SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

C70 hemelbekleding clip vraag

12K views 19 replies 8 participants last post by  RobJongbloed  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben mijn losgeraakte hemelbekledingsclips opnieuw aan het lijmen en heb een vraag. Er zijn twee soorten clips - dik en dun. Hoe worden die clips verdeeld over de VOORSTE hemelbekleding? Ik weet dat op de ACHTERSTE hemelbekleding de 4 dikke clips langs de achterrand (dichtst bij de kofferbak) en de 4 dunne clips langs de voorrand worden geplaatst, waarbij alle 8 open uiteinden van de clips naar het midden van het achterste hemelbekledingsgedeelte wijzen. Dank u.

#2 ·
#3 ·
Bedankt, Facusan! Ik had die specifieke instructies gevolgd volgens de bijlage die je gaf, maar het leek alleen de oriëntatie van de ankerclips voor het achterpaneel te laten zien. Wist niet of de voorkant hetzelfde was. Een van de "experts" op een betaalde Volvo-hulpsite vertelde me dat op het voorpaneelgedeelte de twee dikkere ankerclips aan de uiteinden van elke rand gingen met de dunnere clips in het midden. Weer een ander vertelde me dat het het omgekeerde was van de achterkant, dus ik heb nu drie verschillende meningen gezien!

Het lijkt erop dat uw configuratie goed voor u moet hebben gewerkt, aangezien deze nog steeds standhoudt, dus dat is waar ik naar zal streven, tenzij iemand anders informatie te delen heeft. Nogmaals bedankt!

#4 ·
Een van de "experts" op een betaalde Volvo-hulpsite vertelde me dat, op het voorpaneelgedeelte, de twee dikkere ankerclips aan de uiteinden van elke rand gingen met de dunnere clips in het midden. Weer een ander vertelde me dat het het omgekeerde was van de achterkant, dus ik heb nu drie verschillende meningen gezien!
De clips zouden nog steeds aan het dak bevestigd moeten zijn en je zult zien hoe ze op de hemelbekleding zijn verdeeld. Dat is wat ik met de mijne heb gedaan. Ik heb ze gewoon teruggelijmd waar ze waren.

#6 ·
Jullie willen niet weten wat ik met de mijne heb gedaan :) Laten we het erop houden dat ik hoop dat ik de hemelbekleding nooit meer hoef te verwijderen...ooit.

• Haha
Reactions: WVI
#7 ·
Jullie willen allemaal niet weten wat ik met de mijne heb gedaan :)
Laten we het erop houden dat ik hoop dat ik de hemelbekleding nooit meer hoef te verwijderen...ooit.
Zelf tappende schroeven met ringen?

#9 ·
Hallo allemaal. Ik ben bezig met het opnieuw vastlijmen van mijn losgeraakte hemelclips en heb een vraag. Er zijn twee soorten clips - dik en dun. Hoe worden die clips verdeeld over de VOORSTE hemel? Ik weet dat op de ACHTERSTE hemel de 4 dikke clips langs de achterrand (dichtst bij de kofferbak) en de 4 dunne clips langs de voorrand worden geplaatst, waarbij alle 8 open uiteinden van de clips naar het midden van het achterste hemelgedeelte wijzen. Bedankt.

View attachment 155312

#13 ·
Ik wilde iedereen bedanken die hun ervaringen met dit probleem heeft gepost. Mijn achterste hemelbekleding is een paar dagen geleden naar beneden gevallen. Na de opmerkingen, links en diagrammen kon ik het in ongeveer een half uur repareren. Heb ook de JB Weld lijm gebruikt. Laten we hopen dat het blijft zitten!!

View attachment 167332 View attachment 167332 View attachment 167333 View attachment 167333 View attachment 167334 View attachment 167334
Die foto's gaan bij mij niet open.

#15 ·
Om de thread levend te houden, heb ik de mijne vandaag gedaan, alle suggesties hier volgend. Zeer eenvoudige DIY... Ik hoop dat het houdt! Het heeft tot nu toe een paar keer openen en sluiten overleefd.
Welke lijm heb je gebruikt?

