SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

US-leveringen van de EX30 starten voor eind 2024

4.7K views 56 replies 18 participants last post by  rfkuehn  
#1 ·
  • Like
Reactions: tlingit-swede
#5 ·
Ik zag de EX30 vanmorgen op de configurator van Volvo. Hoewel ik het helemaal begrijp dat ze eerst de auto met meer opties hierheen brengen, is het niet zo interessant om $46.000 te betalen voor een instap-EV als voor een die $10.000 minder kost. 0-60 in 5,1 seconden met de enkele motor is prima voor mij en ik wil geen zonnedak, lol.

#10 ·
Ik zag de EX30 vanmorgen op de configurator van Volvo. Hoewel ik het helemaal begrijp om eerst de auto met meer opties hierheen te halen, is het betalen van $46k voor een instap-EV lang niet zo interessant als een van $10k minder. 0-60 in 5,1 seconden met de enkele motor is prima voor mij en ik wil geen zonnedak, lol.
Bijna alle zonnedaken lekken uiteindelijk, en ze laten onnodige warmte binnen bij warm weer, sommige rammelen. Voor mij zijn ze niets anders dan een ergernis. De enkele motor kost minder in de autoverzekering en 5,1 0-60 is prima voor dagelijks gebruik.

#7 ·
Wacht op de versie van $30.000. Dezelfde batterijen, geloof ik.

Weten we of ze bestellingen voor één motor accepteren of dat ze de trechter gewoon volproppen met dubbele motoren voor het einde van hun fiscale jaar?
Ik kan je vertellen dat we hier de Single Motor-versies als eerste kregen, maar uiteindelijk was de toewijzing waarschijnlijk 85-90% Twin.

#11 ·
Dusss, was dit gewoon meer rookverspreiding (of misschien elektronen?) van Volvo? We zitten nu in de tweede helft van december en er lijkt geen duidelijke indicatie te zijn dat de leveringen in de VS binnenkort zullen beginnen.

#12 ·
Ik was vorige week bij de lokale dealer en ze spraken erover dat ze er "binnenkort" zouden zijn, maar op dit moment zou ik aan het eerste kwartaal (2025, lol) denken.

#15 ·
lol, als ze terugkomen op hun plan om deze in Noord-Amerika te verkopen, kun je net zo goed afscheid nemen van Volvo op onze markt. Ze zijn de enige reden dat de verkoop in Europa stijgt en essentieel voor het opbouwen van momentum voor hun EV's in andere markten, waaronder die van ons. Deze auto wordt een enorm succes, ervan uitgaande dat ze de prijs binnen het beoogde bereik kunnen houden.

#16 ·
lol als ze terugkomen op hun plan om deze in Noord-Amerika te verkopen, kun je net zo goed afscheid nemen van Volvo op onze markt. Ze zijn de enige reden dat de verkoop in Europa stijgt en de sleutel tot het opbouwen van momentum voor hun EV's in andere markten, waaronder de onze. Deze auto wordt een groot succes, ervan uitgaande dat ze de prijs in het beoogde bereik kunnen houden.
De prijs die deze in Canada opleveren, is een grap. Veel te duur. Net als de EX90…

Voor een vergelijkbare prijs als de EX30 kan ik een andere crapbox-tablet op wielen krijgen, de Model Y genaamd, die veel groter is.

#17 ·
Lindsay Volvo in Alexandria VA had er vandaag een - allemaal ingepakt van zijn reis uit het buitenland. Mooie lichtblauwe kleur

Prev. Owned 2018 Volvo V90 R-Design T5
  • Like
Reactions: hodad66
#21 ·
Volvo heeft zich hierop voorbereid. Er arriveerden ongeveer 1600 auto's voordat de tarieven werden ingevoerd, dus ze vallen onder de overgangsregeling. Er zijn er minder dan 600 over, als ze weg zijn, komt er een aanvoerpauze totdat we auto's uit Gent krijgen - de productie begint in augustus 2025, dus ze zouden ergens in oktober aankomen.

De toewijzing van XC40-gaseenheden wordt voor onze markt verminderd om dit te compenseren. Onze pijplijn is al verminderd, waarschijnlijk omdat ze een van de lijnen ombouwen om het te maken.
Volvo heeft zich hierop voorbereid. Er arriveerden ongeveer 1600 auto's voordat de tarieven werden ingevoerd, dus ze vallen onder de overgangsregeling. Er zijn er minder dan 600 over, als ze weg zijn, komt er een aanvoerpauze totdat we auto's uit Gent krijgen - de productie begint in augustus 2025, dus ze zouden ergens in oktober aankomen.

De toewijzing van XC40-gaseenheden wordt voor onze markt verminderd om dit te compenseren. Onze pijplijn is al verminderd, waarschijnlijk omdat ze een van de lijnen ombouwen om het te maken.
Ze moeten stoppen met het verkopen van de gas-XC40's. Focus gewoon op EV voor de EX40.

Wat de EX30 betreft, zodra de subsidies stoppen, zullen deze de prijs die Volvo vraagt niet waard zijn en zullen ze de prijzen ervan moeten verlagen... Ook hebben deze auto's dringend een HUD of een bestuurdersdisplay of zelfs beide nodig!!!

#22 ·
Ze moeten stoppen met het verkopen van de benzine XC40's. Gewoon focussen op EV voor de EX40.

