SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Lancering in OrBit - SPA-configuratie wijzigingen.

2 reading
160K views 287 replies 77 participants last post by  isthisusernametaken  
#1 · (Edited)
OK troepen, ik creëer dit draadje in de hoop al onze kennis te verzamelen over wat er gedaan kan worden met OrBit. Dankzij de inspanningen van @Power6, @x119 en mogelijk anderen, hebben we nu de mogelijkheid om serieuze wijzigingen aan te brengen aan onze SPA Volvo's.

Lees hier meer over OrBit: Home

Ik weet niet zeker hoe ik dit moet formatteren, maar ik zal beginnen met het opsommen van de wijzigingen die ik tot nu toe heb kunnen doorvoeren...

1 - S/S-geheugen. Ik heb die instelling gewijzigd van 'knop zonder geheugen' naar 'knop met geheugen'. Een geweldige verandering!

2 - Schakelflippers. Na het monteren van een R-design stuur met schakelflippers op mijn auto heb ik de flippers met OrBit ingeschakeld.

3 - Rijmodi + Individuele rijmodus. Dit zijn eigenlijk 2 verschillende instellingen. Na het monteren van een startschakelaarmodule met de rijmodusschakelaar/wiel heb ik deze instellingen ingeschakeld.

4 - Polestar-optimalisatie. Zeker transmissie-optimalisatie en, naar mijn mening op mijn D5, is de motorkartering veranderd.

5 - Schermskins. Veranderd van 'Standaard' naar 'Excellence'. Subtiel maar leuk.

6 - Extra verlichting. Dit gaf een nieuwe knop in Sensus die een verbinding (massa) maakt in de CEM wanneer de volledige verlichting aan is. Dit is om een relais te activeren dat een lichtbalk of welke lichten dan ook van stroom voorziet die u wilt monteren. Veel info daarover hier...

7 - Snelheidslimiet verwijderen. Waarom? Omdat we het kunnen!

Er zijn honderden parameters die kunnen worden gewijzigd. De meeste wil of hoef je niet te wijzigen, maar er zijn er veel die de moeite waard zijn om te veranderen. Ik heb een paar grote experimenten gepland en hopelijk zal de vrijheid die OrBit ons geeft, wat serieuze creativiteit inspireren.

Ik hoop dat iedereen met zijn ervaring, tips en trucs komt. Het is open seizoen!!

Image
Image

#4 ·
Naast de bovenstaande heb ik ook de hoorbare bevestiging van vergrendelen/ontgrendelen ingeschakeld.

Het is een elektronische pieptoon, niet de claxon.

Eén ding waar ik achter probeer te komen: mijn auto is een 2020MY (Early) R-Design Pro D5 met Pilot Assist (Active Cruise, bochtsnelheidsassistentie etc.) BLIS en Park Assist, maar hij staat vermeld als Pilot Assist Level 1.....

Weet iemand welke niveaus 2 & 3 je geven?

#11 ·
Eén ding dat ik probeer uit te zoeken: mijn auto is een 2020MY (Early) R-Design Pro D5 met Pilot Assist (Active Cruise, curve Speed Assist etc) BLIS en Park Assist, maar hij staat vermeld als Pilot Assist Level 1.....

Weet iemand wat levels 2 & 3 je geven?
Ik heb een MY19 met Pilot Assist Level 2. Level 3 voegt Corner Speed Assistant toe. Het staat ook op de website van Volvo als een betaalde upgrade voor klanten die Pilot Assist Level 2 hebben.

#6 · (Edited)
OK jongens, ik ben dit draadje aan het creëren in de hoop al onze kennis te verzamelen over wat er met OrBit gedaan kan worden. Dankzij de inspanningen van @Power6, @x119 en mogelijk anderen, hebben we nu de mogelijkheid om serieuze wijzigingen aan te brengen aan onze SPA Volvo's.

Ik weet niet zeker hoe ik dit moet formatteren, maar ik zal beginnen met het opsommen van de wijzigingen die ik tot nu toe met succes heb aangebracht...

1 - S/S-geheugen. Ik heb die instelling gewijzigd van 'knop zonder geheugen' naar 'knop met geheugen'. Een geweldige verandering!

2 - Schakelflippers. Na het monteren van een R-design stuur met schakelflippers op mijn auto, heb ik de flippers met OrBit ingeschakeld.

