SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Gatdeksel voorbumper

9.5K views 20 replies 10 participants last post by  johngcrea  
#1 ·
Het lijkt erop dat ik het stuk mis dat op de foto te zien is. Ik weet niet zeker hoe of wanneer dit eraf is gekomen. Ik denk niet dat er iets kapot is, maar het is moeilijk te zeggen of er iets netjes is afgebroken. Weet iemand of dit iets is dat er gewoon in klikt?

Het ziet eruit als onderdeel #39846812 voor het R-Design model, maar moet worden gespoten om bij de carrosserie te passen. Ik denk dat ik het voor $24 kan bestellen, maar ik ben niet zeker over het schilderen ervan. Het is een lease, dus ik moet het goed maken en ik wed dat als ik de dealer vraag om het te vervangen, het $200+ zal zijn :rolleyes:

#2 ·
De afdekkap voor de trekhaken is een slecht ontwerp (voor en achter). Een tie-wrapbevestiging en tie-wrap is een eenvoudige en goedkope oplossing voor dit probleem.

#7 ·
Een bekend probleem, onderdelen vallen uit op een auto van $50.000
Mijn brandweer kocht in 2018 een wagen van $1,2 miljoen. Over het algemeen is hij goed gemaakt. Desondanks wordt hij door mensen gemaakt en gebeuren er nog steeds domme dingen die onder de garantie moeten vallen. De kosten maken me niet uit. Hij is ontworpen door mensen, geassembleerd door mensen en getest door mensen voordat hij aan de eindgebruiker wordt geleverd. Zolang je het menselijke element hebt, zal niets perfect zijn, hoe hard we ook proberen.

Prev. Owned 2018 Volvo V90 R-Design T5
#14 ·
Ik heb het binnengebracht omdat mijn remschijven kromtrokken en de afdekking ontbrak. Ze dekken alles onder garantie en bevestigden dat het niet ongebruikelijk is dat de afdekkingen verdwijnen. Ik ben dus best blij dat ik er niet voor hoef te betalen.

#17 ·
Geweldig, blij dat Volvo voor je heeft gezorgd!

Het is best gek dat je kromme remschijven hebt op een 2019; je hebt toch de Akebono's, toch? Ik vraag me af of de remschijf de normale standaard is.
Weet niet zeker, ik heb de Rdesign dus wat daar ook bij zit. Ik heb de neiging om snel te rijden, wat betekent dat ik af en toe hard rem. Ik heb de remschijven op mijn GLC of X3 nog nooit krom getrokken.

#18 ·
Het lijkt erop dat ik het stuk mis dat op de foto te zien is. Ik weet niet zeker hoe of wanneer dit eraf is gekomen. Ik denk niet dat er iets kapot is, maar het is moeilijk te zeggen of er iets netjes is afgebroken. Weet iemand of dit iets is dat er gewoon in klikt?

Het ziet eruit als onderdeel #39846812 voor het R-Design-model, maar moet worden gespoten om bij de carrosserie te passen. Ik denk dat ik het voor $24 kan bestellen, maar ik weet niet zeker of ik het moet laten spuiten. Het is een lease, dus ik moet het goed doen en ik durf te wedden dat als ik de dealer vraag om het te vervangen, het $200+ zal zijn :rolleyes:

View attachment 63323
Ik verloor de mijne toen ik door een wasstraat ging, de druk was genoeg om het eraf te wrikken. De auto was pas een paar maanden oud en de dealer heeft het gratis vervangen. Ik haalde de afdekking eraf en voegde een heel klein stukje ducktape van ongeveer 1/4" breed toe aan de steel van het lipje dat in de bumper gaat, wikkel de tape gewoon één keer. Net genoeg om het lipje strak te laten passen. Dat heb ik ook met de achterkant gedaan.

#19 ·
Ik verloor de mijne toen ik door een wasstraat ging, de druk was genoeg om hem eraf te wrikken. De auto was pas een paar maanden oud en de dealer heeft hem kosteloos vervangen. Ik heb de afdekking eraf gehaald en een heel klein stukje duck tape van ongeveer 1/4" breed op de steel van het lipje aangebracht dat in de bumper gaat, gewoon de tape een keer wikkelen. Net genoeg om het lipje strak te laten passen. Dat heb ik ook met de achterkant gedaan.
Je bent naar een wasstraat geweest - ahhhhh!!![emoji33]Mijn auto komt nooit in de buurt van een wasstraat, die krassen de lak.

#20 ·
Volvo zou een correctie moeten aanbrengen in de vorm van een plastic haak en deze delen met alle XC60-bezitters, het is zo goedkoop, misschien 1 EUR.

Het is beter om dit te doen, in plaats van dat de eigenaren op verschillende forums schrijven dat de onderdelen van de nieuwe auto eruit vallen.