SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Facelift S80 2007 - meningen?

14K views 32 replies 12 participants last post by  joakim6945  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een S80 uit 2007 en ik overweeg om een aantal facelift-upgrades te doen. Ik twijfel een beetje over wat ik wel en niet moet doen, omdat ik het gevoel heb dat sommige mods zo gebruikelijk zijn en dat het leuk zou zijn om een aantal dingen origineel te houden. Aan de andere kant vind ik sommige andere dingen erg leuk.

De onderdelen waar ik het meest in geĂŻnteresseerd ben, zijn de LED-achterlichten van 2014+ en waarschijnlijk de nieuwe grille met het grotere Volvo-logo. Ik twijfel ook over de nieuwe, bredere Volvo-tekst op de kofferbak, die er moderner uitziet, terwijl de oude wat terughoudender en evenwichtiger oogt.

Waar ik het meest over twijfel, is de achterbumper van 2014+. De huidige voelt nogal hoekig en saai aan, vooral in vergelijking met de facelift-versie. Ik weet niet zeker of het een rare combinatie zou zijn om de facelift-achterbumper te installeren en deze te combineren met de oude voorkant + nieuwe grille.

Een klein deel van mij wil all-in gaan en gewoon alle mods doen, maar aan de andere kant had ik al genoeg moeite om mezelf ervan te overtuigen dat de chromen strips van de mistlampen een goede beslissing waren. Zag er nieuwer uit, maar minder evenwichtig. Of misschien maar een paar onderdelen? Ik twijfel ook over de executive chromen sierlijsten onder de deuren, maar ik weet niet zeker of dat niet te veel chroom zou zijn.

Zo ziet de bumper van MY14 eruit:

Auto (klikbaar voor hoge resolutie):

#2 ·
Welke kleur heeft u?

Ik heb een zwarte metallic uit 2007 en de chromen deurbekleding heeft hem echt opgelicht! Dat gold ook voor de chromen strips van de mistlampen. Ga ervoor en in ieder geval het nieuwe embleem achteraan :)

#3 ·
De kleur heet Oyster Grey en ik zou het bijna saai noemen, afhankelijk van de auto. In mijn geval ben ik het gaan waarderen en ik denk dat de chromen details er goed bij passen, maar ik ben bang dat teveel ervan overdreven zou zijn. Hetzelfde geldt voor de nieuwe grille. De originele executive spec auto's hadden de oude grille, maar de nieuwe chromen strips op zowel de mistlampafdekkingen als de deurlijsten. Maar aan de andere kant kan het er moderner uitzien.

Een andere reden om een beetje conservatief te zijn, is het feit dat ik denk dat Oyster Grey al vroeg uit de productie is genomen, ergens rond 2009-2010. Dus een deel van mij heeft het gevoel dat het meer op zijn plaats is in die styling, terwijl ik in de verleiding kom om de grille te vervangen door de modernere look. Ik denk dat ik mijn toevlucht moet nemen tot het bekijken van meer foto's van S80's en wat meer te vergelijken...

#5 ·
De kleur heet Oyster Grey en ik zou het bijna saai noemen, afhankelijk van de auto. In mijn geval ben ik het gaan waarderen en ik denk dat de chromen details er goed bij passen, maar ik ben bang dat het te veel van het goede zou zijn. Hetzelfde geldt voor de nieuwe grille. De originele executive spec auto's hadden de oude grille, maar de nieuwe chromen strips op zowel de mistlampafdekkingen als de deurlijsten. Maar aan de andere kant kan het er moderner uitzien.

Een andere reden waarom ik een beetje conservatief ben, is het feit dat ik denk dat oyster grey al vroeg, rond 2009-2010, uit de productie is genomen. Dus een deel van mij heeft het gevoel dat het meer op zijn plaats is in die styling, terwijl ik in de verleiding kom om de grille te vervangen door de modernere look. Ik denk dat ik meer foto's van S80's zal moeten bekijken en wat meer moet vergelijken...
Ik heb Oyster Grey in een 2010 T6. De dealer noemt het graag "tan" op de servicebonnen. Fantasievolle kleurnaamgeving zeker, maar ik ben ook niet erg bekend met de kleur van oesters. Zou niet mijn eerste keuze zijn geweest, maar ik ben het gaan waarderen. Het verbergt zeker stof en vuil.

#4 · (Edited)
Je auto lijkt precies op de mijne, behalve dat ik Zubra-velgen heb - zou graag Balius willen hebben.

Het Oyster Gray is ook gegroeid op mij. Ik ben er dol op op de auto.

Het nieuwe Volvo-logo is, zoals je zei, steviger en moderner. Ik hou over het algemeen wel van het meer klassieke logo, maar als je de bumper vervangt, kun je net zo goed de verandering doorvoeren. Ik vind de nieuwere bumper mooi.

Niet zeker over de chromen deurlijst, vooral omdat je de chromen velgen hebt.

