SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Heeft er al iemand 20x10's met 245 35 20's geprobeerd?

2.7K views 20 replies 10 participants last post by  Flv60  
#1 ·
Dus ik haat de velgen op mijn 19 S60 T6R en ik heb een paar mooie TSW 20 bij 10s gevonden en een deal voor 245 35 v20s. Dus denken jullie dat dit gaat passen, en denken jullie dat dit mijn fabrieksgarantie bij Volvo zal beïnvloeden?

#2 ·
willtheyfit.com is de plek voor alles wat met montage te maken heeft. Het geeft een mooi beeld van waar de dingen terechtkomen.

#5 ·
Ik denk niet dat het autospecifiek is
Ik weet het, je vult gewoon de huidige en toekomstige specificaties in en het geeft je een redelijk goed idee van waar de nieuwe zullen zitten. De beste bron die ik ben tegengekomen als ik probeer te zien hoe ver een andere set wielen zal uitsteken.

#4 ·
De standaard velg is 8” breed. Je kunt 9” monteren met een offset van 38 mm en dat komt net voorbij de spatbord.

Ik denk niet dat een 10 de ophanging vrijmaakt

#6 ·
Standaard wiel is 8” breed. Je kunt 9” monteren met een offset van 38 mm en dat is net voorbij de spatbord.
Gebruik je een 9” met een offset van 38 mm? Ik was van plan om die maat in 19” te doen en het lijkt erop dat hij iets meer dan een halve inch meer naar buiten is verplaatst. Hoeveel steekt hij voorbij de spatborden uit? Problemen met aanlopen bij die maat op standaardhoogte?

#7 ·
Ik heb wat metingen gedaan om te kijken wat er past. Ik ben aan het spelen met ideeën, ik wil graag een wiel dat zonder spacer op mijn remmen past, en naar een 8,5 of 9" wiel gaat.

Nu zijn dit een soort schattingen, maar wat voor ruimte hebben we om mee te spelen...

(2019 S60 T6 R-Design) OEM 19x8 ET42 wiel met OEM 235/35/19 Pirelli. Ziet er naar uit dat de kleinste speling tot de rechtopstaande/spindel van de bandwang komt, dus afhankelijk van elke band, verschillen de afmetingen zelfs in dezelfde maat.

Binnenruimte tot de rechtopstaande: ~22mm
Buitenruimte tot de spatbord: ~10mm (dit is gebaseerd op mijn huidige gebruik van 10mm spacers, geen problemen, er is waarschijnlijk meer ruimte dan dat)

32mm om mee te spelen, maar wil natuurlijk niet de rechtopstaande raken. Zou dat waarschijnlijk willen houden op maximaal 15mm. Totaal 25mm dichtbij genoeg om er zeker van te zijn dat een 9" breed wiel zou passen, ik zou zo dicht mogelijk bij de OEM 42mm offset willen blijven, 10mm spacers zien er voor mij precies goed uit, dus extra 12,7mm van een 9" wiel met 42mm offset zou dichtbij genoeg moeten zijn. Zou het waarschijnlijk niet verder naar buiten willen duwen, 40mm zou mijn max zijn. 9" is ideaal om naar de volgende bandenmaat te gaan die dichtbij genoeg is in de totale diameter, een 255/30/19, maar die lijken er ook goed uit te zien op 8,5" brede wielen, geen uitpuilende zijwanden, zelfs als ze niet de sweet spot wielmaat zijn die meer opties opent.

#8 · (Edited)
Ik heb een paar metingen gedaan om te zien wat er past. Ik ben aan het spelen met ideeën, ik wil graag een wiel dat zonder spacer op mijn remmen past en naar een 8,5 of 9" wiel gaat.

Nu zijn dit een soort schattingen, maar hoeveel ruimte hebben we om mee te spelen...

(2019 S60 T6 R-Design) OEM 19x8 ET42 wiel met OEM 235/35/19 Pirelli. Ziet eruit alsof de minste speling tot de rechtopstaande/spindel van de bandenwang komt, dus afhankelijk van elke band, verschillen de afmetingen zelfs in dezelfde maat.

