SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
101 - 120 of 288 Posts
Welnu, als je nog nooit een licentie hebt gehad om configuratie-wijzigingen naar de auto te flashen, lijkt het onwaarschijnlijk dat je terug zou kunnen keren naar oem.
Welnu, als je nog nooit een licentie hebt gehad om configuratie-wijzigingen naar de auto te flashen, lijkt het onwaarschijnlijk dat je terug zou kunnen keren naar oem.
Nee, maar tenzij Orbit de gegevens parseert, d.w.z. je alleen laat zien wat het weet dat je hebt, dan zou het compleet moeten zijn.

Ik heb een grote lijst met dingen die onderaan onbekend zijn....

Ah, juist....ik begrijp wat je zegt.

Ik was bevoegd om te flashen, maar had geen CEM-pin.

En als je niet bevoegd bent, kun je niet inloggen. Je kunt de software downloaden, maar er is een geldig e-mailadres en een OTP nodig om in te loggen.

Bij mij lijkt het te werken, maar ik weet niet zeker of het 100% werkt zoals het bedoeld is. Moet kijken of iemand uit Europa kan reageren.

De auto schakelt nog steeds van grootlicht naar dimlicht bij het buigen, hij schakelt gewoon naar grootlicht met adaptieve schaduw wanneer hij dat nodig acht. Het werkt zeker, ik had alleen de indruk dat het vaker in grootlicht zou blijven.
Qua kwaliteit, sorry, dat is het beste wat mijn dashcam kan

Hé, die adaptieve grootlichten zijn best cool! Gemakkelijk om het effect te zien van 0:46 tot ongeveer 0:50, waar de rechterkant eerst omhoog komt, dan de linkerkant. Bedankt voor het plaatsen!

Man, erg verleidelijk, ik heb wel een garantie van 100.000 mijl op mijn auto, dus ik wil daar nog niet per se mee knoeien totdat mensen kunnen verifiëren dat er geen problemen zijn met terugkeren naar OEM voordat ik naar een dealer ga, maaarrrr onze V90 uit 2018 is nu niet meer in garantie, dus misschien speel ik daar eerst mee.

Amerikaanse mensen; houd er rekening mee dat uw koplampen niet per se dezelfde componenten hebben als de RoW! Er zijn hier verschillende threads die ontbrekende rijen LED's etc. laten zien.

Vraag over het gebruik van OrBit om de configuratie-PIN op te halen: hoe lang duurt dit? En heb ik een voeding met hoge stroomsterkte nodig om de boel in leven te houden terwijl de PIN-decodering bezig is? Of kan ik dit gewoon vanaf de batterij laten draaien?

Vraag over het gebruik van OrBit om de configuratie-PIN op te halen: hoe lang duurt dit? En heb ik een voeding met hoge stroomsterkte nodig om de boel in leven te houden terwijl de PIN wordt gedecodeerd? Of kan ik dit gewoon vanaf de batterij laten draaien?
Ik heb het alleen met de batterij gedaan.

Basisvraag voordat ik begin - ik heb de video in zijn geheel bekeken.

Moet ik iets doen om Orbit de OEM-instellingen te laten opslaan vóór de configuratie? Dat heb ik niet in de video gezien. Zo ja, dan mijn excuses.

Is het ook nodig om aangesloten te zijn op stroom of is de batterij voldoende om de boel van stroom te voorzien voor een configuratiewijziging? Ik heb een lijst met de dingen die ik van plan ben te doen, zodat ik snel kan werken.

Amerikaanse mensen; houd er rekening mee dat uw koplampen niet per se dezelfde componenten hebben als de RoW!
Hmmm... Ik weet niet zeker wat u bedoelt met "RoW", maar het zou jammer zijn als mijn Amerikaanse versie koplampen dit niet zouden doen - het is een best coole functie. Ik ben ook benieuwd om wat meer te leren over de Polestar transmissiekaart waarnaar @Zen_Speedmaster verwees in bericht #1 van deze thread. Dit klinkt allemaal erg interessant!

Discussion starter · #115 ·
Moet ik een voeding met hoge stroomsterkte gebruiken om de boel aan de praat te houden terwijl de PIN-decodering bezig is? Of kan ik gewoon op de batterij werken terwijl dit gebeurt?
Het ophalen van de pincode gebeurt niet via brute force, dus je hoeft niet eens met de auto verbonden te zijn om de pincode op te halen.

