SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Beste Downpipe? Beste TCV?

17K views 64 replies 31 participants last post by  ojs  
#1 ·
Er zijn een heleboel bedrijven die downpipes voor de R verkopen en veel die TCV's verkopen. Ik ken Phuzzy's DP en TCV en hetzelfde met IPD's dure spullen, samen met Viva's "metalen kat" DP en andere bedrijven die er zijn. Welke downpipe is het beste van al deze bedrijven? Welke TCV is het beste? Wie heeft wat en hoe werkt het voor hen?

#2 · (Edited)
Winkelt u bij Nordstrom of Wal Mart? IPD ver OBX

#15 ·
Shop je bij Nordstrom of Wal Mart? IPD ver OBX
Haha!! +1

Ferrita & Evolve hebben zeker de mooiste Downpipes. Maar je betaalt extra voor de moeite die in het maken ervan is gestoken.

#4 ·
#6 ·
Ga voor CNT, OBX of Phuzzy voor DP (begrijp me niet verkeerd, IPD heeft een geweldige dp.... Voor ongeveer $800 lol)
TCV behouden in originele staat. Er lijken veel problemen te zijn met de verbeterde eenheden.

#7 ·
Nou, wat ik deed was een roestvrijstalen sectie van 5 voet 3" kopen, en een J-pijp met een hoek van 45 graden en een U-vorm, en de standaard DP gebruikt om een mal te maken, en mijn eigen pijp gelast! Het kostte een paar pogingen om het perfect te laten passen, maar het is roestvrij staal van hogere kwaliteit en ik gebruik de standaard Volvo-flens voor de voorkant en een roestvrijstalen 3" voor de achterkant. Ik heb een roestvrijstalen flexibele pijp van een lokale uitlaatwinkel gehaald. Totaal voor het maken van mijn eigen pijp was ongeveer $170 aan materialen... Ik heb uiteindelijk alleen de J-pijp gebruikt om de downpipe te maken.

#8 ·
Beste DP = Ipd

Beste TCV = OEM

#9 ·
Het maakt eigenlijk niet uit. Ze doen precies hetzelfde. Ze zijn allemaal van roestvrij staal en hebben een diameter van 3 inch. Je kunt ze toch niet zien als je auto op de grond staat.

#10 ·
Het zou eigenlijk niet uit moeten maken. Ze doen precies hetzelfde. Ze zijn allemaal van roestvrij staal en hebben een diameter van 3 inch. Je kunt ze toch niet zien als je auto op de grond staat.
De OBX downpipe is van waardeloos roestvrij staal. Het bruint zelfs met roest. Het heeft een smerige coating uit China zodat het niet roest op weg hierheen. Daarom heb ik mijn eigen gemaakt met echt 303 roestvrij staal.

#13 ·
Ik heb de Phuzzy DP en hij is geweldig. Hij ziet er geweldig uit (niet dat je hem op de auto kunt zien), klinkt geweldig en presteert zoals geadverteerd. Ik kan niets zeggen over de andere merken. Ik gebruik de IPD TCV al ongeveer 6 weken en ik vind hem fijn. Ik heb twee kleine problemen gehad: de pigtail vergrendelt niet in mijn fabrieksbedrading, dus hij is een keer losgeraakt, en er is een vacuĂĽmleiding losgeraakt. Beide problemen waren waarschijnlijk mijn schuld, maar ze hebben beide een noodloop veroorzaakt tijdens het rijden. Makkelijke oplossingen echter.

#28 ·
Ik heb de Phuzzy DP en het is geweldig. Het ziet er geweldig uit (niet dat je het op de auto kunt zien), klinkt geweldig en presteert zoals geadverteerd. Ik kan niet over de andere merken spreken. Ik gebruik de IPD TCV nu ongeveer 6 weken en ik vind het leuk. Ik heb twee kleine problemen gehad: de pigtail vergrendelt niet in mijn fabriekskabelboom, dus hij is een keer losgeraakt, en ik had een vacuĂĽmleiding die losraakte. Beide problemen waren waarschijnlijk mijn schuld, maar ze hebben beide een noodloop veroorzaakt tijdens het rijden. Gemakkelijke oplossingen echter.
Ik ben blij dat je geluk hebt met de Phuzzy-pijp, het lijkt erop dat de meeste mensen dat wel hebben; maar ik zeker niet. Ik had codes vanaf de dag dat hij hem installeerde, en na 2,5 jaar probleemoplossing, het inbouwen van een OBX, enz., heeft hij mij en mijn papieren gewicht van $ 560 in de steek gelaten. Ik zou de producten van Matt Keperling ten zeerste afraden.

http://forums.swedespeed.com/showth...p?162192-Codes-following-DP-install-(Not-the-standard-code-that-needs-a-spacer)

#23 ·
Ik wil er een kopen, maar ben er niet zeker van in verband met de emissietest!