3 - Rijmodi + Individuele rijmodus. Dit zijn eigenlijk 2 verschillende instellingen. Na het monteren van een startschakelaarmodule met de rijmodusschakelaar/knop heb ik deze instellingen ingeschakeld.

4 - Polestar-optimalisatie. Zeker transmissie-optimalisatie en naar mijn mening is op mijn D5 de motorkartering gewijzigd.

5 - Schermskins. Gewijzigd van 'Standaard' naar 'Excellence'. Subtiel maar leuk.

6 - Extra verlichting. Dit gaf een nieuwe knop in Sensus die een verbinding (aarde) maakt in de CEM wanneer de volledige verlichting aan is. Dit is om een relais te activeren dat een lichtbalk of welke lichten je ook wilt monteren, van stroom voorziet. Veel info daarover hier...

7 - Snelheidslimiet verwijderen. Waarom? Omdat we het kunnen!

Er zijn honderden parameters die kunnen worden gewijzigd. De meeste wil of hoef je niet te wijzigen, maar er zijn er veel die de moeite waard zijn om te wijzigen. Ik heb een paar grote experimenten gepland en hopelijk zal de vrijheid die OrBit ons geeft, wat serieuze creativiteit inspireren.

Ik hoop dat iedereen komt met zijn ervaring, tips en trucs. Het is open seizoen!!

View attachment 181368 View attachment 181369
De Start-Stop was het eerste wat!!!

In Europa hebben we de actieve bundel, niet zo goed als Matrix maar toch nuttig. Nou, ze hadden bochtverlichting (die je allemaal in de Sensus kunt activeren), maar alleen voor dimlicht. Met OrBit heb ik het grootlicht zo veranderd dat het een bochtoptie heeft. In bochten, minstens 50% beter dan zonder

Ik zag de "Buitenlichtsignatuur" die ik wilde proberen, maar omdat ik geen externe oplader heb, ging mijn auto in een paar seconden van 50% naar 69%. Heeft iemand anders het geprobeerd?

Ik heb alleen het R-Design thema geprobeerd, maar er is niets veranderd. Kun je laten zien hoe het eruit ziet?

#39 · (Edited)
Ik heb alleen het R-Design thema geprobeerd, maar er veranderde niets. Kun je laten zien hoe het er bij jou uitziet?
Het is heel subtiel. Er verschijnt alleen 'Excellence of Sweden' en een embleem op het dashboard bij het voor het eerst instappen in de auto.

Zou dit niet werken voor rijmodi zonder de schakelaar? Heb je het zo geprobeerd of ben je gewoon teruggegaan?
Ik wist niets van de 'ABS-configuratie wissen' truc toen ik voor het eerst probeerde rijmodi in te schakelen zonder de schakelaar/het wiel (startschakelmodule) te hebben geïnstalleerd. Maar er verscheen sowieso geen rijmodi-knop op sensus. Sterker nog, het tegenovergestelde was het geval, de eco-rijmodus- en heuveldaalassistent-knoppen verdwenen zelfs. De ESC- en parkeerremfouten waren een probleem, maar het grootste probleem was dat er geen rijmodi beschikbaar waren, omdat er geen manier was om ze te selecteren.

Toen ik echter de rijmodusschakelaar installeerde en vervolgens Orbit gebruikte om rijmodi in te schakelen, verschenen de fouten opnieuw, maar de rijmodi werkten perfect en de auto reed prima met de fouten aanwezig. Ik heb toen de codes gewist met 'abs config wissen' en nu was de auto foutvrij met rijmodi die perfect werkten.

#18 ·
OK mensen, ik creëer dit draadje in de hoop al onze kennis te verzamelen over wat er met OrBit gedaan kan worden. Dankzij de inspanningen van @Power6, @x119 en mogelijk anderen, hebben we nu de mogelijkheid om serieuze wijzigingen aan te brengen in onze SPA Volvo's.

Ik weet niet zeker hoe ik dit moet formatteren, maar ik begin met het opsommen van de wijzigingen die ik tot nu toe met succes heb aangebracht...

2 - Schakelflippers. Na het monteren van een R-design stuur met schakelflippers op mijn auto, heb ik de flippers met OrBit ingeschakeld.

3 - Rijmodi + Individuele rijmodus. Dit zijn eigenlijk 2 verschillende instellingen. Na het monteren van een startschakelaarmodule met de rijmodusschakelaar/wiel heb ik deze instellingen ingeschakeld.

4 - Polestar-optimalisatie. Zeker transmissie-optimalisatie en naar mijn mening is op mijn D5 de motormapping gewijzigd.