Mijn 2 cent voor wat het waard is. :)

Ook ziet je auto er geweldig uit!

#7 ·
Ik heb de Oyster Grey en zit in hetzelfde schuitje als jij! Ik wil een facelift/opties toevoegen, maar ik weet niet zeker wat de moeite waard is! Eén ding dat ik WEL wil doen, zijn de verlichte deurgrepen. Ik heb voor $3 een paar 3 mm platte LED's van eBay gekocht en ik zal ze dit weekend installeren. Als alles goed gaat, wordt het de beste $3 mod die ik tot nu toe heb gedaan! Ook passen bredere ovale tips mooi bij de achterkant, aangezien de uitsparingen mooi breed zijn.

#8 ·
Ik heb elke upgrade aan de mijne gedaan, behalve de bumpers. Afgezien daarvan heeft alles aan mijn auto de stijl van 2014. Ik weet nog steeds niet zeker of ik de bumpers wil veranderen. Ik weet niet of het ontwerp van de achterbumper genoeg verschilt om de kosten te rechtvaardigen, en ik weet niet zeker of ik de nieuwe voorbumper mooier vind. Bovenaan het S80-forum heb ik een how-to thread gemaakt voor het uitvoeren van de meeste van deze upgrades. Er zijn ook een aantal geweldige interieur upgrades, zoals de 2013 shifter en executive componenten.

#10 ·
itwontstopsnowin: Ik denk dat zwart meer een tijdloze kleur is, vooral omdat het beschikbaar was op zowel de vroegste als de nieuwste S80 II's. Dus welke retrofits of wat je ook op een zwarte S80 gooit, zal er goed uitzien (chromen sierlijsten op een zwarte auto zijn zeker een mooier contrast dan op mijn oestergrijs). Wat de bumpers betreft, ben ik het er denk ik mee eens dat de kosten waarschijnlijk niet te rechtvaardigen zijn in vergelijking met het kleine verschil dat het zou maken.

Wat mijn auto betreft, hoe graag ik ook de chromen deurlijsten zou willen installeren, ik denk dat ik daar nog mee wacht totdat ik de venators vervang (waarschijnlijk niet) of iemand me zijn oestergrijze auto laat zien en me ervan overtuigt dat het de moeite waard is. Hetgene waar ik het minst over twijfel, is een grille-wissel of mogelijk het vervangen van de spiegels door de 2012+ LED-richtingaanwijzerversies. Hoewel dat laatste een beetje lastig is en software en dergelijke vereist. Vereist ook het verkrijgen van de juiste spiegel en last but not least is het een beetje prijzig. Als ik de 2014+ LED-achterlichten krijg, moet ik misschien voor het nieuwe embleem gaan, maar tot die tijd zullen we zien.

#11 ·
itwontstopsnowin: Ik denk dat zwart meer een tijdloze kleur is, vooral omdat het beschikbaar was op zowel de vroegste als de nieuwste S80 II's. Dus welke retrofits of wat je ook op een zwarte S80 gooit, zal er goed uitzien (chroom trim op een zwarte auto is zeker een mooier contrast dan op mijn oestergrijs). Wat de bumpers betreft, ik denk dat ik het ermee eens ben dat de kosten waarschijnlijk niet te rechtvaardigen zijn in vergelijking met het kleine verschil dat het zou maken.

Wat mijn auto betreft, hoe graag ik de chromen deurlijsten ook zou willen installeren, ik denk dat ik daarmee wacht tot ik de venators verwissel (waarschijnlijk niet) of dat iemand me zijn oestergrijze auto laat zien en me ervan overtuigt dat het de moeite waard is. Hetgene waar ik het minst over twijfel, is een grille-wissel of mogelijk het vervangen van de spiegels door de 2012+ LED-indicatorversies. Dat laatste is echter een beetje lastig en omvat software en dergelijke. Vereist ook het verkrijgen van de juiste spiegel en last but not least is het een beetje prijzig. Als ik de 2014+ LED-achterlichten krijg, moet ik misschien voor de nieuwe badge gaan, maar tot die tijd zullen we zien.
Mijn auto kwam oorspronkelijk met Chrome Venators en ik hield van de manier waarop ze er op de auto uitzagen, ook al heb ik meestal een hekel aan chromen wielen. Toen de 19" Bors uitkwamen en ik er een geweldige deal voor vond, besloot ik om direct die kant op te gaan. Ik ontdekte dat de Venators heel gemakkelijk bogen. Ik geloof dat ik ergens rond de 14 gebogen venators op mijn zolder heb liggen van kuilen in de winter, maar ik heb geen problemen gehad sinds ik ben overgestapt op de Bors, die een nog grotere diameter hebben. Mijn auto is eigenlijk Ember black, dat, geloof ik, in 2007 werd geĂŻntroduceerd als een van de lanceringskleuren voor de nieuwe S80. Op de getoonde foto's is het moeilijk te zien, maar het is meer een heel donker, sterk metallic bruin. Ze bieden het nog steeds aan op alle nieuwe Volvo's. Het is een prachtige kleur. Zelfs tijdens de open dag van de Volvo-eigenaren bij VCNA vroegen mensen me of het een speciale lakbeurt was. Hier is een foto die laat zien hoe het er van dichtbij uitziet in direct licht. Als je me had gevraagd voordat ik deze auto kocht of ik ooit een zwarte auto of een auto met chromen wielen zou kopen, zou ik zeggen: over mijn lijk. Maar hier is het! Deze auto's zijn gewoon te goed om te laten liggen, vooral als je er een vindt die goed is uitgerust.