Is het ook nodig om aangesloten te zijn op stroom of is de batterij voldoende om de boel van stroom te voorzien voor een configuratiewijziging? Ik heb een lijst met de dingen die ik van plan ben te doen, zodat ik snel kan werken.
De configuratiewijzigingen duren maar een paar minuten. Het is echter een goede gewoonte om een voeding te gebruiken bij het werken aan de computers van een auto. De straf voor het afsluiten van de auto tijdens het programmeren kan enorm zijn. Ik weet zeker dat de meeste mensen ermee wegkomen, maar ik zou niet degene willen zijn die dat niet doet :oops:

Discussion starter · #116 ·
Hmmm... Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "RoW", maar het zou jammer zijn als mijn Amerikaanse versie koplampen dit niet zouden doen - het is een best coole functie. Ik ben ook benieuwd om wat meer te leren over de Polestar transmissiekaart waarnaar @Zen_Speedmaster verwees in post #1 van deze thread. Dit klinkt allemaal erg interessant!
Het lijkt erop dat tenminste het transmissiegedeelte van de polestar optimalisatie al in de TCM (transmissie controle module) zit en simpelweg geactiveerd hoeft te worden. Mijn auto rijdt veel beter sinds ik het heb geactiveerd.

Het ophalen van de pincode gebeurt niet door brute kracht, dus je bent niet eens verbonden met de auto om de pincode op te halen.

De configuratie-wijzigingen duren slechts een paar minuten. Het is echter een goede gewoonte om een voeding te gebruiken bij het werken aan de computers van een auto. De straf voor het afsluiten van de auto tijdens het programmeren kan enorm zijn. Ik weet zeker dat de meeste mensen ermee wegkomen, maar ik zou niet degene willen zijn die dat niet doet :oops:
Is een druppellader voldoende? Startkabels naar een ander voertuig?

Bedankt voor de details over het verbonden zijn met een oplader tijdens het spelen met de instellingen. Ik zou de auto liever niet halverwege de sessie beschadigen.

Het is mij duidelijk dat een druppellader niet de stroom levert die nodig is om de elektrische systemen te voeden zonder de batterij leeg te maken. De CTEK-oplader die ik heb, levert slechts 5A, dus ik zou een grotere nodig hebben.

Ik heb wat discussie gezien op andere autofora (in de context van BMW-modding) waar mensen gerecyclede HP-voedingen gebruikten met de spanning aangepast tot ongeveer 13,6 V of zo, aangesloten op de oplaadpunten onder de motorkap en het BMS van de auto het opladen lieten beheren. Als dit een goed protocol is, is het gemakkelijk genoeg om een nieuwe Meanwell SMPS LRS350-12 te kopen. Het is een 350w 12v (instelbaar van 10,2v tot 13,8v) voeding die ~29A levert. Je kunt er een kopen op Amazon voor $40 samen met een set klemmen (heb er waarschijnlijk een paar in mijn onderdelenbox) en wat 10g draad om het aan te sluiten. Een kleinere Meanwell-voeding is de LRS200-12 die ongeveer 17A levert.

US Folk; houd er rekening mee dat uw koplampen niet noodzakelijkerwijs dezelfde componenten hebben als de RoW! Er zijn hier verschillende threads die ontbrekende rijen LED's etc. laten zien.
Heeft iemand die onderste rij LED's? Ik dacht dat het gewoon zo was voor iedereen.

Mijn lichten gedragen zich zeker op een vergelijkbare manier, een beetje zoals dat deel van de video waarnaar wordt verwezen wanneer de auto's passeren en dan de rechterkant helderder wordt en dan de linkerkant. Ik had verwacht dat de rechterkant op volle helderheid zou blijven, maar ik vermoed dat dit een beperking is van de oudere technologieverlichting.

