SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

De dealer zei dat hij zelfs na terugroepactie 10312 voor de XC90 T8 geen kosten in rekening zou brengen.

1.3K views 8 replies 6 participants last post by  DaliborF  
#1 ·
Mijn vrouw heeft onlangs haar XC90 ingeleverd voor de Batterij Terugroepactie R10312. Ze hebben zojuist de software-upgrade gedaan, maar toen ze wegging, vermeldden ze dat ze de auto nog steeds niet mocht opladen, omdat Volvo nog steeds aan het uitzoeken is wat ze met dit probleem willen doen.

De upgrade was alleen om de batterijen te bewaken. Heeft iemand anders deze terugroepactie laten uitvoeren en hetzelfde gehoord? Best frustrerend als we nog steeds niet kunnen opladen zonder tijdsbestek voor een update.

#2 ·
Ik zie daar niets over in het bulletin staan. Ja, de terugroepactie bewaakt de batterijen, maar het probleem was dat ze voorheen niet werden bewaakt om te zien of er kortsluiting was. Zodra de update is voltooid, zou het goed moeten zijn, voor zover ik weet. Ik zou de dealer bellen en om opheldering vragen.

#4 ·
In het dealerportaal was er een extra aankondiging over. Elk voertuig dat we op voorraad hebben en waarvan het VIN door de terugroepactie is gemarkeerd, staat onder een 'stop levering' order.
Zei de extra aankondiging dat je niet moet blijven opladen of was er alleen een verkoopstop? Zou zuigen als ze na de terugroepactie nog steeds aanraden om niet op te laden. Ik heb mijn afspraak over 2 weken om het te laten doen.

#6 ·
Hallo,
Ik woon in Frankrijk en heb het net laten doen op mijn MY20 XC90 en effectief werkt de 10312-terugroepactie in twee fasen, afhankelijk van het resultaat van de eerste fase.

Eerst voeren ze een diagnose uit met VIDA om de staat van elke batterijmodule te kwalificeren, en als een of meer modules als defect worden gemarkeerd, moeten ze in een tweede fase overgaan tot een complete vervanging van de module.

Dus als je al een andere afspraak hebt, zou ik zeggen dat ze minstens één module als defect hebben gemarkeerd en deze willen vervangen, en ja, ze zouden je aanraden om te voorkomen dat je de auto aansluit totdat de volledige procedure is voltooid, omdat de software-update op zich niet voldoende is.

#7 ·
Hallo,
Ik woon in Frankrijk en heb het net laten doen aan mijn MY20 XC90 en effectief werkt de 10312 recall in twee fasen, afhankelijk van het resultaat van de eerste fase.

Eerst voeren ze een diagnose uit met VIDA om de staat van elke batterijmodule te kwalificeren, en dan, als een of meer modules als defect worden gemarkeerd, moeten ze in een tweede keer voor een volledige vervanging van de module gaan.

Dus als je al een andere afspraak hebt, zou ik zeggen dat ze ten minste één module als defect hebben gemarkeerd en deze willen vervangen, en ja, ze zouden je aanraden om de auto niet aan te sluiten totdat de volledige procedure is uitgevoerd, omdat de software-update op zich niet voldoende is.
Hallo, ik heb gemerkt dat je de R10312 recall hebt voltooid. Is je regeneratieve remmen daarna veranderd? Op mijn XC90 T8 komt de regen nu kort in en verdwijnt dan, dus de algehele remkracht voelt veel zwakker aan.

#8 ·
Hallo, effectief voelde de regeneratieve rem anders aan na de terugroepactie. Maar erger nog, een ander batterijpakket dat aanvankelijk als oké werd beschouwd, is daarna defect geraakt, dus nu heb ik geen elektrische tractie meer totdat ze een vervanging ontvangen. Wat betreft de regen, ik vermoed dat de software-upgrade er invloed op heeft. Met vriendelijke groet