SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Sprzęgło DIY (dużo zdjęć)

62K views 31 replies 16 participants last post by  chefricky  
#1 · (Edited)
Istnieje kilka wątków dotyczących budowy ze zdjęciami z demontażu i podstawowymi instrukcjami oraz jeden dobry wątek dotyczący demontażu skrzyni biegów http://forums.swedespeed.com/showthread.php?222549-Transmission-Removal, ale nie ma dedykowanego wątku DIY dotyczącego sprzęgła dla Rs... do tej pory!

Można to uznać za „leniwy” sposób: silnik nie został wyjęty, płyn chłodzący nie został spuszczony, a turbosprężarka, rura spustowa, przekładnia kątowa, oś po stronie kierowcy i rozrusznik zostały w samochodzie. Jeśli nie wymieniasz uszczelniacza tylnego wału, nie musisz również spuszczać oleju silnikowego. Użyto minimum specjalnych narzędzi.

Wymiana sprzęgła, minimalna liczba części

• Sprzęgło
• Płyta dociskowa
o Upewnij się, że mechanizm samoregulacji sprzęgła płyty dociskowej jest w prawidłowej pozycji zgodnie z tym wątkiem; jeśli jest to nowa płyta dociskowa, nie powinieneś mieć żadnych problemów, ale SAC czasami zostaje przesunięty z pozycji podczas transportu, co widać po trzech sprężynach promieniowych na płycie dociskowej, które są rozciągnięte zamiast ściśnięte.​
• Koło zamachowe (nowe lub odnowione stare)
o Dołącz nowe śruby koła zamachowego​
• Siłownik sprzęgła (znany słaby punkt w naszych samochodach, zawsze należy go wymieniać)
• Rurka odpowietrzająca siłownika (kolejny znany słaby punkt)
• Świeży olej przekładniowy M66 (użyłem Motul 300, ale każdy dobry olej GL-4 lub bezpieczny dla żółtego metalu GL-5 75w-90 będzie dobry)
• Świeży płyn hamulcowy DOT4
• Nowe podkładki uszczelniające (2, 18 mm ID 24 mm OD)
• Nowe śruby osi

Części opcjonalne, będą łatwo dostępne i można je wymienić w razie potrzeby. Zaznaczyłem gwiazdką elementy, które zdecydowałem się wymienić.

• Dolne mocowania silnika (przód, tył, strona pasażera)*
• Mocowanie skrzyni biegów
• Przekładnia kątowa
• Olej przekładni kątowej (i kolejna podkładka uszczelniająca, jeśli wymieniasz)*
• Kołnierz przekładni kątowej
• Osie
• Tuleje/wkładki ramy pomocniczej*
• Drążek stabilizatora/łączniki
• Uszczelnienie tylnego wału (i świeży olej, filtr i kolejna podkładka uszczelniająca, jeśli wymieniasz)*
• Uszczelki skrzyni biegów
• Turbosprężarka
• Wahacze

Potrzebne narzędzia

• Standardowy zestaw kluczy i nasadek metrycznych
• Przedłużki (krótkie i długie) i przeguby uniwersalne
• Łom, mały
• Śrubokręt płaski
• Kilka dużych nasadek z prętem łamliwym (18 mm, 19 mm, 24 mm)
• Bit lub nasadka Torx T40 (do śrub płyty dociskowej)
• Bit lub nasadka potrójna kwadratowa/XZN 12 mm (do śrub koła zamachowego)
• Podparcie silnika (użyłem Astro 5820 z Amazon, działało idealnie)
• Podpory osi, wystarczające do podniesienia przodu samochodu na co najmniej 2 stopy nad ziemią
o Coś solidnego do umieszczenia między podpórką osi a karoserią samochodu w celu rozłożenia obciążenia. Użyłem kilku grubych kawałków drewna po obu stronach.​
• Podnośnik podłogowy
• Podnośnik do skrzyni biegów (lub adapter podnośnika do skrzyni biegów do podnośnika podłogowego)
o Alternatywnie (i znacznie łatwiej) można użyć wciągnika, dźwigu, koła pasowego lub innej metody napowietrznej podnoszenia/opuszczania ciężkiego przedmiotu w celu podniesienia skrzyni biegów.​
• Narzędzie do ustawiania sprzęgła (nie mogłem znaleźć żadnych narzędzi specyficznych dla Volvo/R, więc zgadłem dopasowanie za pomocą narzędzia GM, które pasowało pięknie: średnica 25 mm, 23 wpusty, średnica pilota 21 mm).
• Narzędzie do uszczelniania tylnego wału, jeśli wymieniasz uszczelnienie tylnego wału (4-calowy „tester wybijania” PVC z Home Depot za 0,47 USD)
o Młotek do wbijania uszczelnienia tylnego wału.​
• Niebieski środek do blokowania gwintów
• Trochę smaru molibdenowego (do przekładni kątowej)

