SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
21 - 40 of 57 Posts
Volvo heeft zich hierop voorbereid. Er arriveerden ongeveer 1600 auto's voordat de tarieven werden ingevoerd, dus ze vallen onder de overgangsregeling. Er zijn er minder dan 600 over, als ze weg zijn, komt er een aanvoerpauze totdat we auto's uit Gent krijgen - de productie begint in augustus 2025, dus ze zouden ergens in oktober aankomen.

De toewijzing van XC40-gaseenheden wordt voor onze markt verminderd om dit te compenseren. Onze pijplijn is al verminderd, waarschijnlijk omdat ze een van de lijnen ombouwen om het te maken.
Volvo heeft zich hierop voorbereid. Er arriveerden ongeveer 1600 auto's voordat de tarieven werden ingevoerd, dus ze vallen onder de overgangsregeling. Er zijn er minder dan 600 over, als ze weg zijn, komt er een aanvoerpauze totdat we auto's uit Gent krijgen - de productie begint in augustus 2025, dus ze zouden ergens in oktober aankomen.

De toewijzing van XC40-gaseenheden wordt voor onze markt verminderd om dit te compenseren. Onze pijplijn is al verminderd, waarschijnlijk omdat ze een van de lijnen ombouwen om het te maken.
Ze moeten stoppen met het verkopen van de gas-XC40's. Focus gewoon op EV voor de EX40.

Wat de EX30 betreft, zodra de subsidies stoppen, zullen deze de prijs die Volvo vraagt niet waard zijn en zullen ze de prijzen ervan moeten verlagen... Ook hebben deze auto's dringend een HUD of een bestuurdersdisplay of zelfs beide nodig!!!

Ze moeten stoppen met het verkopen van de benzine XC40's. Gewoon focussen op EV voor de EX40.

Wat de EX30 betreft, als de subsidies stoppen, zullen deze de prijs die Volvo vraagt niet waard zijn en zullen ze de prijs ervan moeten verlagen... Ook hebben deze auto's dringend een HUD of bestuurdersdisplay of zelfs beide nodig!!!
Dat kunnen ze nog niet, tenminste niet voor het grootste deel van het land. Ik denk dat ze dat in Quebec wel zouden kunnen doen, zolang de provinciale stimulans er is, maar buiten BC/QC is de penetratie van de 40-serie aan de EV-kant eigenlijk lager dan die van de 60's en 90's als PHEV's.

Met de 30's zouden sommige mensen zich gewoon moeten aanpassen aan hoe ze worden gedaan in vergelijking met de 60's en 90's. En eerlijk gezegd, dat is oké, want de doelklant voor een 30 is heel anders dan voor een 60 of een 90.

Ik denk niet dat HUD kan worden gedaan op een 40 op basis van de helling van de voorruit. Op een 30 is dat dubbel - de helling van de voorruit en de soundbar aan de basis van het dashboard. De EX30 is een KLEINE auto en ze zouden geen goedkope versie van HUD doen die je in sommige Kia's en dergelijke vindt.

Discussion starter · #23 ·
Het is me opgevallen dat er een paar in de dealerinventaris in de staten beginnen te verschijnen! Nu is het een race om te zien welke ik als eerste op de weg zie - de 30 of de 90.

Het viel me op dat er een paar in de dealerinventaris in de staten beginnen te verschijnen! Nu is het een race om te zien welke ik als eerste op de weg zie - de 30 of 90.
Voor mij is het de EX90. Oh, wacht, ik reed erin.😂🤣😂

Prev. Owned 2018 Volvo V90 R-Design T5
Zo blij dat ik dit bericht heb gevonden! Ik ben op zoek naar een update over leveringen in de VS. Ik heb nog iets minder dan een jaar te gaan op mijn Model 3 lease en ik probeer te plannen voor het volgende voertuig. Het Tesla-oplaadnetwerk is de enige manier om te gaan, maar de meeste van de geplande NACS-conversies hebben de oplaadpoort op de verkeerde locatie.

Zo blij dat ik deze post heb gevonden! Ik ben op zoek naar een update over Amerikaanse leveringen. Ik heb nog iets minder dan een jaar over voor mijn Model 3 lease en ik probeer te plannen voor het volgende voertuig. Het Tesla-laadnetwerk is de enige manier om te gaan, maar de meeste van de geplande NACS-conversies hebben de laadpoort op de verkeerde locatie.

Afgelopen weekend hier in de Pacific NW onze EX30 in ontvangst genomen. Erg enthousiast om hem te hebben, geniet van de rijervaring, blij dat we de keuze hebben gemaakt om voor EV te gaan en trouw te blijven aan Volvo, een merk waar we van hebben genoten (onze 3e tot nu toe).