5 - Schermskins. Gewijzigd van 'Standaard' naar 'Excellence'. Subtiel maar leuk.

6 - Extra verlichting. Dit gaf een nieuwe knop in Sensus die een verbinding (aarde) maakt in de CEM wanneer de volledige verlichting aan is. Dit is om een relais te activeren dat een lichtbalk of welke lichten dan ook van stroom voorziet. Veel info daarover hier...

7 - Snelheidslimiet verwijdering. Waarom? Omdat we het kunnen!

Er zijn honderden parameters die gewijzigd kunnen worden. De meeste wil of hoef je niet te wijzigen, maar er zijn er veel die de moeite waard zijn om te wijzigen. Ik heb een paar grote experimenten gepland en hopelijk zal de vrijheid die OrBit ons geeft, wat serieuze creativiteit inspireren.

Ik hoop dat iedereen komt met hun ervaring, tips en trucs. Het is open seizoen!!

View attachment 181368 View attachment 181369
Goede middag! Wat zijn de manieren om een CEM-PIN te krijgen? Wat is het verschil tussen een OrBit 1 jaar en een OrBit 1 jaar met PIN voor Sensus? Begrijp ik het goed dat de auteur van OrBit CEM-PIN per VIN selecteert in een OrBit 1 jaar met PIN voor Sensus?

#24 ·
Goedemiddag! Wat zijn de manieren om een CEM-PIN te krijgen? Wat is het verschil tussen een OrBit 1 jaar en een OrBit 1 jaar
w/PIN voor Sensus? Begrijp ik het goed dat de auteur van OrBit CEM-PIN selecteert op VIN in een OrBit 1 jaar
w/PIN voor Sensus?
Je kunt je pin krijgen met een $84+tx 3 dagen vida abonnement en de reguliere OrBit. Het zijn echter veel meer stappen (download en installeer config of totale upgrade, of run wireshark).
Als je degene met PIN selecteert, dan krijg je de PIN direct via orbit.

#20 ·
Ik vraag me af of alle functies waar mensen over rapporteren "standaard" zijn (hoewel mogelijk niet ingeschakeld) op alle SPA-platforms. Het kan handig zijn voor mensen om hun handtekeningen bij te werken of in ieder geval te vermelden over welk jaar en model/uitvoering van de auto ze het hebben...

#22 ·
Snelle domme vraag. Als ik probeer te flashen, staat er dat het mislukt omdat de auto niet in de actieve modus staat.

Ik heb het contact aan, maar de motor uit. Is dit correct?

#23 ·
Snelle domme vraag. Als ik probeer te flashen, staat er dat het mislukt omdat de auto niet in de actieve modus staat.

Ik heb het contact aan, maar de motor uit. Klopt dit?
Ja, contact aan (niet alleen Sensus, maar de schakelaar nog een keer omdraaien zonder rempedaal) en geen motor, dat had ik bij de mijne.

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

#27 ·
Oké. Ik heb het opgelost. Ik moest naar de handleiding om erachter te komen hoe ik de auto in de ontstekingsstand II kon zetten.

Het trieste nieuws is dat de ahb2-modus, in ieder geval op een xc90 uit 2019, niets lijkt te doen. Ik heb hem ingesteld op instelling 05 (ahb2 grootlicht in kleine dorpen) en kan geen verschil in gedrag of instellingen ontdekken.

#29 ·
Ok. Ik heb het opgelost. Moest naar de handleiding om erachter te komen hoe ik de auto in de ontstekingsmodus II kon krijgen.

Het trieste nieuws is dat in ieder geval op een xc90 uit 2019 de ahb2-modus niets lijkt te doen. Ik heb hem ingesteld op instelling 05 (ahb2 grootlicht in kleine dorpen) en kan geen verschil in gedrag of instellingen zien.
Wat had je hiervoor en wat probeer je te bereiken?

#32 ·
Ja, het doet gewoon het standaard automatisch dimgedrag.

#36 ·
Sorry voor de misschien domme vraag, ik ben nieuw bij Volvo. Wat is OrBit? Is het software die op een computer draait en in de OBDII-poort wordt gestoken? Waar kan ik het krijgen? Bedankt.
Ja, dat denk ik. Vergelijkbaar met vdash denk ik

• Like
Reactions: Cro
#41 ·
Benieuwd of iemand met een 2018 de Auto/Start-stop geheugenfunctie heeft kunnen instellen (zodat deze altijd uw laatste instelling onthoudt). Ik weet dat 2019+ die mogelijkheid standaard had, maar Volvo zou het om regelgevingsredenen niet met terugwerkende kracht toevoegen aan modellen van 2018 en eerder.

