SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
1 - 20 of 59 Posts

R Kelly

· Registered
8,747 Posts
Discussion starter · #1 ·
Vandaag een filter geïnstalleerd terwijl ik bij de dealer was om mijn snelheidsbegrenzer te laten verwijderen. Om een of andere DOMME reden is de helft van het standaardfilter bedekt met schuim. Dat kan niet goed zijn voor de luchtstroom. Richard zei dat het voor geluidsreductie was.
Image

Image

Standaardfilter was behoorlijk los, gewoon eruit getild.

Image

Ik moest de BMC er echt in werken. Overigens een product van zeer hoge kwaliteit. Deze zijn toch herbruikbaar? Kan ik het gewoon afwassen?

Image

Oké, het eerste wat me opviel was het geluid. Motor klinkt nu echt cool. Klonk al beter met de DP, maar het is alsof de toon die ik leuk vind van de DP-toevoeging nu is toegenomen. Ik denk dat ik de turbo nu ook meer kan horen, maar omdat ik nog nooit een turbo-auto heb gehad, weet ik het niet zeker. Het is niet luid, het klinkt gewoon lekker onder WOT. Klinkt verder volledig standaard. Dit is de motortoon waar ik het over heb, niet de uitlaat (die over 12 uur wordt vervangen).

Het tweede wat me opviel was de toegenomen trekkracht boven de 4000. Het is ERG soepel en blijft gewoon doortrekken tot mijn G-tech LED's knipperen. Ik weet dat het dom klinkt omdat het maar een filter is, maar het maakte echt een verschil. Het is alsof ik nu daadwerkelijk de verhoogde flowcapaciteit van de DP benut. En over soepel gesproken, het is nu totaal makkelijker om te rijden. Schakelen gaat heel soepel. Dit had ik niet verwacht, ik denk dat het gewoon een groot verschil maakt als je de motor de lucht geeft die hij nodig heeft.

Let op: ik ben me er volledig van bewust dat het toegenomen geluid het sneller kan laten lijken, maar ik heb een snelle G-tech run gedaan. Ik deed het rustig aan bij de lancering (oké, ik verprutste de lancering), dus mijn 0-60 was slechts 6,1 (mijn normaal voor een goede lancering is 5,8 met DP). Dus mijn 1/4 was slechts 14,3, maar de snelheid was meer dan 100 mph. Dat vertelt me dus dat het filter iets doet, vooral als de auto op gang komt. Voorheen, zelfs met goede lanceringen, zou ik meestal 99-101 mph 1/4s halen.

Laat me weten of jullie allemaal dezelfde verbeteringen ervaren als je je filters erin zet.

Trouwens, zag 157 voordat ik in het verkeer terechtkwam
Image
. Ik zou 160 hebben gehaald, maar versnelt heel langzaam na 145 omdat je naar de 6e versnelling moet schakelen. Uitlaat morgen zou echter moeten helpen, maar wat ik echt nodig heb, is een softloader. Nog steeds een race tussen Svenske, SCT en BSR.

Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. ("R" Kelly)

Oké, nu wil ik er een
Image
Misschien haal ik gewoon het schuim van het standaardfilter...

Hoeveel kosten ze voor mensen die niet meedoen aan de groepsactie?

Discussion starter · #3 ·
Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (JimLill)

Ik heb vandaag mijn BMC-filter geïnstalleerd, die ik via Jim's GB heb gekocht. Ik besloot om de bovenklep van de luchtfilterbox niet te plaatsen met de BMC om te lijken op een "koude luchtinlaatsysteem" vergelijkbaar met die van BSR. Voordat ik met de R met het nieuwe filter reed, verwijderde ik zekering #6 en #23 en wachtte ongeveer 10 minuten voordat ik de zekeringen terug plaatste.

Zoals R Kelly al zei, klinkt de R agressiever met de BMC en rijdt hij erg soepel met het PPC-systeem, zelfs in Texas waar het 98 graden F is met 90% luchtvochtigheid.

Ik zou deze modificatie zeker aanbevelen aan alle R-bezitters.

