SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

ETM-vervanging en programmering

3.3K views 4 replies 4 participants last post by  SoCal V70 T5 M  
#1 ·
Hallo! Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk al duizend keer is gesteld, maar ik kon geen specifiek antwoord op mijn vraag vinden, vandaar dat ik een nieuwe post aanmaak.
Ik heb onlangs een nieuwe Etm van Volvo gekocht met onderdeelnummer 36050563, gemarkeerd met 2021 in de rechter benedenhoek. Het is helemaal nieuw.
Ik vroeg me af of ik een soort software voor deze etm moet updaten, of dat ik hem gewoon kan installeren en hem zichzelf kan laten kalibreren voordat ik begin?
De etm in de auto nu, die al de bekende positie sensor fout heeft, heeft onderdeelnummer 8644346. Mijn auto is een 2001 V70 xc met b5244t3 motor.

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Als het gloednieuw is en nog nooit in een auto is geĂŻnstalleerd, moet het met software worden geladen. De dealer kan dit regelen.

#3 ·
Als het gloednieuw is en nog nooit in een auto is geĂŻnstalleerd, moet het met software worden geladen. De dealer kan dit regelen.
Hoi en bedankt voor het antwoorden. Ik heb de nieuwe etm afgelopen weekend geĂŻnstalleerd en de auto start en loopt prima. Ik kan aan de uitlaat horen dat het stationair toerental niet perfect is, het lijkt te stotteren zonder merkbare daling van het toerental. Ik denk dat dit komt door de verouderde software. Zal zo snel mogelijk updaten, maar de auto rijdt in ieder geval weer goed.