#43 ·
Dat is goed. Mijn start/stop is handig uitgeschakeld vanwege een licht verslechterde hulpaccu, dus het toont "Aan" in Sensus, maar inactief (grijs) in de toerenteller. Als ik het gewoon als geheugen uit kan zetten, kan ik eindelijk de hulpaccu vervangen.

Is het veranderen van de bandenomtrek een enkele instelling die op alle 4 van toepassing is?

#45 ·
Dit is geweldig, bedankt @Zen_Speedmaster! Ik zou vragen gaan beantwoorden, maar ik ben de draad kwijtgeraakt bij 20 berichten en sommige vragen worden beantwoord. Ik ben me ervan bewust dat we een meer formele database of verzameling ervaringen in een community nodig hebben, ik ben ermee bezig!. Zoals ik waarschijnlijk al tegen veel mensen heb gezegd, ik maak de software die de dingen verandert, ik heb veel weetjes opgepikt, maar ik kan niet de expert zijn en sommige dingen zullen we alleen ontdekken door dingen uit te proberen! Centraal in het idee van OrBit stond om mij en anderen zoals ik gewoon alle configuratie-items te laten hebben om mee te spelen en te ontdekken. Dus het is best wel gaaf dat ik zulk gedrag heb ingeschakeld ;-)

Een paar opmerkingen over dingen die in mijn hoofd opkomen:

• Configuratieveranderingen zullen uw auto niet beschadigen - U krijgt 3 resultaten van een configuratieverandering: 1.) Het werkt, 2.) het werkt niet, 3.) Het werkt niet en u krijgt codes/waarschuwingen op het dashboard. Als u iets probeert en het werkt niet, kunt u het terugzetten of 'OEM herstellen' om opnieuw te beginnen.
  • Het kan handig zijn om het "Itemnummer" te gebruiken bij het bespreken van configuratie-items, het maakt het supergemakkelijk voor iemand anders om hetzelfde item in OrBit te vinden.
  • Pilot Assist/ACC - zoals de discussie laat zien, is er meer te ontdekken... wat niveaus betekenen, welke auto's welke niveaus ondersteunen en wat er nodig is voor andere instellingen zoals Lane Change Assist en Curve Speed Assist. (Geen van die laatste twee werken trouwens op mijn 2019 S60 T6 US-model) Als ik genoeg info heb, is een ding dat ik misschien doe een "configuratie wizard" voor zoiets als de PA waar het de configuratie-items voor je instelt op basis van het niveau/de versie die je wilt.
  • Configuratieveranderingen die het remsysteem beïnvloeden, hebben ABS Clear nodig - Zoals besproken, sommige veranderingen, het lijkt erop dat alles wat ook maar iets met het remsysteem te maken heeft, "ABS Clear Config" nodig heeft wanneer de instelling wordt gewijzigd. Je weet dat dit nodig is als je de "holy crap everything is disabled" berichten op het dashboard krijgt ;-) Volgende update van OrBit zal dit automatisch afhandelen, gebaseerd op de instellingen waarvan we weten dat ze dit nodig hebben, dus je hoeft er niet aan te denken om het te doen.

Dat is goed voor nu, en hieronder zal ik mijn persoonlijke instellingen in mijn auto zetten als het nuttig is. 2019 S60 T6 R-Design US-model:

045 Voorconditionering op afstand starten via app, wijzigen in optie met dagrijverlichting

089 Slam-vergrendeling ingeschakeld (kan de deur vergrendelen voor het sluiten)

168 Polestar Screen Skins

245 Easy ingress/egress inschakelen in menu
Stukje bij beetje zullen we VCDS overnemen 😅
045 - Had je hiervoor remote start? Ik heb het op de mijne geprobeerd, ik had precies die configuratie geactiveerd maar er is geen Remote Start in VOC
089 - Ik wist niet dat het dit deed!!!! Ik was zo geïrriteerd dat het uit Audi niet vergrendelde voor het sluiten! Bedankt
168 - Ik heb het op de mijne gedaan maar er is niets veranderd. Heb je foto's?
245 - zag dit ook. Wat is dit?