Image

Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (HoustonR)

Wat is het doel van het verwijderen van zekering #6 en #23 in combinatie met deze mod? Wat zijn de zekeringen nogmaals? Ik neem aan dat jullie het allemaal over de 04's hebben, dus ik weet niet zeker of het hetzelfde is met de 05's

Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (mike_c70)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door mike_c70 »
Wat is het doel van het opnieuw verwijderen van zekering #6 en #23 in combinatie met deze mod? Wat zijn de zekeringen ook alweer? Ik neem aan dat jullie het allemaal over de 04's hebben, dus ik weet niet zeker of het hetzelfde is met de 05's

Die zekeringen zijn voor de ECU en de beschreven procedure doet een ECU-reset zodat deze zijn optimale parameters opnieuw kan leren. Het is goed om dit te doen na het aanbrengen van een mod om het herleerproces te versnellen, maar mijn begrip is dat de ECU het uiteindelijk ook zelf zou leren.

-Aaron

Re: BMC-filter zit erin. Wauw, wat een verschil. (Polartek)

$10 goedkoper dan Svenske, maar Richard heeft ze tenminste op voorraad en klaar om te gaan! http://********************/smile/emthup.gif

Aaron - Bedankt voor de uitleg. Ik herinner me nu waar het voor is. Ik dacht dat het niet nodig was, omdat de ECU het uiteindelijk toch wel zou leren.

Trouwens, na het vergelijken van de foto's van Jim en R Kelly, lijkt er een extra afdekking naast de airbox te zitten? Enig idee waarom die afdekking er zit, aangezien hij niets lijkt te beschermen?
Image

(...)Trouwens, na het vergelijken van Jim's en R Kelly's foto's, lijkt er een extra afdekking naast de airbox te zitten? Enig idee waarom die afdekking daar zit, aangezien het niets lijkt te beschermen?
Image

Alleen om de 'lelijke' lege plek op te vullen.

$10 goedkoper dan Svenske, maar Richard heeft ze tenminste op voorraad en klaar om te gaan!

De Svenske On-Line Store toont verzendkosten van meer dan $21 (goedkoopste verzendoptie) bovenop de $119 voor het filter. Dat brengt Svenske's op meer dan $30 meer na verzending, maar hij heeft ze wel.

- Polartek

Soms berekent de online verzending niet correct???

Ik kan je beloven... het is GEEN $21 om te verzenden van Dallas naar Colorado...

Image
Meer als $8? We passen de verzendkosten altijd correct aan bij het afhandelen van uw bestelling.

Als de verzending vreemd lijkt... laat het me weten... ik zal het dubbel controleren... en zou u uiteraard geen $21 in rekening brengen, lol

Discussion starter · #15 ·
Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (HoustonR)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door HoustonR »
Voordat ik met de R met het nieuwe filter reed, verwijderde ik zekering #6 en #23 en wachtte ongeveer 10 minuten voordat ik de zekeringen terug plaatste.

Oh, ik heb niet vermeld dat ik zekeringen 6 en 23 heb getrokken omdat ik vergat te proberen de auto te starten met zekeringen eruit zoals Richard aanbeval (de Volvo-technici waren erg onder de indruk toen ik dat aan hen liet zien). Misschien werkte de ECU-reset toch en dat is een andere reden voor verandering. Ik rijd op 94 octaan, dus ik denk dat ik voldoe aan Seans 93+ criteria
Image

Over het onder de indruk brengen van Volvo-technici gesproken, ze waren WEGGEBLAZEN door je uitlaatsysteem Richard. Ze gaven commentaar op het lassen en de algehele kwaliteit zoals iedereen. Ze vroegen of de Random Tech Cat van metaal was?? Ik wist het niet. Ik denk dat ik me herinner dat katten edelmetalen in zich hebben of zoiets...

Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (Kaizai)

Niemand die nog wat nieuwe filters over heeft die hij morgen naar de Ring zou kunnen meenemen... Ik ben er zeker van dat sommigen zoals ik geïnteresseerd zouden zijn om er een te kopen en de verzendkosten te besparen!

Re: BMC-filter is binnen. Wauw, wat een verschil. (Polartek)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door Polartek »
Genageld met verzendkosten:
$ 89.79
VERZENDKOSTEN (US $) $ 19.52
TOTALE BESTELLING (US $) $ 109.31

- Polartek

Laat het ons weten als u een bestelling voor die prijs voltooit en ontvangt.

Re: BMC-filter zit erin. Wauw, wat een verschil. (JimLill)

Ik heb mijn BMC erin zitten samen met mijn airbox-manometertap..., als de temperatuur koeler wordt dan de 90+ graden, zal ik de originele/BSR, extra inlaat/normaal testen. U herinnert zich misschien dat ik met het originele filter (zonder sok) en BSR een vacuüm voor het filter had en daarom heb ik de extra inlaat toegevoegd.

1 - 20 of 59 Posts