Heb net een 2022 B6 XC60 gekocht... ben er tot nu toe dol op! Denk je dat Apple CarPlay uiteindelijk draadloos zal worden voor ons allemaal via OTA?
Proost
Proost
Is het niet eenvoudiger voor Volvo om dat probleem op te lossen, waarom iets kopen dat standaard in een auto zou moeten zitten die $70k of meer kost?koop gewoon een ottocast u2 air, ik heb er een gekocht voor mijn 23 xc90 recharge en draadloze carplay werkt prima, het verbindt binnen 5 seconden na het aanzetten van de auto.
Je stelt een simpele vraag en je krijgt dit allemaal!Net een 2022 B6 XC60 gekocht... ben er tot nu toe dol op! Denk je dat Apple CarPlay uiteindelijk draadloos zal worden voor ons allemaal via OTA?
Proost
Inderdaad!...Dan zal ik ze de volgende keer ook simpel houdenJe stelt een simpele vraag en je krijgt dit allemaal!
Degene die de software aanpassen voor elk automerk. Ik zou zeggen Renault.
Welnu, ik schrijf persistent dat Volvo het slechtste softwareteam heeft, maar individuen vallen mij aan en schrijven dat Google de schuldige is, dat zij verantwoordelijk zijn voor alles wat met AAOS te maken heeftRenault. Google maakt dezelfde basis Android en Google Automotive Services. Het is aan elke autofabrikant om op de een of andere manier hun overlays, UI-aanpassingen, merkspecifieke apps/instellingen, integratie met hun auto's toe te voegen
leg me dan uit hoe Renault Android Auto heeft? Voor mij betekent dat dat AAOS dit beschikbaar heeft, maar Volvo het niet implementeert.Volvo zou niet verantwoordelijk zijn voor het toevoegen van Android Auto-ondersteuning of CarPlay OTA...
Waze heeft een exclusief contract met RenaultEerder in de thread waren er opmerkingen over Renault die ook toegang heeft tot Waze...het komt door een exclusieve deal met Google:
Ondanks het bouwen van een app voor Google's auto OS, beperkt Waze de uitrol voorlopig tot bepaalde voertuigen. Het bedrijf zegt dat de app exclusief is voor "de nieuwe Renault Austral Hybrid en Renault Megane E-Tech elektrische voertuigen in Europa." De vreemde uitrol heeft wellicht te maken met al die regelgevingskwesties waar auto-apps mee te maken hebben, en Waze zegt dat het de nieuwe app "in 2023 naar meer gebruikers over de hele wereld" zal brengen.
![]()
Android Automotive is getting its 38th app: Waze
For now it’s only in Europe, with a worldwide rollout coming in 2023.arstechnica.com
Voor Wireless CarPlay wordt er niets in AAOS geactiveerd, het is de dongle die fungeert als een bedrade verbinding en in wezen AAOS die dat gelooft.Ik zal Wireless Android Auto geloven als ik het zie. Ik denk in plaats daarvan dat GOOGLE probeert te voorkomen dat het afhankelijk is van AA en in plaats daarvan apps zal aanmoedigen die op Android Auto en Android Automotive draaien. Ik zal ook Wireless Carplay geloven als ik het zie, gezien de tijd die het kostte om een of andere vorm van Carplay hier aan de praat te krijgen. Een laatste opmerking is dat de hardware om AA en Carplay wireless te ondersteunen al aanwezig is op Volvo's en dat al een tijdje is (vandaar alle aftermarket dongles die het mogelijk maken). Het is dus in ieder geval mogelijk dat we die opties op het huidige infotainmentsysteem zullen zien.
De Motorola-eenheid werkt vrijwel hetzelfde. Om Android Auto op AAOS te laten werken, heb je de Android Auto-app in de Google Store nodig, die volgens mij alleen beschikbaar is op twee auto's van Renault met v13 van AAOS, en niet zal werken in onze auto's. Je kunt de APK van AA niet sideloaden, dus zelfs als we v13 zouden draaien, heb je de app nodig die officieel door Google wordt aangeboden.Er zijn dongles voor AA. De meest besproken is waarschijnlijk de Motorola MA1.
Begrepen, sorry voor de verwarring.Ik zeg niet dat ik denk dat AA wireless NU op onze auto's kan werken. Ik zeg dat het technisch gezien mogelijk is vanuit hardwareperspectief. De softwaremogelijkheid zou moeten worden toegevoegd. Ik denk echter niet dat dat gaat gebeuren, omdat ik denk dat Android zich in een andere richting zal ontwikkelen. Ik geloof dat GOOGLE een naadloze ervaring wil ontwikkelen voor Android Auto naar Android Automotive, zodat dezelfde apps op beide platforms draaien. Het eindresultaat zal zijn dat AA wireless geen probleem zal zijn.
Ik denk niet dat er ooit een versie van Android Auto op het SPA-platform zal draaien en ik heb er ook geen vertrouwen in dat het in de EX90 zal zitten. Ik denk niet dat dat de richting is waar het allemaal naartoe gaat.
Dit is echter allemaal maar een weloverwogen gok - ik ben nauwelijks een insider uit de industrie en claim geen speciale kennis of inzicht.