SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Carrosserie kits

27K views 26 replies 10 participants last post by  George @ ViVA  
#1 ·
Hallo,
Weet iemand verschillende fabrikanten voor S60 Bodykits? Ik heb gegoogeld en kan maar één bepaalde kit vinden die de zoekopdracht lijkt te domineren. Ik vroeg me gewoon af of er andere opties zijn. Bedankt bij voorbaat!

#3 ·
Het hangt af van het bouwjaar van de auto... voor mij ziet de OEM er geweldig uit.

#4 ·
Het is voor pre-2005 S60. Dat was super behulpzaam Matt, bedankt. Kon ik de wisselkoersen voor een paar van die kits maar eens uitzoeken en waar ik ze precies kan vinden, maar ik kom er wel uit. Ik vind de Evolve kit wel mooi, maar ik heb van andere jongens gehoord dat ze doorzakken. Dit is voor mijn hoofdwagen en ik wil niet dat er na 6 maanden dingen vanaf vallen.

#5 ·
Hoewel ik weet dat het hier gemengde beoordelingen krijgt, vind ik de Bluepower-kit leuk. Zijn ze verondersteld goed te passen en niet al het doorzakken etc. te doen dat de Evolve-kit doet? Het lijkt er ook op dat je ze niet in Amerika kunt bestellen, dus heeft iemand een idee van wat "out the door" is voor zoiets nadat het helemaal naar Californië is verzonden? Nogmaals bedankt

#7 ·
Hoewel ik weet dat het hier gemengde beoordelingen krijgt, vind ik de Bluepower-kit leuk. Zijn ze verondersteld goed te passen en niet al het doorzakken etc. te doen dat de Evolve-kit doet? Het lijkt er ook op dat je ze niet in Amerika kunt bestellen, dus heeft iemand een idee van wat de "out the door" is voor zoiets nadat het helemaal naar Californië is verzonden? Nogmaals bedankt
De Bluepower Kit ziet er voor mij veel te veel uit als een Honda Civic. Verschillende mensen, verschillende smaken. Ik wil er gewoon niet uitzien als een extra auto voor Fast And The Furious.

#9 ·
We kunnen de Duraflex-kit aanbieden. In onze eerdere ervaring met deze kit vereist deze enige voorbereiding door een competente carrosseriebedrijf, aangezien de onderdelen allemaal van glasvezel zijn gemaakt. Een werkplaats die niet gewend is om met glasvezel te werken/aan te passen, zal de kit haten en u zult enkele uren aan arbeid met de werkplaats moeten besteden aan de voorbereiding.

De OEM Body Kit daarentegen kost weliswaar meer, maar is volledig gemaakt van flexibel ABS-polyurethaan plastic en vereist geen voorbereiding voor het schilderen, etc.

#10 ·
We kunnen de Duraflex-kit aanbieden. In onze eerdere ervaring met deze kit vereist deze enige voorbereiding door een competente carrosseriebedrijf, aangezien de onderdelen allemaal van glasvezel zijn gemaakt. Een werkplaats die niet gewend is om met glasvezel te werken/modificeren, zal de kit haten en u zult enkele uren aan arbeid moeten besteden met de werkplaats voor de voorbereiding.

De OEM Body Kit daarentegen kost weliswaar meer, maar is volledig gemaakt van flexibel ABS-polyurethaan plastic en vereist geen voorbereiding voor het schilderen, etc.
Ik ga het helemaal met je eens zijn. Polyurethaan is fijn.

#12 ·
Ik heb de OEM Sport frontlip van Shigeta gekocht en het in mijn garage gedaan. Ik heb het gewoon even grof geschuurd, het stof eraf gehaald en het geverfd en het is best goed gelukt. Ik ben geen professionele schilder, dus er zitten wat druipers in, maar niet echt zo opvallend, tenzij je er recht bovenop staat. Ik raad ook de OEM sport kit aan.

#13 ·
Als het om deze auto's gaat, is "goedkoop" niet het beste wat je kunt hebben. Ik begrijp dat je niet veel wilt uitgeven. Maar helaas moet je bij sommige dingen voor deze auto's je portemonnee flink opentrekken.

#14 ·
Als het om deze auto's gaat, is "goedkoop" niet het beste wat je kunt hebben. Ik begrijp dat je niet veel wilt uitgeven. Maar helaas moet je bij sommige dingen voor deze auto's je portemonnee flink opentrekken.
Je hebt het gezegd, broeder!!!

#21 ·
Zelfs "duur" glasvezel aero, zoals Vis of Veilside, vereist professionele voorbereiding en installatie, dit is niet per se een weerspiegeling van kwaliteit, maar eerder de aard van glasvezelvorming. De OEM ABS-onderdelen zijn topkwaliteit, klaar om te spuiten carrosseriedelen die zich zonder enige aanpassing aan elke contour aanpassen. Niet alleen is de installatie veel mooier, maar de onderdelen gaan ook daadwerkelijk veel langer mee, omdat ze impact kunnen absorberen en buigen in plaats van uit elkaar te barsten zoals FG.

OEM ziet er ook het beste uit IMO, uiteraard is uw smaak misschien niet hetzelfde. Zorg ervoor dat u contact opneemt en ons laat weten wat u ook beslist te doen. Succes!

#23 ·
Ik ben op zoek naar een S60R en heb moeite om de kleur/kilometerstand te vinden die ik wil met de Aero Kit. Mijn vraag is hoeveel ik kan verwachten te betalen als ik de kit achteraf laat plaatsen en spuiten. En maakt het jaar verschil (ik zie steeds modellen van voor 2005)? Bedankt!

#25 ·
De sideskirts en front winglets zijn hetzelfde voor alle 2004-2007 S60R modellen. Er zijn echter twee achterbumper onderdelen: een voor 2004 S60R's, en een andere voor 2005 - 2007 S60R's.
Bedankt voor de reactie. Weet je wat ik kan verwachten te betalen voor een volledige fabriekskit voor een 2005+? Ik probeer te beslissen hoe lastig het zou zijn om het toe te voegen indien nodig.