1. Gdy samochód stoi na ziemi, wysuń środkowe nakrętki i poluzuj śruby kół i śruby osi (odpowiednio 19 mm i 14 mm).
Image


2. Podnieś samochód. Przód, tył również, jeśli możesz to zrobić, co najmniej 2 stopy wolnej przestrzeni pod spodem, aby móc później manewrować skrzynią biegów.
a. Upewnij się, że podpory osi są ustawione z tyłu płyt ramy pomocniczej, ponieważ rama pomocnicza będzie później opuszczana. Znajdź płaskie miejsce i użyj drewna lub czegoś podobnego, aby rozłożyć obciążenie.
b. Podniosłem stronę kierowcy o cal lub dwa wyżej niż stronę pasażera, ponieważ później obniżysz silnik ułamkowo po tej stronie, co sprawi, że będzie on poziomy podczas wyjmowania/ponownego montażu skrzyni biegów.​

3. Wyciągnij śruby kół, śruby osi i wreszcie same koła.

4. Odłącz drążek stabilizatora od łączników.
Image

a. Zdecydowałem się na górny koniec łącznika (17 mm na moich łącznikach z rynku wtórnego), ale alternatywnie można to zrobić od dołu. Wkręć nakrętki/śruby z powrotem po wyjęciu, aby łatwo je śledzić.​

5. Odłącz końcówki drążków kierowniczych od zwrotnicy. (18 mm)
Image


6. Poluzuj (ale jeszcze nie wyjmuj) stożkową nakrętkę przegubu kulowego z końca wahacza (18 mm)
Image


7. Zdejmij osłonę podwozia, jeśli jest (10 mm)

8. Spuść olej przekładniowy ze skrzyni biegów (24 mm). Wymień podkładkę uszczelniającą i dokręć korek wlewu do 26 funtów-stóp po jego spuszczeniu.
Image

a. Dobrym pomysłem jest najpierw sprawdzenie, czy można poluzować korek wlewu, ponieważ będziesz musiał go napełnić na końcu i nie chcesz się zaklinować.
Image

b. Jeśli wymieniasz uszczelnienie tylnego wału, spuść również olej silnikowy (17 mm) i wymień filtr oleju.​

9. Zdejmij górną śrubę zwrotnicy i poluzuj (ale nie wyjmuj) dolną śrubę (18 mm i 21 mm dla nakrętki/śruby), aby zwrotnica mogła się obrócić w dół, aby ułatwić wyjmowanie osi.
Image


10. Obróć zwrotnice do wewnątrz i wyciągnij końce osi CV ze zwrotnic.
Image


11. Zdejmij śruby łożyska nośnego pasażera (12 mm) i półokrągły uchwyt łożyska nośnego.
Image


12. Wyciągnij oś po stronie pasażera prosto.
Image

a. Wewnętrzne złącze nie ma wewnętrznego pierścienia zabezpieczającego, więc podeprzyj obie strony wewnętrznego złącza podczas wyciągania go, aby zapobiec jego nadmiernemu rozciągnięciu.
b. Oś po stronie kierowcy MOŻNA wyjąć w tym momencie, ale skrzynię biegów można również wyjąć, gdy jest jeszcze przymocowana. Zdecydowałem się zostawić ją przymocowaną, zamiast walczyć z pierścieniem zabezpieczającym oś-skrzynia biegów.​

13. Zdejmij plastikową osłonę.
Image

a. Wyciąga się prosto w górę w każdym rogu z umiarkowaną siłą. Jeśli nie chce się ruszyć, użyj małej nasadki (~10 mm), aby wcisnąć zakładki razem w każdym rogu podczas podnoszenia.​

14. Zdejmij trzy przednie śruby rurki (10 mm)
Image


15. Zdejmij trzy śruby obudowy filtra powietrza (10 mm). Prawdopodobnie będziesz potrzebować przedłużki wahliwej, aby uzyskać dostęp do śruby pod rurką.
Image


