruik al bijna 2 jaar LED-lampen in mijn 2004.5 s40 en daarvoor had ik een 35w HID-kit, dus ik weet waar ik het over heb. En elke keer als ik mijn LED's van mijn auto haal (bijvoorbeeld APK) zijn de standaard halogeenlampen een lichte achteruitgang voor de lichtopbrengst. Ik heb meerdere verschillende LED-kits getest en sommige daarvan hadden slechtere lichtbundelpatronen en lichtopbrengsten dan andere.

Maar bijvoorbeeld die nighteye-kit die ik noemde, heeft een zeer recht en lineair lichtbundelpatroon (bijna identiek aan standaard halogeenlampen) en als je hem goed afstelt, verblind je niemand. Als je je zichtbaarheid echt aanzienlijk wilt verbeteren, zou ik je nog steeds ten zeerste aanraden om te investeren in een goede HID-conversie. Aan de andere kant zijn LED-conversiekits niet zo duur, dus probeer ze eens en beslis zelf!
Uit nieuwsgierigheid, waarom ben je van HID naar LED gegaan? Zoals ik al zei, ik heb voorbeelden gezien van een goede LED-installatie, dus het kan, maar zelfs de beste lijken inferieur te zijn aan de output van een HID-kit. Heb je misschien vergelijkingsfoto's van je installatie?

Edit - interessant wat je zei, "lichte achteruitgang". Voor mij, bij het overstappen van HID terug naar H7 (zelfs zeer goede Osram NB Ultimate) is er letterlijk 50% verschil voor mij, het voelt alsof ik maar met 1 lamp rijd. Even terzijde.

#15 ·
Mijn belangrijkste punt en wat VictorVDC vroeg is: Ja, je kunt voor LED's gaan en ze zijn zeker geen downgrade ten opzichte van de fabriekshalogeenlampen. Ikzelf zie geen reden om de "juiste" HID-swap te doen, voornamelijk vanwege de kosten en de tijd en moeite die het kost om het goed te doen. Natuurlijk, als je tijd, geld, interesse en vaardigheid hebt om dat te doen, ga dan zeker die kant op! Als je alleen maar een beter uiterlijk wilt en de lichtopbrengst van de standaard halogeenlampen niet wilt opofferen, dan zijn LED's de juiste keuze.

Maar voor mij zijn grootlichten sowieso veel belangrijker. En de LED-balk die theshadow27 hierboven noemde, is een geweldige optie om je zichtbaarheid in de donkere winternachten te vergroten.

#17 ·
LED-lampen zijn niet COOL

Ik heb mijn LED-lampen van Amazon ontvangen. Ik heb twee sets van 8000 lm gekocht, een met ventilator en een zonder ventilator. Na mijn tests worden ze teruggestuurd.

Bij de eerste installatie leken ze minstens zo helder als mijn halogeenlampen met hetzelfde lichtpatroon. Maar na een tijdje rijden (met één halogeenlamp en één LED) waren de LED's merkbaar minder helder.

Ik heb een lichtmeter gepakt en wat tests gedaan, en hier zijn de interessante dingen.
(LX op ongeveer 7 voet als het koud is)
Standaard H11 1350 LM --- 1800 lx
Belan H11 4000LM--- 2500 lx
Rover (ventilator) H11 4000Lm ---- 2600 lx

Na een tijdje bouwt er zich warmte op in de behuizing en gebeurt dit.
Standaard H11 1350 LM --- 1800 lx (geen verandering)
Belan H11 4000LM--- 1200 lx
Rover H11 4000Lm ---- 1800 lx

Ik ga terug naar mijn originele H9-conversie
H9 2100 LM---- 2700 lx (warm of koud)
Daarmee en de 9011 HIR grootlichtconversie denk ik dat het zo goed is als ik het zonder grote aanpassingen kan krijgen.

Bedankt voor de feedback. Ik wilde de ventilatorloze units in mijn mistlampen plaatsen, omdat ze iets helderder zijn dan de standaard H11 (en ik vertrouw de behuizing niet met H9's), maar er is niet genoeg ruimte voor de vinnen.
Ik heb een paar goedkope (6 dollar per paar) 20 watt 2100 lm uit Hong Kong die ik misschien in de mistlampen ga proberen, maar ze kunnen ook in de prullenbak belanden.

#19 ·
Ik heb mijn LED-lampen van Amazon ontvangen. Ik kocht twee sets van 8000 lm, een met ventilator en een zonder ventilator. Na mijn tests worden ze teruggestuurd.

Bij de eerste installatie leken ze minstens zo helder als mijn halogeenlampen met hetzelfde lichtpatroon. Maar na een tijdje rijden (met één halogeen en één LED) waren de LED's merkbaar minder helder.

....
Bedankt voor het delen! Interessant spul, sorry dat ze niet voor je werkten, maar helaas bewees het het punt.

Even ter verduidelijking: zijn de Lm-nummers (4000) door de fabrikant vermeld of daadwerkelijk gemeten door uw meter? Of heeft u alleen de lx-output gemeten?

Interessant dat warmteopbouw zoveel invloed heeft op die LED's, zou niet denken dat een ventilatorprobleem zou veroorzaken.

#20 · (Edited)
Eerlijk gezegd, met de winters in Finland kun je waarschijnlijk beter een set HID-hulpverlichting ("rally-stijl") op een aparte schakelaar zetten en alles wat je wilt in de dimlichten plaatsen. Er was een fabrieksaccessoire op de EUR-markten die er zo uitziet:
Image

Ook hebben sommige mensen hier gekke dingen gedaan met LED-lichtbalken (wat de juiste manier is om LED's te gebruiken - individuele lens per emitter) die ZEER krachtig zijn.
Ik neem aan dat dit ook op de S40 past, toch? Ik wil er een.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#21 ·
Ik neem aan dat dit ook op de S40 past, correct? Ik wil er een.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek naar onderdeelnummer 30756729 Aux-lichtset.
Overwoog het zelf een tijdje (hou van de look + ik rijd veel 's nachts) maar het was goedkoper om bi-xenon projectoren achteraf in te bouwen, plus het vooruitzicht om de bumper te verwijderen en te boren en te bedraden, deed me het idee opgeven. :(