#24 ·
Is het vrij streng met betrekking tot emissietests in Canada? Ik zou ipd of est dp zeggen....

#26 ·
Ga naar custom... goedkoper dan iPd / Elevate / EST, maar duurder dan de OBX/CNT-kit.

#29 ·
Ik heb de phuzzy katloze dp met een 90 graden spacer van 034 motorsports en ik heb geen codes, tenzij ik hem ongeveer 10 minuten stationair laat draaien.

#30 ·
Ik heb de phuzzy catless dp met een 034 motorsports 90 graden spacer en ik heb geen codes, tenzij ik hem ongeveer 10 minuten stationair laat draaien

Verzonden vanaf mijn SCH-I535 met Tapatalk
Hmmm, ik zou denken dat je met een spacer alles zou kunnen doen wat je wilt en geen code zou gooien. Ik heb de CNT en ik weet dat ik hem meer dan 30 minuten stationair heb laten draaien zonder een code te gooien. Eigenlijk nog nooit een code gegooid.

Laat je je auto ooit opwarmen in de wintermaanden? Alleen dan zou je limiet van 10 minuten een overlast worden. Tenzij je een of ander door Gandalf geĂŻnspireerd stoplicht tegenkomt. <--Heeft iemand de humor daar opgepikt? eh?

#32 ·
Oh man...wat is er mis met de phuz TCV's? Ik heb er net een besteld :l

#34 ·
Ik heb een IPD TCV gekregen, ik zal de ECU resetten en dan hun instructies volgen om te leren. Ik zal het jullie laten weten voor degenen die naar IPD TCV kijken.

#37 · (Edited)
Beste DP, TCV

Er zijn een heleboel bedrijven die downpipes verkopen voor de R en veel die TCV's verkopen. Ik ken Phuzzy's DP en TCV en hetzelfde met IPD's dure spullen, samen met Viva's "metal cat" DP en andere bedrijven die er zijn. Welke downpipe is het beste van al deze bedrijven? Welke TCV is de beste?? Wie heeft wat en hoe werkt het voor hen?
Ik heb een 2004 VR met 77K mijl, en heb deze geĂŻnstalleerd met IPD Stage II software voor bijna 6 jaar zonder fouten, problemen etc. en met aanzienlijke prestatie- en kilometerwinsten en veel plezier.

#38 ·
Mijn auto hield niet van de IPD TCV en ik ben er bijna zeker van dat mijn DP ergens lekt..... Dat in combinatie met de bovenste moer die ik op de voorste veerpoot heb geblazen toen ik die stoeprand sprong en een band lek reed, samen met de nieuwe buitenste stuurkogel die ik nodig heb..... Sorry..... deprimerend.....

#39 ·
mijn auto hield niet van de ipd tcv en ik ben er bijna zeker van dat mijn dp ergens een lek ontwikkelt.....

Dat in combinatie met de bovenste moer die ik op de voorste veerpoot heb geblazen toen ik die stoeprand sprong en een band lek reed, samen met de nieuwe buitenste stuurkogel die ik nodig heb..... Sorry..... deprimerend.....
ipd dp?

#43 ·
Beste katloze downpipe -OBX

Beste TCV - gloednieuw OEM

Persoonlijk denk ik dat OBX de beste downpipe van allemaal is. Katten maken de overheid gewoon blij. Niet onze uitlaatstroom op turbomotoren :)

#44 ·
Alle roestvast staalsoorten die ik ken, "vergelen" door hitte. Het is vrij gebruikelijk om zelfs blauwe verkleuring te zien. Op maat gemaakte roestvrijstalen motoruitlaten doen dat. Het T409-materiaal zal vrij snel verslechteren. Ik heb een 3" T304-systeem gebouwd voor mijn 740 Turbo van gerecyclede voedselverwerkingspijp. Het voorste gedeelte is vergeeld, maar het zal nooit roesten. Ik heb in totaal ongeveer $200 uitgegeven aan het hele systeem, inclusief de Magnaflow-uitlaatdemper en lasdraad. Ik ben hetzelfde van plan voor de R als ik wat meer 3" T304-bochten kan vinden.

#48 ·
IPD TCV zonder problemen. EST DP met kat in de standaard uitlaatdemper. Geluid is er, maar geen drone en geen cels na 6+ maanden en geen spacers nodig. Ik heb het vorig jaar tijdens hun voorjaarsverkoop gekocht.

#53 ·
Ik wil de CNT downpipe met kat kopen, maar ze zijn allemaal uitverkocht. Worden ze niet meer gemaakt?

#54 ·