16. Odłącz TCV od boku obudowy filtra powietrza. Włóż gdzieś z dala od drogi, na przykład do gniazda przewodów i przewodów pod wlotem turbosprężarki.
Image


17. Ściśnij, aby odłączyć złącze elektryczne MAF.
Image


18. Poluzuj zacisk węża MAF (śrubokręt płaski)
Image


19. Pociągnij obudowę filtra powietrza w kierunku przodu samochodu, aby wyjąć obudowę MAF z węża wlotowego turbosprężarki, a następnie podnieś obudowę filtra powietrza z tyłu i pociągnij w kierunku tyłu samochodu, aby zwolnić przedni koniec rurki. Odłóż na bok wraz z sześcioma śrubami, które usunąłeś, aby śledzić.
Image


20. Odłącz kabel zmiany biegów po stronie pasażera. Łom będzie tu działał, ale uważaj na ten ponad 10-letni plastik. Użyłem łomu po jednej stronie i małego klucza (~12 mm), aby podeprzeć drugą stronę podczas podważania.
Image


21. Wyciągnij zacisk przewodu trzymający kabel zmiany biegów po stronie kierowcy, a następnie podnieś koniec kabla prosto do góry, aby wyjąć go z kołka. Załóż ponownie metalowy zacisk, aby go nie zgubić.
Image

a. Jeśli masz wczesne R 2004, będzie to końcówka kabla typu kulowego, jak po stronie pasażera, i również odrywa się w ten sam sposób.​

22. Zdejmij górną śrubę z przedniego mocowania silnika (15 mm). Przedłużki i mnóstwo przekleństw pomagają tutaj.
Image

Image

a. Jeśli potrzebujesz trochę więcej miejsca, aby wsunąć nasadkę/klucz na nakrętkę, czarny wiązka przewodów na zdjęciu można usunąć, usuwając śrubę 10 mm ukrytą pod spodem.​

23. Ściśnij, aby odłączyć przełącznik wsteczny za zespołem zmiany biegów i odsuń go na bok.
a. Może być opaska zaciskowa trzymająca te przewody w dół i z dala od mechanizmu zmiany biegów. Wytnij, jeśli jest obecny.​

24. Wyciągnij mocowanie skrzyni biegów, 14 mm przy skrzyni biegów i 18 mm przy ramie pomocniczej. Wkręć śruby/nakrętki z powrotem po wyjęciu mocowania, aby śledzić.
Image


25. Wyciągnij nakrętki drążka kierowniczego (15 mm) i śrubę (14 mm). Odłóż na bok, oznaczone w jakiś sposób.
Image

Image


26. Wyciągnij wspornik AWD, 12 mm.
a. Ściśnij, aby usunąć wszelkie zaciski węży/przewodów we wsporniku.
Image

b. Po wyjęciu wspornika wkręć śruby z powrotem palcami, aby osłona termiczna tunelu nie przeszkadzała.​

27. Odhacz wieszaki wydechowe z rury spustowej.
Image


28. Odkręć śruby 14 mm z obu płyt ramy pomocniczej. Na razie zostaw śruby 18 mm.
Image


29. Wyciągnij miękkie/twarde przewody biegnące wzdłuż strony pasażera ramy pomocniczej z ich zacisków mocujących.
Image


30. Wyciągnij dwie górne śruby 14 mm z dolnego mocowania silnika po stronie pasażera.
Image

a. Jeśli potrzebujesz dodatkowego miejsca do pracy, zdejmij dwie nakrętki 10 mm mocujące przednią część wykładziny koła i złóż ją wzdłuż zagięcia.
Image

Ciąg dalszy nastąpi!
 
#2 · (Edited)
Część 2

31. Załóż podparcie silnika.
Image

a. Załóż hak podparcia w punkcie mocowania obok pompy wspomagania kierownicy i dokręć go mocno plus kilka obrotów.
Image

b. Załóż drugi hak podparcia w punkcie mocowania obok górnego mocowania silnika i dokręć go mocno plus kilka obrotów.
Image

32. Aby podeprzeć przekładnię kierowniczą po oddzieleniu jej od ramy pomocniczej, przymocuj zewnętrzne drążki kierownicze do sprężyn śrubowych.
Image


33. Zdejmij stożkowe nakrętki 18 mm do przegubów kulowych. Odłóż na bok, z etykietą.

34. Zdejmij tylne śruby ramy pomocniczej 18 mm.
a. Przed zdjęciem ostatniej śruby podeprzyj ramę pomocniczą za pomocą podnośnika, drewna, cegieł itp.
Image