Dat is voorlopig goed, en hieronder zal ik mijn persoonlijke instellingen in mijn auto zetten als het nuttig is. 2019 S60 T6 R-Design US-model:

023 Cruise control (03 voor PA)
043 Snelheidsbegrenzer verwijderen
045 Preconditionering op afstand starten via app, wijzigen in optie met dagrijverlichting
089 Slam-vergrendeling ingeschakeld (kan de deur vergrendelen voordat deze sluit)
090 Automatische vergrendeling, menu-itembediening inschakelen
109 Adaptieve straal AHB2 inschakelen
113 Onbeperkte mistlamp
145 File-assistent (04 voor PA)
168 Polestar-schermskins
207 Video toegestaan ​​alle snelheden
238 Top dempende remmen (voor PA)
245 Gemakkelijk in-/uitstappen inschakelen in menu
358 nep-motorgeluid uitschakelen (EOE)
Tot nu toe voor mijn 2019 xc90
023 Cruise control Interessant genoeg heb ik 04 met start-stop als de OEM-standaard op de mijne (vooraf geïnstalleerd PA2)

045: zal dit daadwerkelijk starten op afstand via sleutel inschakelen?
090: automatische vergrendelingsbediening: er verscheen geen menu-item.
245: geprobeerd te verlagen en in te trekken, er verscheen nergens een menu-item. Waarschijnlijk niet ondersteund.

andere aanbeveling:
Bij het inschakelen van ahb2 denk ik dat het een goed idee is om 256 actief bochten te maken in de grootlichten en de dimlichten. Als het is ingesteld op de standaard alleen dimlichten, is er een beetje een rare dans wanneer de auto in een bocht van grootlicht naar dimlicht schakelt, omdat de bocht aan en uit gaat.

Heeft iemand die onderste rij LED's? Ik dacht dat het gewoon zo was voor iedereen.

Mijn lichten gedragen zich zeker op een vergelijkbare manier, een beetje zoals dat gedeelte van de video waarnaar wordt verwezen wanneer de auto's passeren en dan de rechterkant helderder wordt en dan de linkerkant. Ik had verwacht dat de rechterkant op volle helderheid zou blijven, maar ik vermoed dat dit een beperking is van de oudere technologie lichten.

Tot nu toe voor mijn 2019 xc90
023 Cruise control interessant genoeg heb ik 04 met start-stop als de OEM-standaard op de mijne (vooraf geïnstalleerde PA2)

045: zal dit daadwerkelijk starten op afstand via de sleutel inschakelen?
090: automatische vergrendelingsbediening: er verscheen geen menu-item.
245: geprobeerd te laten zakken en in te trekken, er verscheen nergens een menu-item. Waarschijnlijk niet ondersteund.

andere aanbeveling:
Bij het inschakelen van ahb2 denk ik dat het een goed idee is om 256 actief buigen in te schakelen in zowel de grootlichten als de dimlichten. Als het is ingesteld op de standaard van alleen dimlicht, is er een beetje een rare dans wanneer de auto van grootlicht naar dimlicht overschakelt in een bocht, omdat de bocht aan en uit gaat.
Ja, RoW (rest van de wereld) auto's hebben de onderste LED's. Ik zal morgenochtend een foto van de mijne maken als het licht is. Mijn lichten splitsen zich in een mooie doos rond auto's, ze schakelen de lichten aan de andere kant uit als auto's passeren om ze niet te verblinden. Het is een erg leuke functie. Ik ben enthousiast om grootlicht met bochten te proberen!
We hebben alleen dimlicht met bochten met actief over beide in het VK. Het andere dat ik wil proberen, is het Japanse lichtpatroon. Dezelfde RHD als in het VK, maar het lijkt erop dat het meer van de weg kan verlichten.

Vraag: Heb je je IHU opnieuw opgestart nadat je de wijzigingen had aangebracht? Het is vereist voor knoppen etc. om te verschijnen.

Ter informatie: veel hiervan is ontdekking. Er is een zeer beperkte groep mensen geweest die het eerder hebben geprobeerd en veel ging erom het tot het punt te krijgen dat dit mogelijk is, d.w.z. begrijpen wat alle instellingen in de CEM aanstuurt. Het zal even proberen en zien zijn. Zoals Power6 hierboven al zei, wordt er een forum gemaakt voor ondersteuningsdoeleinden en het zal in de loop van de tijd uitbouwen met betrekking tot opties, wat werkt, hoe XYZ etc. te doen.

101 - 120 of 288 Posts