#46 ·
Ik volg dit op de voet, aangezien ik codeerervaring heb met eerdere auto's (Porsche/Audi/VW/BMW). Uiteraard is Volvo een heel ander beest dan die auto's, dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk kennis op te doen voordat ik de sprong waag.

Dat gezegd hebbende, het is me nog steeds onduidelijk hoe dit de situatie "Geblokkeerd door Zweden" vermijdt. Ik probeer niet te achterhalen welke speciale saus je hebt om dit te laten werken, maar hoe is dit veiliger? Heeft de bovengenoemde situatie "geblokkeerd door Zweden" ook invloed op toekomstige updates? Heeft de dealer gezegd of dit gevolgen zou hebben voor de garantie? Ik vertrouw de elektronica in deze auto minder dan wat dan ook.

Ik heb dit specifieke merk/deze auto gekregen vanwege de uitgebreide CPO-garantie en ik wil die niet in gevaar brengen. Ja, ik begrijp dat ik nergens aan moet rommelen als ik me zorgen maak over de garantie, maar aangezien ik in het verleden een heleboel auto's zonder problemen heb gecodeerd, voelt dit vrij onschuldig aan qua mods. Ik ben vooral geïnteresseerd in het inschakelen van de pilot assist en de actieve koplampen.

#47 ·
Dit volg ik nauwlettend, aangezien ik programmeerervaring heb met eerdere auto's (Porsche/Audi/VW/BMW). Uiteraard is Volvo een heel ander beest dan die auto's, dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk kennis op te doen voordat ik de sprong waag.

Dat gezegd hebbende, het is me nog steeds onduidelijk hoe dit de "Blocked by Sweden"-situatie vermijdt. Ik probeer niet de geheime saus op te graven die je gebruikt om dit te laten werken, maar hoe is dit veiliger? Heeft de bovengenoemde "blocked by Sweden"-situatie ook invloed op toekomstige updates? Heeft de dealer gezegd of dit gevolgen zou hebben voor de garantie? Ik vertrouw de elektronica in deze auto het minst.

Ik heb dit specifieke merk/auto gekocht vanwege de uitgebreide CPO-garantie en ik wil die niet in gevaar brengen. Ja, ik begrijp dat ik nergens aan moet zitten als ik me zorgen maak over de garantie, maar aangezien ik in het verleden een heleboel auto's zonder problemen heb gecodeerd, voelt dit vrij onschuldig aan qua mods. Ik ben vooral geïnteresseerd in het inschakelen van de pilot assist en de actieve koplampen.
Dus voor zover ik het begrijp, is dit het verschil. Wanneer je configuratiewijzigingen aanbrengt in VIDA of in VDASH, wordt de wijziging "officieel" doorgevoerd, wat betekent dat de configuratie van de auto wordt bijgewerkt, en vervolgens, wanneer deze is aangesloten op VIDA, worden de wijzigingen geregistreerd en wordt de configuratie van de auto op de servers van Volvo bijgewerkt. Daarom maakt het bijvoorbeeld niet uit naar welke dealer je gaat, als je een polestar-tune koopt en deze in je auto is geïnstalleerd, dan maakt het niet uit naar welke dealer je gaat, als ze je auto updaten en opnieuw flashen, dan krijg je de polestar-tune. Of sleepsoftware, of wat dan ook. Voor de aftermarket was dit cool omdat je een achterdeur had om wijzigingen die je aan de auto aanbrengt "officieel" te maken, in die zin dat zodra het klaar was, voor zover Volvo en de VIDA-software betreft, dat de juiste configuratie van de auto was. Volvo heeft hier aanstoot aan genomen, en nu, als de configuratie van je auto niet overeenkomt met wat hun servers denken dat het zou moeten zijn, markeren ze het.

Orbit doet niet hetzelfde als VIDA of VDash, omdat het alleen configuratiebits lokaal aanpast. Er is geen verbinding met de Volvo-servers (theoretisch, tenzij er draadloze communicatie is tijdens sensus app-updates, wat als een mogelijkheid is genoemd). Zolang de auto teruggebracht wordt naar een OEM-configuratie voordat deze wordt aangesloten op een Volvo-systeem, is het alsof het nooit is gebeurd. De software verandert alleen een configuratiebestand, het uploadt of flasht geen daadwerkelijke softwarepakketten naar de auto. Je bent dus een beetje beperkt tot het veranderen van dingen waarvoor de ondersteuning al in de software van de auto bestaat, het hoeft alleen maar te worden verteld om het aan of uit te zetten.