Afgelopen weekend onze EX30 in ontvangst genomen hier in het Pacific NW. Erg enthousiast om hem te hebben, geniet van de rijervaring, blij dat ik de keuze heb gemaakt om EV te gaan en trouw te blijven aan Volvo, een merk waar we van hebben genoten (onze 3e tot nu toe).
Geen bestuurdersdisplay
Geen HUD
Stoelen niet echt Volvo comfort
Te veel goedkoop plastic
En nog veel meer

De EX30 is een harde pass, want het is geen echte Volvo.

Geen bestuurdersdisplay
Geen HUD
Zitplaatsen niet echt Volvo-comfort
Te veel goedkoop plastic
En nog veel meer

De EX30 is een harde nee, want het is geen echte Volvo.
Laat ons zien waar de auto je pijn heeft gedaan. ;)

Afgelopen weekend onze EX30 in ontvangst genomen hier in de Pacific NW. Erg enthousiast om hem te hebben, geniet van de rijervaring, blij dat ik de keuze heb gemaakt om voor EV te gaan en trouw te blijven aan Volvo, een merk waar we van hebben genoten (onze 3e tot nu toe).
Welke kleur en niveau heb je gekregen? Ik vind het ontwerp fantastisch. Mijn favoriete, eerdere EV's waren mijn 2 Chevy Bolts, maar ik heb geleerd dat je gewoon niet op de CCS-netwerken kunt vertrouwen!

Welke kleur en niveau heb je gekregen? Ik vind het ontwerp fantastisch. Mijn favoriete, vorige EV's waren mijn 2 Chevy Bolts, maar ik heb geleerd dat je gewoon niet op de CCS-netwerken kunt vertrouwen!
Twee motoren, witte buitenkant, top afwerkingsniveau (Ultra?). Tot nu toe genieten we er echt van om ermee te rijden, zo beheerst, stil en een genot om te rijden. Verrast veel bestuurders met zijn acceleratie, het is een raket.

Twee-motor, witte buitenkant, top afwerkingsniveau (Ultra?). Tot nu toe genieten we er echt van om ermee te rijden, zo beheerst, stil en een genot om te rijden. Verrast veel bestuurders met zijn acceleratie, het is een raket.
Ik wens je vele, vele kilometers vol grijnzen! Ik heb nog iets minder dan een jaar te gaan op mijn Tesla-lease en wil Elon niet meer geld geven.......

Vorige week geleverd, ik heb de eerste in Sarasota Florida gekregen. Hij is iets groter dan verwacht, maar ik ben er erg blij mee. Zwarte magic marker heeft de reflectie van het Harmon radio logo verholpen. One peddel drive werkt geweldig voor mij, misschien stopt de twin motor beter dan de single motor? Ik weet niet waarom mensen zeggen dat het een heads up display nodig heeft, ik vind de snelheidslocatie fijn, heel gemakkelijk te zien.😎

Vorige week geleverd, ik heb de eerste in Sarasota Florida gekregen. Hij is iets groter dan verwacht, maar ik ben er erg blij mee. Zwarte magic marker heeft de reflectie van het Harmon radio logo verholpen. One-pedal drive werkt geweldig voor mij, misschien stopt de dubbele motor beter dan de enkele motor? Ik weet niet waarom mensen zeggen dat er een heads-up display nodig is, ik vind de snelheidslocatie fijn, heel gemakkelijk te zien.😎
Groter dan verwacht? Verwachtte je een RC-speelgoedauto? Wat betreft het gebrek aan HUD, ja, het is slecht en dat geldt ook voor het gebrek aan een UX voor de bestuurder.

Vorige week geleverd, ik heb de eerste in Sarasota Florida gekregen. Hij is iets groter dan verwacht, maar ik ben er erg blij mee. Zwarte magic marker heeft de reflectie van het Harmon radio logo verholpen. One-pedal drive werkt geweldig voor mij, misschien stopt de twin motor beter dan de single motor? Ik weet niet waarom mensen zeggen dat het een heads-up display nodig heeft, ik vind de snelheidslocatie fijn, heel gemakkelijk te zien.😎
Gefeliciteerd! Ik wacht om er een te zien / te proberen in de Winter Park Store wanneer ze hem op voorraad hebben. Ik heb eigenlijk nog bijna een jaar over op mijn Model 3 lease en ik gok dat de in België geproduceerde exemplaren er eerder zullen zijn. Dat is natuurlijk als Trump geen Europese importen ook met tarieven belast..........

Ik heb net mijn eerste EX30 in Centraal Florida gezien / bestuurd. Ik vond de auto erg leuk, maar ik mis een normaal vak onder de armleuning! Ik wou dat mijn Tesla-lease deze maand afliep.......

21 - 40 of 57 Posts