Binnenruimte tot de rechtopstaande: ~22mm
Buitenruimte tot de spatbord: ~10mm (dit is gebaseerd op mijn huidige 10mm spacers, geen problemen, er is waarschijnlijk meer ruimte dan dat)
interessant. de mijne is een late 22’ T8 ER. Dus 19x8 ET42. Maar het heeft 235/40/19 banden.
Ik heb een paar snelle en vuile metingen gedaan (volledige vergrendeling naar links om mijn hand daar met een schuifmaat in te krijgen, gelijk met de rechtopstaande en gemeten diepte tot de krapste plek) Ik kwam uit op ongeveer 14,5 mm tussen de binnendiameter van de binnenste wielrand. De ophanging buigt naar binnen als deze in hoogte toeneemt, dus ik heb meer ruimte bij de band dan bij het wiel. Een 20” wiel zou in dit geval eigenlijk handig zijn als het niet voor de kortere zijwand nodig was en een ruigere rit,

De 19x9 et38 zou het iets naar buiten verplaatsen, maar de breedte zou het nog steeds ongeveer 9 mm dichter bij de rechtopstaande zetten. als mijn snelle metingen kloppen, is dat slechts 5 mm speling. het zou het ook, met die offset, bijna 17 mm verder naar buiten duwen. Dat is waar ik me zorgen over maak dat het voorbij de spatborden uitsteekt. Zeker als je zegt dat 10 mm het gelijk maakt.

Ik denk dat mijn volgende stap is om verschillende spacers te 3D-printen voor mock-up doeleinden om te simuleren waar ze in dat bereik zouden vallen.

Voor de OP: zelfs met een 20” wiel denk ik dat het erg moeilijk zou zijn om een 10” wiel gelijk te monteren van wat ik zie. Dat gezegd hebbende, ik heb het nog niet geprobeerd, dus hopelijk kan iemand die het wel heeft, reageren.

Attachments

#11 ·
De voorkant zal de spatborden raken bij het draaien als je een flinke hobbel raakt tijdens het rijden op lagere hoogtes. Dit kan worden voorkomen door de schroefsets te verstevigen of de voorkant omhoog te brengen in afwachting van een hobbel/helling als je bags hebt.

Ik kan niet spreken voor verlagingsveren, maar van wat ik heb gezien, maken ze niet veel verschil en ik zou geen problemen verwachten, zolang je maar een voorzichtige bestuurder bent.

Er zijn geen problemen aan de achterkant. Ik kan de hoogte ZEER laag instellen en er schuurt niets.

Ik hoop dat dit je wat inzicht geeft in hoe het zou zijn om wielen zo agressief te gebruiken

Maximale hoogte
Image

Image

Image

Verlaagd
Image

Image

Image

Mijn rijhoogte
Image

Image

Image

#14 ·
Foto's met de 10 mm spacers op OEM-wielen, dat zou overeenkomen met een 19x8 ET32 offset wiel. Er is zeker wat meer ruimte, er zit geen grote spatbordlip op deze auto's en hij is schuin. Maar je wilt het waarschijnlijk niet laten rollen. Let op: mijn auto heeft een sportchassis, zit ongeveer 1/2" lager dan de meeste, hetzelfde als de PE-modellen.

#15 ·
Heel erg bedankt voor alle antwoorden. Ik heb een paar 20 x 9 "Niche M124" gevonden en wilde 245x35x20s gebruiken,
Image
maar ik ben bang voor kuilen waardoor ik gestrand kom te staan. Ik denk dat ik gewoon bij de 19s blijf, maar ik wil DEFINITIEF een lagere offset. Dus denken jullie dat ik succesvol een offset van 32 kan gebruiken met O-wrijving achterin met een auto vol mensen?
Image
Image

#17 ·
Dus als jullie denken dat ik weg kan komen met een 32 offset, dan ga ik ze bestellen, of moet ik voor de zekerheid 35 nemen? Ik ben bang dat het achteraan gaat aanlopen, en ja, ik heb het sportchassis
20x9 of 19x9 (ik weet niet zeker welke je definitief hebt besloten) +32 zou geen probleem moeten zijn, aangezien ik 20x10 +30 heb en niet aanloop. Het kan nooit kwaad om te passen als dat mogelijk is.

#19 ·
Ik deel mijn nieuwe 20 inch polestar velg met 245/35/r20 band😎

Attachments

• Like
Reactions: whoisthat
#20 ·
Nogmaals bedankt! Ik ga voor 19x8.5 met een offset van .32 of .30, en ik hoop dat Volvo me geen problemen geeft als ik een claim indien, want ik heb pas 14.000 mijl op mijn 19. Ik ben verdomd jaloers op alle geweldige V60- en V70R-eigenaren die er zijn. Ik heb een supermooie 08 C30R handgeschakeld die ik te koop ga aanbieden in de hoop dat iemand met een V70R wil ruilen.