Tenminste, dat is wat ik begrijp. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb dit gekocht voor de CPO-garantie, en daarom ben ik terughoudend om deze in gevaar te brengen, maar dit zou veiliger moeten zijn dan het gebruik van VDASH.

• Like
Reactions: undefinedman
#52 ·
238 Top dempende remmen

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het is! Alleen dat wanneer de auto is uitgerust met PA, dit is ingeschakeld. En sommige van de Volvo-oudsten hebben me dit oorspronkelijk op deze manier laten zien. Dus ik doe hetzelfde als Volvo dat doet. Ik geloof dat het alleen van toepassing is op de niet-hybride auto's (niet "brake by wire") Eén kanttekening om te onthouden, met de niet-hybride Volvo's, om "officiële Intelliisist"-accessoires te installeren die ze aanboden, met Pilot Assist, was een nieuwe ABS-hydraulische unit vereist. We weten dat we de PA toch kunnen inschakelen en dat het werkt, maar het is op eigen risico! Ik heb er geen probleem mee gehad en velen, lang voordat ik hier zelfs maar mee bezig was, hadden het gedaan. Dus de ervaring leert dat het prima werkt, maar het is altijd goed om te onthouden dat het niet de officiële Volvo-manier is.

#53 ·
EOR en EOE

T6 heeft EOE. Nou, op mijn 2019 S60 T6 heeft het dat. Ik heb met EOR gespeeld, maakte rare geluiden, mijn enige gok is dat er geen "voorgeprogrammeerde track" in de IHU of AUD zit, waar die zich ook bevindt, voor de T6, dus het klonk gewoon vreemd. EOE lijkt de geluid van de 4-cilinder te modificeren om meer op een 6-cilinder of iets dergelijks te lijken. Als het is uitgeschakeld, is het motorgeluid stiller en klinkt het voor mij meer als het traditionele 4-cilindergeluid.

Meer ontdekking is nodig, wat ik had gezien waren dieselmodellen in Europa, de enigen met EOR. Welke eenheid dit ook doet, ik vermoed de AUD (of zou via de IHU kunnen lopen die dan geluidsuitvoer naar AUD stuurt), het leest een bericht van de ECM dat waarschijnlijk RPM-info en misschien meer gegevens levert om de geluidsuitvoer aan te sturen.

#55 ·
Bedankt voor de uitgebreide reactie, erg behulpzaam!

Ik ga de sprong snel wagen - misschien deze week. Programmeren is zo verleidelijk voor mij - gewoon gratis spullen die onder de oppervlakte verborgen zitten, leuk om dingen te ontgrendelen waar de auto al toe in staat is.

Om niet te threadjacken, ik ben nog steeds zo geïntrigeerd door de verschillen in de ABS-pomp. Er is nul sluitende info over waarom de verandering in de pomp nodig is om Pilot Assist/ACC in te schakelen. Ik was geen fan van Pilot Assist toen ik een auto ermee probeerde (het was vermoeiender dan gewoon rijden), maar ik mis ACC wel behoorlijk.

#62 ·
Oké, ik wil heel duidelijk zijn over één ding.

"109 Adaptieve bundel activeert AHB2"

Betekent dit dat de dynamische Europese grootlichten geactiveerd kunnen worden op Amerikaanse auto's die de bochtverlichting hebben? Alsof je de grootlichten de hele tijd aan laat staan en het dimt alleen rond tegemoetkomende auto's?

Want uh, dat lijkt me een groot probleem.

Ook, hoe gaat de software om met het bezit van meerdere Volvo's?

#82 ·
Oké, ik wil heel duidelijk zijn over één ding

"109 Adaptieve straal inschakelen AHB2"

Betekent dit dat de dynamische Europese grootlichten geactiveerd kunnen worden op Amerikaanse auto's die de bochtverlichting hebben? Alsof je de grootlichten de hele tijd aan laat staan en het dimt alleen rond tegemoetkomende auto's?

Want uh, dat lijkt me een groot probleem.

Hoe gaat de software ook om met het bezit van meerdere Volvo's?
Bij de mijne lijkt het te werken, maar ik weet niet zeker of het 100% werkt zoals het bedoeld is. Moet kijken of iemand uit Europa kan reageren.

De auto schakelt nog steeds van grootlicht naar dimlicht met bochten, hij schakelt gewoon naar grootlicht met adaptieve schaduw wanneer hij denkt dat het gepast is. Het werkt zeker, ik had alleen de indruk dat het vaker in grootlicht zou blijven.