Image

#13 ·
Ik heb een zwart-op-zwart 2013. Ik heb de voorkant niet aangeraakt (vorig jaar met grote logo grill voor de facelift van 2014), mijn achterkant is van 2015 met de led achterlichten, de dikkere chromen sierlijst op de kofferbak en de chromen strip op de bumper. Ik denk dat het een goede combinatie is, aangezien ik niet helemaal zeker ben over de vernieuwde voorbumper. De mijne lijkt veel op de auto van itwontstopsnowing, behalve dat hij het vernieuwde interieur heeft en een 3.2 is.

#19 ·
Ik vind de 17" regors eigenlijk best mooi. Ziet er geweldig uit op V70's, maar op S80's moet ik eerlijk zijn: ze lijken op goedkopere Balius-velgen.

Mooie auto in ieder geval. Hoezeer ik ook denk dat het dashboard veel strakker is zonder het tweede scherm voor het sensus-systeem, ik mis het elke dag. Geen bluetooth muziek streaming, geen brandstofverbruik grafieken, helemaal niets.

#23 ·
Toevallig een foto ervan met de velgen? Het lijkt precies op de auto van itwontstopsnowins, behalve... anders? Ik kan er de vinger niet op leggen. (edit: iets meer standaard? Niet verlaagd en meer gewone wielen in vergelijking met snowins venators en bors die ongewoner zijn, nog nooit bors op een S80 gezien). Ik ben ook net weer verliefd geworden op zwarte S80's. En ik moet toegeven, ik heb de nieuwe chromen sierlijsten achteraan nog nooit echt mooi gevonden, maar het begint langzaam samen te komen. Ik denk niet dat het chroom op mijn auto zo veel doet als op een zwarte.

#24 ·
Ja, itwontstopsnowing heeft zijn auto verlaagd en heeft de 19" Bor's erop en het is een ouder model. Ik heb nog steeds de Regors op de mijne, omdat de banden nog in prima staat zijn. Ik heb mijn 18" Magni's op zolder. Als deze banden versleten zijn, doe ik de Magni's erop. Ik wou eigenlijk dat mijn banden slecht waren, zodat ik de Magni's erop kon zetten, maar je moet toch een beetje economisch denken!

#26 ·
Ouder model, ja. Hoewel wat de carrosserie betreft, is hij identiek aan uw auto, Joakim. Banden en verlagingsveren uitgezonderd.

Uit nieuwsgierigheid, heeft u al banden voor de magnis? Ik heb 245/40-18 voor mijn Venators en ondanks dat de wieluitlijning twee keer is gecontroleerd (was na de eerste controle nog steeds een beetje afwijkend) heb ik het gevoel dat mijn auto een soort van... euh, ik denk dat het sporen heet (spĂĄrar?). Hij is enigszins terughoudend om in een rechte lijn te gaan als de weg ook maar een beetje oneffen is. Een XC70 van een kennis met 235/55-17 gaat rechtuit, wat er ook gebeurt. Ik weet niet zeker of mijn banden laag genoeg zijn om de schuld te geven of dat er iets anders mis is met de auto. En wat de economie betreft, vertel me erover. Ik ben bezig met het kopen van winterbanden met spikes (eerste auto, eerste set nieuwe banden) en ik heb net geleerd dat een set high-end banden net geen $1100 kost. Alleen de banden.

Als je toevallig nog meer foto's van je auto hebt, of van het interieur of iets anders, voel je dan vrij om die ook te plaatsen. Het heeft me ongewoon opgewonden gemaakt en dat zonder de magnis.

#30 · (Edited)
joakim! Zou je alsjeblieft wat foto's kunnen plaatsen met de achterlichten aan? Oorspronkelijk wilde ik mijn 2012 upgraden met de nieuwe achterlichten, maar ik blijf twijfelen.
Zal ik vanavond doen. Maakt een enorm verschil. Eén ding dat ook gedaan moet worden, is het toevoegen van weerstanden bij het installeren van de achterlichten van 2014+. Ik heb daar geweldige hulp bij gekregen van mensen op dit forum. Werkt perfect. Je kunt de lichten ook zonder de weerstanden installeren, maar dan geeft het een code die denkt dat een van de achterlichten kapot is. Ik heb er een tijdje mee geleefd voordat het me irriteerde en ik de weerstanden installeerde.