SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Binnendeur handvat chroom peeling/afbladderen

16K views 15 replies 11 participants last post by  revil  
#1 ·
Toen ik vanmorgen uit mijn auto stapte, voelde ik iets aan mijn vingertop toen ik mijn deur opende. Even beter gekeken en het lijkt erop dat de chroom/metalen coating loslaat/afbladdert. Zeer onverwacht... vooral bij een voertuig dat nog niet zo oud is. Ik denk niet eens dat mijn 10 jaar oude Cavalier ooit afbladderende sierstukken heeft gehad en we weten allemaal dat de interieurs van GM uit de jaren 90 rommel waren... ik weet niet zeker of de interieurs van de jaren 2000 veel beter waren. :p

Is er al iemand hiermee naar een dealer geweest voor garantie? Ik heb mijn auto vorige week nog bij de dealer gehad voor het vervangen van een AUX-accu. Ik wou dat ik dit toen had opgemerkt.

#2 ·
Toen ik vanmorgen uit mijn auto stapte, voelde ik iets aan mijn vingertop toen ik mijn deur opende. Ik keek beter en het lijkt erop dat de chroom/metalen coating loslaat/afbladdert. Zeer onverwacht...vooral in een voertuig dat nog niet zo oud is. Ik denk niet eens dat mijn 10 jaar oude Cavalier ooit afbladderende sierstukken heeft gehad en we weten allemaal dat de interieurs van de jaren 90 van GM rommel waren...ik weet niet zeker of de interieurs van de jaren 2000 veel beter waren. :p

Is er iemand die dit al eens met een dealer heeft meegemaakt voor garantie? Ik heb mijn auto vorige week nog bij de dealer gehad voor een vervanging van de AUX-accu. Ik wou dat ik dit toen had opgemerkt.

View attachment 183386
De chromen sierlijst aan de buitenkant van de deurgreep van mijn 2021 bladerde op dezelfde manier af. Het viel onder de garantie. De 2017's begonnen op een van de deurgrepen... maar dat valt ver buiten de fabrieksgarantie. Als je onder de fabrieksgarantie valt, raad ik je aan om ermee naar binnen te gaan. Ik denk dat het gedekt zal zijn. Ik herinner me dat anderen dit probleem ook hadden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 ·
Vervelend om te horen! Zijn deze handgrepen van plastic met een beetje chroomverf erop? Ze voelen erg licht aan, ondanks hun metalen look.

#7 ·
Onze XC90 Inscription uit 2016 had hetzelfde probleem met beide voorste binnengrepen. Mijn zoon pakte de handgreep verkeerd vast en sneed flink in zijn vinger, hij bloedde en we moesten pleisters zoeken. Serieus slechte kwaliteitscontrole op een contactpunt en nu ook een veiligheidsrisico.

#8 ·
Ik heb al één buitengreep laten vervangen vanwege afbladderen op de 2021. Nu begint het chroom voor de versnellingspook af te bladderen. Er zitten scherpe stukjes die in mijn vingers snijden als ik niet voorzichtig ben. Ik vermoed dat het een goedkoper productieproces is waarbij Volvo een zekere milieu-impact zal claimen.

#9 ·
Toen ik vanmorgen uit mijn auto stapte, voelde ik iets mijn vingertop raken toen ik mijn deur opende. Even beter gekeken en het lijkt erop dat de chroom/metalen coating loslaat/afbladdert. Zeer onverwacht... vooral in een voertuig dat nog niet zo oud is. Ik denk niet eens dat mijn 10 jaar oude Cavalier ooit afbladderende sierstukken heeft gehad en we weten allemaal dat de interieurs van de jaren 90 van GM rommel waren... ik weet niet zeker of de interieurs van de jaren 2000 veel beter waren. :p

Heeft iemand dit al eens meegemaakt met een dealer voor garantie? Ik heb mijn auto vorige week bij de dealer gehad voor een AUX-batterijvervanging. Ik wou dat ik dit toen had opgemerkt.

View attachment 183386
Ik heb vandaag mijn vinger opengesneden door dat probleem. Ik kan niet geloven dat MB die kwaliteit ooit zou toestaan.

Attachments

#13 ·
Grappig... Ik heb een 2008 SAAB 9-3 Aero met 145.000 km en de deurgrepen zien er vandaag nog hetzelfde uit als de dag dat ik de auto kocht. Waarschijnlijk de reden waarom SAAB niet meer bestaat. Betere kwaliteit onderdelen. Goed voor de consument, slecht voor de zaken.

#16 ·
Ik heb een Jeep Wrangler uit 2020. De "chroom" van de binnendeurhendel aan de bestuurderskant begon los te laten. Erg scherp. Heb me flink in mijn vinger gesneden. Totdat ik de beste manier om het te repareren kan bedenken, heb ik een stuk tape over de scheur geplakt om te voorkomen dat ik me verder snijd. Mijn garantie is een paar maanden geleden verlopen. Ik ga het toch naar de dealer brengen en kijken wat ze kunnen doen.