35. Sprawdź przód ramy pomocniczej pod kątem rzeczy, które mogą się zaczepić. Znalazłem:
a. Kabel uziemiający przymocowany do górnej strony przedniej ramy pomocniczej za pomocą śruby 10 mm.
Image

b. Rurę odpowietrzającą/odpływową przymocowaną do przedniej strony przedniej ramy pomocniczej za pomocą zatrzasku.
Image

c. Przewód elektryczny przymocowany do przedniej strony przedniej ramy pomocniczej za pomocą śruby 8 mm.​

36. Zdejmij przednie śruby ramy pomocniczej 18 mm i powoli opuść ją na ziemię, sprawdzając, czy coś się nie zaczepia podczas opuszczania.
a. Znalazłem przewód poprowadzony POD drążkiem stabilizatora, ale miał wystarczający luz, że mogłem tymczasowo odłączyć jedną stronę drążka stabilizatora z ramą pomocniczą na ziemi, aby go usunąć.
Image

b. Odłóż śruby ramy pomocniczej (w tym śruby 14 mm, które usunąłeś wcześniej) i płytki gdzieś, z etykietą.​

37. Gdy rama pomocnicza będzie wolna od wszelkich mocowań/przeszkód, zdejmij ją z tymczasowego podparcia i wyciągnij spod samochodu. Jest umiarkowanie ciężka, ale nadal można ją przesuwać/przenosić z wysiłkiem.
Image

a. Jeśli chcesz, to doskonały czas na wymianę odsłoniętych mocowań silnika, wbicie nowych tulei ramy pomocniczej lub wkładek tulei lub zamontowanie sportowego drążka stabilizatora.​

38. Zdejmij 5 śrub 13 mm mocujących przekładnię kątową.
Image

a. Cztery śruby są widoczne, a piąta ukryta po stronie górnej. Ta górna śruba jest dostępna przez poprowadzenie długiego przedłużenia nad górną częścią przekładni kątowej, która jest dość płaska.
Image

b. Jeśli wymieniasz koło obroży lub samą przekładnię kątową, odłącz wał napędowy od przekładni kątowej, aby można było wyjąć przekładnię kątową z samochodu. Moje były wciąż w idealnym stanie po wymianie przez poprzedniego właściciela, więc zostawiłem je w spokoju.​

39. Wyciągnij przekładnię kątową z przekładni. Jeśli nie serwisujesz kołnierza ani przekładni kątowej, możesz po prostu wepchnąć ją w stronę pasażera o kilka cali, aby zapewnić sobie miejsce do pracy.
a. Nawet jeśli zachowasz przekładnię kątową przymocowaną do wału napędowego, nadal jest wystarczająco dużo miejsca, aby ją swobodnie obracać. Obróciłem ją, aby spuścić stary olej, a następnie zmierzyłem identyczną ilość syntetycznego oleju przekładniowego 75w90 (plus kolejne ¼ szklanki, aby uwzględnić drobne rozlanie). Dokręć korek wlewu do 26 lb-ft.​

40. Zdejmij dwie nakrętki 10 mm mocujące wykładzinę koła po stronie kierowcy i złóż ją z powrotem wzdłuż zagięcia. Niektóre szczypce lub zacisk typu C dobrze ją utrzymają.
Image


41. Zdejmij dwie nakrętki 13 mm mocujące wspornik skrzynki powietrznej zamontowany w skrzyni biegów, a następnie zdejmij sam wspornik. Odłóż na bok, z etykietą.
Image


42. Zacznij zdejmować śruby skrzyni biegów. Istnieje dziesięć śrub silnik-skrzynia biegów 14 mm i trzy śruby mocowania tylnego mocowania silnika do skrzyni biegów 14 mm, wszystkie o dwóch typowych długościach. Na razie zostaw wkręconą górną i dolną śrubę (można poluzować do dokręcenia palcami)
a. Cztery, biegnące pionowo wzdłuż przedniej strony miejsca, w którym przymocowana była przekładnia kątowa. Górna śruba znajduje się nad twardym przewodem turbosprężarki. Śruby wkręcają się w stronę kierowcy.
Image

i. Na razie poluzowałem najniższą śrubę, ale trzymałem ją na miejscu, aż byłem gotowy wyjąć skrzynię biegów.​
b. Trzy, poniżej i za przednim mocowaniem silnika. Śruby wkręcają się w stronę kierowcy. Dwie z trzech są tutaj pokazane, a trzecia za wspornikiem mocowania silnika.
Image