Wat de EX30 betreft, als de subsidies stoppen, zullen deze de prijs die Volvo vraagt niet waard zijn en zullen ze de prijs ervan moeten verlagen... Ook hebben deze auto's dringend een HUD of bestuurdersdisplay of zelfs beide nodig!!!
Dat kunnen ze nog niet, tenminste niet voor het grootste deel van het land. Ik denk dat ze dat in Quebec wel zouden kunnen doen, zolang de provinciale stimulans er is, maar buiten BC/QC is de penetratie van de 40-serie aan de EV-kant eigenlijk lager dan die van de 60's en 90's als PHEV's.

Met de 30's zouden sommige mensen zich gewoon moeten aanpassen aan hoe ze worden gedaan in vergelijking met de 60's en 90's. En eerlijk gezegd, dat is oké, want de doelklant voor een 30 is heel anders dan voor een 60 of een 90.

Ik denk niet dat HUD kan worden gedaan op een 40 op basis van de helling van de voorruit. Op een 30 is dat dubbel - de helling van de voorruit en de soundbar aan de basis van het dashboard. De EX30 is een KLEINE auto en ze zouden geen goedkope versie van HUD doen die je in sommige Kia's en dergelijke vindt.

#23 ·
Het is me opgevallen dat er een paar in de dealerinventaris in de staten beginnen te verschijnen! Nu is het een race om te zien welke ik als eerste op de weg zie - de 30 of de 90.

#24 ·
Het viel me op dat er een paar in de dealerinventaris in de staten beginnen te verschijnen! Nu is het een race om te zien welke ik als eerste op de weg zie - de 30 of 90.
Voor mij is het de EX90. Oh, wacht, ik reed erin.😂🤣😂

Prev. Owned 2018 Volvo V90 R-Design T5
#25 ·
Zo blij dat ik dit bericht heb gevonden! Ik ben op zoek naar een update over leveringen in de VS. Ik heb nog iets minder dan een jaar te gaan op mijn Model 3 lease en ik probeer te plannen voor het volgende voertuig. Het Tesla-oplaadnetwerk is de enige manier om te gaan, maar de meeste van de geplande NACS-conversies hebben de oplaadpoort op de verkeerde locatie.

#28 ·
Afgelopen weekend onze EX30 in ontvangst genomen hier in het Pacific NW. Erg enthousiast om hem te hebben, geniet van de rijervaring, blij dat ik de keuze heb gemaakt om EV te gaan en trouw te blijven aan Volvo, een merk waar we van hebben genoten (onze 3e tot nu toe).
Geen bestuurdersdisplay
Geen HUD
Stoelen niet echt Volvo comfort
Te veel goedkoop plastic
En nog veel meer

De EX30 is een harde pass, want het is geen echte Volvo.

#36 ·
Vorige week geleverd, ik heb de eerste in Sarasota Florida gekregen. Hij is iets groter dan verwacht, maar ik ben er erg blij mee. Zwarte magic marker heeft de reflectie van het Harmon radio logo verholpen. One peddel drive werkt geweldig voor mij, misschien stopt de twin motor beter dan de single motor? Ik weet niet waarom mensen zeggen dat het een heads up display nodig heeft, ik vind de snelheidslocatie fijn, heel gemakkelijk te zien.😎

#37 ·
Vorige week geleverd, ik heb de eerste in Sarasota Florida gekregen. Hij is iets groter dan verwacht, maar ik ben er erg blij mee. Zwarte magic marker heeft de reflectie van het Harmon radio logo verholpen. One-pedal drive werkt geweldig voor mij, misschien stopt de dubbele motor beter dan de enkele motor? Ik weet niet waarom mensen zeggen dat er een heads-up display nodig is, ik vind de snelheidslocatie fijn, heel gemakkelijk te zien.😎
Groter dan verwacht? Verwachtte je een RC-speelgoedauto? Wat betreft het gebrek aan HUD, ja, het is slecht en dat geldt ook voor het gebrek aan een UX voor de bestuurder.

#39 ·
Ik heb net mijn eerste EX30 in Centraal Florida gezien / bestuurd. Ik vond de auto erg leuk, maar ik mis een normaal vak onder de armleuning! Ik wou dat mijn Tesla-lease deze maand afliep.......

#42 ·
Mijn standpunt is vrij eenvoudig. Ik lease een Model 3 en de Volvo-lijn is een van de weinige NACS-gebruikers die de oplaadklep daadwerkelijk op dezelfde plek hebben als Tesla. GROTE DEAL, TOCH? Welnu, met steeds meer niet-Tesla's die het Supercharger-netwerk beginnen te gebruiken, is dat het wel! De meeste van deze andere auto's en vrachtwagens moeten daadwerkelijk TWEE oplaadplekken innemen vanwege de korte Supercharger-kabel. Je hebt 2 niet-Tesla's die opladen en 4 plekken zijn geblokkeerd! Tesla zegt: "dit is OK", maar zij zijn niet degenen die in de rij staan om op te laden. Het laatste wat ik wil doen, als ik op een roadtrip ben, is slechte vibes creëren met de lokale bevolking door hun oplaadmogelijkheden te blokkeren.

#48 ·
Mijn lokale winkel heeft er eindelijk een van deze binnen. Ik ga even langs op weg naar huis van mijn werk om het te bekijken... Ik ben enthousiast om er eindelijk een in het echt te kunnen zien.

• Like
Reactions: Wayne T5
#51 ·
De dealer belde toen ik erheen reed om te vertellen dat het verkocht was. Duurde niet lang!

#53 ·
De dealer belde toen ik erheen reed om me te vertellen dat hij verkocht was. Duurde niet lang!
Zou het kunnen dat auto's die geen "echte Volvo's" zijn, beter verkopen dan Volvo's?

Een BEV tegen deze prijs zal gaan over veroveringsverkopen - veel kopers willen misschien toch al niet in de Volvo van hun opa rijden.