SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Achterbankhoes voor honden?

9.1K views 8 replies 5 participants last post by  alex_v  
#1 ·
Wat gebruiken jullie om je achterbank te beschermen voor de hond?

Merk?
Maat?
Foto's?

#3 · (Edited)
Ik heb 6 verschillende hoezen en minstens 6 kratten geprobeerd.

Hoezen:
  • Canvasback. Deze worden op maat gemaakt voor elk automodel (ze hebben al de patronen voor de XC40). Je kunt verschillende onderdelen kopen om verschillende delen van de auto te bedekken, afhankelijk van je behoeften. Ik vind dat hun onderdelen te precies zijn, waardoor er openingen ontstaan tussen de onderdelen, waardoor hondenhaar (we hebben een golden retriever) tussen de openingen van de panelen kan komen (bijvoorbeeld, je krijgt twee aparte onderdelen voor de 60/40 gesplitste achterbank, dus haar kan nog steeds vast komen te zitten op het viltmateriaal). Ook zijn hun onderdelen bedoeld om met klittenband op het viltmateriaal te worden bevestigd en omdat de meeste onderdelen in de kofferbak plastic randen hebben, bedekken hun canvas prijzen niet echt elk gebied van rand tot rand (waardoor er ruimte is voor hondenhaar om vast te komen zitten). Uiteindelijk heb ik alle onderdelen teruggestuurd, behalve de twee onderdelen die de zijwanden bedekten.
  • 4Knines SUV Cover. Dit is de hoes die we uiteindelijk hebben gekozen. In combinatie met de twee zijwandhoezen die we van Canvasback hebben gehouden, geeft deze combinatie ons een totale dekking van de achterste laadruimte met de achterstoelen neergeklapt. Hij heeft een gripvaste onderkant zodat hij niet verschuift en de bovenkant is gemaakt van stevig nylon en is zeer gemakkelijk schoon te vegen.
  • Andere hoezen die we hebben geprobeerd, maar uiteindelijk hebben teruggestuurd:

Kratten:
  • EliteField 2-Door Soft Pet Playpen. Dit is de zachte crate die we uiteindelijk hebben gekozen. De breedte van 36" laat ongeveer een inch aan weerszijden van de laadruimte vrij. Zie foto's hieronder. Een nadeel is dat het bovenste gedeelte van de crate niet is gemaakt van een gaasmateriaal. Het blokkeert dus alle zicht behalve 2-3 inch van je zicht naar achteren.
  • Ik ben altijd op zoek naar betere opties en dit zijn misschien de volgende opties die ik probeer:
    • PrivacyPop Bug Tent. Als je de babygrote bugtent op zijn kant legt, past hij heel goed in de laadruimte. Het voordeel van deze optie ten opzichte van de EliteField is dat hij volledig van gaas is, dus ik heb niet het zichtprobleem dat ik heb met de EliteField-ren.
    • Ik ben bang dat het gaasmateriaal dat PrivacyPop gebruikt te dun kan zijn en gemakkelijk kan scheuren, dus ik ben aan het onderzoeken of ik zelf een crate kan bouwen van sterker materiaal en zo kan dimensioneren dat het "leefgedeelte" voor onze hond wordt gemaximaliseerd.
  • Die we hebben geprobeerd, maar op de een of andere manier niet voor ons hebben gewerkt:

Diversen:

Image

#9 ·