Image

i. Jeśli potrzebujesz dodatkowego prześwitu, aby dostać się do tej śruby skrzyni biegów, wspornik mocowania silnika wychodzi z trzema śrubami 14 mm.​
c. Trzy, powyżej i z tyłu miejsca, w którym przymocowana była przekładnia kątowa. Śruby wkręcają się w stronę kierowcy.
Image

i. To są śruby do tylnego wspornika mocowania silnika.
ii. Jeśli wymieniasz tylne mocowanie silnika, poluzuj dolną śrubę mocowania silnika przed wyjęciem śrub wspornika, aby wspornik działał jako przeciwwaga. Cały zespół mocowania/wspornika wychodzi łatwo po wyjęciu skrzyni biegów z samochodu.
iii. Po wyjęciu tych trzech śrub przekładnia kierownicza nie jest już przymocowana do silnika/skrzyni biegów. Użyj podparcia silnika, aby obniżyć silnik o kilka cali po stronie kierowcy, aby bok skrzyni biegów mógł przejść obok szyny ramy po stronie kierowcy. Na zdjęciu widok z boku skrzyni biegów obniżonej do pozycji, w której można ją wyjąć.
Image
d. Dwa, poniżej miejsca, w którym znajdowała się skrzynka powietrzna. Śruby wkręcają się w stronę pasażera.
Image

e. Jeden, wewnątrz zespołu zmiany biegów na górze skrzyni biegów. Śruba wkręca się w stronę pasażera.
Image

43. Użyj śrubokręta płaskiego lub łom, aby wyciągnąć linki zmiany biegów z prowadnic.
Image


44. Odłącz pętlę twardego przewodu od rury odpowietrzającej siłownika, pociągając metalowy klips. Przygotuj się na wyciek płynu hamulcowego po wyciągnięciu przewodu.
Image

a. Podążaj za przewodem siłownika do szyny ramy bocznej, gdzie jest przymocowany. Podczas wyjmowania/ponownego mocowania skrzyni biegów możesz podnieść ten klips z nadwozia, aby uzyskać więcej miejsca.​

45. Wyciągnij dwie nakrętki 12 mm mocujące wspornik rozrusznika/skrzynki powietrznej. Jedna ze śrub skrzyni biegów i oba kołki rozrusznika są ukryte za tym wspornikiem.
Image


46. Po usunięciu wspornika możesz wyciągnąć śrubę skrzyni biegów 14 mm za nim (wkręca się w stronę pasażera)
Image

a. Na razie poluzowałem tę śrubę, ale trzymałem ją na miejscu, aż byłem gotowy wyjąć skrzynię biegów.
47. Chociaż czujnik położenia wału korbowego wygląda na konieczny do usunięcia, jest przymocowany do silnika i dlatego można go zignorować.
Image


48. Zdejmij śrubę skrzyni biegów 14 mm za zespołem zmiany biegów (wkręca się w stronę pasażera).
a. Do tej trudno było się dostać, ale po usunięciu wspornika rozrusznika/skrzynki powietrznej, ruchomym wężu chłodnicy i przewodach oraz odpowiednim przegubie U i przedłużeniu, udało mi się do niej dostać. Nie bądź jak ja, włóż szmatę do tego otwartego wlotu turbosprężarki, aby chronić turbosprężarkę.
Image

49. Wykręć dolną śrubę, którą zostawiłeś na miejscu, o kilka gwintów i włóż łom do otworu inspekcyjnego koła zamachowego i poruszaj nim. Jeśli możesz uzyskać szczelinę powietrzną, gratulacje! Jeśli nie możesz, przegapiłeś gdzieś śrubę.
Image


50. Zdejmij kabel uziemiający silnika/skrzyni biegów (śruba 12 mm). Wkręć śrubę z powrotem do skrzyni biegów, aby śledzić.
Image


51. Zdejmij dwa kołki rozrusznika 14 mm (gdzie przymocowane były nakrętki rozrusznika/skrzynki powietrznej).
Image


52. Użyj łomu, aby delikatnie oddzielić rozrusznik od skrzyni biegów.
Image

a. Za rozrusznikiem jest wystarczająco dużo miejsca, aby można go było wepchnąć do tyłu i z drogi; nie trzeba go odłączać ani wyjmować z samochodu.​

Ciąg dalszy nastąpi!
 