#16 ·
#17 ·
J-B Weld Plastic Bonder Black... Amazon.com: J-B Weld Plastic Bonder Black 25ml Syringe - 2 Pack (50139-2), 25 ml - 2 Pack : Industrial & Scientific

Ik heb ook een set hiervan gekregen om de bevestigingsmiddelen uit het dak te halen zonder ze te vernietigen.

Wetado Trim Removal Tool, Car... Amazon.com

De tool met het kleine kogel-steunpunt werkte perfect.
Ik koos voor de originele JBWeld na het lezen van enkele recensies over de Plastic variant. Ik kan me niet voorstellen dat er iets gegarandeerd is in deze Texas-hitte van VEEL meer dan 100F elke dag gedurende twee maanden!!! Ik zoek zeker naar schaduwrijke parkeerplaatsen; maar die zijn niet altijd beschikbaar! Donker Caspian Blue verfkleur helpt niet, denk ik ;)

Ik hoop dat je geweldige, duurzame resultaten hebt! Ik heb ook de gereedschapsset voor het verwijderen van panelen gekocht, maar heb hem nog niet gebruikt.

#18 ·
Ik koos voor de originele JBWeld na het lezen van enkele recensies over de Plastic-variant. Ik kan me niet voorstellen dat er iets gegarandeerd is in deze Texaanse hitte van VER boven de 100F elke dag gedurende twee maanden!!! Ik zoek zeker naar schaduwrijke parkeerplaatsen; maar die zijn niet altijd beschikbaar! Donkere Caspian Blue-verfkleur helpt niet, denk ik ;) Ik hoop dat je geweldige, langdurige resultaten hebt! Ik heb ook de gereedschapsset voor het verwijderen van panelen gekocht, maar heb hem nog niet gebruikt.
Bedankt allemaal! Ik heb nu hetzelfde probleem met het laten vallen van het achterpaneel. Toen ik laatst het dak opende, was er een luidruchtig geluid, viel het achterpaneel naar beneden en boog het voorpaneel omhoog en scheurden de clips af. Het gebeurde zo snel. Ik denk dat het komt omdat ik het dak een paar maanden "omhoog" had zonder het naar beneden te doen. Ik denk dat de afdichtingen aan elkaar vastzaten en toen gebeurden er slechte dingen. Ik ben een beetje nerveus om dit zelf te repareren, maar ik zal het doen. De vraag die ik heb is... Hoe krijg ik het achterpaneel eraf om de clips te vervangen en om een paar clips aan de bovenkant van de auto te vervangen? Heel erg bedankt!

#19 ·
Dank u wel allemaal! Ik heb nu hetzelfde probleem met het laten vallen van het achterpaneel. Toen ik laatst de bovenkant opende, was er een luidruchtig geluid, het achterpaneel viel naar beneden en het voorpaneel boog omhoog en de clips scheurden af. Het gebeurde zo snel. Ik denk dat het komt omdat ik de bovenkant een paar maanden "omhoog" had staan zonder de bovenkant naar beneden te doen. Ik denk dat de afdichtingen aan elkaar vastzaten en toen gebeurden er nare dingen. Ik ben een beetje nerveus om dit zelf te repareren, maar ik zal het doen. De vraag die ik heb is... Hoe krijg ik het achterpaneel eraf om de clips te vervangen en een paar clips aan de bovenkant in de auto te vervangen? Heel erg bedankt!
Welnu, anderen hebben meer verfijnde technieken gepost; maar ik ben goed in het "goop"en van de bevestigingsmiddelen en ze vastklemmen totdat ze zijn uitgehard. Ik heb nog nooit geprobeerd een heel paneel te verwijderen en dat zal waarschijnlijk zo blijven.
Succes! Blijf hier en op YouTube zoeken naar "tutorials" ... Ik ben er een paar tegengekomen die niet geweldig zijn; maar wel enig inzicht bieden.