#6 ·
Nie jestem na tyle techniczny, żeby wiedzieć, czy to jest dobrze zrobione czy poprawnie, ale jeśli naprawdę jest tak dobre, jak się wydaje, powinno zostać dodane do poradnika.
 
#8 · (Edited)
Jestem zmęczony samym czytaniem o tej pracy... dobra robota. Nigdy nie wymienię sprzęgła i modlę się, żeby facet, który to robi, wiedział, co do cholery robi!
Szczerze mówiąc, nie było tak źle. Robiłem już sprzęgła w niemieckich samochodach i to było łatwiejsze. Robiłem to kilka godzin dziennie przez 4 dni, ale prawdopodobnie mógłbym to wszystko zmieścić w jeden dzień (choć od świtu do zmierzchu), gdybym musiał to zrobić ponownie.
 
#10 ·
Twój jest pierwszym postem, który zapisałem na moim lokalnym komputerze, łącznie ze zdjęciami, dla bezpieczeństwa. Dobra robota i dzięki za wkład w społeczność!\n\nWięc, może 12 godzin pracy, czy wymieniłeś na części OEM?
Powiedziałbym, że 12 godzin pracy, tak; wcale nie jestem profesjonalistą, jestem pewien, że prawdziwy mechanik mógłby to zrobić w 6-8 godzin, zwłaszcza z podnośnikiem. Sprzęgło, PP, koło zamachowe, wysprzęglik i rurka odpowietrzająca były wszystkie OEM (chociaż sprzęgło, PP i koło zamachowe dostałem używane z kilkoma setkami mil na nich). Uszczelnienie tylne główne było Elring.
 
#11 ·
Świetny wpis.

Jedyną zmianą, jaką bym zasugerował, jest to, że na górze skrzyni biegów w pobliżu wspornika kabla znajduje się oczko. Kiedy zaczepisz skrzynię biegów stamtąd, możesz ją podnieść w idealnej orientacji, aby połączyć ją z silnikiem. Gdyby to była moja praca, zamontowałbym skrzynię biegów od góry za pomocą wciągnika. Ułatwiłoby to montaż i demontaż, ponieważ trzeba byłoby tylko spróbować poprowadzić ją na silnik, zamiast podtrzymywać ją również pod odpowiednim kątem.

To dobry znak, że doszedłem do siebie po własnej pracy przy silniku i skrzyni biegów, teraz, gdy wątki takie jak ten nie wywołują już mojego PTSD, lol. :p
 
#12 ·
Świetny wpis.

Jedyną zmianą, jaką bym zasugerował, jest to, że na górze skrzyni biegów, w pobliżu wspornika kabla, znajduje się ucho. Kiedy zaczepisz tam skrzynię biegów, możesz ją podnieść w idealnej orientacji, aby połączyć ją z silnikiem. Gdyby to była moja praca, zamontowałbym skrzynię biegów od góry za pomocą ściągacza. Ułatwiłoby to montaż i demontaż, ponieważ trzeba byłoby tylko spróbować poprowadzić ją na silnik, zamiast podtrzymywać ją pod odpowiednim kątem.

To dobry znak, że doszedłem do siebie po własnej pracy przy silniku i skrzyni biegów, skoro wątki takie jak ten już nie wywołują u mnie PTSD, lol. :p
To dobry pomysł! Nie mogłem uwierzyć, jak niewyważona była ta skrzynia biegów, cały czas chciała się przechylać do tyłu na podnośniku. Gdybym lepiej to zaplanował, zrobiłbym to, co zasugerowałeś, albo poświęciłbym czas na znalezienie podnośnika do skrzyni biegów z mocowaniami na paski, aby utrzymać skrzynię biegów we właściwej pozycji.
 
#15 ·
Po prostu podnieś i zwisa idealnie. Następnie możesz zastosować całą swoją siłę, aby połączyć go, gdy już znajdziesz się na odpowiedniej wysokości.

Image
Słodki Jezu, to ZWISA idealnie. Kradnę ten obraz i dodaję go do opisu, dzięki!
 
#16 ·
Notatka do wszystkich: po ponownym zrobieniu tego, aby naprawić mój uszkodzony widelec zmiany biegów 1/2, zawieszenie skrzyni biegów jest właściwym sposobem. W porównaniu do dwóch godzin regulacji-przeklinania-ponownej regulacji, przez które przeszedłem z podnośnikiem skrzyni biegów, zawieszenie jej od góry i podniesienie na miejsce zajęło zaledwie 15 minut.
 
#17 ·
Bardzo ładny artykuł, proszę pana! Dobra robota.
 
#18 ·
To przywołało złe wspomnienia. Zrobiłem to zadanie dwa razy - dla mojego kumpla i mojego samochodu. Nie próbowałbym tego robić ponownie... zbyt czasochłonne, zbyt uciążliwe, a dostanie się do wszystkich śrub to koszmar... ale gratulacje za znalezienie czasu na zrobienie zdjęć!
 
#21 ·
Upewnij się również, że automatyczne regulatory docisku płyty dociskowej są całkowicie cofnięte przed montażem. Jeśli jeden poluzował się podczas transportu lub coś w tym stylu, uzyskasz bardzo nierównomierne mocowanie i przedwcześnie spalisz sprzęgło.
Miałem inny wątek na temat resetowania mechanizmu SAC. Zaktualizuję instrukcję DIY o link.
 
#23 ·
Ojej! Świetny opis, prawdopodobnie mógłbyś wykonać zadanie w połowie czasu, gdybyś nie robił tak wielu zdjęć. ;)

Dzięki za opublikowanie
Za drugim razem miałem skrzynię biegów z samochodu w około trzy godziny :D
 
#24 ·
Zrobiłem już sporo takich rzeczy i tak mniej więcej to robię. Jeśli jest dostępny, użyj dźwigu silnikowego do podniesienia skrzyni biegów w celu demontażu/montażu. W przeciwnym razie można to zrobić za pomocą podnośników - ale w ten sposób to udręka. Otwór na górze, o którym wspomniał, jest idealnym punktem równowagi dla skrzyni biegów po przymocowaniu do łańcucha i zasadniczo z łatwością wsunie się do silnika. Aby wyjąć górną śrubę przekładni kątowej, tak naprawdę bardzo łatwo jest użyć zwykłej grzechotki i nasadki na śrubie po wyjęciu ramy pomocniczej, ale trzeba mniej więcej wiedzieć, czego się szuka. Za pierwszym razem najpierw wyjąłem śruby mocujące skrzynię biegów, zanim znalazłem śrubę przekładni kątowej.
 
#25 ·
Zrobiłem już sporo takich rzeczy i to jest całkiem bliskie temu, jak ja to robię. Jeśli jest dostępny, użyj żurawia silnikowego do podniesienia skrzyni biegów w celu demontażu/montażu. W przeciwnym razie można to zrobić za pomocą podnośników - ale to udręka. Otwór na górze, o którym wspomniał, to idealny punkt równowagi dla skrzyni biegów po przymocowaniu do łańcucha i zasadniczo z łatwością wsunie się do silnika. Aby wyjąć górną śrubę przekładni kątowej, jest to naprawdę bardzo łatwe, gdy tylko rama pomocnicza jest wyjęta, aby użyć zwykłej grzechotki i nasadki na śrubie, ale trzeba wiedzieć, czego się szuka. Za pierwszym razem najpierw wyjąłem śruby mocujące skrzynię biegów, zanim znalazłem śrubę przekładni kątowej.
To, co będę nazywał metodą "dangle", to zdecydowanie właściwy sposób, szalone, jak szybko i łatwo było w porównaniu do podnośnika skrzyni biegów.

 
#28 ·
Wręcz przeciwnie:
To w pewnym sensie prawda, większość ludzi pyta mnie, dlaczego krwawię, zanim zdam sobie sprawę, że krwawię. lol
 
#29 ·
Przede wszystkim chciałbym przeprosić za długość tego posta, jednak mam kilka pytań.

Wiem, że w tym wątku było dużo informacji na ten temat, jednak mam silnik z mojego Volvo S60 R z 2007 roku i w tej chwili go wymieniam, a kiedy jest wyjęty, wymieniam sprzęgło.

Udało mi się zdobyć bardzo lekko używane koło zamachowe Volvo S60 R, nie widzę na nim numeru części, jednak pod każdym względem wygląda dokładnie tak samo jak to, które się tam znajduje. Widzę tylko jeden numer części koła zamachowego dostępny dla wszystkich R w latach 2004-2007, więc nie widzę problemu z jego użyciem, czy to prawda?

Kupuję nowe sprzęgło i docisk LUK, wygląda na to, że są dwa warianty, jeden dla 2004/2005 i jeden dla 2006 i 2007. Silnik, który instaluję, pochodzi z samochodu z 2005 roku, chociaż nadal kupuję sprzęgło dla 2007, ponieważ przypuszczam, że późniejsze sprzęgło (numer części) różni się ze względu na stronę skrzyni biegów, a nie stronę silnika, jeśli to ma sens.

Następnie specjalne narzędzie, które jest potrzebne do ściśnięcia sprężyn docisku podczas instalacji. Nie mogę zdobyć oryginalnego narzędzia Volvo, jednak przyglądałem się narzędziu poniżej na Ebay:-


Czy to wykona to samo zadanie, co specjalne narzędzie Volvo? A może ktoś ma narzędzie Volvo, które może mi wynająć?

Wiem, że niektórzy członkowie upewnili się, że małe sprężyny SAC na docisku są całkowicie cofnięte, a następnie zainstalowane bez narzędzia z powodzeniem.

Jednak zdecydowanie nie chcę robić tego zadania dwa razy, więc chcę zrobić to dobrze za pierwszym razem.

Dziękuję za przeczytanie tego do końca, ponieważ wiem, że staje się to trochę dogłębne.

Mam nowe sprzęgło i docisk 2004/2005, numer części 30783021, jeśli ktoś chce (zaproponuj mi cenę).
 
#30 ·
Właśnie to zrobiłem i przede wszystkim bardzo dziękuję za szczegółowy post z mnóstwem pomocnych zdjęć. Kilka wskazówek dla tych, którzy będą podążać za tym przewodnikiem:
  1. NIE potrzebujesz narzędzia do ustawiania sprzęgła. Czy to sprawia, że ​​rzeczy są nieco łatwiejsze? Tak. Czy jest to potrzebne? Nie. To była moja pierwsza w życiu praca ze sprzęgłem i mogłem to zrobić z łatwością bez narzędzia. Zestaw sprzęgła, który kupiłem od iPd, nie był w niego wyposażony. Większość nie.
  2. NIE wymieniaj tulei, chyba że wielowypusty na tulei kołnierza/zębatce/przekładni są zerwane (obserwuj, gdy wyjmujesz skrzynię biegów), wyjęcie tego to absolutna męka. I nie mieszkam w pasie rdzy, samochód ma 118 tys. mil, wszystko było czyste.
  3. Kup dobry zestaw długich szczypiec do pierścieni osadczych.
  4. Miej dobry zestaw do uszczelnień.
  5. Do tylnej uszczelki głównej plastikowy tester PCV nie jest wystarczająco mocny. Po prostu użyj drewnianego klocka z młotem.
  6. Jeśli jesteś jak ja (tj. student) i nie masz budżetu/narzędzi na belkę podtrzymującą silnik, tutaj jest absurdalnie mocny i niedrogi sposób na podparcie silnika. <$10 w Home Depot i kawałek drewna.
  7. Użyj punktu zaczepienia na skrzyni biegów, aby pomóc w podniesieniu jej, zamiast próbować wsunąć ją tylko za pomocą podnośników od dołu. To doskonała sztuczka.
  8. Oto jak podparłem spód samochodu (nie poruszył się ani o milimetr, prawdopodobnie tak bezpiecznie, jak to możliwe):
    Image
 
#31 · (Edited)
O ile wielowypusty na tulei kołnierza/zębatce/tej rzeczy od skrzyni biegów nie są zerwane (obserwuj, gdy wyjmujesz skrzynię biegów), NIE wymieniaj tulei. Wyjęcie tego czegoś to istny koszmar. A ja nie mieszkam w pasie rdzy, samochód ma 118 tys. mil, wszystko było czyste.
Uważam, że oryginalna tuleja kołnierza jest fabrycznie przyklejona do wału wyjściowego skrzyni biegów za pomocą żywicy epoksydowej. Jeśli tuleja była kiedykolwiek serwisowana, zejdzie łatwo, ale jeśli nie, musisz wyciąć wcięcia w tulei i wyciągnąć ją ściągaczem 3-szczękowym, najlepiej używając ciepła, aby doprowadzić kołnierz do temperatury powyżej 350 stopni, aby rozłożyć żywicę epoksydową.

Image


Image


Image


Image


Image
 
#32 ·
Świetny wpis! To jak podróż w przeszłość dla mnie. Posiadałem i prowadziłem warsztat zajmujący się skrzyniami biegów przez 25 lat. Serwisowaliśmy wszystkie marki i modele, w tym Volvo i Saab. Żaden inny warsztat w naszym regionie nie chciał się ich dotknąć. Wykonałeś bardzo dobrą robotę przy swoim sprzęgle. Chwalę twoje wysiłki.